Miksi naapurissa asuu aina joko Pena, Pertti, Pentti, Pekka tai vastaava?
Miksei ikinä Hannes, Riitta tai Aukusti?
Liputan naapurin Aukustien puolesta!
Kommentit (35)
Naapurista löytyy aina yksi Heikki eli Hessu. Näin minulla.
Olen hyvin, hyvin, hyvin loukkaantunut. Miksi minua ei taaskaan huomioida?
T: naapurin Pirkko
Mutta miksi Pentti ovat lähes aina Penoja (- tosin ei tää mun naapuri -) ja Reijot Repoja (-siis ei kettuja, vaan Repasta monikko) ja Timot Timppoja? Jotenkin hassua. Ymmärrän, että pitkät nimet lyhennetään helpommiksi ja jopa että toisaalta jotkut kolmikirjaimiset taas pidennetään - esim. Kai - Kaitsu. Mutta miksiköhän maailman helpoin nelikirjaiminenkin nimi, kuten esim. juuri tuo Timo täytyy vääntää pitemmäksi
Meillä asuu joka puolella Harreja.
Ja tunsin lapsena ainakin yhden Riikka-tytön, jonka lempinimi oli Riku. Yleensä olin tottunut, että Ristot olivat Rikuja. Vai Ripoja. No minkänimiset pojat nyt ennenvanhaan olivatkaan Rikuja?
Vierailija kirjoitti:
Alakerrassa asuu onneksi AINA joku kiltti jaana.
Meidän alakerran yksiössä metelöi aina uusi asukas: "Se on taas joku Pena". Lähigrillin omistajakin on "no, se on takuulla ihan jees, semmonen Pena vaan".
Minun naapurissa asuu Eleanora ja yläkerrassa Gunvor. Gunvorin edesmennyt mies Per-Åke tunnettiin myös nimellä Peki. Kelpaako se tuohon Penat ja vastaavat listaan?
Muuta meidän naapurustoon.
- Jamal
Vierailija kirjoitti:
Minun naapurissa asuu Kake. Kake on kultturelli ja se on juonut hampaansa sekä puhekykynsä.
Onko denso??
Mainitset aika yleisiä tietyn ikäluokan nimiä. Vähän naapurustosta riippuen niin tietyt nimet toistuu. Itse muuten en tiedä yhdenkään naapurin etunimeä.. pitääkö olla huolissaan?
Haataja, Lepistö ja Sinkkonen on kyllä moikkaikututtuja.
Koska maailma tarvitsee Penttiä ja Penaa. Isäni nimi. Muidenkin isän nimi voi olla se. Kotoisa nimi selvästi. Pekka on yleensä toinen nimi joillakin nuoremmilla. Mistä tiedät naapurien nimet, ellei ole pysyvät naapurit, monilla vaihtuu naapurit.
Mun naapurit on Abdullah ja Mohamed ja asuu siinä yks suomalainen Voitto vaimonsa Mirellan kanssa . Muutaispas Pena minunkin naapuriksi .
Olen Pekka. Pitäiskö nyt muuttaa naapuriin?
Aina naapurin Pekka! Edellisessä talossa ei edes asunut Pekkaa, mutta lapsi silti puhui aina naapurin Pekasta.