Töissä korkkaripakko. Miten selvitä?
Kaipailisin vinkkejä, miten selviytyä korkokenkien kanssa töissä. En ole tottunut korkokenkiin, en käytä niitä juuri koskaan. Nyt sain työn, jossa on aivan pakko käyttää korkokenkiä. Joudun seisomaan n. 7-8 tuntia joka työvuorossa niissä kengissä ja pelkään, että hajotan selkäni lopullisesti. Alaselkä on tulessa jo muutaman tunnin seisomisen jälkeen.
Työn vaihto ei valitettavasti ole mahdollista, koska olin pitkän aikaa työttömänä ja inhosin sitä aikaa aivan koko sydämestäni. Nyt kun viimein sain töitä, en todellakaan halua irtisanoutua (+saisin karenssin…). Korkokenkäpakko taas johtuu siitä, että olen liian lyhyt työhön. Haastattelussa kysyttiin pituuttani ja vastasin totuudenmukaisesti. Silti minut palkattiin, mutta nyt on käynyt ilmi, etten yletä tekemään vaadittuja tehtäviä. Jos siis haluan pitää työni, minun on pakko käyttää korkkareita.
Tottuuko niihin joskus? Voisinko jollain tavalla helpottaa oloani niissä ja mitä voisi tehdä, ettei selkä hajoa? En myöskään halua joutua sairaseläkkeelle muutaman vuoden sisään, mutten pysty luopumaan työstäni, koska olen ikionnellinen, että vihdoin pääsin tekemään edes jotain. Ja työ itsessään on muutenkin ihan mielenkiintoista, joten en haluaisi senkään takia luopua siitä. Miten te muut, jotka käytätte korkkareita joka päivä, selviätte siitä?
Kommentit (267)
Sellaiset silikoniläpyskät pohjiin ja paras kenkä alle ei H et M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntä? Menet kenkäliikkeeseen, siellä osaavat löytää hyvät kengät, tosin voi olla arvokkaat, mutta laatu maksaa.
Ehkä olet pitänyt huonoja korkkareita aiemmin. Ja maltillinen korko jos vain mahdollista.Vähän tämänkaltainen työ kyllä. Jakkaran käyttö ei siis mahdollista. Tasapohjaiset, sellaiset korokepohjalliset olisi ihan hyvä ratkaisu varmasti. Täytyy käydä katsomassa kenkäkauppojen tarjontaa.
ApVau, nythän keksit tosi hyvän idean! Ei tullut heti mieleen mennä kenkäkauppaan?
Ap:lla on joku merkillinen korkkaripakkomielle eikä korokkeet, jakkarat tai muut neuvot kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
R-kioskilla eivät kaikki tuotteet ole tiskin takana. Voin ottaa suklaat, lehdet, salaattipöydästä mitä vaan.
Miksi Ap, ei voi kertoa MITÄ HÄN MYY?
Koska en halua, että tutut tai työnantaja/työkaverit tunnistaa. Ja mitä sitten, että kaikki tuotteet eivät ole tiskin takana, jos osa kuitenkin on? Jos joku siellä R-kiskalla ostaa tupakkaa tiskin takaa, enkä yllä sitä antamaan? R-kioskeilla ollaan monesti yksin, ainakin täällä päin, mitä olen nähnyt. Jos siis olisin siellä yksin vuorossa, voisin myydä vain tuotteita, joita ei osteta tiskin takaa.
ApOlisiko töissä vaikka apteekissa reseptilääkkeiden puolella?
Milloin olet viimeksi käynyt apteekissa? He istuvat nykyään tuolilla, jonka korkeutta voi säätää, ja jos lääkkeet pitää kiivetä korkealta eikä ole mitään automaattia, nousevat tikkaille.
En minä ymmärrä, mikä voi estää noin 5 cm keskimittaa lyhempää yltämästä antamaan vaikka vastarahaa asiakkaan käteen, jos nousee korokkeelle. Enkä minä ymmärrä, millä tavalla korkkarit voisivat hänen ongelmansa ratkaista, koska korkohan on vain kantapään alla! Edelleen päkiä on täsmälleen samalla kohdalla kuin olisi matalanataisissa kengissä eikä ap ylettyisi yhtään pitemmälle kuin varpaisilleen kurkottaessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
R-kioskilla eivät kaikki tuotteet ole tiskin takana. Voin ottaa suklaat, lehdet, salaattipöydästä mitä vaan.
Miksi Ap, ei voi kertoa MITÄ HÄN MYY?
Koska en halua, että tutut tai työnantaja/työkaverit tunnistaa. Ja mitä sitten, että kaikki tuotteet eivät ole tiskin takana, jos osa kuitenkin on? Jos joku siellä R-kiskalla ostaa tupakkaa tiskin takaa, enkä yllä sitä antamaan? R-kioskeilla ollaan monesti yksin, ainakin täällä päin, mitä olen nähnyt. Jos siis olisin siellä yksin vuorossa, voisin myydä vain tuotteita, joita ei osteta tiskin takaa.
ApOlisiko töissä vaikka apteekissa reseptilääkkeiden puolella?
Milloin olet viimeksi käynyt apteekissa? He istuvat nykyään tuolilla, jonka korkeutta voi säätää, ja jos lääkkeet pitää kiivetä korkealta eikä ole mitään automaattia, nousevat tikkaille.
En minä ymmärrä, mikä voi estää noin 5 cm keskimittaa lyhempää yltämästä antamaan vaikka vastarahaa asiakkaan käteen, jos nousee korokkeelle. Enkä minä ymmärrä, millä tavalla korkkarit voisivat hänen ongelmansa ratkaista, koska korkohan on vain kantapään alla! Edelleen päkiä on täsmälleen samalla kohdalla kuin olisi matalanataisissa kengissä eikä ap ylettyisi yhtään pitemmälle kuin varpaisilleen kurkottaessaan.
Ap:n vatipäinen perehdyttäjä ei ollut keksinyt muuta ratkaisua ap:n ylettämisongelmaan kuin korkkarit ja siksi ap sitä täällä jankkaa.
Yääääää määäää haluaaan tietääää mitäää toi tekkeee yäääää!
😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Olisiko töissä vaikka apteekissa reseptilääkkeiden puolella?