Miksi autoissa on akut, jos niitä ei ladata koskaan?
Kommentit (252)
Polttomoottoriauton akku painaa 5-10 kg, kun taas sähköauton akusto painaa 100-300kg, niin siitä voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä kumpaan varastoituu enemmän sähköenergiaa (lue: sähköä). Autoa liikuttaa energia, jota se auto saa joko polttoaineesta ja/tai sähköstä.
Aukesiko..... no ei se mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten sähköautot ei latautuisi itsestään?
-Ap
Tämä on muuten hyvä kysymys,miksi sähköauto ei lataa itse itseään?
Palstan sähköautouskovaiset kyllä kuvittelee niin.Koska sähköauto käyttää enemmän sähköä sen moottorin pyörittämiseen kuin mitä se pystyy lataamaan. Siksi.
Tai siis, kaikki latausvirta olisi pois siitä mitä sillä akun varauksella on tarkoitus tehdä. On näppärää ottaa raha pois säästöpossusta ja laittaa heti takaisin, silloin possu täyttyy itsestään vaikka sieltä koko ajan otetaan pois rahaa. Sillä rahalla vaan ei pysty tekemään silloin mitään. Myös jos rahanliikuttaja kuitenkin tarvitsee pikkasen rahaa myös elääkseen ja nappaa kolikon sieltä täältä itselleen, se possu vuotaa vähitellen kuiviin.
Mun entinen tyttöystävä olisi oikeasti voinut kysyä jotain noin tyhmää, mutten usko että olisi osannut ajatella noi pitkään, eli tuskin tietää edes että autossa on akku ja mitä sillä tehdään, ei kai mitään....ei nimittäin osannut tehdä ruokaa eikä KEITTÄÄ KAHVIA KAHVINKEITTIMELLÄ, kunnes sanoin että paina sitä nappia vaan ja katso että on poroja ja vettä (EI SEKAISIN)....olisi pitänyt hälytyskellot herätä mullakin, vittu, nainen jolla on matematiikka 5 tai enkku 5 koulussa.....
jätä autoa ajamatta pakkaseen 2 kkdeksi ja mene starttaamaan, ihmettele sitten, että miksi se ei enää starttaa , pitäskö akku ladata? niin ja miten`? se onkin sittten eri juttu......
Miten voi olla noi helvetin yksinkertaisia ihmisiä? :D
Polttomoottoriautoissa oleva akku on osa suurempaa akkureserviä (huoltovarmuuskeskuksen toimialaa, kansallinen erityislainsäädäntö, energian saannin turvaaminen kriisitilanteissa). Sähköautojen lisääntyessä myös niiden äkkinäinen lataustarve pitkin maanteitä lisääntyy ja silloin hätävarana voidaan käyttää ohi ajavien polttomoottoriautojen latauskapasiteettia. Varsinkin katumaastureissa on isot akut ja voimakkaat laturit, niillä voidaan varmasti ladata ainakin yhtä sähköautoa niin paljon, että matka voi jatkua lähimmälle suurteholatauspisteelle.
En tiennyt että bensa autossakin on akku. Missäköhän se on kun en ole nähnyt? Tai miltä se edes näyttää?
Kapa Sitanssi kirjoitti:
Polttomoottoriautoissa oleva akku on osa suurempaa akkureserviä (huoltovarmuuskeskuksen toimialaa, kansallinen erityislainsäädäntö, energian saannin turvaaminen kriisitilanteissa). Sähköautojen lisääntyessä myös niiden äkkinäinen lataustarve pitkin maanteitä lisääntyy ja silloin hätävarana voidaan käyttää ohi ajavien polttomoottoriautojen latauskapasiteettia. Varsinkin katumaastureissa on isot akut ja voimakkaat laturit, niillä voidaan varmasti ladata ainakin yhtä sähköautoa niin paljon, että matka voi jatkua lähimmälle suurteholatauspisteelle.
Jos tavallisen auton akun varauksen sais siirrettyä kokonaan ja häviöttömästi sähköautoon, niin sähköauton akun varaus kasvaisi noin prosentin. No, pääsisihän sillä kesäkelillä jopa viisi kilometriä.
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt että bensa autossakin on akku. Missäköhän se on kun en ole nähnyt? Tai miltä se edes näyttää?
Onko sulla autoa? Auton hanskalokerossa on ohjekirja josta löytyy ohjeet siihen miten saa konepellin auki ja mikä niistä osista on akku. Tai voit mennä vaikka Biltemaan tai huoltsikalle katsomaan tietysti myös.
Kiitos vastauksista mutta en ihan ymmärtänyt vielä että miksi muka sähköautot ei lataa itseään. Ja miten se polttoaine liittyy tähän?
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla autoa? Auton hanskalokerossa on ohjekirja josta löytyy ohjeet siihen miten saa konepellin auki ja mikä niistä osista on akku. Tai voit mennä vaikka Biltemaan tai huoltsikalle katsomaan tietysti myös.
Enpä löytänyt ohjekirjasta miten konepellin saa auki. Onko niin että avataan vaan korjaamolla?
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan minulla mitkään akut lataile itsestään.
-Ap
Sulla on auto paskana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä löytänyt ohjekirjasta miten konepellin saa auki. Onko niin että avataan vaan korjaamolla?
Oiskohan parempi, jos luopuisit siitä autosta vaan sovinnolla, kun et edes konepeltiä saa auki.
Vierailija kirjoitti:
Miten näin saatanan tyhmä ketju on saanut kruunun?
Onhan tää hauska.
Itse olen kuullut että konepelti avataan ainoastaa korjaamolla.
Tuo sama tyyppi kyseli taannoin todistusta siihen miksi maa muka on pyöreä. Hänen mielestään maa on litteä, joten tuo akkukysymyskin on paskaa retoriikkaa ja jankuttamista.
Paska provoilija ja tyhmien kyselijä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo sama tyyppi kyseli taannoin todistusta siihen miksi maa muka on pyöreä. Hänen mielestään maa on litteä, joten tuo akkukysymyskin on paskaa retoriikkaa ja jankuttamista.
Paska provoilija ja tyhmien kyselijä.
Itse olen oppinut että maapallo olisi pyöreä. Sinusta en sitten tiedä.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt ensin saisi sen hanskalokeron auki...
Kaikissa nykypäivän kulkineissa akku ei tosiaankaan ole enää sellainen osa, johon normaalin käyttäjän tarvitsisi edes päästä käsiksi. Moottoripyörässäni etsin akun sijainnin vasta muutaman vuoden käytön jälkeen. Siihen käsiksi pääseminen vaati satulan ja bensatankin nostamisen pois paikoiltaan. Tosin koko homma sujui neljän kuusiokoloruuvin avaamalla, joten ei se vaikeaa ollut. Mutta ohjekirjasta täytyi etsiä ohjeet, mitkä osat täytyy irrottaa. Kun koko akkua ei näy ulospäin lainkaan. Pelkkä virran ulosottoplugi, jonka kautta akun voi myös ladata.
Mun Volvossa on kaks akkua, niiku mun miehenkin. Se sano et niitä molempia tarvitaan. Mut Volvo onkin turvallinen auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan parempi, jos luopuisit siitä autosta vaan sovinnolla, kun et edes konepeltiä saa auki.
Aika harvoin sitä konepeltiä tarvitsee nykyisissä autoissa avata. Pissapojan säiliön tarkistamista varten suunnilleen korkeintaan. Ja jos on tietyistä saksalaisista automalleista kyse, öljyn lisäämistä varten.
Itse olet tyhmä.