Etsin miestä, joka ei käytä alkoholia, ja vaikeaa tuntuu olevan. Onkohan ihan mahdotonta?
Olen 38-vuotias nainen (aika "nuorekas" mieleltäni), enkä itse käytä alkoholia. Mielestäni minulle voisi käydä 34-45 -vuotias mies, en ole kovin tarkka iän suhteen. Mutta alkoholittomuus olisi minulle tärkeä asia. En ole mikään entinen alkoholisti, enkä halua miehenkään olevan. En ole mikään raivoabsolutistikaan, eli voin hyvin istua iltaa porukassa jossa ryypätään, enkä tee mitään numeroa siitä että en itse juo. Mutta en vain pysty olemaan sellaisen miehen kanssa, joka juo, hölmöä tai ei. Olen lapseton, ja normaalipainoinen ja ihan kivan näköinen ja ihan fiksu, ja seuraa saan helposti, mutta tuntuu että esteeksi sitten nousee tuo alkoholi. Onko ihan mahdoton toive löytää mies, joka ei joisi? Ja joo, ei myöskään pössyttelisi sen korvikkeena.
Kommentit (88)
vittumitäpaskaataas kirjoitti:
Miksihän tuostakin pitää tehdä joku "kynnyskysymys". On se vaan niin vaikeaa hyväksyä toinen omana itsenään.
Sinä toivot miehen olevan sellainen mitä sinä haluat, mutta saako mies toivoa samaa sinulta.
Vastavuoroisuus, niin monelle täysin vieras asia, varsinkin perfektionismiin taipuvaisille narsisteille.
"Sinun pitää olla sitä mitä minä haluan, minun ei tarvitse olla sitä mitä sinä haluat minun olevan"
Niin monissa naisissa tämä mielenhäiriö.
Ai minussa on mielenhäiriö ja olen perfektionisti narsisti, jos en kelpuuta aivan ketä tahansa?
Joopajoo.
Ap.
On meitä, täällä yksi n. 40-vuotias. Olen nuorena kokeillut alkoholia ja ollut humalassa, mutta totesin ettei ole minun juttuni. Huumeita en ole kokeillut enkä polta. En ole uskovainen eikä päihteisiin liity ongelmia, en vain koe tarvitsevani niitä mihinkään. Muiden alkoholinkäyttö ei haittaa, mutta en halua naista joka juo humalahakuisesti. Paras olisi sellainen joka ei käytä alkoholia.
Itse etsin keski-ikään asti , yhtään en löytänyt. Enää en etsi.
Miksihän tuostakin pitää tehdä joku "kynnyskysymys". On se vaan niin vaikeaa hyväksyä toinen omana itsenään.
Sinä toivot miehen olevan sellainen mitä sinä haluat, mutta saako mies toivoa samaa sinulta.
Vastavuoroisuus, niin monelle täysin vieras asia, varsinkin perfektionismiin taipuvaisille narsisteille.
"Sinun pitää olla sitä mitä minä haluan, minun ei tarvitse olla sitä mitä sinä haluat minun olevan"
Niin monissa naisissa tämä mielenhäiriö.
Alkoholi monesti muuttaa sitä itseä eli alkoholia käyttävässä ihmisessä on monta persoonaa. Alkoholi muuttaa myös ominaishajua, ääntä, puhetapaa, eleitä ja liikehdintää, käyttäytymistä, ajatuksen juoksua jne. Humalaiset ovat iljettäviä kuvatuksia. Eivät todellakaan pysy sellaisina kuin ovat selvin päin omina itsenään, jos pysyisivät niin silloinhan alkoholi ei olisi ongelma.
Onko Anssi Kela sinkkuna tällä hetkellä?
Ryhdy lesboksi. Itsekin tein niin, suosittelen!
Tunnen laajan kirjon ihmisiä työttömistä korkeassa yhteiskunnallisessa asemassa oleviin ihmisiin ja tuntuu että riippumatta henkilön asemasta, useimmilla älykkäillä henkilöillä on tarve juovuttaa itsensä silloin tällöin. Se on monelle "lomaa" omasta arjesta ja pään sisäisistä ajatuksista ja ristiriidoista. Voi vaan olla rauhassa siinä lapsenomaisessa turruttavassa tunteessa jossa arjen murheet eivät tunnu niin suurilta. Tämän voi nähdä toki heikkoutena mutta sanoisin että saatat missata monta hienoa persoonaa jos rajaat oletusarvoisesti kaikki alkoholia käyttävät henkilöt ulos kohderyhmästäsi.
Entäs jos yrittäisit tutustua johonkin muslimiin.Hehän eivät juo tai ihanoi alkoholia.
Olen itse raitis,joten löydät kun haet. Baareista ei raittiita kannata hakea.Tai laitoksista tai aa-kerhoista.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos yrittäisit tutustua johonkin muslimiin.Hehän eivät juo tai ihanoi alkoholia.
Dorka.lapsellinen provo. Eivät ihaile,mutta monet juovat jos on mahdollisuus,kaikki eivät ole saudeja. ootko käynä Egyptissä,Irakissa tai Turkissa? Olut-maita,viinikin menee,väkevät myös. Egyptissä ja mesopotamiassa on aina juotu kaljaa eikä islamin leviäminen alueelle arabien mukana vaikuttanut asiaan, teki hieman hankalammaksi mutta ei edes laittomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei saa käyttää alkoholia, mutta toisaalta raitistunut juoppokaan ei kelpaa? Saako käyttää muita päihteitä?
Raitistunut juoppo on mielestäni sellainen, joka on edelleen alkoholisti, mutta on vain pystynyt olemaan raittiina tietyn aikaa, mutta koko ajan on riski siitä että retkahtaa uudelleen. Siksi sellainen ei kelpaa.
Mutta sellainen, joka on vaikka yliopistoaikoina parikymppisenä juhlinut paljonkin viinaa juoden niin kuin yliopistopiireissä on tapana tehdä, mutta on vaikka kolmekymppisenä kyllästynyt viinaan ja luopunut siitä, niin sellainen kelpaa hyvin.
En tykkää päihteistä, joten ei oikein saa käyttää muita päihteitä. Sikari silloin tällöin nyt ei haittaa. Ap.
Tupruttaako ap nahkasikaria?
En juurikaan juo. En ole totaalikieltäytyjä, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa saatan ottaa kaljan. Ei vaan yksinkertaisesti tee mieli. Eikä nykyään hirveästi jaksa katsella humalaisia ihmisiä. Muitakaan päihteitä en käytä.
-m31
Niin monissa naisissa tämä mielenhäiriö.[/quote
Mitä oikein mariset, senkun etsit lähimmästä juottolasta itsellesi viinaan menevän naisen ja elätte onnellisina pullojenne keskellä. Raittiit ihmiset eivät seuraanne kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdy lesboksi. Itsekin tein niin, suosittelen!
Valitettavasti lesbot käyttävät enemmän päihteitä ja ovat väkivaltaisempia kuin heteromiehet. Eli ojasta allikkoon.
Löytyyhän noita, mutta yleensä ovat tiukkapipoisia tai muuten vain mielenterveysongelmaisia.
Minä olen 36vuotias ateisti. Mieheni on 29-vuotias absolutisti ja uskova. Minä kyllä käyn ilkona kavereideni kanssa ja nytkin on hieman krapulainen olo eilisillaan juhlien jälkeen.
Mies ei tästä pidä, joten nukun juhlien jälkeen aina täällä vierashuoneessa, käyn piakkoin suihkussa ja sitten alan olla ihan freshinä paikalla. En juonut eilen itseäni mitenkään "känniin", mutta tässä iässä minulla kyllä tuntuu seuraavana aamuna ikävältä se vähäinenkin määrä.
Meillä toimii tällainen järjestely. Mies taas käy kavereidensa kanssa 1-2 kertaa viikossa pelaamassa säbää tai katsomassa futista tms. Hän saattaa silloin tulla kotiin hyvin myöhään ja menee vuorostaan vierashuoneeseen nukkumaan, vaikkei humalassa olekaan.
Olen kyllä ollut usein 1-2kk itsekin ilman alkoholia, se ei ole mikään ongelma. Mutta vime aikoina olen ollut liikenteessä kavereiden kanssa jopa 3-4 kertaa kuukaudessa. Ja aina on ollut hauskaa. Miehen kanssa käymme ulkona sitten syömässä noin kerran viikossa.
Eli voi sitä juomista ja ulkona käymistä sovitella miten vaan kumppanin kanssa, jos molemmat saavat olla parisuhteessa vapaasti oma itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Löytyyhän noita, mutta yleensä ovat tiukkapipoisia tai muuten vain mielenterveysongelmaisia.
Tämä on ollut ainakin omalla kohdallani totta. En ole tavannut raitista miestä, joka olisi rento ja mielenterveydeltään ok. Sen sijaan kaikenlaisia uskovia ja muita häiriintyneitä on tullut vastaan.
Nykyinen mies juo viiniä viikonloppuisin, ruoan kanssa, kuten minäkin. Mies voi siihen päälle ottaa pari olutta, jos menemme saunaan. Minä ehkä lonkeron tai sitten pelkkää vichyä. En ymmärrä, miksi tällainen alkoholinkäyttö olisi alottajallekaan ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ollut usein 1-2kk itsekin ilman alkoholia, se ei ole mikään ongelma. Mutta vime aikoina olen ollut liikenteessä kavereiden kanssa jopa 3-4 kertaa kuukaudessa. Ja aina on ollut hauskaa. Miehen kanssa käymme ulkona sitten syömässä noin kerran viikossa.
Eli voi sitä juomista ja ulkona käymistä sovitella miten vaan kumppanin kanssa, jos molemmat saavat olla parisuhteessa vapaasti oma itsensä.
Toimii niin kauan kuin pysyt erossa muissa miehistä noilla reissuilla, ilmeisesti tällä hetkellä on ilmeistä, että käyttä paikoissa ja kaveripiirissä tms. joissa tämä ei tapahtuisi. Mene vaikka 4 kertaa kuussa laivalle vetämään lärvit, niin taitaa olla jo toinen ääni kellossa.
Ehdotin musilmeihin tutustumists siksi, kun aiemmin keskustelussa todettiin, että mahdollisten kumppaneiden joukko rajautuu tosi pieneks,i jos ei saa juoda muttei myöskään olla entinen alkoholisti ja siksi selvinpäin. Niin laajentamalla muihin kulttuureihin valinnanmahdollisuudet kasvaa. Ei siis ollut provo.
-En voi tietenkään tietää mitä joku ihminen tekee yksin ollessaan, mutta olen ollut juhlissa muslimimaista tulleiden kanssa ja limsaa joi monikin.
Aika monelle miehelle Suomessa alkoholi on ongelma. Jos ei itse juo, niin kyllä tympäisee katsella ryyppäämistä kotonaan joka helvetin viikko.