Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perustaisitko perhettä reissutöitä tekevän kanssa?

Vierailija
04.10.2017 |

Toisen keskustelun innoittamana, ajattelin kysyä tällaista asiaa. Voisitko kuvitella perustavasi perheen reissuhommia tekevän henkilön kanssa, jos tiedät että toinen ei niitä hommia aio jättää vaikka teillä olisi lapsia? Entä alkaisitko seurustelusuhteeseen sellaisen henkilön kanssa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka nainen synnyttää lapsen kun on reissutöissä. Eikai kukaan. Jos haluat heti lapsen kun tapaat sen niin onneksi olkoon haluat lapsen tuntemattoman kanssa. Lisäksi kukaan ei tavatessaan miestä jätä töitään siltä seisomalta. Lapsia tehdään harkiten ja ajan kanssa ja siihen valmistaudutaan. En ainakaan kenen kanssa tahansa tee lasta enkä varsinkaan tänä tai ensi vuonna.

Vierailija
22/31 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi siten, että miehen ura sai nostetta sitten kun lapset oli jo tehty. Nyt olen reissumiehen vaimo, eikä ole vielä häirinnyt. Paljon on pois, mutta vastaavasti on myös paljon sitten paikallakin.

Eikä ole kummosta suojaverkkoa. Lapset menee pari kertaa vuodessa yöksi-pariksi mummolaan, että saadaan miehen kanssa jotain kaksin tehtyä.

21 vuotta muusikon kanssa niistä 13 vuotta on reissannu enemmän tai vähemmän.

Niin, sulla on se mummola eli turvaverkko.

Kiitos oikaisusta, se tosiaan on turvaverkko eikä suojaverkko. :D

Mummola on juu 1-2 kertaa vuodessa, edes. Mies on kuitenkin enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Meillä suvun tukiverkko satojen kilometrien päässä. 

Vierailija
24/31 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on paljon tullut mietittyä viime aikoina. Ollaan miehen kanssa perheenperustamisiässä, mutta hänen reissutyö jarruttelee minua. Mies on 2-5 päivää viikosta reissussa, mutta muuten kotona. Hän siis matkustaa kun kutsu käy, mutta muuten ei sitten tee kotona ollessa mitään paitsi lukee sähköpostit. Hänellä ei siis ole mitään varsinaista 'työpaikkaa' mihin mennä vaan käy fyysisesti vain asiakkaiden luona. Palkka on toki hyvä, että voitaisiin palkata apua, jos lapsi nyt tulisi. Isovanhemmat asuu kaukana, joten heistä ei olisi apua. Mies sanoo, että vähentäisi matkustelua ja tekisi enemmän hommia kotona, jos rupeaisimme perhettä perustamaan. Taidan odotella, että reissut vähenee ja sitten vasta hankkia lapsia eikä toisin päin.

Vierailija
25/31 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olisin vielä säännöllistä työaikaa noudattavassa duunarityössä, jossa työt jäävät työpaikalle kun lähden kotiin, ja työpäivä päättyy tasan silloin kun listassa lukee. Silloin ehkä.

Nykyään teen asiantuntijatöitä ja työt eivät todellakaan jää työpaikalle ja päivät venyvät molempiin suuntiin. Aika mahdoton yhtälö olisi yhdistää tähän lapsi, jos puoliso reissuhommissa.

Vierailija
26/31 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustan juurikin. Asutaan periaatteessa kahdessa paikassa, rivarikolmiossa pk-seudulla ja noin 200km päässä omakotitalossa maalla. Mies on töissä vuoroin toisessa suunnassa - vuoroin toisessa, minä kuljen koirien ja piakkoin syntyvän vauvan kanssa näiden kahden paikan välillä.

Yleensä pyrin olemaan mahdollisimman lähellä miestä ja kaksi asuntoa mahdollistaa meille huomattavasti enemmän yhteistä aikaa kuin yksi osoite.

Tietysti välillä on viikkoja, kun etäisyyttä on useita satoja kilometrejä, mutta se on aina hetkellistä.

Vierailija
27/31 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka nainen synnyttää lapsen kun on reissutöissä. Eikai kukaan. Jos haluat heti lapsen kun tapaat sen niin onneksi olkoon haluat lapsen tuntemattoman kanssa. Lisäksi kukaan ei tavatessaan miestä jätä töitään siltä seisomalta. Lapsia tehdään harkiten ja ajan kanssa ja siihen valmistaudutaan. En ainakaan kenen kanssa tahansa tee lasta enkä varsinkaan tänä tai ensi vuonna.

Reissutöillä ei tarkoiteta vain yhtä reissua, vaan että ollaan esim. päiviä, viikkoja tai kuukausia yhdessä kohteessa, sitten seuraavassa jne. Ulkomaan komennuskin voi kestää monta vuotta. Nainen joka on asunut Suomessa, voikin saada komennuksen ulkomaille. Siinä täytyy miettiä, miten sovittaa seurustelukuviot yhteen, jos mies jää Suomeen.

Vierailija
28/31 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En perustaisi koska en näe järkeä siinä että toinen tekee ne tylsät työt ja toinen poimii vain rusinat pullasta.

Minä näen asian juuri päinvastoin. Kun mies tekee pitkää päivää ja joutuu olemaan erossa perheestään, niin minä saan ne rusinat pullasta. Saan tehdä normaalia työaikaa ja olla illat ja viikonloput lasten kanssa. Miehen Kiina-vuosina korkea palkka mahdollisti minun lyhennetyn työajan.

Tälläkin hetkellä mies on töissä. Me mennään lasten kanssa kohta saunaan. Onneksi mies tykkää työstään ja mä lasten kanssa olemisesta.

T. 6

Vierailija
29/31 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En perustaisi koska en näe järkeä siinä että toinen tekee ne tylsät työt ja toinen poimii vain rusinat pullasta.

Onko se rusinoiden poimimista, jos matkustaa niin usein, ettei näe omia lapsiaan juuri koskaan, vai onko ajatuksesi lähtökohta, etteivät miehet lapsistaan edes välitä?

Vierailija
30/31 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on paljon tullut mietittyä viime aikoina. Ollaan miehen kanssa perheenperustamisiässä, mutta hänen reissutyö jarruttelee minua. Mies on 2-5 päivää viikosta reissussa, mutta muuten kotona. Hän siis matkustaa kun kutsu käy, mutta muuten ei sitten tee kotona ollessa mitään paitsi lukee sähköpostit. Hänellä ei siis ole mitään varsinaista 'työpaikkaa' mihin mennä vaan käy fyysisesti vain asiakkaiden luona. Palkka on toki hyvä, että voitaisiin palkata apua, jos lapsi nyt tulisi. Isovanhemmat asuu kaukana, joten heistä ei olisi apua. Mies sanoo, että vähentäisi matkustelua ja tekisi enemmän hommia kotona, jos rupeaisimme perhettä perustamaan. Taidan odotella, että reissut vähenee ja sitten vasta hankkia lapsia eikä toisin päin.

perustin 15 vuotta sitten ja edelleen elellään yhdessä. Asuinpaikkakunnalla ei ollut turvaverkkoja juurikaan lasten ollessa pieniä, mutta miehen reissutyöstä saama hyvä palkka on mahdollistanut sekä au pairit että siivoojan. mies on poissa 2-4 päivää viikossa ja jos ei ole reissussa, on kotona työhuoneessaan. viikonloppuisin omistautuu lapsille ja pihan/talon töille sataprosenttisesti. Mulle tämä järjästely käy tosi hyvin, koska tarvitsen paljon omaa aikaa ja tilaa ja nautin, kun olen kotona iltaisin omassa rauhassani lasten mentyä nukkumaan. Toki on sitten kiva tehdä juttuja yhdessä perheenäkin, mutta aki sujuu meillä näin oikein hyvin. Eiehkä sovi kaikille, mutta meille sopii.

Vierailija
31/31 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se rusinoiden poimimista, jos matkustaa niin usein, ettei näe omia lapsiaan juuri koskaan, vai onko ajatuksesi lähtökohta, etteivät miehet lapsistaan edes välitä?

En ole edellinen kirjoittaja, mutta millainen isä haluaa olla erossa perheestään? Miksi tehdä lapsia jos ei halua viettää aikaa heidän kanssaan? Kyllä minä ainakin vetäisin sen johtopäätöksen, että työ on sille miehelle tärkeämpää. Tai ehkä ongelmia parisuhteessa tai kokee arjen ahdistavana syystä tai toisesta (ei välttämättä miehen oma vika)? Siis nyt puhutaan pidemmistä poissaoloista, tyyliin on "pysyvästi" poissa ja tulee vain välillä käymään esim. ulkomaan komennukselta. Se on valinta.