Mitä pahaa on siinä, että jättää nukkuvan lapsen vähäksi aikaa autoon?
Jos menee kauppaan ja tekee äkkiä ostokset ja palaa takaisin. Onko järkevää herättää esim. nukkuva taapero, raahata kiljuva lapsi kauppaan mukaan ja sitten palata takaisin autoon. Käyttäkää nyt järkeänne hyvät hysteerikot.
Kommentit (18)
siis vaikka yhden maitoprkin tai muun vastaavan takia..
periaatteessa mahdollista, että auton laitteisiin tulee oikosulku ja auto syttyy palamaan (tällainen tyyppivika oli noin vuosi sitten joissakin Peugeot 307-autoissa, jotka kutsuttiin merkkihuoltoon sen takia, tämän vian takia esim. autolautat eivät ottaneet kyseisiä autoja kyytiin ellei ollut esittää merkkihuollon todistusta siitä että vika on korjattu). En jättäisi lasta yksin autoon tämänkään takia (vaikka ei olekaan ko. auto meillä), vaikka riski onkin pieni niin en haluaisi ottaa riskiä.
Voi hyvänen aika! Kuule kun jos noin hysteeriseksi heittäytyy niin eihän sitä voisi edes elää. Mitäs jos mene tsinne kaupaan lapsen kanssa ja sit kaupan katto romahtaa ja lapsi jää alle? Harvinaista mutta mahdollista, jouduttiinhan viime viikollakin sulkemaan eräs kauppa ko. asian vuoksi. Tosiaan, ei nyt heittäydytä hysteerisiksi. Joka jättää lapsensa hetkeksi autoon, jättää ja joka ei niin ei.
ole, kun se isä jätti lapsensa nukkumaan autoon ja meni pankkiautomaatille ja lapsi oli herännyt, osannut avata vyöt ja oli juossu auton alle ja kuoli =(
lasta nukkumaan. Jätän kauppareissun silloin väliin jos ipana on nukahtanut autoon ja menemme myöhemmin sitten lähikaupassa käymään kun taapero hereillä.
En kyllä ala raahata kahta mukanani minuutin tai kahden takia. Jos ovat hereillä, käyn vain sanomassa, että olen tullut hakemaan, että pistä vaatteet päälle ja tule, mutta jos nukkuvat, saatan vaihtaa pari sanaa opettajankin kanssa. Minusta tuollainen auto voi syttyä palamaan tarina on ihan vastaava kuin se, että talo voi syttyä palamaan lastenhuoneesta eli lapset pitäisi sitten aina pitää vieressä yötä päivää, mieluummin ehkä yöllä valvoa, ettei vaan mitään pääse tapahtumaan....
Minusta noin alle 4-vuotiasta ei voi jättää autoon yksin kauppareissun ajaksi ja sitä vanhempikin vain, jos on lyhyestä käynnistä kyse.
niin sanoin että kun laittais itkuhälyttimen, ni hyvin vois mennä, mutta appiukko sano että koskaan ei voi jättää, koska auto voi syttyä palamaan. tietysti on todella pieni mahdollisuus, mutta itse en ainakaan ota tätä riskiä. uudet autot muuten syttyy paljon helpommin palamaan kuin vanhat, koska niissä on sähköjohtoa niin miljoonasti enemmän kuin vanhoissa autoissa, että ei kannata luottaa siihen että kun on uusi auto niin hätää ei ole!
Vierailija:
Minusta tuollainen auto voi syttyä palamaan tarina on ihan vastaava kuin se, että talo voi syttyä palamaan lastenhuoneesta eli lapset pitäisi sitten aina pitää vieressä yötä päivää, mieluummin ehkä yöllä valvoa, ettei vaan mitään pääse tapahtumaan....
.
jaa' a, autoon ei ole pakko jättää mutta nukkua on kai pakko jokaisen jossain osassa huushollia :). En toki vaadi sinua tekemään kuten itse teen, mutta kerroin vaan että minä en jätä lasta pysäköityyn autoon yksin, ja jos joku minulta kysyisi niin en suosittelisi jättämään. (On siihen toki muitakin syitä kuin auton sähkölaitteiden oikosulkuvaara, mutta ehkä se on siinä mielessä dramaattisimman tuntuinen vaaratilanne että kuten eräässä toisessa ketjussa joku huomautti, palo etenee todella nopeasti = eli kyse on jopa sekunneista).
Vierailija:
Vierailija:
Minusta tuollainen auto voi syttyä palamaan tarina on ihan vastaava kuin se, että talo voi syttyä palamaan lastenhuoneesta eli lapset pitäisi sitten aina pitää vieressä yötä päivää, mieluummin ehkä yöllä valvoa, ettei vaan mitään pääse tapahtumaan....
.jaa' a, autoon ei ole pakko jättää mutta nukkua on kai pakko jokaisen jossain osassa huushollia :). En toki vaadi sinua tekemään kuten itse teen, mutta kerroin vaan että minä en jätä lasta pysäköityyn autoon yksin, ja jos joku minulta kysyisi niin en suosittelisi jättämään. (On siihen toki muitakin syitä kuin auton sähkölaitteiden oikosulkuvaara, mutta ehkä se on siinä mielessä dramaattisimman tuntuinen vaaratilanne että kuten eräässä toisessa ketjussa joku huomautti, palo etenee todella nopeasti = eli kyse on jopa sekunneista).
en kauppareissun ajaksi, koska jään lonimaan aina jotain. mutta esim pikaisen postireissun tai ärrällä käynnin ajaksi
mä voin jättää autoon kioskilla käynnin ajaksi mutten ostosreissun ajaksi kun siinä mulla ainakin menee aikaa ja silloin taapero voi herättyään häätääntyä kun huomaa olevansa yksin
Eli en mene ruokaostoksille niin että lapsi nukkuu autossa, mutta saatan esim. yhden maitopurkin tms. hakea lähikaupasta/kioskista niin että lapsi nukkuu autossa.
Kun oli ihan pieni raahasin mukanani ihan joka paikkaan, automaatille yms. turvakaukalossa :-)
Näin vauvasta asti. Joskus jätän itkuhälyttimen ja joskus taas käyn välillä katsomassa ikkunasta, josko on jo alkanut liikehtiä. (alkaa liikkua ennen heräämistä)
Lähikaupan pihaan jätän ja muutenkin paikkoihin, joissa en tiedä menevän kauaa ja matka autolle lyhyt. Marketin pihaan jättäisin kouluikäisen, jos sen ikäinen nyt enää nukkuukaan autossa.
Ja jos nukahtaa matkalla niin jätän autoon nukkumaan. Kurkin ikkunasta koska herää.
4
että
- vie vanhan auton keskellä päivää
- ja kyllä se lukon avaaminen hetken vie enkä tod. ole kauaa kioskilla
Turun Prisman parkkipaikal just nähtyä, 2-3vuotias istui turvaistuimes takapenkillä ja piteli korviaan kauhistuneen näköisenä , kun auton varashälytin huusi korvia vihlovasti, aina kun joku ohitti auton. Äiti/isä shoppailemassa. Hienoa käytöstä isältä/äidiltä!