Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töissä korkkaripakko. Miten selvitä?

Converseihin tottunut
01.10.2017 |

Kaipailisin vinkkejä, miten selviytyä korkokenkien kanssa töissä. En ole tottunut korkokenkiin, en käytä niitä juuri koskaan. Nyt sain työn, jossa on aivan pakko käyttää korkokenkiä. Joudun seisomaan n. 7-8 tuntia joka työvuorossa niissä kengissä ja pelkään, että hajotan selkäni lopullisesti. Alaselkä on tulessa jo muutaman tunnin seisomisen jälkeen.

Työn vaihto ei valitettavasti ole mahdollista, koska olin pitkän aikaa työttömänä ja inhosin sitä aikaa aivan koko sydämestäni. Nyt kun viimein sain töitä, en todellakaan halua irtisanoutua (+saisin karenssin…). Korkokenkäpakko taas johtuu siitä, että olen liian lyhyt työhön. Haastattelussa kysyttiin pituuttani ja vastasin totuudenmukaisesti. Silti minut palkattiin, mutta nyt on käynyt ilmi, etten yletä tekemään vaadittuja tehtäviä. Jos siis haluan pitää työni, minun on pakko käyttää korkkareita.

Tottuuko niihin joskus? Voisinko jollain tavalla helpottaa oloani niissä ja mitä voisi tehdä, ettei selkä hajoa? En myöskään halua joutua sairaseläkkeelle muutaman vuoden sisään, mutten pysty luopumaan työstäni, koska olen ikionnellinen, että vihdoin pääsin tekemään edes jotain. Ja työ itsessään on muutenkin ihan mielenkiintoista, joten en haluaisi senkään takia luopua siitä. Miten te muut, jotka käytätte korkkareita joka päivä, selviätte siitä?

Kommentit (267)

Vierailija
161/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista, että töissä on korkokenkäpakko, ellet ole jossain markkinointitoimistossa ja työnkuva vaikka messuilla mainostaa jotain autoa. Ja aloitusviestin perusteella et tällaisessa työssä ole. Siis ei tuo ole 2017-luvun Suomessa mahdollista. :D 

2017-luvun Suomessakin on lyhyitä ihmisiä. Työnantaja ei siis pakota käyttämään korkkareita, mutta ilman en yletä antamaan esim. kuittia ja kolikoita asiakkaalle käteen tiskin yli.

Ap

No kai keskustelitte aiheesta työhaastattelussa tai perehdytyksessä? Mikä on työnantajan neuvo sinulle siihen, että miten työn teet?

Kyllä haastattelija kysyi pituuttani. Kerroin totuudenmukaisesti ja haastattelija sanoi, että aiemmin lyhyin näissä tehtävissä ollut, oli minua 5cm pidempi. Sanoi, että saattaa tulla ongelmia, muttei välttämättä liian suuria. Oletin, että asia ei sitten niin merkittävästi haittaisi, kun sain kuitenkin paikan useiden hakijoiden joukosta.

Ap

Mutta kai sinut joku perehdytti, ja siinä yhteydessä kävi ilmi, että et yllä? Kai se perehdyttäjä sitten sanoi, että saat laittaa rahat siihen tiskille, ei tarvitse käteen antaa?

Perehdytystä sain toiselta työntekijältä, joka on tehnyt hommaa kauan. Vasta pari päivää olen tuolla ollut ja kyllä huomasimme, että minulla tulee olemaan ongelmia. Perehdyttäjä kysyi, voisinko käyttää korkkareita ja mietimme, että pitäisi keksiä jokin ratkaisu. Vielä asia ei siis ole sen pidemmälle mennyt ja asian pohdinta jatkunee seuraavassa vuorossa.

Sehän ei ollutkaan työnantaja, joka olisi vaatinut korkkareita! Sehän oli vähän yksinkertainen perehdyttäjä, joka ei tullut ajatelleeksi mitään muita vaihtoehtoja. Ette keksineet muuta ratkaisua - mutta onneksi on av-palstan mammat, joilta on tullut kymmenen sivua neuvoja.

Koroke ei paljon maksa. Aloittaja voi ostaa sen vaikka omilla rahoillaan - eihän työnantaja maksaisi niitä työssä tarvittavia korkkareitakaan! Korokkeen saa varmasti halvemmalla kuin kunnolliset korkkarit.

En ole missään vaiheessa sanonut, että työantaja vaatii korkkareita, vaan "tehtävän suorittaminen vaatii". Olen sanonut, etten yllä tekemään vaadittuja tehtäviä eli on "pakko olla pidempi", jotta pystyn työhön. Olen täällä saanut hyviä vinkkejä korkkareiden vaihtoehdoksi ja myös vinkkejä selkä- ja vatsatreeniin, jotta korkkareiden käyttö olisi helpompaa. Vinkeistä olen kiitollinen.

Halusin vain vinkkejä, miten pystyä tekemään työtä, jossa vaaditaan (käytännössä, ei työnantajan tasolta) enemmän pituutta kuin löytyy tai vinkkejä, miten selvitä niiden korkkareiden kanssa. Suurin osa kuitenkin keskustelee siitä, onko tämä totta ja olenko hieman tyhmä tai trolli. Tapaus on totta ja varmaan olen tyhmä, kun haluan mieluummin tehdä paskaakin duunia kuin olla työttömänä. Kiitos kuitenkin niille, jotka viitsivät vastata oikeasti kunnon neuvoilla!

Ap

Sinä kirjoitit otsikkoon "töissä korkkaripakko" ikään kuin se työ olisi itsessään nimenomaan korkkareita vaativa. Toki sen jälkeen olet kertonut, että ei kyse ollutkaan todellisuudessa vaatimus käyttää korkkareita vaan se, että sinä olet liian lyhyt yltääksesi tekemään kaiken tarpeellisen.

Tunnen itseni vähän harhaanjohdetuksi, sillä todellinen ongelmasi oli lyhyys ja yltäminen, eikä suinkaan se että korkokenkiä olisi käytettävä. Vain korkokenkäongelmaan pyysit neuvoja, et siihen miten voisit tehdä työsi ergonimisemmin.

Vierailija
162/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

R-kioskilla eivät kaikki tuotteet ole tiskin takana. Voin ottaa suklaat, lehdet, salaattipöydästä mitä vaan.

Miksi Ap, ei voi kertoa MITÄ HÄN MYY?

Koska en halua, että tutut tai työnantaja/työkaverit tunnistaa. Ja mitä sitten, että kaikki tuotteet eivät ole tiskin takana, jos osa kuitenkin on? Jos joku siellä R-kiskalla ostaa tupakkaa tiskin takaa, enkä yllä sitä antamaan? R-kioskeilla ollaan monesti yksin, ainakin täällä päin, mitä olen nähnyt. Jos siis olisin siellä yksin vuorossa, voisin myydä vain tuotteita, joita ei osteta tiskin takaa.

Ap

Kun olen asioinut ärrällä, myyjä on latonut ostokset tiskille, josta olen ne reppuun latonut. Ilmeisesti Porvoon ärrällä toimitaan toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista, että töissä on korkokenkäpakko, ellet ole jossain markkinointitoimistossa ja työnkuva vaikka messuilla mainostaa jotain autoa. Ja aloitusviestin perusteella et tällaisessa työssä ole. Siis ei tuo ole 2017-luvun Suomessa mahdollista. :D 

2017-luvun Suomessakin on lyhyitä ihmisiä. Työnantaja ei siis pakota käyttämään korkkareita, mutta ilman en yletä antamaan esim. kuittia ja kolikoita asiakkaalle käteen tiskin yli.

Ap

No kai keskustelitte aiheesta työhaastattelussa tai perehdytyksessä? Mikä on työnantajan neuvo sinulle siihen, että miten työn teet?

Kyllä haastattelija kysyi pituuttani. Kerroin totuudenmukaisesti ja haastattelija sanoi, että aiemmin lyhyin näissä tehtävissä ollut, oli minua 5cm pidempi. Sanoi, että saattaa tulla ongelmia, muttei välttämättä liian suuria. Oletin, että asia ei sitten niin merkittävästi haittaisi, kun sain kuitenkin paikan useiden hakijoiden joukosta.

Ap

Mutta kai sinut joku perehdytti, ja siinä yhteydessä kävi ilmi, että et yllä? Kai se perehdyttäjä sitten sanoi, että saat laittaa rahat siihen tiskille, ei tarvitse käteen antaa?

Perehdytystä sain toiselta työntekijältä, joka on tehnyt hommaa kauan. Vasta pari päivää olen tuolla ollut ja kyllä huomasimme, että minulla tulee olemaan ongelmia. Perehdyttäjä kysyi, voisinko käyttää korkkareita ja mietimme, että pitäisi keksiä jokin ratkaisu. Vielä asia ei siis ole sen pidemmälle mennyt ja asian pohdinta jatkunee seuraavassa vuorossa.

Sehän ei ollutkaan työnantaja, joka olisi vaatinut korkkareita! Sehän oli vähän yksinkertainen perehdyttäjä, joka ei tullut ajatelleeksi mitään muita vaihtoehtoja. Ette keksineet muuta ratkaisua - mutta onneksi on av-palstan mammat, joilta on tullut kymmenen sivua neuvoja.

Koroke ei paljon maksa. Aloittaja voi ostaa sen vaikka omilla rahoillaan - eihän työnantaja maksaisi niitä työssä tarvittavia korkkareitakaan! Korokkeen saa varmasti halvemmalla kuin kunnolliset korkkarit.

En ole missään vaiheessa sanonut, että työantaja vaatii korkkareita, vaan "tehtävän suorittaminen vaatii". Olen sanonut, etten yllä tekemään vaadittuja tehtäviä eli on "pakko olla pidempi", jotta pystyn työhön. Olen täällä saanut hyviä vinkkejä korkkareiden vaihtoehdoksi ja myös vinkkejä selkä- ja vatsatreeniin, jotta korkkareiden käyttö olisi helpompaa. Vinkeistä olen kiitollinen.

Halusin vain vinkkejä, miten pystyä tekemään työtä, jossa vaaditaan (käytännössä, ei työnantajan tasolta) enemmän pituutta kuin löytyy tai vinkkejä, miten selvitä niiden korkkareiden kanssa. Suurin osa kuitenkin keskustelee siitä, onko tämä totta ja olenko hieman tyhmä tai trolli. Tapaus on totta ja varmaan olen tyhmä, kun haluan mieluummin tehdä paskaakin duunia kuin olla työttömänä. Kiitos kuitenkin niille, jotka viitsivät vastata oikeasti kunnon neuvoilla!

Ap

Sinä kirjoitit otsikkoon "töissä korkkaripakko" ikään kuin se työ olisi itsessään nimenomaan korkkareita vaativa. Toki sen jälkeen olet kertonut, että ei kyse ollutkaan todellisuudessa vaatimus käyttää korkkareita vaan se, että sinä olet liian lyhyt yltääksesi tekemään kaiken tarpeellisen.

Tunnen itseni vähän harhaanjohdetuksi, sillä todellinen ongelmasi oli lyhyys ja yltäminen, eikä suinkaan se että korkokenkiä olisi käytettävä. Vain korkokenkäongelmaan pyysit neuvoja, et siihen miten voisit tehdä työsi ergonimisemmin.

Ohis, mutta yleensä tääl pitää otsikon olla raflaava, jos haluaa ees jotai keskusteluu ja viestistä sitten selvii todellinen tilanne. Monet tosin ei ees lue viestii ja kommentoi älyttömii. "klikkiotsikoilla" mennään tälläkin palstal :/

Vierailija
164/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

R-kioskilla eivät kaikki tuotteet ole tiskin takana. Voin ottaa suklaat, lehdet, salaattipöydästä mitä vaan.

Koska en halua, että tutut tai työnantaja/työkaverit tunnistaa. Ja mitä sitten, että kaikki tuotteet eivät ole tiskin takana, jos osa kuitenkin on? Jos joku siellä R-kiskalla ostaa tupakkaa tiskin takaa, enkä yllä sitä antamaan? R-kioskeilla ollaan monesti yksin, ainakin täällä päin, mitä olen nähnyt. Jos siis olisin siellä yksin vuorossa, voisin myydä vain tuotteita, joita ei osteta tiskin takaa.

Ap

Latooko myyjä ärrällä myös kasan kolikoita ja kuitin tiskille ja keräilet ne kolikot siitä, kun takana on pitkä jono?

Kun olen asioinut ärrällä, myyjä on latonut ostokset tiskille, josta olen ne reppuun latonut. Ilmeisesti Porvoon ärrällä toimitaan toisin.

Vierailija
165/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Latooko myyjä ärrällä myös kasan kolikoita ja kuitin tiskille ja keräilet ne kolikot siitä, kun takana on pitkä jono?

Vierailija
166/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin sivulle 3, mutta selvisikö millainen työ vaatii akateemiselta ap:lta korkokenkien käyttö työn fyysisten ulottuvuuksien vuoksi?

Vierailija
167/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eli tuo otsikossa mainitsemasi 'pakko käyttää korkkareita' on perehdyttäjäsi ehdotus lyhyysongelmaasi?

Vierailija
168/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan työksi jonkun sortin drive-iniä.

Vierailija
169/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kuin sivulle 3, mutta selvisikö millainen työ vaatii akateemiselta ap:lta korkokenkien käyttö työn fyysisten ulottuvuuksien vuoksi?

Ei ole selvinnyt. Ap kertoi itse tekevänsä mielummin paskaduunia kuin olevansa työttömänä. Yksikään työ ei ole terveyden menettämisen arvoinen. Raha ei tuo onnea.

Vierailija
170/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Maksan kortilla, jonka laitan itse lukijaan ja otan siitä pois. Kuitin myyjä laittaa tiskille. Varsinkin kun on pitkä jono takana kortilla maksaminen on armeliainta takana jonottavia kohtaan.

Vierailija
171/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudutko korkkareiden lisäksi käyttämään mikroshortseja, leopardikuvioista keinoturkispusakkaa ja suttuista silmämeikkiä?

Vierailija
172/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,olet nuori ja miten ajattelit selvitä tuonne 70-vuotiaaksi. Nyt on jo vaikeuksia. Minulla on muutama vuosi viralliseen eläkeikään, mutta olen jäänyt lepäämään laakereille. Koska olen tehnyt pitkän hektisen työuran. Ei kannata uhrauta terveyttään. Muutaman satasen vuoksi. 

Vierailija
173/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkareihin pakottaminen on laitonta.

Vierailija
174/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kengät, paksu pohja, nahkaa, ei liian korkeat eikä kapeakärkiset. Esim Jamita, Rieker,,Ecco, Clarks.

On myös hyviä pehmeitä pohjallisia.

Paras sukka on normi sukkahousu tai vastaava, paljaalla jalalla tulee rakkoja.

Kiilakorko vielä parempi. Kovin ohut ja terävä korko pahin, samoin aivan ohut pohja päkiän alla.

Kenkä pysyy rennommin jalassa kun on remmi jalkapöydän yli.

Kokeile roikuttaa jalkaasi rennosti. Mihin asentoon nilkka menee? Se on sulle korkein luonteva korko.

Edelleen olen utelias mikä työ.

Vierailija
175/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tää on tekniikkalaji. Annat siihen asti mihin yletät vaivatta ja kas, asiakas ojentaa kätösensä samalla tavalla. Sama asia kuin äänenkäytössä, puhu hiljempaa, niin sinua on pakko kuunnella ja keskittyä. Ei tarvitse kurotella tai huutaa. Terveisin aspakonkari

Vierailija
176/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet siis Mäkkärin autokaistalla, siinä mistä ojennetaan asiakkaalle autoon tuotteet.

Vierailija
177/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eli tuo otsikossa mainitsemasi 'pakko käyttää korkkareita' on perehdyttäjäsi ehdotus lyhyysongelmaasi?

No pahoittelut harhaanjohtavasta otsikosta, halusin vain keskustelua. Tylsällä otsikolla en olisi saanut vinkin vinkkiä ja keskusteluni olisi kadonnut johonkin listan perälle. Jakkarasta puhuttiin perehdyttäjän kanssa, eikä hän uskonut, että sellaista saisi käyttää. Saattaisi olla työturvallisuusriski (esim. siellä baarissa pimeässä tai drive-inissä, liukkaat lattiat, kuuma keittiö). Jos joku työtä 20 vuotta tehnyt sanoo ensimmäisiä päiviä työssä olevalle, ettei jakkaraa voi tuoda, vaan kannattaa hankkia korkkarit, niin ehkäpä sitten noviisina ajattelee, että on pakko? Siksihän täältä tulin hakemaan vinkkejä, kun en tiennyt, mitä muutakaan tehdä, kun hankkia ne hiton korkkarit!

Täällä tuli kyllä hyviä jakkaraehdotuksia ja niistä voi kysyä. Lisäksi voin ottaa ne erikoispohjat ja platformit esille työnantajan kanssa ja käydä siellä työterveysfyssarilla. Jos on sitten vielä töitä...

Vierailija
178/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole selvinnyt. Ap kertoi itse tekevänsä mielummin paskaduunia kuin olevansa työttömänä. Yksikään työ ei ole terveyden menettämisen arvoinen. Raha ei tuo onnea.

En tee työtä rahan takia. Sain työttömänä ansiosidonnaista lähes saman verran kuin tästä nykyisestä työstä. Raha ei tuo onnea, mutta se työ tuo. Työttömänäoloa ei pää kestä. En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat olla työttömänä. Toki sain saman rahan kotona makaamisesta kuin nyt tästä epäergonomisesta työstä, mutta tässä sentään säilyy mielenterveys... Työttömyys ei myöskään ole terveyden menettämisen arvoinen.

Ap

Vierailija
179/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Maksan kortilla, jonka laitan itse lukijaan ja otan siitä pois. Kuitin myyjä laittaa tiskille. Varsinkin kun on pitkä jono takana kortilla maksaminen on armeliainta takana jonottavia kohtaan.

Hyvä sinulle, mutta kaikki eivät todellakaan tee näin. Varsinkin vanhukset, jotka rupeavat kaivamaan niitä kolikoitaan vasta, kun ilmoitat hinnan, hidastavat ihan älyttömästi. Ja heillekö pitäisi sitten pistää vaihtorahakolikot takaisin keskelle tiskiä, että saisivat taas keräillä niitä kolikoita siitä hitaasti?

-entinen "ärräläinen"

Vierailija
180/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet siis Mäkkärin autokaistalla, siinä mistä ojennetaan asiakkaalle autoon tuotteet.

No melkein! :D Mutta ei kai tuollakaan voi oikein jakkaraa ottaa luukulle? Eikös se ole hieman hasardia jakkaralta kurkotella jollekin sinne autoon? Enkä tiedä, millaiset turvallisuussäädökset tollaisessa oikeasti olisi, saako sitä jakkaraa sinne ottaa vai onko oikeasti jokin työturvallisuusjuttu. Mutta platformit siis hankintaan, jos jakkara ei käy.

Ap