Huomio kaikki ulkonältään tavikset tai rumahkot! Ärsyttääkö muita se Kalastajan vaimon
mainos, jonka mukaan "sisäisesti kaunis muuttuu ulkoisestikin kauniiksi ja päinvastoin?" Facebookissa kiertää ja kaikki niin " tykkää". Tässäkin on yksi emävale , jonka haluaisi olevan totta, mutta kun ei se ole. Vaikka se olisi kohtuullista. Se on helppo huudella, jos ei itse ole susiruma vaan täysin päinvastaista. Joo, ärsyttää.
Kommentit (11)
Tuohon en osaa ottaa kantaa kun en ole mainosta nähnyt mutta on siinä kuitenkin perää, että sisäinen kauneus alkaa näkyä päällekin päin. Sellaisena miellyttävyytenä ja ystävällisyytenä jos nyt suoranaisesti mustina silmäripsinä kuitenkaan.
Kyllähän tuosta osa on totta. Vaikka ihminen ei oikeasti kaunistuiskaan, niin hymyilevä ihminen on usein muiden silmissä miellyttävämmän näköinen. Mutta ei rumasta kaunotarta tule vaikka kuin kiltti ja positiivinen olis.
Nämä on näitä juttuja, kun kaunis nainen toteaa, että sisäinen kauneus on tärkeämpää (ei ole käytännössä, koska se ei näy, ja ihmistä kohdellaan usein ulkomuotoon katsoen) tai rikas toteaa, ettei raha ole niin tärkeää (on se!, tietää ne, jotka elävät köyhyydessä).
Oletteko muuten koskaan huomanneet, miten urheilijoiden kasvot muuttuvat, kun heitä kuvataan lähtöviivalla, ja yleisölle esiteltäessä hymy valaisee kasvot? Tavallisesta naamasta tulee nätti ja söpöstå kaunis.
Jollain tasolla sisäinen hyvinvointi näkyy ulos päin, mutta eihän se luustoa muuta tai tee silmiä suuremmaksi.
Kyllä, juuri kyseinen henkilö ärsyttää! En edes seuraa bloggaajia tai muita, mutta tuo tyyppi pomppaa kaikkialla esille. Esittää elävänsä niin tavallista ja idyllistä elämään, en usko!
En tykkää siitä, että pyrkii miellyttämään jotain ihmisryhmää taloudellisessa mielessä. Mainostahan tuo tuossa saa hirveästi uskottelemalla rumille, että ovat kauniita. Rumat on rumia, siinä ei ole mitään pahaa mutta sen olen itsekin oppinut hyväksymään ja elämään sen kanssa!
Joistakin ihmisistä vaan huokuu semmoista hyvää energiaa joka saa ihmisen näyttämään paremmalta vaikka eivät olisikaan niitä kaikkein kauneimpia. Sama juttu kun jos jollain todella kauniilla naisella on myrkyllinen luonne niin ei hän enää niin kauniilta näytä.
Itse ainakin huomannut että positiivinen elämänasenne on paljon kivempi, kaunistun tai en. Kyllä mullakin kurjaa on ja silloin puran sen nyrkkeilysäkkiin tai liikuntaan tai joskus ystäville. Mä en ole kaunis miltään osin. Vartalokaan mikään herkku mut kyllä olen silti siihen tyyväinen. Katsokas kun se naama nykeröllä olo ei ainakaan auta yhtään asiaan. Miksi ruman pitäisi sirotella tuhkaa päällensä ja mököttää ?
Hyvämieli, hyväolo, elämä on silloin siedettävämpää.
En ole Facebookissa enkä usko lisäravinteiden etuun muuta kuin firman kassan suurena kilahtamisena. Mielestäni jokainen on kaunis ihan omana itsenään ilman lisäravinteita, valkaistuja hampaita tai satoja uusia mekkoja.
En ole seurannut kyseistä henkilöä, vaikka toki tiedän kenestä puhutaan. Mutta kyllä, ärsyttää joka kerta kun joku malli, missi tai vastaava yleisiä normeja vastaava kaunotar lässyttää, että ”sisäinen kauneus on täkeintä” tai ”opin hyväksymään ulkonäkövirheeni”. Helppo sanoa kun kyseisissä ihmisissä ei ole mitään todellisia virheitä. Samoin nämä klisheet siitä miten itseluottamus tai ”sisäinen kauneus” säteilevät ulos päin. ”On pelattava niillä korteilla, jotka on saanut.” Niin, toiset vaan saavat niin paskat kortit, että niillä ei pääse edes peliin mukaan. Kyllä, olen erittäin katkera, mutta sillä ei ole mitään merkitystä koska olen geneettisesti h*lvetin ruma.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minä olin todella kaunis kun oli sisäisesti hyvä olla ja nyt masentuneena suunnittelen itsaria ja naama on muuten ihan oikeasti hirveä. erilainen, suorastaan vääntynyt. Enkä ole myöskään saanut kehuja pitkään aikaan, kun ennen niitä sateli koko ajan. Kertonee jotain.
Samanlaisia havaintoja myös minulla. Kun paranin masennuksesta sain paljon positiivista huomiota sekä miehiltä että naisilta ulkonäöstäni, vaikka olenkin ihan tavis tai rumahko jopa. Nyt kun olen taas masentunut ja tärkeä ihmissuhde on katkennut, näytän hirveälle, iho on samea ja piirteet roikkuu. Positiivista palautetta en ole kuullut aikoihin. Kyllä sisäisellä mielialalla ja voinnilla on yhteys koska ihminen on psykofyysinen kokonaisuus.
Ainakin minä olin todella kaunis kun oli sisäisesti hyvä olla ja nyt masentuneena suunnittelen itsaria ja naama on muuten ihan oikeasti hirveä. erilainen, suorastaan vääntynyt. Enkä ole myöskään saanut kehuja pitkään aikaan, kun ennen niitä sateli koko ajan. Kertonee jotain.