Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etsin miestä, joka ei käytä alkoholia, ja vaikeaa tuntuu olevan. Onkohan ihan mahdotonta?

Vierailija
30.09.2017 |

Olen 38-vuotias nainen (aika "nuorekas" mieleltäni), enkä itse käytä alkoholia. Mielestäni minulle voisi käydä 34-45 -vuotias mies, en ole kovin tarkka iän suhteen. Mutta alkoholittomuus olisi minulle tärkeä asia. En ole mikään entinen alkoholisti, enkä halua miehenkään olevan. En ole mikään raivoabsolutistikaan, eli voin hyvin istua iltaa porukassa jossa ryypätään, enkä tee mitään numeroa siitä että en itse juo. Mutta en vain pysty olemaan sellaisen miehen kanssa, joka juo, hölmöä tai ei. Olen lapseton, ja normaalipainoinen ja ihan kivan näköinen ja ihan fiksu, ja seuraa saan helposti, mutta tuntuu että esteeksi sitten nousee tuo alkoholi. Onko ihan mahdoton toive löytää mies, joka ei joisi? Ja joo, ei myöskään pössyttelisi sen korvikkeena.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei saa käyttää alkoholia, mutta toisaalta raitistunut juoppokaan ei kelpaa? Saako käyttää muita päihteitä?

Vierailija
2/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tuntemistani 30-40v ikisinkkumiehistä on raittiita tai hyvin maltillisia kohtuukäyttäjiä. Jotenkin tuntuu, että etsit ihan vääristä paikoista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei saa käyttää alkoholia, mutta toisaalta raitistunut juoppokaan ei kelpaa? Saako käyttää muita päihteitä?

Raitistunut juoppo on mielestäni sellainen, joka on edelleen alkoholisti, mutta on vain pystynyt olemaan raittiina tietyn aikaa, mutta koko ajan on riski siitä että retkahtaa uudelleen. Siksi sellainen ei kelpaa.

Mutta sellainen, joka on vaikka yliopistoaikoina parikymppisenä juhlinut paljonkin viinaa juoden niin kuin yliopistopiireissä on tapana tehdä, mutta on vaikka kolmekymppisenä kyllästynyt viinaan ja luopunut siitä, niin sellainen kelpaa hyvin.

En tykkää päihteistä, joten ei oikein saa käyttää muita päihteitä.  Sikari silloin tällöin nyt ei haittaa. Ap.

Vierailija
4/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä alkoholissa niin paha on? On sellaisiakin ihmisiä jotka osaavat käyttää alkoholia sivistyneesti ja kohtuudella.

Vierailija
5/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tuntemistani 30-40v ikisinkkumiehistä on raittiita tai hyvin maltillisia kohtuukäyttäjiä. Jotenkin tuntuu, että etsit ihan vääristä paikoista

Ehkä etsin vääristä paikoista. Olen nettideitissä, ja lisäksi esim. jossain tapahtumissa ja harrastuksissa käyn ja siellä katson ns. silmät auki että onko kiinnostavan oloisia ihmisiä. Baareissa en käy, joten niistä en etsi. 

Yksi saunakalja kerran kuussa menisi, mutta pointti on se, että en haluaisi että toinen olisi koskaan humaltuneena. 

Ap.

Vierailija
6/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on miespuolinen ystävä, joka on absolutisti.

Vierailija
7/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisista piireistä voisi löytyä.

Vierailija
8/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä alkoholissa niin paha on? On sellaisiakin ihmisiä jotka osaavat käyttää alkoholia sivistyneesti ja kohtuudella.

Ei minua haittaa jos kaikki kaverini käyttää alkoholia, voin silti olla heidän seurassaan viihtymässä iltaa tai matkustelemassa jne. Itse en käytä, ja en vain osaa rakastaa miestä, joka käyttää. En osaa selittää miksi, se on joku tunnetason juttu. Ap.

Vierailija
9/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä etsin vääristä paikoista. Olen nettideitissä, ja lisäksi esim. jossain tapahtumissa ja harrastuksissa käyn ja siellä katson ns. silmät auki että onko kiinnostavan oloisia ihmisiä. Baareissa en käy, joten niistä en etsi. 

Yksi saunakalja kerran kuussa menisi, mutta pointti on se, että en haluaisi että toinen olisi koskaan humaltuneena. 

Ap.

Eikö nettideitissä ole muka tullut koskaan vastaan miestä, joka käyttää alkoholia vähäisesti tai ei ollenkaan?

Vierailija
10/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisista piireistä voisi löytyä.

He eivät taas halua minua, koska olen ateisti ja uskontokielteinen. Ap.

Vierailija
11/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Eikö nettideitissä ole muka tullut koskaan vastaan miestä, joka käyttää alkoholia vähäisesti tai ei ollenkaan?

Profiiliteksteissä kyllä, mutta en ole onnistunut tapaamaan livenä ketään sellaista, vaikka olen itse heille viestejä laitellutkin. Muuten saan kyllä livetreffejä nettideitistä. Ap.

Vierailija
12/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tuo suoraan sanottuna todella rajoittava tekijä. Kyselyiden mukaan miehistä 5-8 % on raittiita, ja noistakin valtaosa entisiä suurkuluttajia ja alkoholisteja. Jos sulla tuon lisäksi on muitakin kriteerejä miehelle, niin pienestä porukasta saat ukkosi haalia. Äläkä unohda, että siihen päihteettömyyteen saattaa liittyä jokin epämiellyttävä syy, esim. miehestä ei hallitse käytöstään kännissä tai on väkivaltainen. 

Vierailija
13/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm.

Minulla on loistomies. Antelias, syvällinen, älykäs, hauska.

Mutta: hän käyttää nuuskaa ja on aiemmin myös polttanut. Tämähän on yleensä av-mammalle kynnyskysymys.

Olen usein miettinyt, että jos olisin tehnyt siitä itselleni kynnyskysymyksen, niin olisin menettänyt loistoyksilön. Ihmisessä on kuitenkin tärkeintä se, millainen hän on.

Vierailija
14/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on tuo suoraan sanottuna todella rajoittava tekijä. Kyselyiden mukaan miehistä 5-8 % on raittiita, ja noistakin valtaosa entisiä suurkuluttajia ja alkoholisteja. Jos sulla tuon lisäksi on muitakin kriteerejä miehelle, niin pienestä porukasta saat ukkosi haalia. Äläkä unohda, että siihen päihteettömyyteen saattaa liittyä jokin epämiellyttävä syy, esim. miehestä ei hallitse käytöstään kännissä tai on väkivaltainen. 

Tätä olen miettinyt. Ja se vähän huolettaa, jos taustalla on joku tuollainen syy että on kännissä väkivaltainen. Itse olen kyllä nuorempana käyttänyt alkoholia ihan perinteiseen malliin, mutta kyllästyin alkoholiin kymmenen vuotta sitten, eikä ole sen jälkeen vain maistunut. Paras olisi tuollainen samanlainen alkoholiin kyllästynyt mies. Ap.

Vierailija
15/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, etyä paheiden määrä onnsuurin piirtein vakio. Miehissä on siis aika lailla sama määrä puutteita, ne vain ovat eri paikoissa. Minusta alkoholi on pieni puute vaikkapa sen rinnalla, että mies on kontrolloiva tai rajoja ylittävä.

Vierailija
16/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm.

Mutta: hän käyttää nuuskaa ja on aiemmin myös polttanut. Tämähän on yleensä av-mammalle kynnyskysymys.

Olen usein miettinyt, että jos olisin tehnyt siitä itselleni kynnyskysymyksen, niin olisin menettänyt loistoyksilön. Ihmisessä on kuitenkin tärkeintä se, millainen hän on.

Nuuska ei varmaan olisi minulle kynnyskysymys eikä aiempi tupakointi, ei varmaan edes satunnaistupakointi, mikäli ei ikinä polttaisi sisällä eikä siten että sisään tulee savua. Ap.

Vierailija
17/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Profiiliteksteissä kyllä, mutta en ole onnistunut tapaamaan livenä ketään sellaista, vaikka olen itse heille viestejä laitellutkin. Muuten saan kyllä livetreffejä nettideitistä. Ap.

Todella outoa. Kokeilepa Tinderiä ja laita tekstiksi, että haluaisit raittiin ja fiksun nörttimiehen. Sitten vain tykkäät kaikista miehistä, joilla ei ole tyhmiä kaljakuvia

Vierailija
18/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan, etyä paheiden määrä onnsuurin piirtein vakio. Miehissä on siis aika lailla sama määrä puutteita, ne vain ovat eri paikoissa. Minusta alkoholi on pieni puute vaikkapa sen rinnalla, että mies on kontrolloiva tai rajoja ylittävä.

Totta tuokin. Ja on itsellänikin paheita, vaikka en juo enkä polta. Mutta olen yrittänyt useita kertoja seurustella miehen kanssa, joka juo vain silloin tällöin tms, ja joka kerta se on ollut minun mielestä niin epämiellyttävää, että en ole osannut rakastaa sitä miestä, tai ihastuminen on karissut hyvin nopeasti. Viina ei siis ole mikään kriteeri minulle silleen että miettisin voisinko joustaa siitä kriteeristä, vaan tiedän että en osaa rakastaa miestä joka juo. Ap.

Vierailija
19/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm.

Nuuska ei varmaan olisi minulle kynnyskysymys eikä aiempi tupakointi, ei varmaan edes satunnaistupakointi, mikäli ei ikinä polttaisi sisällä eikä siten että sisään tulee savua. Ap.

Tuo ei ollut pointtini. Pointtini oli se, että oletko ajatellut, että voit menettää loistoyksilön asettamiesi rajoitteiden vuoksi? Muuten täydellinen ja juuri sellainen kuin haluat, mutta käyttää kohtuullisesti alkoholia. Hylkyyn...

Sitten tapaat miehen, jonka kelpuutat raittiuden takia. Ja kah. Hän ei yhtään unelmiesi mies mistään kohdin. Mutta perkele, raitis on.

Vierailija
20/88 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Todella outoa. Kokeilepa Tinderiä ja laita tekstiksi, että haluaisit raittiin ja fiksun nörttimiehen. Sitten vain tykkäät kaikista miehistä, joilla ei ole tyhmiä kaljakuvia

Enkä olen liian vanha? Olen 38. Jos nuo nörttimiehet haluaa jonkun kymmenen vuotta nuoremman?