Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri suuttui kun järjestettiin sille liian huonot polttarit

Vierailija
01.10.2017 |

Tai siis omasta mielestämme hyvät, maksoivatkin 70€ per osallistuja. Oli yhteistä ohjelmaa ja syötävää ja jatkot yökerhossa jne, mutta kaveri, tämä morsian, siis suuttui ja loukkaantui kun ne ei ollut hänen mielestään riittävän hienot polttarit hänelle. Ruoka ei kuulemma ollut ihmeellistä vaan tylsää ja arkista, ohjelmajutut kuulemma typeriä ja lisäksi jatkoihinkin liittyi joku harminaihe hänellä. Olipa kiva, hyvää hyvyyttämme me ne hänelle järjestettiin ja oli iso järjestänen, koska osallistujia oli 10 ja kaikki aikataulut piti sovittaa yhteen jne. Nyt hän mököttää ja miettii haluaako minun enää jatkavan kaasona. Häihin on kolme viikkoa aikaa.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä henkilökohtaisesti en pidä polttareista ja olen pyrkinyt niitä välttämään. Tästä yksi hyvä ystäväni loukkaantui lievästi kun jätin jollain tekosyyllä (työkiireitä) päiväohjelman väliin ja menin vain illanviettoon mukaan. Maksoin kuitenkin osuuteni koko päivästä.

En vaan voi tajuta, miksi joku kaipaa polttareihinsa ihmistä, joka ei kertakaikkiaan viihdy tuollaisessa "tehdään naisten kesken hauskoja juttuja minuuttiaikataululla aamusta iltaan" -leikissä.

Omista häistä en kertonut kavereille etukäteen, koska en missään tapauksessa halunnut joutua polttareihin päivänsankariksi. Kuten en myöskään voinut sietää ajatusta päivästä prinsessana häissä, joten juhlat oli tosi pienet ja mukana oli vain lähimmät perheenjäsenet.

Vierailija
62/74 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko hieman että mitä ne ruuat oli? Ravintolassa? Mitä aktiviteetteja? Puitteko siis hänet joksiiin? 700e on iso raha, mitä te sillä teitte? Mikä oli polttarien ns. Pääasia/tapahtuma?

Onko sillä väliä. Yritettiin oikeasti parhaamme järjestää polttarit, jossa on kaikille yhteistä tekemistä eikä kellekään odottelua (eli kaikilla olisi kivaa eikä tylsää) ja jossa kukaan ei joudu olemaan nälässä. Puettiin, mutta ei miksikään noloksi. Mutta ne polttarit on nyt ollut, ja niitä ei voi enää muuttaa toisenlaisiksi. Kuulemma olivat ihan paskat. Ap.

No lähinnä tässä yritän hahmottaa että olivatko ne paskat.

Tietenkään tuollainen käytös ei ole ok mutta jos morsian on niitä todella odottanut ja ollut kovat toiveet ja eteen tulee jotain aivan erilaista, niin siinä tunnekuohussa voi lyödä yli. Morsian ajattelee että ovat hänen ainoat polttarinsa ja ennenkaikkea, tuntevatko ystäväni minut näin huonosti.

Noin hän ehkä ajatteli sitten. Mutta ei ne polttarit ollut vain hänelle, vaan piti ottaa huomioon myös kaikki 10 osallistujaa, että kaikilla olisi jotain kivaa. Se morsian sanoi loukkaantuneena, että hän olisi halunnut kaikki kasvohoidot ja hieronnat ja sellaiset koska tykkää hemmotteluista (en tiennyt, koska ei itse niissä omalla rahalla käy, mutta olisi halunnut näköjään muiden maksamana käydä). Mutta ei sellaiset ole mitkään kivat yhteisjuhlat, joissa muut vain odottaa tekemättä mitään kun yhtä hemmotellaan. Yritin ottaa huomioon kaikkien osallistujien viihtyvyyden, koska kaikki joutuivat juhlista maksamaan. Ap.

Mä olen kerran ollut polttareissa, joissa iso porukka meni puoli päivää paikasta toiseen aina odottamaan, että morsian tekee jotain, saa hoitoja jne. Lopuksi oli morsiussauna niin pienessä mökkisaunassa, että sinne mahtui morsiamen lisäksi pari hänen lähintä ystäväänsä. Me muut olimme kai mukana lähinnä maksajina ja rekvisiittana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä kommentoin: menin naimisiin maistraatissa, en ole viettänyt koskaan polttareita - omiani tai muiden - ensimmäisen lapsen syntyessä vietin "varpajaiset" yksin kotona viskilasillisen kanssa, ja toisen lapsen syntyessä viikko meni sen ensimmäisen lapsen kanssa kahdestaan kotona.

Jos minulla olisi yksikin edes kaveriksi laskettava henkilö (saatika ystävä), en valittaisi sekuntiakaan siitä, minkälaista ohjelmaa joku järjestäisi minun takiani. Toivottavasti morsian joskus pysähtyy ajattelemaan sitä mitä hänellä on eikä sitä, mitä häneltä puuttuu.

Vierailija
64/74 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Tuli tässä vaan mieleen, että kerran avauduin kaasona keskustelupalstalla ja mut tunnistettiin. Se oli äärimmäisen noloa.)

Mutta suosittelen, jos kaveri on sulle tärkeä, että soitat ja juttelet hänen kanssa. Muutoin varmaan antaisin koko kaverin olla häiden jälkeen.

Tsemppiä!

Vierailija
65/74 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kaikkea, mutta yleisesti, tokihan morsiamella on oikeus olla pitämättä polttareista. Jos hän odotti jotain muuta.

Kiukutteluun en kyllä löydä taas oikeutta. Hyvä yritys, ei nyt ollut täysin mieluinen, aikuinen pystyy kyllä pääsemään tästä yli.

Sivuhuomautuksena vielä, että itse olin aikoinaan tosi pettynyt omiini. Joo, kaasot olivat nähneet vaivaa ja lopulta meillä oli ihan kivaa, mutta polttarit eivät olleet yhtään minun tyyppiset. En kuitenkaan heille pettymystä ilmaissut, parhaansa nuo olivat toki yrittäneet.

Vierailija
66/74 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh tuota ap:n juttua! Morsian kuulostaa pilalle hemmotellulta mussukalta, jonka miehellä tulee olemaan monta hankalaa hetkeä...

Enpä oikeasti osaa kuvitella, että miesten kesken voisi tapahtua jotain tuollaista. Eikä pitäisi kyllä naistenkaan porukassa. Eihän kenenkään normaalin ihmisen pitäisi kehdata sanoa toisille, että väärää ruokaa, väärä paikka, väärät huvit. Ei hyvää päivää. Miksi ihmeessä te (polttariporukka) ylipäänsä olette tuon prinsessan ystäviä???

Vierailija
67/74 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Huh huh tuota ap:n juttua! Morsian kuulostaa pilalle hemmotellulta mussukalta, jonka miehellä tulee olemaan monta hankalaa hetkeä...

Enpä oikeasti osaa kuvitella, että miesten kesken voisi tapahtua jotain tuollaista. Eikä pitäisi kyllä naistenkaan porukassa. Eihän kenenkään normaalin ihmisen pitäisi kehdata sanoa toisille, että väärää ruokaa, väärä paikka, väärät huvit. Ei hyvää päivää. Miksi ihmeessä te (polttariporukka) ylipäänsä olette tuon prinsessan ystäviä???

Pakko kommentoida tähän kun sanoit ette miesten kesken tapahtuisi.

Mieheni oli pettynyt polttareihinsa, hän ei kyllä valittanut siitä järjestäjille vaan lähinnä minulle. Uskon kyllä että pettymyksen on voinut vaistota illan aikana kaverinsakin.

Ja kyllä minäkin vähän tuosta pahoitin mieleni, että oli niin pettynyt, sillä koko polttari porukan kasaan olin kasannut minä, sillä tarkoituksenamme oli mennä "salaa" naimisiin ja kuitenkin vinkkasin asiasta hänen ystävilleen, että mieheni saisi polttarit.

Ohjelman suunnitteluun en tosin sitten enää osallistunut vaan mieheni ystävät keksivät sen.

Ja mitä tuohon nolaamiseen ja pukeutumiseen tulee, niin toiset taas juuri haluavat niitä, niin kuin miehenikin olisi halunnut.

Järjestin sitten itse vielä miehelleni polttarit, jossa hän sai nolata itsensä kunnolla.

Itsekin tykkäsin omissa polttareissa juuri siitä että sain pyöriä naamiasasussa pitkin katuja ja tehdä sekä myydä kaikkea, aika perinteiseen tapaan siis.

Mutta juu, minusta on erittäin outoa tuo morsiamen käytös.

Olet varmasti kaasona nähnyt vaivaa paljon ja toinen vain mököttää.

Asenne ratkaisee monessa asiassa.

Vierailija
68/74 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika halvat

Vierailija
69/74 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n polttarit maksoi 700 € ja morsian tyytymätön. Mun hääni maksoi yhteensä tuon verran. :D

Vierailija
70/74 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten polttareissa on aina tämä ihmeellinen nillitys, ei saisi maksaa mitään ja silti pitäisi olla kivaa ja sitten syödään patonkia ja tuorejuustoa ja lasketaan jokainen siideritölkki ja saunotaan jossain kuppasessa siskon serkun kaiman mökkerössä.

Miesten polttareissa taas rahaa palaa ja on oikeasti erilaista ja jännää tekemistä.

Mulla oli polttareissa messissä mies- ja naispuoliset ystävät, ~25 henkeä ja superhauskaa.

Vierailija
71/74 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko hieman että mitä ne ruuat oli? Ravintolassa? Mitä aktiviteetteja? Puitteko siis hänet joksiiin? 700e on iso raha, mitä te sillä teitte? Mikä oli polttarien ns. Pääasia/tapahtuma?

Onko sillä väliä. Yritettiin oikeasti parhaamme järjestää polttarit, jossa on kaikille yhteistä tekemistä eikä kellekään odottelua (eli kaikilla olisi kivaa eikä tylsää) ja jossa kukaan ei joudu olemaan nälässä. Puettiin, mutta ei miksikään noloksi. Mutta ne polttarit on nyt ollut, ja niitä ei voi enää muuttaa toisenlaisiksi. Kuulemma olivat ihan paskat. Ap.

No lähinnä tässä yritän hahmottaa että olivatko ne paskat.

Tietenkään tuollainen käytös ei ole ok mutta jos morsian on niitä todella odottanut ja ollut kovat toiveet ja eteen tulee jotain aivan erilaista, niin siinä tunnekuohussa voi lyödä yli. Morsian ajattelee että ovat hänen ainoat polttarinsa ja ennenkaikkea, tuntevatko ystäväni minut näin huonosti.

Noin hän ehkä ajatteli sitten. Mutta ei ne polttarit ollut vain hänelle, vaan piti ottaa huomioon myös kaikki 10 osallistujaa, että kaikilla olisi jotain kivaa. Se morsian sanoi loukkaantuneena, että hän olisi halunnut kaikki kasvohoidot ja hieronnat ja sellaiset koska tykkää hemmotteluista (en tiennyt, koska ei itse niissä omalla rahalla käy, mutta olisi halunnut näköjään muiden maksamana käydä). Mutta ei sellaiset ole mitkään kivat yhteisjuhlat, joissa muut vain odottaa tekemättä mitään kun yhtä hemmotellaan. Yritin ottaa huomioon kaikkien osallistujien viihtyvyyden, koska kaikki joutuivat juhlista maksamaan. Ap.

Ahaa, eli tässä taisi olla villakoiran ydin. Sinä järjestäjänä ajattelit koko porukan etua ja parasta, morsmaikku vain itseään ja omia mielihalujaan. Ja koska toiveet eivät kohdanneet, oli lopputulemana morsiamen raivokohtaus.

Vierailija
72/74 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai siis omasta mielestämme hyvät, maksoivatkin 70€ per osallistuja. Oli yhteistä ohjelmaa ja syötävää ja jatkot yökerhossa jne, mutta kaveri, tämä morsian, siis suuttui ja loukkaantui kun ne ei ollut hänen mielestään riittävän hienot polttarit hänelle. Ruoka ei kuulemma ollut ihmeellistä vaan tylsää ja arkista, ohjelmajutut kuulemma typeriä ja lisäksi jatkoihinkin liittyi joku harminaihe hänellä. Olipa kiva, hyvää hyvyyttämme me ne hänelle järjestettiin ja oli iso järjestänen, koska osallistujia oli 10 ja kaikki aikataulut piti sovittaa yhteen jne. Nyt hän mököttää ja miettii haluaako minun enää jatkavan kaasona. Häihin on kolme viikkoa aikaa.

Jos on ilmaissut tuollaista miettivänsä auttaisin morsiota ongelmassa heti. Ilmoittaisin kohteliaasti, että koska en osannut järjestää polttareita niin häistä tulee sitten mahdollisesti vielä huonommat.  Kyseessä on morsiamelle kuitenkin todella tärkeä päivä ja ylimääräistä stressiä ei siihen kaivata. Siksi astun sivuun kaason hommista nyt kun luottamus on mennyt ja uusi ja pätevämpi henkilö voidaan vielä ottaa mukaan.

Tyytymätön voi olla, mutta jos joku sanoisi mulle, että sun kaasous on nyt "vaakalaudalla" lopettaisin homman heti siihen. Jos tyyli on tämä niin odotahan kun pääset syntipukiksi häiden pilaamisesta....

Vierailija
73/74 |
02.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että toiset oikesti haluaa polttareissa itselleen hemmotteluja ja prinsessana olemista, sillä aikaa kun muu polttariporukka odottaa/ihailee. Kai se on persoonakysymys. Itse inhoan keskipisteenä olemista, ja tykkäisin eniten sellaisesta, että kaikki tekevät yhdessä jotain. Eli juuri sellaiset polttarit kuin aloittaja kuvailee :)

Vierailija
74/74 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sanonta on, että lahjahevosta ei pidä katsoa suuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän