Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi autoissa on akut, jos niitä ei ladata koskaan?

Vierailija
04.10.2017 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (252)

Vierailija
1/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa oisko sen takia, että auto lataa niitä itse ajaessa..

Vierailija
2/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo mikään auto tietäjä mut eikö ne lataudu ajon aikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoissa on myös laturi jota auton moottori pyörittää. Laturi lataa akkua aina kun moottori käy.

Vierailija
4/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minulla mitkään akut lataile itsestään.

-Ap

Vierailija
5/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoissa on myös laturi jota auton moottori pyörittää. Laturi lataa akkua aina kun moottori käy.

Mutta, eikö silloin voisi ajaa pelkällä sähköllä, jos vain bensaa riittää tankissa?

Vierailija
6/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Autosi akku kyllä latautuu aina kun ajat autollasi. Ellei se sitten ole sähköauto.

Vierailija
7/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Laturin merkkivalostako tuon päättelit?

Vierailija
8/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu :DD

Vierailija
9/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta, eikö silloin voisi ajaa pelkällä sähköllä, jos vain bensaa riittää tankissa?

Vain otettu lääke auttaa.

Vierailija
10/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten ymmärrä mikä niitten sähköautojen kehittelemisessä on vaikeaa jos akut latautuu itsestään.

-Ap

Vierailija
11/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä ihmetellään miksi esim. autoliikkeissä oletetaan etteivät naiset tiedä autoista hevon vittua.

Vierailija
12/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista kamalin skenaariohan toteutui kun karhukopla varasti mikin akun ja akun mikin.

Vierailija
13/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kesän ajan auto vähällä käytöllä. Viime viikolla siten olin lähdössä ajamaan, niin eihän se startannut ollenkaan, kun akku oli tyhjentynyt. Apuvirralla auto käyntiin ja tunnin ajelin ympäriinsä, niin johan taas akku on latingissa ja auto starttailee nätisti.

Eli kyllä. Autosi akku latautuu aina ajaessasi. Muuten autosi ei lähtisi enää käyntiin.

Vierailija
14/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää varmaan ostaa tuo sähköauto niin voi ajaa loputtomasti.

-Ap

Vierailija
15/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sitten ymmärrä mikä niitten sähköautojen kehittelemisessä on vaikeaa jos akut latautuu itsestään.

-Ap

Oletko trolli vai superblondi?

Vierailija
16/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä ladataan joka kerta, kun sillä ajetaan. Siis bensa- ja dieselautoissa, niissä moottori käydessään lataa akkua. Sähköautossa näin ei ole.

Vierailija
17/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten sähköautot ei latautuisi itsestään?

-Ap

Vierailija
18/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuolleenhan ne hybridit toimii.... bensa-autoja ne oikeasti on.

Ladattava sähköauto sitten on eri asia.

Vierailija
19/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen näkemys, voin olla hyvinkin väärässä, korjatkaa jos olen: Autot kulkevat polttomoottorilla. Huomio sanalle poltto. Polttoaine (huom taas se sana poltto..) palaa siellä moottorissa, ja auto käy palamisesta syntyvällä energialla. Sähköä autossa tarvitaan kaikkeen oheissälään, valoihin, penkinlämmittimeen, radioon yms. yms, sekä sen moottorin käynnistämiseen. Käsittääkseni auto kyllä käy (ainakin vähän aikaa) vaikka akku olisikin sippi, jos sen vaan saa käyntiin. Kauaa se ei välttämättä tosin toimisi, kun ilmeisesti jäähdytykset sun muut vaativat sitä sähköä myös.

Voisin kuvitella sähköauton kehittelyn olevan hankalaa, koska auton painoisen massan liikuttelu vaatii melko paljon energiaa. Kyllähän auton sähköllä liikkelle saa varmasti helpostikin, mutta se, että se akku kestäisi ajoa pitempään kun muutaman kymmenen kilometriä vaatiikiin sellaisen akun, joka pystyy varastoimaan sähköä huomattavasti enemmän kuin mikään tavallinen auton akku. Lisäksi akun pitää olla riittävän pieni ja kevyt, että sen saa asennettua autoon. Muistaisin joskus lukeneeni, että sähköautoissa ongelmana on nimenomaan se, ettei tarvittavia akkuja olekaan ihan niin helppo kehitellä.

Vierailija
20/252 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain hybrideillä voidaan ajaa sähkömoottorilla, samalla kun akkuja ladataan polttomoottorilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä