Ikinä kuullutkaan mistään Tom Pettystä..
Kommentit (33)
Olen kuullut ja tiedän muutaman biisin, mutta en ole koskaan pahemmin tutustunut tuotantoon.
Iloisempi ja kevyempi versio Neil Youngista.
Tom Petty oli mahtava muusikko, musiikki jatkaa sykkimistään.
Pettyllä on tähti Hollywoodin Walk of Famella ja pääsi oikeutetusti myös Rock and Roll Hall of Fameen. Tom Petty oli mukana myös Traveling Wilburys -bändissä, bändikavereina sellaisia nevahöödejä kuten Bob Dylan, George Harrison ja Roy Orbison.
Nykyään tuntuu olevan kovassa huudossa tulla tänne pätemään tietämättömyydellään.
Tarvitseeko sitä tietämättömyyttään koko maailmalle julistaa?
Mulla alkoi soida päässä heti "Into the great wide open"-kappale kun kuulin Tom Pettyn kuolleeen. Ihan hyvää musiikkia oli hänellä. Levätköön rauhassa.
Uskoisin, että valtaosa länsimaalaisista on kuullut ainakin Free Fallinin.
Olin kerran ottanut ylös radiosta paperille erään kappaleen nimen ja se oli ollut joku Tom Pettyn kappaleista. Paperi oli keittiössäni pöydällä, kun isäni tuli käymään. Näin kun hän vilkaisi pöytää ja näki paperin, jossa luki tämä "TOM PETTY". Isän elekielestä näkyi, että hän jotenkin hätkähti ja näytti jotenkin nolostuvan itsekseen, enkä välittömästi ymmärtänyt, että miksi. Näin siis, että ai joo, pöydällä on toi Tom Petty -lappu ja sitä isä katsoi.
Kohta minulle tuli mieleeni, että isä ilmeisesti luuli minulla olevan jonkin kumppanin tms. nimeltä Tom, ja että tämä Tom olisi nyt sitten pettynyt johonkin. Olin silloin vielä täysin seurustelematon neitsyt, kuitenkin reilusti jo parikymppinen, jolla ei ollut mitään kokemusta miehistä harmikseen. Semminkin ärsytti isän luulot, että minun nyt ois tarvinnut murehtia jonkun Tomin pettyneen! Toisaalta huvitti, hehe, millaiseen väärinkäsitykseen kyseinen nimi voi johtaa. Mutta miten alan sitä oikaistakaan, kun isä ei kerran sanonut mitään :D No, pidä kuvitelmasi, tuumasin, enkä sanonut mitään.
En toki tänäkään päivänä tiedä, mitä isässä siinä tapahtui, ja mitä hän jäi luulemaan, mutta voihan sekin olla, että hän itsekin jossain vaiheessa tajusi, että sehän on sen niminen artisti... Tai sitten se ajattelee ikuisesti, että joku Tom on nyt pettynyt minuun, mutta "eipäs puhuta tästä, on varmaan salaisuus" :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkoi soida päässä heti "Into the great wide open"-kappale kun kuulin Tom Pettyn kuolleeen. Ihan hyvää musiikkia oli hänellä. Levätköön rauhassa.
Sama!
Tom petty muuten keksi Pettyleivän. Siitä oot varmaan kuullut ??
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen legenda
Eli sinä määrittelet, että kuka on legenda.
Jep jep. Tiedoksi vain, että maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä.
Aloin spontaanisti sunnuntaiaamuna kuuntelemaan Tom Pettyä. En siis ole kuunnellut varmaan kymmeneen vuoteen (ehkä enemmänkin). Tuli vain jotenkin sellainen fiilis, että täytyy kuunnella Tom Petty & Heartbreakersin biisejä. Aika jännä etiäinen :D
N oeihä tääll tiedetä kuin Sofia ''hu000ra'' Belforin ja Martiina ''iso h000ura'' Feikkitissit
Oot nolo. Aina mua vaan jaksaa yllättää nämä jotka ei tiedä mistään mitään. Juu en koskaan kuuntele hänen musiikkiaan mutta nimenä oli tuttu.
En ole tänään vielä tarkastanut uutista, mutta eilinen kuolinuutinen oli kuulemma ennenaikainen. Eli ei ehkä vielä ole kuollut.
------
Ja Travelin' Wilburysissa oli sellainenkin nevöhööd kuin Jeff Lynne.
Ollaan me ihmiset erilaisia. Jos uutisista kuulen, että joku on kuollut, enkä tunnista nimeä, mä menen ja tutkin vähän että kukas tää tällainen tyyppi on kun en muista kuulleeni. Toiset sen sijaan tulee vauvapalstalle julistamaan, että en tiedä enkä haluakaan eikä kiinnosta eikä varmasti ollut mikään tärkeä koska minä en sitä tiedä! Ja vielä ihmetellään että miksi mun pitäis tietää kaikenmaailman ikiloput rokkarit. No mä haluan tietää ihan vain siksi, että tiedän. Tieto on kivaa, ja on aina mukava oppia jotain uutta ihan mistä tahansa.
En minäkään hänen musiikkiaan tunne, mutta nimi on tuttu. Mutta tiedostan sen, että jokin asia tai ihminen voi olla hyvinkin merkittävä vaikka itse en sitä tunne tai ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan me ihmiset erilaisia. Jos uutisista kuulen, että joku on kuollut, enkä tunnista nimeä, mä menen ja tutkin vähän että kukas tää tällainen tyyppi on kun en muista kuulleeni. Toiset sen sijaan tulee vauvapalstalle julistamaan, että en tiedä enkä haluakaan eikä kiinnosta eikä varmasti ollut mikään tärkeä koska minä en sitä tiedä! Ja vielä ihmetellään että miksi mun pitäis tietää kaikenmaailman ikiloput rokkarit. No mä haluan tietää ihan vain siksi, että tiedän. Tieto on kivaa, ja on aina mukava oppia jotain uutta ihan mistä tahansa.
Aloittaja on niiiin tärkeä ihminen, ettei ole kaiken tärkeän kiireensä keskellä huomannut Pettyä, siis AP:lle jotain mitättömyyttä.
No et sitten paljon mistään mitään tiedäkään. Katsos, on ihmisiä, jotka on syntyneet ennen sinua, you know? Toiset myös tutustuu musiikkiin ajalta ennen heidän syntymäänsä, vaikka. Syitä on legendalle, vaikket juuri sinä olisikaan kuullut Pettystä.