Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe, osallistuminen?

Vierailija
01.10.2017 |

Mites te uusperheelliset jossa toisella on pieniä lapsia, ja toisella ei tai on jo isompia? Miehelläni on 3 ja 6v pojat, jotka heräävät siinä kello 06 aikaan. Eilen illalla nukkumaan mennessä sanoin, että yritän nukkua tänään vähän pitempään (eli aamukasiin) jos viitsii sanoa tyttärelleni joka on 15v, että käyttää koirat aamulla ulkona. Mieheni tästä hermostui ja haukkui mut maasta kattoon itsekkääksi paskiaiseksi kun nukun pitkään vaikka hän joutuu nousemaan! Joo, nousin eilen ja nousen aina yleensäkin samaan aikaan ylös mieheni ja tämän lasten kanssa, mutta eihän se hyvänen aika ole minun velvollisuuteni, oma tyttöni nukkuu kyllä ainakin kasiin...

Miten paljon te osallistutte noin yleensä? Teen ruuat, ruokin, siivoan pissavahingot jne jos tarvis jos mies ei ole kotona ja olen kyllä lasten kanssa mutta en joka leikkipuistoreissulle lähde mukaan vaan jään esimerkiksi oman tyttäreni kanssa kotiin joka miehelle myös kova paikka.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa siltä, että ex-vaimo hoiti lapset yksinään miehen nukkuessa pitkäääään viikonloppuisin.

Vierailija
22/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites te uusperheelliset jossa toisella on pieniä lapsia, ja toisella ei tai on jo isompia? Miehelläni on 3 ja 6v pojat, jotka heräävät siinä kello 06 aikaan. Eilen illalla nukkumaan mennessä sanoin, että yritän nukkua tänään vähän pitempään (eli aamukasiin) jos viitsii sanoa tyttärelleni joka on 15v, että käyttää koirat aamulla ulkona. Mieheni tästä hermostui ja haukkui mut maasta kattoon itsekkääksi paskiaiseksi kun nukun pitkään vaikka hän joutuu nousemaan! Joo, nousin eilen ja nousen aina yleensäkin samaan aikaan ylös mieheni ja tämän lasten kanssa, mutta eihän se hyvänen aika ole minun velvollisuuteni, oma tyttöni nukkuu kyllä ainakin kasiin...

Miten paljon te osallistutte noin yleensä? Teen ruuat, ruokin, siivoan pissavahingot jne jos tarvis jos mies ei ole kotona ja olen kyllä lasten kanssa mutta en joka leikkipuistoreissulle lähde mukaan vaan jään esimerkiksi oman tyttäreni kanssa kotiin joka miehelle myös kova paikka.

Mies hoitakoon omat lapsensa, niiden hoito ei sulle kuulu. Keskustelun paikka, nyt heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusperheessä toisenkin lapset ovat sinun vastuullasi. Ei kannata muuttaa yhteen jos kuvittelet ettei sinun tarvitse hoitaa ollenkaan miehen lapsia.

Sinä olet väärässä. Puolison lasten hoito ei mitenkään kuulu  nyxälle automaationa.

Vierailija
24/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on sanonut, ettei olisi lapsia halunnut, ainakaan kahta, mutta ex-naisensa vaati. ilmeisesti tämän nuoremman kohdalla hankkiutui "salaa" raskaaksi. Mieheni on kuitenkin hyvä isä lapsilleen. Jotenkin minusta tuntuu että miehelläni on nyt roolit tosiaan aivan sekaisin ja käyttäytyy minua kohtaan niinkuin ex-naisensa häntä kohtaan heidän ollessaan yhdessä? Pikku erona vain se, että minä en ole lasten oikea vanhempi, enkä ole näitä lapsia synnyttänyt tai siittänyt maailmaan.

Ja tahdon nyt korostaa, että olen lapsille aina mukava. En ole mikään satujen ilkeä äitipuoli. Ap

Vierailija
25/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusperheessä toisenkin lapset ovat sinun vastuullasi. Ei kannata muuttaa yhteen jos kuvittelet ettei sinun tarvitse hoitaa ollenkaan miehen lapsia.

Ei ydinperheessäkään molempien tarvi nousta aamukuudelta siksi että lapset herää silloin. Ap:n uusperhemies vaatii nyt, että ap:n pitää herätä aamukuudelta, koska hän itse joutuu heräämään niin aikaisin. Eli koska hän kärsii niin hän vaatii että ap:nkin pitää vastineeksi kärsiä yhtä paljon. Umpihullua.

Ai kirjoittiko ap että hän myös välillä herää lasten kanssa? Ei, vaan hänen lapsensa nukkuu myöhään, eli hän ei herää ikinä lasten kanssa niin että mies saisi nukkua.

Mies saa nukkua rauhassa silloin kun muksut ovat lähivanhemmalla eli valtaosan ajasta. Silloin kun muksut ovat etällä, etä hoitakoon ne. Hoito ei ap:lle kuulu mitenkään, hän on omat valvomisensa ja aikaiset herätykset hoitanut silloin kun oma lapsi oli  pieni.

Mikä  tässä on se asia jota sinä et ymmärrä?Ei, ei ole automaattisesti naisen velvollisuus nousta hoitamaan lapsia jotka eivät ole hänen. Ei ole vaikka kuinka inttäisit. Ap ei ole lasten huoltaja.Mies on.

Vierailija
26/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet väärässä. Puolison lasten hoito ei mitenkään kuulu  nyxälle automaationa.

Miksi sitten pitää muuttaa saman katon alle? Molemmat hoitaisi muksujaan omissa kodeissan?

Vierailija
27/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Nimenomaan sitä juridista vastuuta ei ole. Meillä samanlainen kuvio, enkä todellakaan nouse miehen lasten tähden. Olen kyllä -niinjuin varmaan apkin- läsnä, ystävällinen aikuinen, keitän ruuat, kuuntelen huolet ja siivoan jälkiä.mut jos haluuan vaikka lähteä leffaan, todellakin lähden. Jos joku haluu ryhtyä miehen lastenhoitajaksa, senkun. Minä en

Ei tietenkään laki velvoita, mutta eipä se velvoita paljon muuhunkaan joka nyt vasn on hyvää ja toiset huomioon ottavaa käytöstä. En todellakaan itse muuttaisi yhteen miehen kanssa joka ei ikinä auttaisi minun lapseni kanssa vaan sanoisi "ei oo mun kakara" yh.

Vierailija
28/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ydinperheessäkään molempien tarvi nousta aamukuudelta siksi että lapset herää silloin. Ap:n uusperhemies vaatii nyt, että ap:n pitää herätä aamukuudelta, koska hän itse joutuu heräämään niin aikaisin. Eli koska hän kärsii niin hän vaatii että ap:nkin pitää vastineeksi kärsiä yhtä paljon. Umpihullua.

Ai kirjoittiko ap että hän myös välillä herää lasten kanssa? Ei, vaan hänen lapsensa nukkuu myöhään, eli hän ei herää ikinä lasten kanssa niin että mies saisi nukkua.

Ei kirjoittanut, eikä hänen tarvitsekaan tietenkään herätä yksin miehen lasten takia. Mutta mikään perustelu ei oikeuta miestä vaatimaan että ap herää hänen kanssaan joka aamu klo 6. Ei edes yritys verrata ydinperheeseen.

Toistan itseäni: ei kannata muuttaa yhteen lapsellisen kanssa jos kuvittelee ettei itse tarvitse hoitaa niitä toisen lapsia.

Valtaosa miehistä tosin kuvittelelee ettei itse tarvitse hoitaa puolison eikä omia lapsiaankaan jos on nainen talossa.

Vierailija
29/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä uusperhe asiat on aina kinkkisiä. Aina vaaditaan, että uuden puolison pitää osallistua, huolehtia ja olla vastuussa. Sitten taas, kun kyse on siitä, että pitäisi oikeasti lasta kasvattaa, komentaa ja puuttua epäkohtiin niin silloin ei mitään oikeuksia olekaan, vaan vedotaan, että lapsella on jo äiti ja isä, jotka hoitaa kasvatuksen ja se äiti-/isäpuoli on ulkopuolinen.

Yleensä se on juuri se "paha äitipuoli",jonka rooli on velvollinen huolehtia, mutta kasvattaa ei saa.

Vierailija
30/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä käsitä mistä te löydätte näitä puolisoita? Eihän toi oo tervettä ollenkaan että sun pitää noin tehdä eli herätä tai mennä aina mukaan puistoon.

Ihan sairasta sanoisin.

Vierailija
31/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies saa nukkua rauhassa silloin kun muksut ovat lähivanhemmalla eli valtaosan ajasta. Silloin kun muksut ovat etällä, etä hoitakoon ne. Hoito ei ap:lle kuulu mitenkään, hän on omat valvomisensa ja aikaiset herätykset hoitanut silloin kun oma lapsi oli  pieni.

Mikä  tässä on se asia jota sinä et ymmärrä?Ei, ei ole automaattisesti naisen velvollisuus nousta hoitamaan lapsia jotka eivät ole hänen. Ei ole vaikka kuinka inttäisit. Ap ei ole lasten huoltaja.Mies on.

UusPERHE. Perhe. Tiedätkö mikä se on? Huomioidaanko siellä muut ja autetaan toisia?

Vierailija
32/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa vain tuntua siltä, ettei tästä tule mitään. Rakastan miestäni, mutta en jaksa kuunnella haukkuja ja syytöksiä enää. Kohtelen kuulemma lapsia eriarvoisesti keskenään. Ei, en ole hänen ja pienten lasten kanssa leikkipuistossa joka kerta mukana tai herää joka aamu klo 06. Enkä oleta että miehenikään olisi vastuussa tyttärestäni, kuulustelisi läksyjä, patistelisi nukkumaan, suihkuun tai muutakaan kun olen paikalla. Riittää kun on se mukava aikuinen, niinkuin hän on kyllä ollutkin. Ap

Vierailija
33/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on uusperhe, jossa miehellä pienempiä lapsia joka toinen vkl ja minulla teinit koko ajan.

Kun mies kosi, niin minun ehtoni oli, että minä en sitten hoida enkä viihdytä. Olen pikkulapsiajan jo elänyt, toista en elä. Ruoan teen, mutta senkään kohdalla en mieti pikkulapsikohtaisesti. Eli jos kelpaa niin hyvä. Jos ei kelpaa, niin mies keksiä toisen keinon.

Hädässä toki autan, mutta lähtökohtaisesti en.

Eli mies nousee aamuisin. Hän on tänään noussut klo 7 ja minä klo 11.

Meillä ei ole mitään uusperheongelmia, mistä aina valitetaan. Ja se johtuu siitä, että mies ei sysää minun vastuulleni omia lapsiaan. Mies kantaa oman vastuunsa. Siksi minä en ole tähän kuvioon uupunut, eikä ole valittamisen aiheita.

Sama pätee myös toisin päin: minä pidän huolta omista lapsistani. Kun tulee tilanne, jos en pärjää, niin pyydän miehen mukaan. Tällainen tilanne on tullut vain pari kertaa vuosien varrella. Toinen oli sellainen, kun teinini riehui ja rikkoi paikkoja.

Sinunkin miehesi, ap, pärjäisi ihan hyvin ilman apuasi. Hän vain yrittää sysätä oman vastuunsa sinulle.

Sama! Eikä ongelmia. Olen omani kasvattanut. Mies unohti aikanaan ehkäisyn, vaikka suhde veteli viimeisiä. Ei omis kannattanut, ei meinää hällä hermo riittää. Mutta mun vastuulla ei asia ole. Lapset muutenki meillä niin vähän, et hyvä heillekki et isä hoitaa. Kyllä se vaan niin on että jokainen on itse vastuussa lapsistaan jotka maailmaan saattaa, turha sitä on toisille kiukutella. Jos olisin voinut olla asiasta päättämässä,, lapsiluku olis todella toinen. Mulla helpompaa, ku hankin lapsia sen verran ku jaksan huolehtia.

Vierailija
34/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapseton nainen, ja voisin kyllä alkaa suhteeseen miehen kanssa, jolla on jo ennestään lapsi. Pidän ihan lapsista, mutta en halua lapsia itse. Se, että olen parisuhteessa miehen kanssa ei tarkoita sitä, että minun tulee alkaa huolehtimaan hänen jälkikasvusta, joka ei ole omaani. Hätätilanteissa aivan varmasti auttaisin, ja mielelläni viettäisin aikaa porukalla jne, mutta en herää aamuisin klo 6 siksi että miehen lapset herää. En myöskään lopeta harrastuksiani voidakseni vahtia miehen lapsia tms. Minulle ei voi sysätä omaa vastuutaan omista lapsistaan. En minäkään sysää miehelle minun vastuuta minun työstä, arjen asioista jne. Tai jos minun pitää vaikka herätä joka aamu töihini klo 6 ja miehen työt alkaa myöhään, niin ei tulisi mieleenkään vaatia, että hänkin heräisi klo 6 vain koska minulla on vastuu minun työstä.

Vierailija
35/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten pitää muuttaa saman katon alle? Molemmat hoitaisi muksujaan omissa kodeissan?

Millainen mies ei hoida omina lapsiaan 4 pv kuukaudessa?

Vierailija
36/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UusPERHE. Perhe. Tiedätkö mikä se on? Huomioidaanko siellä muut ja autetaan toisia?

Uusperhe on huomattavan erilainen kuin ydin. Hyvässäja pahassa. Ei voi verrata. Eikä voi olla hajuakaan, jos ei itse siinä elä.

Vierailija
37/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa uusperhettä kuin harvoin. Uusperhe - perhe- voi syntyä, jos kaikki lapset ovat pieniä sitä perustettaessa. Muutoin kahta kulttuuria ei niin vain yhdistetä. Siksi kaiken tulee ”uusperheessä” rakentua parisuhteen varaan. Kun ei edes yritetä leikkiä perhettä (eli lähetä siitä olettamuksesta, että olemme nyt perhe, ja perhe on tällainen ja tällainen) kokonaisuus voi toimia. Dynamiikka on siis eri kuin ydinperheessä.

Vierailija
38/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusperhe on huomattavan erilainen kuin ydin. Hyvässäja pahassa. Ei voi verrata. Eikä voi olla hajuakaan, jos ei itse siinä elä.

No ilmeisesti vaan pahassa jos kaikki jaotellaan tarkasti "sun ja mun, mä en sun juttuihin koske enkä auta!"

Vierailija
39/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää perheneuvolassa juttelemassa suosita jos mies ei muuten tajua?

Vierailija
40/99 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi haloo nyt ap:n mies. Lapset on miehen luona neljä päivää kuukaudessa. 26 päivää kuukaudessa mies saa nukkua miten haluaa eikä tarvi mennä leikkipuistoon. Mies ei siis edes neljää päivää kuussa selviä tai halua olla keskenään omien lastensa kanssa. Apua sentään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi