Kaveri suuttui kun järjestettiin sille liian huonot polttarit
Tai siis omasta mielestämme hyvät, maksoivatkin 70€ per osallistuja. Oli yhteistä ohjelmaa ja syötävää ja jatkot yökerhossa jne, mutta kaveri, tämä morsian, siis suuttui ja loukkaantui kun ne ei ollut hänen mielestään riittävän hienot polttarit hänelle. Ruoka ei kuulemma ollut ihmeellistä vaan tylsää ja arkista, ohjelmajutut kuulemma typeriä ja lisäksi jatkoihinkin liittyi joku harminaihe hänellä. Olipa kiva, hyvää hyvyyttämme me ne hänelle järjestettiin ja oli iso järjestänen, koska osallistujia oli 10 ja kaikki aikataulut piti sovittaa yhteen jne. Nyt hän mököttää ja miettii haluaako minun enää jatkavan kaasona. Häihin on kolme viikkoa aikaa.
Kommentit (74)
Olin itse järjestämässä polttareita, jossa oli selvää et se ns "kaikkien kiva" oli pääasiallinen tavoite (eli lähinnä sen pääjärjestäjäjsi itse itsensä valtuuttaneen fantasiat siitä mitä hän halusi kokeilla) Oli perseestä ja kyllä yritin puuttua asiaan, mutta.... Morsian varmaan pettyi, muttei näyttänyt sitä ulospäin. Kyllä se olisi kohteliasta lähteä juhlia järjestettäessä siitä, mitä se juhlakalu haluaisi. Edes osittain.
vaatimaton kirjoitti:
Minulla ei ole edes ketään ystäviä, olisin onnellinen ihan minkälaisista polttareista vaan. Vaikka maksaisivat joukolla hammaslääkärin ja tulisivat mukaan. Olisin onnellinen.
Just vähän samaa aioin kommentoida. Mistä näille kiittämättömille nirppanokille riittää ystäviä? Itse olen ihan mukava ja toisia huomioiva ihminen, ja vaikka tulen ihmisten kanssa hyvin toimeen, ei minulla ole noin montaa niin läheistä ystävää, joiden voisin odottaa järjestävän minulle polttarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui mikä tyyppi... toivottavasti 0/5
No joo ei ole keksitty juttu vaan ihan oikeasti kävi näin. Eikä me tahallaan mitään huonoja polttareita järjestetty, mutta ilmeisesti ei osattu tietää mitä se olisi sitten tykännyt. Ap.
Ilmoittaisin että saa hankkia uuden kaason ja että hyviä häitä vaan.
Voit antaa kasvohoidon häälahjaksi.
Ottaisin itse samassa tilanteessa polttarisankarin kanssa kahden kesken hänen törkeän käytöksensä puheeksi ja kertoisin, miten pahalta se tuntui kaiken mietinnän ja järjestelyiden jälkeen. Ja lopuksi selväsanainen uhkavaatimus: jos sama meno jatkuun, saa etsiä toisen kaason.
Kun katsoo kaikkia näitä bridezilla-ohjelmia, niin tulee mieleen, että ihan kuin morsianten suorastaan odotettaisiin käyttäytyvän näin. Te tulevat morsiamet: ei näin.
En haluaisi olla tuollaisen akan tuleva puoliso...
Omissa polttareissa jäi vähän harmittamaan se, että mukaan lopulta pääsi vain pari ihmistä. Verrattuna mieheni polttareihin, joissa isolla porukalla tekivät kaikkia elämys juttuja.
Kaasoni oli kuitenkin tehnyt parhaansa, että oli saanut pienestä budjetista kaiken irti, ja vietimme kivan päivän mm. piknikin, erilaisten minulle suunniteltujen tehtävien ja morsiussaunan merkeissä kaadon siskon rantasaunalla.
Kiitollinen täytyy olla kaasolle, että oli vaivannäöllä, mielikuvituksella ja varmaan kovalla suunnittelulla korvannut niukan budjetin. Ei kaikki viitsisi.
Tässä hieman pistää silmään että ohjelma on laadittu kaikille sopivaksi, koska he ovat siitä maksaneet. Idea lienee laatia morsiammelle kiva päivä, ja pitää hänet keskiössä. Rahalla en tiedä onko niin väliä, mutta onko tässä siis kyse siitä että polttaritoimikunta on järkännyt itselleen bileet, eikä huomionut morsianta yksilönä ollenkaan?
Tietysti kun asiaa on järjestämässä useampi, fokus siirtyy helposti. Kuvittelisin että kyseessä on "geneerinen syntymäpäivälahja- syndrooma", jota tällä palstalla taas ymmäretään. Huonoa käytöstä moinen on morsiammelta joka tapauksessa, ja itse olisin onnellinen vain siitä että ysytävät ovat nähneet vaivan suoriutua paikalle!
Käytiin pelaamassa frisbeegolffia ihan muuten vaan ja vaikken kyseisestä lajista pidäkään, niin oli kylläkiva reissu. Ystävien tai muuten kivojen ihmisten sura on se juttu.
Ilmeisesti tämämorsian ei hirveästi ymmärrä sellaisen asian päälle?
Lapsuuden ystävä järjesti minulle synttärijuhlat aikoinaan ja vaikken sieltä juhlista tuntenutkaan ketään, niin oli aivan ikimuistoiset juhlat!
Ei meillä mitään ihmeellistä ohjelmaa ollut, mutta kivaa silti. En ymmärrä miten omiin polttareihinsa voi pettyä, etenkäänjos eivät sisällämitään ikävää ohjelmaa jajoihin on kuitenkin panostettu.
Hohhoijaa, nämä polttari- ja häätouhut ovat nykyisin liian monille elämää suurempia juttuja, joihin kiteytyy kaikki entiset traumat ja haaveet ja kuvitelmat jostain täydellisestä. Sitten jos joku pinkin sävy on piirun verran väärä, on koko juhla pilalla. Ihan epärealistista. Kyllä se elämä koulii nämäkin nipottajat ja hioo särmät joustavammiksi, toivottavasti! Kurja tilanne teille kavereille, jotka olitte nähneet vaivaa polttareiden järjestämiseen ja vastaanotto tällainen. Palaverin paikka. Paineet tietysti voi olla morsiamella kovat jos odotukset ovat liian suuria. Nyt pitäisi vähän relata ja katsoa peiliin, voi muuten ne häätkin mennä päreiks.
Siis oikeasti kehtaa vielä ääneen miettiä haluaako sinua enää kaasoksi? Itse kyllä tossa tapauksessa tekisin selväksi ettet todellakaan haluakaan jatkaa enää. Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi täysin morsiamen luonteen vastaiset polttarit, jotka lisäksi olisivat sisältäneet nolausta ym. Esim. todella ujo ja arka morsian olisi laitettu kaupungille kiertämään ja sen jälkeen hyppämään benjihyppyä ym. Mutta ilmeisesti mistään tällaisestä ei ollut ksye. Jos morsian ei myöhemmin tajua pyytää anteeksi niin en kyllä jaksaisi noin törkeästi käyttäytyvää ystävää enää mielistellä.
No onpa kyllä törkeä morsian. Miten voi olettaa että sais päivän istua hemmotteluhoidoissa kun muut maksaa ja kattoo vieressä. :D Ihan oikein että oot järjestäny tekemistä mikä on kaikille osallistujille kivaa. En minä ainakaan maksais 70e siitä, että saisin kattoa kun toiselle tehdään kasvonaamiota, kynsiä jne.
Itse olen ollut myös järjestämässä polttareita, joista morsian kyllä tykkäsi. Morsiamen hemmotteluosuus: hyvä aamupala, nätit vaatteet + kaveri meikkas hänet ja laittoi tukan. Tämän jälkeen pari aktiviteettia joihin kaikki pääsi osallistumaan ja toinen näistä oli sellainen mitä morsian oli joskus kertonut haluavansa kokeilla.
Illalla vielä ruoka ravintolassa ja morsiussauna johon tosin ei kaikki kerralla päässeet mukaan tilanpuutteen takia eli ihan perinteiseks saunomiseks meni ilman erikoisuuksia.
Jättäisin sinuna menemättä koko häihin jos ei tajua pyytää anteeksi käytöstään. Varmasti olet parhaasi tehnyt.
Morsian ei siis piitannut teistä polttarivieraista, vaan olisi halunnut, että te maksatte hänelle ja hänelle yksin jonkun prinsessapäivän. Olkoot sitten yksin jos kerta yksin haluaa olla!
Vierailija kirjoitti:
Itse morsiammena petyin omiin polttareihini, mutta en asiaa näyttänyt kenellekkään. Ainoa, joka pettymyksestä tietää, on mieheni.
Odotin kaason ja muiden ystävieni tuntevan minut ja tietävän edes suunnilleen mitä haluan. Toki sen verran ystävät tunsivat, etteivät mitään noloa järjestäneet.
Ohjelma oli kuitenkin selkeästi mietitty niin, että kaikille on samaa, kivaa tekemistä (itsestäni ok tekemistä, mutta ei mitään sellaista mitä vapaaehtoisesti lähtisin itse harrastamaan).
Minulle ei ollut varattu mitään spesiaalia, ainoa etten itse maksanut kyseisestä illasta mitään.
Vielä useammankin vuoden jälkeen lähinnä ketuttaa omat polttarit.
Voi hellanlettas...
Mulle järjestettiin omissa polttareissani selkähieronta muun ohjelman ohella. Aika tavallista toi taitaa olla, että tuleva morsian saa polttareissaan jonkun hemmotteluhoidon muun polttariväen odotellessa/tehdessä jotain muuta hoidon aikana.
Kaikesta ohjelmasta en henk.koht. pitänyt mutta arvostin silti sitä vaivannäköä, mitä eteeni oltiin tehty. Ei olisi tullut mieleenkään olla epäkiitollinen kaasolle ja muulle polttariporukalle.
Lähetä ap häälahjaksi Käytöksen kultainen kirja :)
Taidatte olla aika nuoria, jos ap et ollut koskaan aiemmin edes osallistunut polttareihin?
Ja kuka enää pukee morsianta polttareissa? Se on noloa.
Itse morsiammena petyin omiin polttareihini, mutta en asiaa näyttänyt kenellekkään. Ainoa, joka pettymyksestä tietää, on mieheni.
Odotin kaason ja muiden ystävieni tuntevan minut ja tietävän edes suunnilleen mitä haluan. Toki sen verran ystävät tunsivat, etteivät mitään noloa järjestäneet.
Ohjelma oli kuitenkin selkeästi mietitty niin, että kaikille on samaa, kivaa tekemistä (itsestäni ok tekemistä, mutta ei mitään sellaista mitä vapaaehtoisesti lähtisin itse harrastamaan).
Minulle ei ollut varattu mitään spesiaalia, ainoa etten itse maksanut kyseisestä illasta mitään.
Vielä useammankin vuoden jälkeen lähinnä ketuttaa omat polttarit.