Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töissä korkkaripakko. Miten selvitä?

Converseihin tottunut
01.10.2017 |

Kaipailisin vinkkejä, miten selviytyä korkokenkien kanssa töissä. En ole tottunut korkokenkiin, en käytä niitä juuri koskaan. Nyt sain työn, jossa on aivan pakko käyttää korkokenkiä. Joudun seisomaan n. 7-8 tuntia joka työvuorossa niissä kengissä ja pelkään, että hajotan selkäni lopullisesti. Alaselkä on tulessa jo muutaman tunnin seisomisen jälkeen.

Työn vaihto ei valitettavasti ole mahdollista, koska olin pitkän aikaa työttömänä ja inhosin sitä aikaa aivan koko sydämestäni. Nyt kun viimein sain töitä, en todellakaan halua irtisanoutua (+saisin karenssin…). Korkokenkäpakko taas johtuu siitä, että olen liian lyhyt työhön. Haastattelussa kysyttiin pituuttani ja vastasin totuudenmukaisesti. Silti minut palkattiin, mutta nyt on käynyt ilmi, etten yletä tekemään vaadittuja tehtäviä. Jos siis haluan pitää työni, minun on pakko käyttää korkkareita.

Tottuuko niihin joskus? Voisinko jollain tavalla helpottaa oloani niissä ja mitä voisi tehdä, ettei selkä hajoa? En myöskään halua joutua sairaseläkkeelle muutaman vuoden sisään, mutten pysty luopumaan työstäni, koska olen ikionnellinen, että vihdoin pääsin tekemään edes jotain. Ja työ itsessään on muutenkin ihan mielenkiintoista, joten en haluaisi senkään takia luopua siitä. Miten te muut, jotka käytätte korkkareita joka päivä, selviätte siitä?

Kommentit (267)

Vierailija
121/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päälle kympillä myydään korokejakkaroita, joita pystyy jalkasyrjällä siirtämään ympäriinsä. Niitä myydään pääasiassa lapsille, että yltävät kylppärissä lavuaarille, mutta kantavat kyllä aikuistakin. Noita olen nähnyt kahdessa työpaikassa, ei ole kukaan yrittävät ratkaista ulottuvuusongelmaa korkkareilla!😁

Vierailija
122/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto, että täällä on niin idiootteja tai vaan helvetin uteliaita, että pitää väkistä väärästä asiasta vaikka aloittaja vain haluaa yhteen kysymykseen vastausta! En usko, yhyy, provo yhyy, mitä teet, miksetvoi kertoooooooo, kasvakaa aikuiseksi! Toivottavasti kukaan teistä ei ole asiakaspalvelussa töissä, menisi hermot tuollaisen tyypin kanssa...

Emme ole uteliaita vaan yritämme ratkaista aloittajan ongelman. Sitä ei voi tehdä, jos ei tiedä toimintaympäristöä.

Mutta kyllä me sen ymmärrämme, että aloittaja ei missään tapauksessa hyväksy muuta vaihtoehtoa kuin korkokengät, vaikka tässä ketjussa on tarjottu paljon viisaampia ratkaisuja. 

Aloituksessa on niitä kysymyksiä useampiakin:

1.Tottuuko niihin joskus?

2. Voisinko jollain tavalla helpottaa oloani niissä ja mitä voisi tehdä, ettei selkä hajoa? ...

3. Miten te muut, jotka käytätte korkkareita joka päivä, selviätte siitä?

Vastaukset: 

1. Toiset tottuvat, toiset eivät. Jälkimmäiset ehdottavat ap:lle muita vaihtoehtoja.

2. Osta sellaiset kengät, joissa on korokepohja eikä vain korkea ja kapea korko.

3. Kohdassa 2 mainitulla keinolla ja ottamalla kengät välillä pois.

Miten niin en hyväksy? Olen ollut kiitollinen platform-ehdotuksista, työfyssarista ja jakkarilinkistä. Kaikki ehdotukset kelpaa ja olen valmis neuvottelemaan asioista työnantajan kanssa. Ainoastaan työttömyys on vaihtoehto, jota en haluaisi. Mikäli pystyn tekemään työtä muutenkin kuin korkkareissa, olen erittäin onnellinen!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet maisterin tutkinnolla asiakaspalvelutyössä, jossa pitää antaa tuote asiakkaalle käteen? Johan on erikoinen yhdistelmä.

Mutta älä sure, ongemaan on ratkaisu: pidät koroketta juuri sillä kohdalla, jossa ne tuotteet on ojennettava.

Lohduttaako sinua yhtään se, että olet tuossa työssä paremmassa asemassa kuin joku sellainen, jolla on K-kupin rinnat. Ne nimittäin roikkuisivat tiskillä ... potkujen paikka?

Erikoista on se, että pidät maisteria asiakaspalvelutyössä erikoisena. Niitä on vaikka kuinka paljon maistereita ja tradenomeja kaupankassoina ja myyjinä, koska tässä maassa ollaan oltu jo pitkään jonkun ihme korkeakoulutusvimman vallassa (ja samaan aikaan ammattitaitoisista työntekijöistä on monella alalla pulaa), mutta unohdetaan että kaikille ei koskaan löydy sitä koulutusta vastaavaa työtä koska koulutettuja on liikaa todelliseen tarpeeseen nähden (ja kaikki eivät ole valmistuneet hyvillä arvosanoilla), joten ne maisterit joutuvat sitten joko menemään tekemään muuta työtä 9e/h palkalla tai olemaan työttömänä ja tekemään 9e/pvä työkkäri"töitä". Joten kumman luulet useimpien valitsevan?

Ohiksena, mutta minä olen maisteritutkinnolla oman alani työssä, johon oli vaatimuksena se maisteritutkinto. Niin vain tämäkin työni on asiakaspalvelutyötä, jossa muiden asioiden ohessa pitää ojentaa asiakkaalle tuotteita, ja välillä antaa ne jopa suoraan asiakkaan käteen.

Tällaisesta työstä ei tulee muuta mieleen kuin apteekki. Proviisori on farmasian maisteri.

Vierailija
124/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet maisterin tutkinnolla asiakaspalvelutyössä, jossa pitää antaa tuote asiakkaalle käteen? Johan on erikoinen yhdistelmä.

Mutta älä sure, ongemaan on ratkaisu: pidät koroketta juuri sillä kohdalla, jossa ne tuotteet on ojennettava.

Lohduttaako sinua yhtään se, että olet tuossa työssä paremmassa asemassa kuin joku sellainen, jolla on K-kupin rinnat. Ne nimittäin roikkuisivat tiskillä ... potkujen paikka?

Sinun maailmassasi kotona sohvalla makaaminen ja tukien nostaminen olisi täysin luonnollinen yhdistelmä millä tahansa koulutuksella, mutta ap näyttää elävän eri maailmassa, mikä on hänen kannaltaan loistava asia. Olen itse ollut jo parikymmentä vuotta ylimmässä tulodesiilissä mutta ensimmäiset työvuoteni minäkin ojentelin tiskin yli erilaisia asioita. 

Vierailija
125/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän päälle kympillä myydään korokejakkaroita, joita pystyy jalkasyrjällä siirtämään ympäriinsä. Niitä myydään pääasiassa lapsille, että yltävät kylppärissä lavuaarille, mutta kantavat kyllä aikuistakin. Noita olen nähnyt kahdessa työpaikassa, ei ole kukaan yrittävät ratkaista ulottuvuusongelmaa korkkareilla!😁

Juma..ta tätä itsevarmuutta.

Vierailija
126/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekkia minäkin ajattelin jo ennen sen ehdottajaa, sellaista vähän pienempää ehkä perähikiän apteekkia jossa palvellaan perinteisellä tiskillä eikä istuta, koska joudutaan hakemaan reseptilääkkeitä vetolaatikoista.

Vierailija
127/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista, että töissä on korkokenkäpakko, ellet ole jossain markkinointitoimistossa ja työnkuva vaikka messuilla mainostaa jotain autoa. Ja aloitusviestin perusteella et tällaisessa työssä ole. Siis ei tuo ole 2017-luvun Suomessa mahdollista. :D 

Vierailija
128/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopultakin työ, jossa ajatellaan myös naisten ulkonäköä, eikä ainoastaan miesten (meillähän on monilla aloilla se pukupakko ollut jo pitkään, eikä puvun kanssa pidetä lenkkareita (naisilla niitä vastavaavat balleriinat). 

Minä ja moni muu nainen laittaisi mieluummin miesten puvunkengät kuin korkkarit töihin kahdeksaksi tunniksi, eihän niitä voi edes verrata terveysvaikutuksiltaan ja mukavuudeltaan. Sitä paitsi noilla aloilla missä miehillä on puvut eivät naisetkaan satavarmasti kulje perus rötväkevaatteissa.

Vierailija
129/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista, että töissä on korkokenkäpakko, ellet ole jossain markkinointitoimistossa ja työnkuva vaikka messuilla mainostaa jotain autoa. Ja aloitusviestin perusteella et tällaisessa työssä ole. Siis ei tuo ole 2017-luvun Suomessa mahdollista. :D 

Lieneekö tuommoisissa messutyrkyttämistöissäkään mitään korkokenkäpakkoa olla, palkka noilla "promoottoreilla" on siinä 10e/h, joten ei kai tuohon liksaan paljon vaatimuksia voi paikalletulemisen lisäksi olla :D

Vierailija
130/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Converseihin tottunut kirjoitti:

Kaipailisin vinkkejä, miten selviytyä korkokenkien kanssa töissä. En ole tottunut korkokenkiin, en käytä niitä juuri koskaan. Nyt sain työn, jossa on aivan pakko käyttää korkokenkiä. Joudun seisomaan n. 7-8 tuntia joka työvuorossa niissä kengissä ja pelkään, että hajotan selkäni lopullisesti. Alaselkä on tulessa jo muutaman tunnin seisomisen jälkeen.

Työn vaihto ei valitettavasti ole mahdollista, koska olin pitkän aikaa työttömänä ja inhosin sitä aikaa aivan koko sydämestäni. Nyt kun viimein sain töitä, en todellakaan halua irtisanoutua (+saisin karenssin…). Korkokenkäpakko taas johtuu siitä, että olen liian lyhyt työhön. Haastattelussa kysyttiin pituuttani ja vastasin totuudenmukaisesti. Silti minut palkattiin, mutta nyt on käynyt ilmi, etten yletä tekemään vaadittuja tehtäviä. Jos siis haluan pitää työni, minun on pakko käyttää korkkareita.

Tottuuko niihin joskus? Voisinko jollain tavalla helpottaa oloani niissä ja mitä voisi tehdä, ettei selkä hajoa? En myöskään halua joutua sairaseläkkeelle muutaman vuoden sisään, mutten pysty luopumaan työstäni, koska olen ikionnellinen, että vihdoin pääsin tekemään edes jotain. Ja työ itsessään on muutenkin ihan mielenkiintoista, joten en haluaisi senkään takia luopua siitä. Miten te muut, jotka käytätte korkkareita joka päivä, selviätte siitä?

Höpö höpö.

Työnantajan velvollisuuksiin kuuluu järjestää työympäristö sellaiseksi että niitä töitä pystyy tekemään. Jos se ei ole mahdollista niin sitten pitää järjestellä työtehtäviä niin ettet joudu tekemään sellaisia joita et pysty.

Mitään korkkaripakkoa ei voi olla, sillä korkkareiden käytäminen aiheuttaa terveydellisiä haittoja. Työsuojelurikos.

Lentoemänniltä vaaditaan tietty pituus lyhyemmät eivät ylety tekemään työtehtäviä. Ap kertoi työhönsä olleen myös pituusvaatimuksen mutta jostain syystä tuli valituksi vaikka ei täytä tätä. Voidaanko ap irtisanoa jos on kykenemätön työhön? Miksi lentoemäntinä ei ole koskaan lyhytkasvuisia ihmisiä?

Vierailija
131/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopultakin työ, jossa ajatellaan myös naisten ulkonäköä, eikä ainoastaan miesten (meillähän on monilla aloilla se pukupakko ollut jo pitkään, eikä puvun kanssa pidetä lenkkareita (naisilla niitä vastavaavat balleriinat). 

Minä ja moni muu nainen laittaisi mieluummin miesten puvunkengät kuin korkkarit töihin kahdeksaksi tunniksi, eihän niitä voi edes verrata terveysvaikutuksiltaan ja mukavuudeltaan. Sitä paitsi noilla aloilla missä miehillä on puvut eivät naisetkaan satavarmasti kulje perus rötväkevaatteissa.

Esim. automyyjämiehillä ja asuntomyyjämiehillä on puvut, hommat eivät vaadi kuitenkaan kummoistakaan koulutusta ja palkkaus on provikka. Jos nyt siis olet olettanut, että puku töissä miehellä = hieno työ ja asema, korkea koulutus ja hyvät tulot.

Vierailija
132/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Työnantajan velvollisuuksiin kuuluu järjestää työympäristö sellaiseksi että niitä töitä pystyy tekemään. Jos se ei ole mahdollista niin sitten pitää järjestellä työtehtäviä niin ettet joudu tekemään sellaisia joita et pysty.

Mitään korkkaripakkoa ei voi olla, sillä korkkareiden käytäminen aiheuttaa terveydellisiä haittoja. Työsuojelurikos.

Lentoemänniltä vaaditaan tietty pituus lyhyemmät eivät ylety tekemään työtehtäviä. Ap kertoi työhönsä olleen myös pituusvaatimuksen mutta jostain syystä tuli valituksi vaikka ei täytä tätä. Voidaanko ap irtisanoa jos on kykenemätön työhön? Miksi lentoemäntinä ei ole koskaan lyhytkasvuisia ihmisiä?

Jos työnantaja palkkaa työhön terveydeltään epäsopivan tietäen sen faktan, että palkattu henkilö ei täytä heidän terveysvaatimuksia (fyysinen yltäminen laskettaneen terveysasiaksi), niin vastuu on työnantajalla. He ovat tietoisesti ottaneet työsopimussuhteeseen ihmisen, joka ei ole heidän kriteerejä täyttänyt. Se ei ole irtisanomisperuste eikä purkuperuste, vaan potkut tuosta syystä olisivat laittomat potkut. 

Lentoemänniksi ei koskaan palkata ketään, joka ei täytä pituusvaatimusta, koska lentoalalla työnantaja on tarkka siitä vaatimuksesta, koska tietää että liian lyhyt ei kykene työhön ja sitten työnantaja olisi ongelmissa ja joutuisi tarjoamaan tälle liian lyhyelle jotain korvaavaa työtä tai apuvälineitä. 

Sitä en tiedä, että miksi ap:n työnanataja on mennyt joustamaan omassa vaatimuksessaan. Mutta vastuu on kyllä sillä työnantajalla tässä tapauksessa. Eri asia olisi jos ap olisi vaikka räikeästi valehdellut pituutensa 10 cm yläkanttiin. 

Ehkä ap oli ainoa hakija, ja paikka oli ollut pitkään auki?

Vierailija
133/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO MIKÄ SE TYÖ ON? Luin sivulle 6 ja siihen asti pelkkää vihjailua ap:ltä ja spekulointia muilta. Kerro se työ, niin joku voi ehkä auttaakin.

Vierailija
134/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Ei kai ollut mitään vaatimusta, kysyttiin vaan pituutta. Jos on 150 cm, voi työnantajalle tulla mieleen että yltääkö tuo tiskille. Ja ap on selvästi joku ärrän myyjä tai vastaava, lentoemännän koulutukseen ei edes pääse "10 cm suomalaisten keskipituudesta" oleva,  eikä ap mikään farmaseuttikaan ole, kun tuntuu tekevän työtä asenteella mielummin missä työssä tahansa, kun työttömänä.

Vierailija
135/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölöntorin Alko, jossa se tiski?

Vierailija
136/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista työtä ei ole olemassakaan. Miksi hävetä rehellistä työntekoa? Myytkö aikuisten seksileluja?

Baarimikko, kultakaupan myyjä tai hotellin respa eivät siis ole rehellistä työtä? Niissä on yleensä ensinnäkin korkea tiski ja sitten vielä jonkin verran leveä. Ja esim. just kuitit ja kolikot pitäisi antaa asiakkaalle käteen. Kuinka monessa tuollaisessa tilanteessa asiakaspalvelija on teillä laittanut kolikot keskelle tiskiä ja olette asiakkaana joutuneet itse keräämään ne siitä? Ihan siis mahdollinen tilanne tavallisessakin duunissa.

Vierailija
137/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Balleriinat ei todellakaan vastaa lenkkareita. Lenkkarit sopivat ihmisen muotoon , balleriinat ei todellakaan. Balleriinat ovat selän tuho.

Vierailija
138/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2017-luvun Suomessakin on lyhyitä ihmisiä. Työnantaja ei siis pakota käyttämään korkkareita, mutta ilman en yletä antamaan esim. kuittia ja kolikoita asiakkaalle käteen tiskin yli.

Ap

Vierailija
139/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2017-luvun Suomessakin on lyhyitä ihmisiä. Työnantaja ei siis pakota käyttämään korkkareita, mutta ilman en yletä antamaan esim. kuittia ja kolikoita asiakkaalle käteen tiskin yli.

Ap

No kai keskustelitte aiheesta työhaastattelussa tai perehdytyksessä? Mikä on työnantajan neuvo sinulle siihen, että miten työn teet?

Vierailija
140/267 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekkia minäkin ajattelin jo ennen sen ehdottajaa, sellaista vähän pienempää ehkä perähikiän apteekkia jossa palvellaan perinteisellä tiskillä eikä istuta, koska joudutaan hakemaan reseptilääkkeitä vetolaatikoista.

Ohis, mutta näitä on myös Helsingissä. Ei tarvitse kovin perähikiälle mennä 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä