Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuumeessa neljättä päivää ja silti joka päivä töissä

Vierailija
05.10.2017 |

Kamala olo ollut jo maanantaiaamusta lähtien. Kuumetta ja kurkku kipeä, veto pois. Särkee joka paikkaa.
Vaan tietyissä töissä sitä sairaslomaa ei voi pitää, tai siis voi, mutta työt on tehtävä. Olen kolme päivää ollut sairaana työpaikalla, yhden päivän makasin sängyn pohjalla kun en vain pystynyt nousemaan. Ja sieltä käsin tein töitä kellon ympäri.

Joskus toivon, että työ olisi sellaista, että se jäisi kun oven sulkisi. Vaan jotkut työt ovat sellaisia, että olet monta kuukautta tehnyt sen eteen töitä ja tilanne kulminoituu yhteen viikkoon, ja todellakin haluat sen hoitaa ettei työ valu hukkaan. Tämä tilanne on varmasti monilla yrittäjillä ja myös työnantajan palveluksessa olevilla.

Mutta kyllä kysyy voimia. Näissä tilanteissa lievästi sanottuna ärsyttää sitten nämä ilman syytä saikuttajat, jotka vain haluavat vapaata. Kun itse veren maku suussa täysin lääkittynä työsi teet.

Joo, joku varmasti sanoo että ei ole pakko ja oma valinta. Näin se on, pakko ei ole. Vaan lähes pakko on, jos haluaa työtään tehdä ja palkkaa saada.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei ole pakko tehdä muuta kuin kuolla.

Vierailija
2/11 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis katkera niille, jotka voivat sairastaessaan olla töistä pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä, joskin mulla osa siitä pakosta on itse aiheutettua. Haluan vain todistaa itselleni ja muille olevani hyvä ja sinnikäs työntekijä mentyäni töihin, vaikka olen kipeä. Ehkä saan mitalin palkinnoksi.

Vierailija
4/11 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja luulin olevani niin tärkeä että en koskaan voi olla poissa töistä sairauden takia.

Kas kun verisuoni naksahti päästä ja makasin kaksi kuukautta sairaalassa ja sen jälkeen vielä toipumiseen meni kuukausia - niin kummasti se maailma sitten vaan pyöri myös ilman minua.

Vierailija
5/11 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat!

Vai saatko sittenkään...?

Vierailija
6/11 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut seuraanvanlaisen testin, jonka perusteella voi päätellä, onko korvaamaton töissä vai ei:

Kaada lasiin vettä. Tökkää sormi veteen ja ota pois. Jos veteen jää kuoppa, olet korvaamaton. Jos ei jää, et ole.

Vierailija
7/11 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitalin haluat?

Vierailija
8/11 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkasi varmaan on sen verran hyvä, että noin kannattaa tehdä? Olin semmoisessa paikassa töissä, jossa oli hyvin amerikkalainen mentaliteetti eli sairaana töihin ja ihmiset kilpaili siitä kuka on ekana paikalla ja vikana lähdössä kotiin. Niitä työntekijöitä palkittiin, jotka istui yömyöhään toimistossa tai teki töitä etänä sairaalasta leikkauksen jälkeen. Palkkani oli 3000€ joten en kauaa jaksanut ja nyt teenkin simppeliä duunia pari sataa halvemmalla, mutta kotiin pääsee lähtemään ajallaan ja työt jää työpaikalle, kun ovi sulkeutuu.

Vierailija
9/11 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun saat sydänlihantulehduksen ja tarvitset uuden sydämen voit miettiä, oliko se sen arvoista.

Vierailija
10/11 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ja toisaalta en. Oma työni on sellaista, että kukaan ei tuuraa. Eli ne työt jää poissaolon aikana yksinkertaisesti tekemättä ja kasaantumaan. Sitten teen seuraavat viikot pidempää päivää ja/tai muuten kiireessä täysillä koko ajan, että saan taas kaikki normaaliin rytmiin. Eli on todella korkea kynnys olla pois töistä. Mutta jos todella olen sairas, niin tottakai silloin jään sairaslomalle. Ei kukaan kuole vaikka ne työt on tekemättä. En myöskään kuvittele olevani korvaamaton, mutta ei työnantaja ketään palkkaa muutamaksi päiväksi/viikoksi tai edes pariksi kuukaudeksi mun tilalle, koska perehdytyskin kestää useamman viikon.

Vierailija
11/11 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voinut levätä suosiolla paria päivää, ja sitten terveenä tehdä rästejä ja pidempää päivää? Minä olen huomannut, että näin se on tehokkaampaa. Sairaana työnteko on tehotonta, ja toipuminen hidastuu. Mulla ei ole varaa tehdä puoliteholla esim kahta viikkoa, mutta kaksi päivää voin olla poissa 100 %.

Eikö esimies komenna saikulle? Minun esimies määräsi kotiin kun sinnittelin sairaana. Esimies on kuitenkin vastuussa, ettei työ vaaranna terveyttäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän