Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etsin miestä, joka ei käytä alkoholia, ja vaikeaa tuntuu olevan. Onkohan ihan mahdotonta?

Vierailija
30.09.2017 |

Olen 38-vuotias nainen (aika "nuorekas" mieleltäni), enkä itse käytä alkoholia. Mielestäni minulle voisi käydä 34-45 -vuotias mies, en ole kovin tarkka iän suhteen. Mutta alkoholittomuus olisi minulle tärkeä asia. En ole mikään entinen alkoholisti, enkä halua miehenkään olevan. En ole mikään raivoabsolutistikaan, eli voin hyvin istua iltaa porukassa jossa ryypätään, enkä tee mitään numeroa siitä että en itse juo. Mutta en vain pysty olemaan sellaisen miehen kanssa, joka juo, hölmöä tai ei. Olen lapseton, ja normaalipainoinen ja ihan kivan näköinen ja ihan fiksu, ja seuraa saan helposti, mutta tuntuu että esteeksi sitten nousee tuo alkoholi. Onko ihan mahdoton toive löytää mies, joka ei joisi? Ja joo, ei myöskään pössyttelisi sen korvikkeena.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä alkoholissa niin paha on? On sellaisiakin ihmisiä jotka osaavat käyttää alkoholia sivistyneesti ja kohtuudella.

Ei minua haittaa jos kaikki kaverini käyttää alkoholia, voin silti olla heidän seurassaan viihtymässä iltaa tai matkustelemassa jne. Itse en käytä, ja en vain osaa rakastaa miestä, joka käyttää. En osaa selittää miksi, se on joku tunnetason juttu. Ap.

Musta on vähän outoa, että sä et muka osaa selittää mikä siinä alkoholissa häiritsee. Ymmärrät itsekin rajoittavasi kumppanivaihtoehtojasi hurjasti tuolla vaatimuksella, niin kyllä sille täytyy silloin olla jokin ihan oikea syykin. 

Vierailija
22/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on tuo suoraan sanottuna todella rajoittava tekijä. Kyselyiden mukaan miehistä 5-8 % on raittiita, ja noistakin valtaosa entisiä suurkuluttajia ja alkoholisteja. Jos sulla tuon lisäksi on muitakin kriteerejä miehelle, niin pienestä porukasta saat ukkosi haalia. Äläkä unohda, että siihen päihteettömyyteen saattaa liittyä jokin epämiellyttävä syy, esim. miehestä ei hallitse käytöstään kännissä tai on väkivaltainen. 

Minä olen humalassa väkivaltainen ja itsetuhoinen ja mua alkaa masentamaan todella paljon. Onko tällä kuitenkaan mitään väliä, jos en käytä alkoholia? Sinäkin saatat olla vaikka millainen amfetamiinin vaikutuksen alaisena, mutta sillä ei ole väliä, koska et käytä huumeita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm.

Minulla on loistomies. Antelias, syvällinen, älykäs, hauska.

Mutta: hän käyttää nuuskaa ja on aiemmin myös polttanut. Tämähän on yleensä av-mammalle kynnyskysymys.

Olen usein miettinyt, että jos olisin tehnyt siitä itselleni kynnyskysymyksen, niin olisin menettänyt loistoyksilön. Ihmisessä on kuitenkin tärkeintä se, millainen hän on.

Nuuska ei varmaan olisi minulle kynnyskysymys eikä aiempi tupakointi, ei varmaan edes satunnaistupakointi, mikäli ei ikinä polttaisi sisällä eikä siten että sisään tulee savua. Ap.

Tuo ei ollut pointtini. Pointtini oli se, että oletko ajatellut, että voit menettää loistoyksilön asettamiesi rajoitteiden vuoksi? Muuten täydellinen ja juuri sellainen kuin haluat, mutta käyttää kohtuullisesti alkoholia. Hylkyyn...

Sitten tapaat miehen, jonka kelpuutat raittiuden takia. Ja kah. Hän ei yhtään unelmiesi mies mistään kohdin. Mutta perkele, raitis on.

Ymmärrän mitä tarkoitat. Olen miettinyt tuota asiaa hyvin paljon, ja olen tosiaan yrittänyt parisuhteita useiden miesten kanssa, jotka käyttävät alkoholia. Juuri siksi, että he ovat ihania muuten ja olen järkeillyt itselleni, että pitää antaa mahdollisuus, jottei menetä muuten ihanaa ihmistä. Mutta kun se juominen estää minua kunnioittamasta ja arvostamasta ja rakastamasta. Se kuolettaa tunteeni. En voi sille mitään, vaikka yritän. Ap.

Vierailija
24/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tuntemistani 30-40v ikisinkkumiehistä on raittiita tai hyvin maltillisia kohtuukäyttäjiä. Jotenkin tuntuu, että etsit ihan vääristä paikoista

Ehkä etsin vääristä paikoista. Olen nettideitissä, ja lisäksi esim. jossain tapahtumissa ja harrastuksissa käyn ja siellä katson ns. silmät auki että onko kiinnostavan oloisia ihmisiä. Baareissa en käy, joten niistä en etsi. 

Yksi saunakalja kerran kuussa menisi, mutta pointti on se, että en haluaisi että toinen olisi koskaan humaltuneena. 

Ap.

Eikö nettideitissä ole muka tullut koskaan vastaan miestä, joka käyttää alkoholia vähäisesti tai ei ollenkaan?

Profiiliteksteissä kyllä, mutta en ole onnistunut tapaamaan livenä ketään sellaista, vaikka olen itse heille viestejä laitellutkin. Muuten saan kyllä livetreffejä nettideitistä. Ap.

Todella outoa. Kokeilepa Tinderiä ja laita tekstiksi, että haluaisit raittiin ja fiksun nörttimiehen. Sitten vain tykkäät kaikista miehistä, joilla ei ole tyhmiä kaljakuvia

Enkä olen liian vanha? Olen 38. Jos nuo nörttimiehet haluaa jonkun kymmenen vuotta nuoremman?

Nörttimiehiäkin on eri-ikäisiä. Miksi ajatella negatiivisesti etukäteen, kun asiaa voi kokeilla?

Vierailija
25/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä alkoholissa niin paha on? On sellaisiakin ihmisiä jotka osaavat käyttää alkoholia sivistyneesti ja kohtuudella.

Ei minua haittaa jos kaikki kaverini käyttää alkoholia, voin silti olla heidän seurassaan viihtymässä iltaa tai matkustelemassa jne. Itse en käytä, ja en vain osaa rakastaa miestä, joka käyttää. En osaa selittää miksi, se on joku tunnetason juttu. Ap.

Musta on vähän outoa, että sä et muka osaa selittää mikä siinä alkoholissa häiritsee. Ymmärrät itsekin rajoittavasi kumppanivaihtoehtojasi hurjasti tuolla vaatimuksella, niin kyllä sille täytyy silloin olla jokin ihan oikea syykin. 

No ok, on sille esim. sellainen syy, että olen alkoholistiperheestä, ja olen nähnyt liikaa kamalia asioita, jotka johtuvat juomisesta. Ap.

Vierailija
26/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tuntemistani 30-40v ikisinkkumiehistä on raittiita tai hyvin maltillisia kohtuukäyttäjiä. Jotenkin tuntuu, että etsit ihan vääristä paikoista

Ehkä etsin vääristä paikoista. Olen nettideitissä, ja lisäksi esim. jossain tapahtumissa ja harrastuksissa käyn ja siellä katson ns. silmät auki että onko kiinnostavan oloisia ihmisiä. Baareissa en käy, joten niistä en etsi. 

Yksi saunakalja kerran kuussa menisi, mutta pointti on se, että en haluaisi että toinen olisi koskaan humaltuneena. 

Ap.

Eikö nettideitissä ole muka tullut koskaan vastaan miestä, joka käyttää alkoholia vähäisesti tai ei ollenkaan?

Profiiliteksteissä kyllä, mutta en ole onnistunut tapaamaan livenä ketään sellaista, vaikka olen itse heille viestejä laitellutkin. Muuten saan kyllä livetreffejä nettideitistä. Ap.

Todella outoa. Kokeilepa Tinderiä ja laita tekstiksi, että haluaisit raittiin ja fiksun nörttimiehen. Sitten vain tykkäät kaikista miehistä, joilla ei ole tyhmiä kaljakuvia

Enkä olen liian vanha? Olen 38. Jos nuo nörttimiehet haluaa jonkun kymmenen vuotta nuoremman?

Nörttimiehiäkin on eri-ikäisiä. Miksi ajatella negatiivisesti etukäteen, kun asiaa voi kokeilla?

Minulle kelpaa nörttimies hyvin, olen sellaisille laitellutkin viestiä nettideitissä, mutta en vain ole saanut aikaiseksi tapaamista. Ap.

Vierailija
27/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on tuo suoraan sanottuna todella rajoittava tekijä. Kyselyiden mukaan miehistä 5-8 % on raittiita, ja noistakin valtaosa entisiä suurkuluttajia ja alkoholisteja. Jos sulla tuon lisäksi on muitakin kriteerejä miehelle, niin pienestä porukasta saat ukkosi haalia. Äläkä unohda, että siihen päihteettömyyteen saattaa liittyä jokin epämiellyttävä syy, esim. miehestä ei hallitse käytöstään kännissä tai on väkivaltainen. 

Minä olen humalassa väkivaltainen ja itsetuhoinen ja mua alkaa masentamaan todella paljon. Onko tällä kuitenkaan mitään väliä, jos en käytä alkoholia? Sinäkin saatat olla vaikka millainen amfetamiinin vaikutuksen alaisena, mutta sillä ei ole väliä, koska et käytä huumeita

Koska olet viimeksi käyttänyt alkoholia? Kuinka varma voi olla, että et enää koskaan ota? 

Vierailija
28/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta en myöskään huolinut alkoholia käyttävää miestä. Syynä siihen on mm. se, että arvostan terveyttä ja terveellisiä elämäntapoja, eikä alkoholin käyttäminen kuulu siihen. En voisi rakastaa ihmistä, joka tieten tahtoen käyttää päihteitä säännöllisesti. Humalajuominen on mielestäni tosi tyhmää; kavereita voin joskus harvoin katsoa vähän päihtyneinäkin, kun ei tarvitse niiden kanssa elää, mutta oma puolisoni ei voi kännäillä, tai rakkaus loppuu siihen.

Vierailija
29/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet viimeksi käyttänyt alkoholia? Kuinka varma voi olla, että et enää koskaan ota? 

Kesällä 2007. Miksi ihmeessä ottaisin, jos seuraukset ovat tuollaiset? 

Vierailija
30/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuin ihmetellä, miksi raitista miestä / naista pidetään Suomessa jonain kummajaisena? Mitä niin huonoa / outoa voi olla siinä, ettei joku halua sekoittaa päätään päihteillä, ja että osaa juhlia ja pitää hauskaa vesiselvänä.  Jos tällainen ihminen ei tuomitse tai kritisoi millään lailla muiden alkoholinkäyttöä, niin mikä siinä on huono asia? Kertokaa. Kuuluuko alkoholi niin kiinteänä osana suomalaisten elämään, että on jotenkin "normaalimpaa" sekoittaa päänsä sillä kuin olla sekoittamatta?

Vierailija
31/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä. Minulla on 41v mies joka on kolmisen vuotta sitten lopettanut juomisen kokonaan omasta tahdostaan koska "kyllästyi". Se oli yksi iso asia johon hänessä miellyin, oltuani itse peräjälkeen monessa huonossa suhteessa, joissa alkoholi oli ongelma.

Vierailija
32/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä 2007. Miksi ihmeessä ottaisin, jos seuraukset ovat tuollaiset? 

En tunne sinua, mutta jonkun kohdalla saattaisin pelätä, että viina on aikoinaan ollut stressinhallintakeino, jonka on lopettanut ja pystynyt olemaan juomatta. Mutta sitten kun tapahtuu jotain yllättävää todella kamalaa (esim. oma lapsi kuolee tms hirveää) niin tulee niin iso stressitilanne, että ajautuu taas sen vanhan stressinhallintakeinon - viinan - luo. 

Vierailija
33/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että useimmilla viinarähisijöillä alkoholi vain laskee kynnystä väkivaltaan eikä luo sitä väkivaltaisuutta tyhjästä. Siksi tuollainen viinapäissään riehuva olisi pelottava kumppani selvänäkin, kun niitä iskuja saattaisi alkaa lennellä selvin päinkin, jos jokin muu asia laskisi sitä kynnystä väkivaltaan (esim. stressi, unenpuute, vaikea elämäntilanne).

Vierailija
34/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se tuuria on. Mä löysin baarista raittiin miehen. Hänellä sellainen pysyvä lääkitys ettei voi juoda. Joskus maistaa jonkun lasista kaljahörpyn mut siihen jää. Olen alkoholistin lapsi enkä koskaan halua katsella läheistä minulle rakasta ihmistä kännissä. Meidän perheen kaikki kolme lasta ollaan absolutisteja. Et etsi juoppojen lapsia niin vois onnistaa.

Vierailija
35/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että useimmilla viinarähisijöillä alkoholi vain laskee kynnystä väkivaltaan eikä luo sitä väkivaltaisuutta tyhjästä. Siksi tuollainen viinapäissään riehuva olisi pelottava kumppani selvänäkin, kun niitä iskuja saattaisi alkaa lennellä selvin päinkin, jos jokin muu asia laskisi sitä kynnystä väkivaltaan (esim. stressi, unenpuute, vaikea elämäntilanne).

Mä taas uskon, että päihteet ja huumeet vaikuttavat eri ihmisillä eri tavoin eikä käyttäytymistä tietyn aineen vaikutuksen alaisena voi yleistää kuvaamaan ihmisen persoonaa. En ole selvinpäin koskaan lyönyt ketään tai ollut tappelussa, vaikka useamman kerran on provosoitu ja haastettu riitaa

Vierailija
36/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi kuin ihmetellä, miksi raitista miestä / naista pidetään Suomessa jonain kummajaisena? Mitä niin huonoa / outoa voi olla siinä, ettei joku halua sekoittaa päätään päihteillä, ja että osaa juhlia ja pitää hauskaa vesiselvänä.  Jos tällainen ihminen ei tuomitse tai kritisoi millään lailla muiden alkoholinkäyttöä, niin mikä siinä on huono asia? Kertokaa. Kuuluuko alkoholi niin kiinteänä osana suomalaisten elämään, että on jotenkin "normaalimpaa" sekoittaa päänsä sillä kuin olla sekoittamatta?

Kuuluu aivan olennaisesti. Muualla joutuu selittämään miksi aikuinen ihminen juo itseltään tolkun pois. Suomessa taas miksi ei juo. Hyväksyttäviä syitä juomattomuuteen ovat raskaus, lääkitys(no voithan sä pari silti ottaa), autolla liikkeellä oleminen(ei parista kaljasta yli 0.5 mee rikki) jne. Ehdottomasti vastenmielisimpiä asioita maassamme. Miksi satunnainen pössyttely haittaisi ap? Haittaisiko silloinkin, jos sitä ei tee seurassasi? T: Alkoton mies

Vierailija
37/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tästä puhuttu koko ketjussa ollenkaan. Kukaan ei kritisoinut sitä, että aloittaja tai joku muu ei halua käyttää alkoholia, eikä aloittaja puhunut niin itsekään.

Sitä paitsi kyllähän ap jollain tavalla tuomitsee muiden alkoholinkäyttöä, jos ei kerran suostu seurustelemaan muuta kuin absolutistin (tai melkein) kanssa. Mullakin on absolutisti mies, mutta ei sitä haittaa mun juomiset (joka on harvoin mutta joskus), eikä mua millään tavalla häiritse tai ihmetytä, että toinen ei juo ollenkaan.

Vierailija
38/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteitä ihannoivassa maassa on vaikea löytää raitista miestä. Itsekin haluaisin edes kohtuukäyttäjän (eli ottaa korkeintaan pari kertaa kuussa lasillisen), mutta eipä löydy.

Vierailija
39/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin löysin baarista raittiin miehen, mutta muuten ei ollut hyvä suhde. Sit löysin vuosia myöhemmin seurakunnasta ihanan nörttimiehen. Oman elämäni MacGyverin <3 Toki olin itsekin siinä välissä tullut uskoon ja raitistunut. Nyt on mies, jota voi kunnioittaa. Ja sillä on ihania 3-4kymppisiä vapaita kavereita...

Vierailija
40/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän tuostakin pitää tehdä joku "kynnyskysymys". On se vaan niin vaikeaa hyväksyä toinen omana itsenään.

Sinä toivot miehen olevan sellainen mitä sinä haluat, mutta saako mies toivoa samaa sinulta.

Vastavuoroisuus, niin monelle täysin vieras asia, varsinkin perfektionismiin taipuvaisille narsisteille.

"Sinun pitää olla sitä mitä minä haluan, minun ei tarvitse olla sitä mitä sinä haluat minun olevan"

Niin monissa naisissa tämä mielenhäiriö.