Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tein virheen töissä

Vierailija
03.10.2017 |

kerroin pomolle, että en hallitse töitäni. Nyt tulossa työterveyden kanssa iso kokoontuminen ja harkitaan työtehtävieni muuttamista tai työnkuvan muuttamista. Nyt kaduttaa, en voi palkkaa alentaa enää tästä. Enkä muutenkaan ainakaan halua pois töistä tai sivuun. Joo...muistissa ongelmia ja joudun kyselemään. Tai perehdytys ollut aikoinaan huonoa tai molemmat. Välillä vain tuntuu etten hallitse työtäni mutta se menee ohi. Olen kärsinyt mielenterveysongelmista jo pitkään ja tuntuu että asiat menevät vain huonompaan suuntaan. Olen ollut pitkilläkin sairaslomilla ja en usko että se auttaa asiaan. Lähinnä huono itsetunto ja kun töissä ei saa positiivista palautetta niin tulee tunne etten hallitse töitäni. Nyt kaduttaa, että avauduin pomolle. Kohta oon työtön mt-ongelmainen tai eläkkeellä minne en halua vielä tämän ikäisenä. Rahaa tarviin elämiseen, on lapsetkin elätettävänä ja perhe.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä voit ratkaista muuten huonon muistin ongelman kuin kyselemällä? Jos mahdollista, työtehtäviäsi kannattaa tietenkin muuttaa niin, että selviät niistä helpommalla eikä ne vaadi muistia.

Toiseksi tarvitset kuntoutusta. Sen voi maksaa Kela.

Vierailija
2/8 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you! Toivottavasti tukitoimista on apua ja ympärilläsi on ymmärtäviä ihmisiä ja joku, jolle voit edelleen avautua aina kun siltä tuntuu.

Itseäni on auttanut se, että kirjaan heikon hetken tullen rehellisesti kaikki pahalta tuntuvat asiat paperille. Kaiken mikä ehkä töissä mättää, omat alemmuudentunnot - kaiken. Listan tekeminen auttaa mua tunnistamaan ne yksittäiset asiat, jotka siinä kurjassa olossa ovat taustalla, sekä jollakin tavalla hyväksymään sen, että ne asiat ovat olemassa. Tuo on monesti tuntunut helpottavalta jo itsessään. Kun ne asiat on yksilöinyt paperille, niihin on myös helpompi suhtautua objektiivisemmin ja miettiä, olisiko siellä joitakin asioita joihin voisi itse vaikuttaa. Yleensä lähden liikkeelle helpoimmasta kohdasta; tulee parempi fiilis kun saa edes jotakin tehdyksi tai aloitetuksi, ja tulee enemmän tunnetta siitä että homma on taas hanskassa.

Huono itseluottamus ja suorituspaineet tosin ovat asioita, joiden kanssa kamppailu jatkuu varmaan vielä jokusen vuoden.. onneksi suunta on kuitenkin ollut hiljalleen ylöspäin. Muista pitää itsestäsi huolta, mitä ikinä se sulle tärkeimmillään sitten tarkoittaakin (esim. ystävät, liikunta, yksinolo, harrastukset). Ja muista että kaikkea ei tarvitse suorittaa tai ainakaan asettaa niitä rimoja liian korkealle. Jos tuntuu että seinät kaatuu päälle niin on ihan okei vaikka jättää ne pölyt pyyhkimättä ja suunnata kävelylle haukkaamaan raitista ilmaa, jos se on se mikä tuntuu hyvältä. Seuraavana päivänä olo on ehkä jo sen verran palautunut ja parempi, että ne pölytkin jaksaa pyyhkiä. (Meni vähän offtopiciksi, mutta käyköön esimerkistä :)

Toivottavasti löydät keinoja, jotka toimii juuri sulle. Tsemppiä joka tapauksessa..!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kirjoita muistiin työlistaa, työjärjestystä tai menettelytapoja, jos et muista niitä, vaan joudut kyselemään? Muistilistat on todennäköisti jossain teidän firmassa olemassakin, esim intrassa, mutta sinä et jostain syystä viitsi etsiä niitä itse, vaan kyselet muilta.

Ylipäänsä ihminen muistaa sen, mihin kiinnittää huomiota. Esim jos suunnistaa itse ja katsoo kadunnimiä ja kartaa reitin löytääkseen, osaa reitin ihan satavarmasti jatkossakin. Mutta jos vaan seuraa kavereita, on hukassa jos pitäisi löytää yksin takaisin.

Vierailija
4/8 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi sentään kun ei jaksaisi töissäkään käydä saati tehdä siellä jotain. Miksi työnantajan pitäisi kustantaa teidän jaksamisen puute. Teidän paikkanne voidaan täyttää samantien kykenevällä ja jaksavalla työntekijällä. Suomessa on yli puoli miljoonaa työtöntä. Tuossa joukossa on todella paljon ihmisiä, jotka olisivat ikionnellisia kun saisivat tulla tekemään teidän työnne. Sen sijaan te roikutte työpaikoissanne ja valitatte kun ette jaksa tehdä töitänne. Irtisanoutukaa ja antakaa työpaikka niille, jotka ovat sen ansainneet.

Vierailija
5/8 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työnantajan pitää maksaa siitä, että työntekijä saapuu oleskelemaan työpaikalle?

Vierailija
6/8 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä positiivista palautetta.

Tottakai kaikki tekee virheitä, jos olet epävarma työssä niin toki työnjohdon kuuluu sinua siinä kehittää.

Vierailija
7/8 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiesus mitä kommentteja tänne on jo etsiytynyt. Eihän täällä kukaan ole väittänyt, että ap tai joku muu kävisi töissä vain oleilemassa??

Varmasti sellaisiakin henkilöitä on, mutta ei nyt tehdä asioista suoraan virheellisiä johtopäätöksiä. Ap sanoi kärsivänsä suorituspaineista ja rivien välistä on luettavissa että hän pelkää olevansa töissä huono. Se on eri asia kuin olla töissä huono oikeasti, tai jättää töitä tekemättä. Mistään ei myöskään käy ilmi, kuinka kauan hän on ollut tehtävässään. Mainittuaan mahdolliset puutteet perehdytyksessä voisi olettaa, ettei kovin kauaa. Alkuvaiheessa tällaiset tuntemukset ovat täysin normaaleja. Oppimisprosessi ja se "alkuvaihe" myös riippuu pitkälti paitsi ihmisestä, myös toimenkuvasta.

Ei nyt lyödä heti aamusta ihmistä joka kertoo kokevansa paineita ja vielä hakeneensa niihin jo apuakin? Jookos?

Vierailija
8/8 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kirjoita muistiin työlistaa, työjärjestystä tai menettelytapoja, jos et muista niitä, vaan joudut kyselemään? Muistilistat on todennäköisti jossain teidän firmassa olemassakin, esim intrassa, mutta sinä et jostain syystä viitsi etsiä niitä itse, vaan kyselet muilta. .

En ole ap mutta ainakaan minun työpaikallani kaikkia ohjeita ei todellakaan ole missään intrassa. On paljon pieniä juttuja, jotka vain täytyy tietää ja muistaa. Joitain ei edes osaa kysyä tai etsiä ennen kuin joku tulee rääkymään että taas teit virheen. Osa tiedosta on ihmisten sähköposteissa ja jos et silloin ole ollut jakelulistalla kun viesti on tullut niin et sitä sitten mistään tiedä etkä saa selville.