Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette pidä matkustelusta

Vierailija
01.10.2017 |

Miksi ette? Eikö uudet elämykset kiinnosta, vai pelottaako? Ahdistaako kotoa lähteminen?

Kommentit (193)

Vierailija
1/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut tähän ikään mennessä ihan riittävästi. Kotona on hyvä olla.

Vierailija
2/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein keksi mitään kivaa, mitä voisin muissa maissa tehdä ja olen liian laiska tutkimaan, mitä mielenkiintoista löytäisi. En voi kävellä, koska nilkassa on nivelrikko ja se kipeytyy, jos kävelen päiväkausia. Mikään rantalöhöily: evvk. En usko, että jaksaisin esim. viikkoa kiertää kulttuurikohteita, muutama museo tai vastaava riittää. Ruokakulttuuri kiinnostaa, mutta haluaisinko siitä maksaa nelinumeroisen summan? En.  Enkä pidä lentämisestä, autolla taas on liian pitkäveteistä ja laivalla pääsee suoraan harvaan paikkaan. Olen tyytynyt pikalomiin Tukholmassa ja Tallinnassa. En niissäkään paljon jaksa kävellä. Pitäisi olla jotain mielenkiintoista. Esim. voisin mennä katsomaan taitoluistelun MM-kisoja Milanoon, mutta en taida saada lomaa siihen aikaan. Jonkun tällaisen vastaavan tapahtuman vuoksi voisinkin matkustaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia elämyksiä voi kokea kotoakin käsin. Matkailu avartaa mutta matkaillessa näkee vain pintaraapaisun paikallisesta elämästä. Enkä ole nähtävyys-bongari joka juoksee koko loman kuvaamassa eiffeltorneja, colosseumeja tai kiinan muureja.

Vierailija
4/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sellaiset paikat jotka on telkkarista moneen kertaan nähty, kuten NY ja Pariisi, ei kiinnosta.

Oon kyllä reissannut, Intiaan voisin hyvässä seurassa mennä uudestaan.

Mut se on sellaista hotelliasumista, kävelyä, valokuvaamista, ravintolasyömistä, kävelyä, valokuvaamista tai vaihtoehtoisesti rannalla makaamista.

Kaikki ne kuvat löytyy valmiiksi netistä jonkun muun kuvaamina.

Lopuksi odottaa jo että pääsee kotiin.

Vierailija
5/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein keksi mitään kivaa, mitä voisin muissa maissa tehdä ja olen liian laiska tutkimaan, mitä mielenkiintoista löytäisi. En voi kävellä, koska nilkassa on nivelrikko ja se kipeytyy, jos kävelen päiväkausia. Mikään rantalöhöily: evvk. En usko, että jaksaisin esim. viikkoa kiertää kulttuurikohteita, muutama museo tai vastaava riittää. Ruokakulttuuri kiinnostaa, mutta haluaisinko siitä maksaa nelinumeroisen summan? En.  Enkä pidä lentämisestä, autolla taas on liian pitkäveteistä ja laivalla pääsee suoraan harvaan paikkaan. Olen tyytynyt pikalomiin Tukholmassa ja Tallinnassa. En niissäkään paljon jaksa kävellä. Pitäisi olla jotain mielenkiintoista. Esim. voisin mennä katsomaan taitoluistelun MM-kisoja Milanoon, mutta en taida saada lomaa siihen aikaan. Jonkun tällaisen vastaavan tapahtuman vuoksi voisinkin matkustaa. 

Kiinnostaisiko joku pitkä laivamatka? Hurtigrutten esimerkiksi?

Vierailija
6/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut turhan lentämisen ympäristösyistä. Suosin kotimaan kohteita, jotta sillä olisi työllistävä vaikutus.

Vierailija
7/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen oon ainakin matkaillessani oppinut ettei ole yhtä oikeaa tapaa elää. Se mikä sopii toiselle ei syystä tai toisesta käy toiselle. Eikä se tee ihmisestä parempaa tai huonompaa.

Vierailija
8/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sellaiset paikat jotka on telkkarista moneen kertaan nähty, kuten NY ja Pariisi, ei kiinnosta.

Mut se on sellaista hotelliasumista, kävelyä, valokuvaamista, ravintolasyömistä, kävelyä, valokuvaamista tai vaihtoehtoisesti rannalla makaamista.

Nykyään airbnb antaa mahdollisuuden persoonallisempaan asumiseen vaikka niissä jo nähdyissä kaupungeissa. Itse kyllä tykkään kävelystä ja valokuvaamisesta :)

Vierailija
9/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä en halua matkustaa yksin eikä ole ketään kenen kanssa mennä.

Vierailija
10/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään airbnb antaa mahdollisuuden persoonallisempaan asumiseen vaikka niissä jo nähdyissä kaupungeissa. Itse kyllä tykkään kävelystä ja valokuvaamisesta :)

Miksi sinun on avarakatseisena maailmanmatkaajana vaikea käsittää muita ratkaisuja kuin omasi?

Vierailija
11/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut turhan lentämisen ympäristösyistä. Suosin kotimaan kohteita, jotta sillä olisi työllistävä vaikutus.

Työllistämisvaikutusta olen miettinyt. Köyhissä maissa turismitulo saattaa olla ratkaiseva kokonaisten kylien elintasolle.

Vierailija
12/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi lapsia, en matkustelisi, koska olen lentopelkoinen ja muutenkin stressaan vähän kaikkea. Viimeksi kun oltiin varattu lentoliput noin puolisen vuotta ennen reissua, aloin kärsimään unettomuudesta. Eli puoli vuotta meni siihen, kun heräilin öisin ahdistukseen. Matkalla en pysty nauttimaan, kun jännitän liikaa kotimatkaa.

Mutta lasten takia on pakko matkustaa. Heille lentokoneessa oleminen on mahtava elämys ja ollaankin etelän maissa reissattu. Ensi vuonna lähdetään kiertämään jenkkejä, en halua edes miettiä koko asiaa..

Vierailija
13/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun on avarakatseisena maailmanmatkaajana vaikea käsittää muita ratkaisuja kuin omasi?

Sanoinkos minä niin 😳

Vierailija
14/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastonmuutos on vakava asia. Toivon todella, että löytyisi vähemmän saastuttava nopea tapa matkustamiseen. Nyt jos haluaa olla valveutunut, pitää tyytyä junaan ja laivaan. Ajallisista syistä se ei aina käy.

Vierailija
15/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoinkos minä niin 😳

No et ihan. Mutta jos alkaa toisen vastaukseen siitä miksei välitä tulkuttaa neuvoja minne nyt ainakin voisi mennä, niin eipä se kovin hyväksyvältä kuulosta. Toki nettikeskustelussa jää eleet ja ilmeet pois ja siksi on erehtymiseen suuri mahdollisuus.

Vierailija
16/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. No minä en tykkää. Toisekseen en ymmärrä miksi menisin jonkun toisen kotiin asumaan, siivoamaan ja laittamaan ruokaa kun voin tehdä samat asiat kotona paljon helpommin ja ilman mitään turhaa avainsäätöä ym.

Vierailija
17/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olisi lapsia, en matkustelisi, koska olen lentopelkoinen ja muutenkin stressaan vähän kaikkea. Viimeksi kun oltiin varattu lentoliput noin puolisen vuotta ennen reissua, aloin kärsimään unettomuudesta. Eli puoli vuotta meni siihen, kun heräilin öisin ahdistukseen. Matkalla en pysty nauttimaan, kun jännitän liikaa kotimatkaa.

Mutta lasten takia on pakko matkustaa. Heille lentokoneessa oleminen on mahtava elämys ja ollaankin etelän maissa reissattu. Ensi vuonna lähdetään kiertämään jenkkejä, en halua edes miettiä koko asiaa..

Miksi muka lasten takia on pakko matkustaa? Että teidän Maija-Petteri saa leuhkia kaverilleen, että "mäpä olen ollutkin lentokoneessa, lällällää"?

Vierailija
18/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä en halua matkustaa yksin eikä ole ketään kenen kanssa mennä.

Tykkäisitkö muuten reissata, jos löytyis sopiva kaveri?

Vierailija
19/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muka lasten takia on pakko matkustaa? Että teidän Maija-Petteri saa leuhkia kaverilleen, että "mäpä olen ollutkin lentokoneessa, lällällää"?

No kyllä se vähän nykymaailmaan kuuluu, että tietää, miten lentomatka tehdään.

Vierailija
20/193 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. No minä en tykkää. Toisekseen en ymmärrä miksi menisin jonkun toisen kotiin asumaan, siivoamaan ja laittamaan ruokaa kun voin tehdä samat asiat kotona paljon helpommin ja ilman mitään turhaa avainsäätöä ym.

😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi