IS: Moni mies kokee seksuaalista häirintää mutta vaikenee siitä
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Eh, itse miehenä olen vain imarreltu kun naiset tulevat hiplailemaan minua. Minä en oikein ymmärrä, miten mies voi kokea sen seksuaalisena häirintänä, jos nainen tulee vaikka puristamaan pakaroista. Pohjimmiltaan kaikki miehet nimenomaan pitävät naisen kosketuksesta.
Minäkin pidän naisen kosketuksesta, nimittäin oman vaimoni kosketuksesta. En nauti ventovieraan naisen hiplailuista. Ymmärrän oikein hyvin että se koetaan seksuaalisena häirintänä, sillä sitä se on.
Vierailija kirjoitti:
Eh, itse miehenä olen vain imarreltu kun naiset tulevat hiplailemaan minua. Minä en oikein ymmärrä, miten mies voi kokea sen seksuaalisena häirintänä, jos nainen tulee vaikka puristamaan pakaroista. Pohjimmiltaan kaikki miehet nimenomaan pitävät naisen kosketuksesta.
Onkohan tällaiset asenteet osittain syynä siihen, että miehet vaikenevat kokemastaan ahdistelusta? Aika suuri kynnys kertomiseen varmaan on, jos toisten miestenkin asenne siihen on tämä, mistä tuossa artikkelissakin mainittiin, että miesten pitää olla jotenkin imarreltuja ja tyytyväisiä kun naiset tulevat kopeloimaan. Koska kaikki miehethän nyt vaan tykkää siitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa avata linkkiä, mutta näkeehän tota miehiinkin kohdistunutta ahdistelua tosi paljon kaupungilla. Useimmiten se on tyttö/-naisporukassa miehelle Uuu! -huutelua ja sen perään räkätystä tai sitten mennään ihan muina naisina iholle, esim. puristelemaan miehen käsivarsia tai jopa pakaroita ja läähätetään "Käytsä salilla ;)". On nähty myös sellaista että nainen ei ymmärrä sanaa EI, kun mies ei lähde baarista jatkoille tai anna numeroaan, mutta tästä ei ehkä ole tehty suurta numeroa siksi, kun miehellä halutessaan on kuitenkin suurempi fyysinen ylivoima.
Joku tuntemattomien perään huutelu ja tirskuminen ei ehkä ole mitään suurta ahdistelua vaikka onkin mautonta, mutta vieraan ihmisen vartalon puristelu ja tunnustelu on. Mielestäni sellaista ei voi oikeuttaa sillä, että mies sukupuolensa takia automaattisesti haluaa tai nauttii siitä. Eikä sitä voi perustella sillä, että jotkut miehetkin jossain joskus ovat tehneet jotenkin, ethän sinäkään varasta kaupasta osoittaaksesi muille varkaille, että varastaminen ei ole mukavaa.
Tota aivan samaa tapahtuu myös naisvaltaisilla työpaikoilla! Olin vuosi sitten harjoittelijana päiväkodissa ja siellä oli myös myös miespuolinen lähtihoitajaopiskelija, about 18v. Olin aivan puulla päähän lyöty kun seurasin sitä naisten joukkovilliintymistä ja yhdessä huutelemista ja mauttomia vitsejä ja heittoja. En ymmärrä miksi en puuttunut asiaan, vaikka opiskelija oli ihan nolona ja alkoi pitää kahvitaukonsa pukuhuoneessa ja vessassa. Nyt jos tulisi vastaava tilanne töissä, tarttuisin työkaverin rintoihin kiinni ja kysyisin että "No entäs sinä, käytkös ite salilla?"
Vaikka toisen osapuolen koskettelu ilman lupaa ei ole koskaan oikein, on hieman eri asia verrata hauiksen ja rintojen koskemista.
Selvästihän tässä on nätävissä että oikea ongelma halutaan kieltää näillä vitsijutuilla.
Oikea ongelma on se mitä naisille ja tytöille tehdään tässä maailmassa, vähän tuntuu että nyt alkaa kaikenlaiset naistenvihaajat ja asian kieltäjät kehitellä juttuja naisten toimesta "ahdistelluista" miehistä, niin teennaäistä ja keksittyä.
Olen varma että se yksi mies eduskunnassa, joka väitti tulleensa naisen toimesta "ahdistelluksi", oli aivan varmasti persu. Persuthan vihaa naisten oikeuksia ja tasa-arvoa ja ovat kovia valehtelemaan.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa avata, tuntuu niin naurettavalta tämä miesten häirinnästä vinkuminen, kun jokainen tietää keitä oikeasti häiritään ja tapetaan, raiskataan jne tässä maailmassa seksuaalisen motiivin vuoksi, vinkki, ei miehiä.
Jos joku muutamaa miestä on häiriköinyt, vika löytyy 99%sti toisista miehistä.
Tulee näistä "miehiäkin ahdistellaan" vinkunoista mieleen vain yksi asia, taas yritetään syyllisistä leipoa uhreja ja sillä saada tämä vakava naisiin ja tyttöihin kohdistuva ongelma painettua villasella. Ainahan se on näin mennyt, miehissä ei voi olla mitään vikaa.
Enkä tarkoita tällä että kaikki miehet ovat ahdistelijoita, vaan sitä että kaikki ahdistelijat ovat miehiä. Poikkeuksetta.
APn tarkoitus on epäilemättä vinkua. Mutta sinä yleistä ja mitättelet toisen ongelmaa. Et ansaitse siis muuta itsekkään.
Voin kertoa sinulle, että hyvän näköinen ja ulkonäköönsä panostava mies saa ahdisteluja niin naisilta, kuin homo miehiltäkin. Tietenkin vielä kanssa hetero miesten homoksi haukkumiset päälle. ME TOO!
Vierailija kirjoitti:
En jaksa avata, tuntuu niin naurettavalta tämä miesten häirinnästä vinkuminen, kun jokainen tietää keitä oikeasti häiritään ja tapetaan, raiskataan jne tässä maailmassa seksuaalisen motiivin vuoksi, vinkki, ei miehiä.
Tulee näistä "miehiäkin ahdistellaan" vinkunoista mieleen vain yksi asia, taas yritetään syyllisistä leipoa uhreja ja sillä saada tämä vakava naisiin ja tyttöihin kohdistuva ongelma painettua villasella. Ainahan se on näin mennyt, miehissä ei voi olla mitään vikaa.
Enkä tarkoita tällä että kaikki miehet ovat ahdistelijoita, vaan sitä että kaikki ahdistelijat ovat miehiä. Poikkeuksetta.
Juuri näin. Totuutta pitää katsoa silmiin, ei asiat kieltämällä toiseksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä tarkoita tällä että kaikki miehet ovat ahdistelijoita, vaan sitä että kaikki ahdistelijat ovat miehiä. Poikkeuksetta.APn tarkoitus on epäilemättä vinkua. Mutta sinä yleistä ja mitättelet toisen ongelmaa. Et ansaitse siis muuta itsekkään.
Voin kertoa sinulle, että hyvän näköinen ja ulkonäköönsä panostava mies saa ahdisteluja niin naisilta, kuin homo miehiltäkin. Tietenkin vielä kanssa hetero miesten homoksi haukkumiset päälle. ME TOO!
Anna kun mä arvaan, tätä "ahdistelua" se mies saa viikonloppuisin baarissa tai kun esiintyy jossain hunkeseissa ?
Onpa ahdistelua, hehheh.
Ei nais-stripparitkaan väitä että heitä töissä ahdistellaan.
Naiset ja tytöt kokee ahdistelua ihan missä vaan ja kenen vaan miehen taholta ihan arjessa. Se on oikea ongelma, ei jonkun bodarin seksikäs hauis jota joku nainen kokeilee kun pumpattu mies esittelee lihaksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Eivät todellakaan ole :D Olen itsekin ahdistellut miestä, laitoin kysymättä käden hänen housujensa takataskuun baarissa. Mies lähti pois ja osoitti näin ettei käytökseni ollut ainakaan toivottavaa. Enkä taatusti ole ainoa tuon tyyliseen syyllistynyt nainen tässä maassa.
Vela - 72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tällaiset asenteet osittain syynä siihen, että miehet vaikenevat kokemastaan ahdistelusta? Aika suuri kynnys kertomiseen varmaan on, jos toisten miestenkin asenne siihen on tämä, mistä tuossa artikkelissakin mainittiin, että miesten pitää olla jotenkin imarreltuja ja tyytyväisiä kun naiset tulevat kopeloimaan. Koska kaikki miehethän nyt vaan tykkää siitä...
Ja mahtaako vain miehet olla tuota mieltä? Kyllä musta tuntuu, että moni nainenkin ajattelee ihan samalla tavalla.
voi lässynlässyn tota otsikkoa.
täyttä hevonpaskaa.
miehet, ainaisia uhreja... pitäskö itkeä vai nauraa.
Vierailija kirjoitti:
täyttä hevonpaskaa.miehet, ainaisia uhreja... pitäskö itkeä vai nauraa.
Jos mitättelet toisen ongelmaa, ansaitset samaa
vitun kypsä kirjoitti:
Minä taidan olla todella vastenmielinen tapaus koska minua ei ole KOSKAAN ahdisteltu!!! Mikä vitun saatana siinä oikein on että aina kaikille muille sattuu ja tapahtuu, ja kaiken lisäksi jotkut miehet vilä ssaavat seksiä???? PERKELE"!!!
Samat ajatukset. Kaikilla tuntuu olevan kymmenittäin yhden yön juttuja, joista kerrottavana kaikenlaisia kinkyjä tarinoita. Pettämisiäkin vain "tapahtuu" tuosta vain.
Itsellä ei ole mitään kokemuksia. Jos en olisi muualta kuullut näitä juttuja, niin en edes tietäisi, että seksiä harrastetaan. Varsinkin baareista panolle lähteminen vieraan kanssa olisi mielestäni lapsellinen vitsi, jota en voisi kuvitellakaan tapahtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän sitä, että koko metoo-paska unohdetaan, ja annetaan vanhan mallin jatkua puolin ja toisin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitätöidä + vähätellä = mitätellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä tarkoita tällä että kaikki miehet ovat ahdistelijoita, vaan sitä että kaikki ahdistelijat ovat miehiä. Poikkeuksetta.Eivät todellakaan ole :D Olen itsekin ahdistellut miestä, laitoin kysymättä käden hänen housujensa takataskuun baarissa. Mies lähti pois ja osoitti näin ettei käytökseni ollut ainakaan toivottavaa. Enkä taatusti ole ainoa tuon tyyliseen syyllistynyt nainen tässä maassa.
Tämä. Itsekin kerroin tuolla edellä, että ymmärrän nykyisin syyllistyneeni häirintään. Osa ei varmaan kokenut sitä häirinnäksi, koskapa lähti ihan mielellään leikkiin mukaan, mutta jos muistiani riittävästi kaivelisin niin varmasti löytyisi niitäkin tapauksia, joissa olen mennyt iholle kysymättä ja vaikka toinen ei ole millään tavalla antanut ymmärtää haluavansa hiplailuani. Minusta on erittäin hyvä, että asiasta puhutaan, jotta nuoremmat ihmiset tajuavat ettei kummankaan sukupuolen häirintä tai ahdistelu ole hyväksyttävää. Jos miehet aktivoituvat postaamaan metoo-päivityksiä someen niin tiedän kyllä olleeni itse yksi niistä, jotka ovat antaneet siihen aihetta, mutta/juuri siksi en ymmärrä, miksi minun pitäisi pillastua sellaisesta kampanjasta. Päinvastoin.
Jostain syystä joillekin miehille naisten metoo-kampanja tuntuu olevan punainen vaate. Minun on mahdotonta ymmärtää miksi. Ne, jotka eivät ole häirinneet eivätkä ahdistelleet, eivät ole missään kollektiivisessa syytteessä. Ne jotka ovat, toivottavasti jatkossa ymmärtävät ahdistelun olevan väärin.
Täällä vähätellään miesten kokemaa ahdistelua, miksei myös toisinkin päin.
En tiedä onko tämä ahdistelua mutta tuli mieleen kun joskus olin opintoihin kuuluvassa työssäoppimisessa niin multa naiset kyseli tosi paljon kaikkea tyttöystäävään liittyvää ja muuta kun sanoin että en seurustele niin sain ivallista naurua että "miksi et!!:D" tai käynkö paljon viihteellä ja kun sanoin että en juurikaan niin siihenkin yksi tokaisi että etpä taida paljoa naista saada. Oli muutenkin kamala paikka
M23
Vela - 72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Eikä miehiä oteta vakavasti, muut miehet nauraa "neidille" joka ei pientä hiplailua kestä
Eipä yllätä että miesten ongelmia vähätellään. Mitä muutakaan tältä palstalta ja sen naisilta voi ylipäätään odottaa?
Hyvä, että asiasta puhutaan, koska pakko on tunnustaa, että itsekin on tullut sorruttua miesten esineellistämiseen, ehkä aikoinaan baarissa sellaiseenkin käytökseen, jota olisi voinut pitää ahdisteluna. Nykyisin se on ollut naisvaltaisella työpaikalla vain sitä, että puhutaan jälkikäteen jostain remonttimiehestä tai lähetistä tyyliin "olipa aika herkku", mutta tuokin on pohjimmiltaan lapsellista ja epäkunnioittavaa enkä näe mitään syytä, miksi sitä kannattaisi jatkaa. Eihän se kohde itse enää sitä ole kuulemassa mutta silti.