Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis voiko tuo "sugar daddy" -ilmiö olla tottakaan

Vierailija
30.09.2017 |

En tiedä, ihmetyttääkö tuossa enemmän se, että jotkut kokevat oikeasti järkeväksi elää tuolla tavalla vai että löytyy miehiä, jotka ovat valmiita rahoittamaan ilmiötä.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa?

Kommentit (388)

Vierailija
301/388 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä se on joka maksaa, eikä se jopa pyytää, tai saa. Itselläni 3v daddynä takana ja tyttö on aika vähään tyytynyt. Illallisia, matkoja yhdessä, joskus shoppailua yhdessä. Eniten hän nauttii siitä turvasta, jotka saa kauttani. Jos jotain tapahtuu autan aina, fyysisesti tai henkisesti. Seksin paineet se on nuorellakin, joten apua siihenkin. On kovasti miettinyt mitä sitten kun löytää poikaystävän... ei millään haluaisi lopettaa, mutta tietää että tunteet voivat tulla väliin.

Vierailija
302/388 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sain selville, että oma tyttäreni (aikuinen kylläkin) on omasta halustaan rahoittanut opiskeluaan ja elämäänsä tällä touhulla. Pakko sanoa, että olen järkyttynyt. Tottakai hän saa aikuisena tehdä omat valintansa, mutta silti.

Tällä hetkellä on käynnissä melkoinen tunteiden vuoristorata. Missä olen tehnyt äitinä väärin, ja enkö ole osannut tukea rahallisesti ja henkisesti riittävästi? Tyttäreni on ollut jo pienestä pitäen hyvin itsenäinen ja voimakastahtoinen. Ollaan otettu yhteen monta kertaa. Luulin, että hänen muutto toiselle paikkakunnalle ja opiskelu vieraassa paikassa kasvattaisi häntä elämään. Jos olisin vain tiennyt, että hän aikoo rahoittaa elämänsä näin, olisin koittanut puuttua asiaan tottakai. Tavalla tai toisella. Tuntuu pahalta, kun oma tytär ei näe toimissaan mitään väärää. On kuulemma hänen elämänsä, ei minun.

En syytä tästä sitä miestä, joka tytärtäni on rahoittanut. Ihan itse lapseni on tätä halunnut ja keskustelujemme jälkeen jäi kuva, että hän on jopa jossain määrin siihen tähdännyt. 

Nyt kaduttaa, että en ole pystynyt auttamaan lastani enemmän rahallisesti. Leskenä on ollut aika tiukkaa, ja olen pystynyt antamaan vain pientä rahallista tukea. Olisinpa vain tiennyt aiemmin, niin olisin takuulla ottanut vaikka lainaa häntä varten.

En tiedä kuinka pääsen tästä pettymyksestä ja järkytyksestä yli. Järki sanooo, että tyttäreni täysi-ikäisenä tekee omat päätöksensä ja valintansa. Sydän sanoo ihan muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/388 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen sain selville, että oma tyttäreni (aikuinen kylläkin) on omasta halustaan rahoittanut opiskeluaan ja elämäänsä tällä touhulla. Pakko sanoa, että olen järkyttynyt. Tottakai hän saa aikuisena tehdä omat valintansa, mutta silti.

Tällä hetkellä on käynnissä melkoinen tunteiden vuoristorata. Missä olen tehnyt äitinä väärin, ja enkö ole osannut tukea rahallisesti ja henkisesti riittävästi? Tyttäreni on ollut jo pienestä pitäen hyvin itsenäinen ja voimakastahtoinen. Ollaan otettu yhteen monta kertaa. Luulin, että hänen muutto toiselle paikkakunnalle ja opiskelu vieraassa paikassa kasvattaisi häntä elämään. Jos olisin vain tiennyt, että hän aikoo rahoittaa elämänsä näin, olisin koittanut puuttua asiaan tottakai. Tavalla tai toisella. Tuntuu pahalta, kun oma tytär ei näe toimissaan mitään väärää. On kuulemma hänen elämänsä, ei minun.

En syytä tästä sitä miestä, joka tytärtäni on rahoittanut. Ihan itse lapseni on tätä halunnut ja keskustelujemme jälkeen jäi kuva, että hän on jopa jossain määrin siihen tähdännyt. 

Nyt kaduttaa, että en ole pystynyt auttamaan lastani enemmän rahallisesti. Leskenä on ollut aika tiukkaa, ja olen pystynyt antamaan vain pientä rahallista tukea. Olisinpa vain tiennyt aiemmin, niin olisin takuulla ottanut vaikka lainaa häntä varten.

En tiedä kuinka pääsen tästä pettymyksestä ja järkytyksestä yli. Järki sanooo, että tyttäreni täysi-ikäisenä tekee omat päätöksensä ja valintansa. Sydän sanoo ihan muuta.

Nii-i. Aikuinen saa tehdä omat valintansa. Vaikka se kuinka korpeaa vanhempia. Ja jos tässä tapauksessa kerran tyttäresi sitä on aidosti halunnut, niin paha siihen on puuttua.

Vierailija
304/388 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu täällä. Tyttären (teini/aikuinen) raha-asioista yms. heräsi epäilys ja otin asian puheeksi. Daddy löytyi kuvioista. Juteltiin ihan asiallisesti. Hän kertoi, että vanhempi mies (50 v) oli pyytänyt ulkomaan reissulle (eikä ollut mikään sunny beach) ja hän oli lähtenyt. Kuulemma tätä tekevät hänen opiskelupaikassaan monet muutkin tytöt. Ja on siellä ostettu tuliaisiakin.

Isänä tietysti korpeaa, mutta en olen pitänyt tunteeni kurissa kun olemme asiasta puhuneet. Jäitä hattuun sinnekin ja älä syylistä liikaa itseäsi.

nelikymppinen isä

Vierailija
305/388 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa nyt ihmeessä se, että huoraaminen on täysin eri asia. Tässä on siitä poiketen itse vapaasti valittu kumppani, eikä muiden kanssa olla. Kokeuksesta voin sanoa, että siinä saattaa olla rakkauttakin.

Vierailija
306/388 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan 328 asiaa surkuttulee. Tytär on itse päätöksensä tehnyt, ja on siitä ilmeisen tyytyväinen. Se on just niin, että aikuinen tekee itse omat päätöksensä.

Jännää muuten, että kaikki kertovat kuinka hyvin Daddyt kohtelevat näitä naisia. Ovatkohan yhtä kohteliaita herrasmiehiä muutenkin elämässään?

Vierailija
307/388 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt treffaillut yhtä miestä reilun kuukauden tällä tavoin. Siitä asti, kun mun opiskelut alkoi.  En oikeastaan tunne mitään tätä miestä kohtaan (ainakaan vielä), vaan kyseessä on ihan puhdas vaihtokauppa, jossa molemmat saa sitä mitä haluaa.  Päätin ihan rehellisesti ottaa daddyn siksi, koska olen luonteeltani laiska, ja tällä tavalla saan kivasti rahaa opiskelujeni ohessa.  En vain halunnut tehdä osa-aikatöitä jossain huonolla palkalla. Ajattelin, että joku arvo on sillä omalla vapaa-ajallakin mikä opiskeluista jää yli. 

Mun ei tarvitse tapaamisilla tehdä mitään, mitä en halua. Eikä tämä mies mitään pervoa ole halunnutkaan.  Ollaan sovittu, että pidetään asia luottamukselliena puolin ja toisin, eikä huudella muille tästä mitään. 

No, mun paras ystävä tietää tästä järjestelystä kyllä. Hän pohtii itsekkin, että olisko hänestä tähän hommaan.

Mun mielestä on ihan turha tuomita ja huudella meille, jotka tässä ollaan mukana.  Mun tietojen mukaan kaikki on saaneet ihan itse valita lähtevätkö leikkiin mukaan. 

Vierailija
308/388 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan 328 asiaa surkuttulee. Tytär on itse päätöksensä tehnyt, ja on siitä ilmeisen tyytyväinen. Se on just niin, että aikuinen tekee itse omat päätöksensä.

Jännää muuten, että kaikki kertovat kuinka hyvin Daddyt kohtelevat näitä naisia. Ovatkohan yhtä kohteliaita herrasmiehiä muutenkin elämässään?

Se on katsos niin, että kun daddyilla on fyrkkaa, on helppoa olla myös herrasmies. Köyhän elämässä on nin paljon huolia, että aina ei muista käyttäytyä kuin herrasmies. 

Olispa mullakin varaa, niin sijoittaisin kyllä tiukkaan tavaraan ja nuoreen naiseen.  Siis edellyttäen että joku heistä suostuisi kanssani tälläiseen. 

Vierailija
309/388 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt treffaillut yhtä miestä reilun kuukauden tällä tavoin. Siitä asti, kun mun opiskelut alkoi.  En oikeastaan tunne mitään tätä miestä kohtaan (ainakaan vielä), vaan kyseessä on ihan puhdas vaihtokauppa, jossa molemmat saa sitä mitä haluaa.  Päätin ihan rehellisesti ottaa daddyn siksi, koska olen luonteeltani laiska, ja tällä tavalla saan kivasti rahaa opiskelujeni ohessa.  En vain halunnut tehdä osa-aikatöitä jossain huonolla palkalla. Ajattelin, että joku arvo on sillä omalla vapaa-ajallakin mikä opiskeluista jää yli. 

Mun ei tarvitse tapaamisilla tehdä mitään, mitä en halua. Eikä tämä mies mitään pervoa ole halunnutkaan.  Ollaan sovittu, että pidetään asia luottamukselliena puolin ja toisin, eikä huudella muille tästä mitään. 

No, mun paras ystävä tietää tästä järjestelystä kyllä. Hän pohtii itsekkin, että olisko hänestä tähän hommaan.

Mun mielestä on ihan turha tuomita ja huudella meille, jotka tässä ollaan mukana.  Mun tietojen mukaan kaikki on saaneet ihan itse valita lähtevätkö leikkiin mukaan. 

Hyvä sulle. Vai päätät sitten vetää frendin vielä mukaan? toivottavasti oot ylpee itestäs.

Vierailija
310/388 |
21.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sulle. Vai päätät sitten vetää frendin vielä mukaan? toivottavasti oot ylpee itestäs.

No mullekin on käynyt vähä sama. Alotin itse ja kaveri innostu kanssa. Siitä se levis ja nyt on jo kolmaskin mukana. Miehiä ei tietenkää vaihdella, mutta ajatuksii kyllä. Homma toimii ai ainaki me kaikki ollaa tyytyväisii. Tykkään.

Vierailija
311/388 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mullekin on käynyt vähä sama. Alotin itse ja kaveri innostu kanssa. Siitä se levis ja nyt on jo kolmaskin mukana. Miehiä ei tietenkää vaihdella, mutta ajatuksii kyllä. Homma toimii ai ainaki me kaikki ollaa tyytyväisii. Tykkään.

Vastatkaas nyt rehellisesti kaikki. Eikö kenellekään ole muka mitään negatiivisia kokemuksia tästä hommasta? Onko kaikki muka auvoista iloa ja onnea?

Vierailija
312/388 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsitkö mullekin tuollaisen opinnot aloittaneen tytön? Siisti fiksu akateeminen daddy. Hyöty olisi molemminpuolista. Pks.

Vierailija
313/388 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt jos tälläinen suhde päättyy eikä käy töissä.

Jääkö siinä tyhjän päälle.

Vierailija
314/388 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuonna 2003 väitin, että tulevaisuudessa menestyvän miehen statussymboli on nuori tyttöystävä. Kovin jyrkin sanakääntein paikalla olleet naiset ajatustani vastustivat. Niin kuitenkin näyttää nyt tapahtuvan. En oikein tiedä, osaanko iloita oikeassaolostani.

Toki tässä voi jeesustella, että sugar-suhteessa ei tyttö ole tyttöystävä, mutta yhtä kaikki, se keskenkasvuinen likkalapsi siinä on se statussymboli, kuuluipa suhteeseen seksiä tahi ei.

Tuo kommentti, että molemmat osapuolet ovat mukana vapaasta tahdostaan, on jollakin tavalla mahdoton kyseenalaistaa. Kun mikään yhteisöllinen peruste ei kelpaa ja ilmiö näyttäytyy vain sivullisille harmittomana oman edun tavoitteluna, on paha moralisoida. Nykyisessä individualismin ilmapiirissä ainakin nuoren tytön on vaikea ymmärtää, miksi vanhemman polven mielestä asetelma on väärä. Eihän se ole keneltäkään pois.

Minun on vaikea asettua parikymppisen itseni asemaan ja sijoittautua vielä nykymaailmaan. Kuitenkin ajattelen, että jos minä olisin nuorena miehenä ollut ihastunut tai peräti suhteessa jonkun tytön kanssa, ja olisi käynyt ilmi että hänellä on tai on ollut tällainen sugar-suhde, moinen tyttö olisi varmaan saanut kenkää elämästäni. En voi olla ajattelematta, että sellainen tyttö on kiinnostunut vain miehen rahasta ja asemasta. En tiedä, moniko tyttö tällaisessa sugar-suhteessa nyt on, mutta aika pahalta olisi nuorena tuntunut joutua tyytymään jonkun äveriään keski-ikäisen starbon aikaisemmin käyttämään tyttöön. Menneisyyteen kuuluvat tasa-arvoiset suhteet eivät olisi jäytäneet ollenkaan samalla tavalla.

En ole ikäeromoralisti. Itsekin olen ollut ikäerosuhteessa, lyhyen aikaa tosin vain. Opin, että sellaisessa suhteessa vanhemman osapuolen pitää olla huomattavan kypsä yksilö, että tasapuolisuus ja reiluus suhteessa säilyy. En tainnut olla. En siis vastusta sitä, että jo aikuisella miehellä on nuori tyttöystävä. Tällaiseen sugarointiin liittyvä hyväksikäyttö minusta on se ongelma - olipa se nyt sitten vapaaehtoista tai ei.

Ja kyllähän tällainen sugar-suhteilu jäytää käsitystäni naisista itsenäisinä - mitä kai monet naiset mielellään haluaisivat olla.

Vierailija
315/388 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttö? Kumman? Ainakin itselläni tyttö on tarkasti valinnut kenen kanssa haluaa olla. Siitä on pitkä matka huoraamiseen. Eräänlainen syvempi ystävyys, jossa jaetaan paljon muutakin ja ehkä yllätys.. molempiin suuntiin. Kyllä sen huomaa, kun toinen välittää vaikka siitä ei rakkautta niin paljon olisikaan. Seksiä taas kaipaa jokainen. Jos tätä kokonaisuutta ei ymmärrä niin sitä on turha lähteä arvostelemaan.

Vierailija
316/388 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksikäyttö? Kumman? Ainakin itselläni tyttö on tarkasti valinnut kenen kanssa haluaa olla. Siitä on pitkä matka huoraamiseen. Eräänlainen syvempi ystävyys, jossa jaetaan paljon muutakin ja ehkä yllätys.. molempiin suuntiin. Kyllä sen huomaa, kun toinen välittää vaikka siitä ei rakkautta niin paljon olisikaan. Seksiä taas kaipaa jokainen. Jos tätä kokonaisuutta ei ymmärrä niin sitä on turha lähteä arvostelemaan.

Seksiä saa tasa-arvoisesta suhteesta. Ylipäätään nykyään ei näytetä tajuavan, että seksillä on muitakin vaikutuksia kuin mahdollinen orgasmi, raskaus tai sairaudet. Seksuaalisuuteen liittyvät käsitykset ovat hyvin syvällä mielessämme, ja olen useammin kuin kerran kuullut erinäisten ihmisten katuvan omia seksiseikkailuitaan. Matkoihin vaihdetuista seksisessioista ei yleensä olla kovin ylpeistä. Sugar-suhde esineellistää kahden ihmisen välisen suhteen. Mistään tasapuolisuudesta siinä ei voi puhua. Kyllä siinä raha ratkaisee, ja sen lisäksi kaiketi ulkonäkö. Päällisin puolin suhde voi toki vaikuttaa tasapuoliselta. Ei siihen välttämättä kuulu kiristämistä tai välitöntä kaltoinkohtelua. Valta siinä kuitenkin vallitsee, ja sen minä katson olevan pahaksi mille tahansa ihmissuhteelle - pois lukien vanhempien valta alaikäisiin lapsiin.

Huoraaminen-sanaa käytit aivan itse. Ja mainittakoon, että omasta tahdostaan ilotyttöinä toimivilla on täysi vapaus valita asiakkaansa. Seksiorjista en toivo tässä yhteydessä puhuttavan.

Jos ei ymmärrä arvestelua, on turha puhua kokonaisuuksista.

Vierailija
317/388 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneen, rajoittuneen ja sulkeutuneen ajatuksia. Kyvyttömyys erotella seksi ja rakkaus on vanhanaikaista ja osin kulttuurisidonnaista. Jutun ytimen voi tajuta vasta kun sen kokee. Olit oikeassa vain siinä, että raha ratkaisee, tosin vain alussa. Se on työkalu, jolla rajat rikkoutuvat. Molemmat haluavat seksiä, jopa toisiltaan, mutta sulkeutuneessa maailmassasi sitä ei koskaan sanota sille toiselle. Miksi, mietipä itse? Jos et pidä seksistä niin ymmärrän. Jos taas molemmat haluavat toisiaan niin miksi ei? Onko se sinulta pois? Eikö nuorella ole oikeutta orgasmin? Eikö ikä olekaan vain numero? Niin kauan kun toisten onni tuntuu ahdistavalta et koskaan pysty tietenkään sellaista ymmärtämään. Se varmasti ahdistaa ja aiheuttaa jopa kateuden kaltaisia purkauksia kuten kirjoittamasi.

Vierailija
318/388 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ilmiötä on mahdotonta tarkastastella siltä kantilta, onko se ehdottomasti väärin vai oikein? Tähän vaikuttaa niin monet seikat.

Totta. Jonkunlainen valta on sillä, jolla on rahaa. Mutta kuinka se poikkeaa normaalista yhteiskunnasta? Työnantajalla on aina valta palkolliseen. Näin on aina ollut ja näin on aina oleva. 

Entäs kääntäen. Aikuinen nuori nainen tekee tätä tietoisesti ymmärtäen mitä on tekemässä. Hän ei itse koe olevansa riistetty. Koska sitähän hän ei ole. Hän on itse valinnut miehen ja neuvotellut häntä tyydyttävän palkkion. Siinä ei ole muilla nokan koputtamista. Vain nainen itse voi määritellä arvonsa.

Kulttuuri ja moraali. Joku jo postasikin, että Suomi tulee tässä muuta Eurooppaa jäljessä. Tämä on ollut arkipäivää Euroopassa ja muissa meitä vanhemmissa kulttuureissa todella pitkään. Eli tämä on ns. normaaliasia, eikä sitä kummastella. Ja juuri samalla kaavalla on menty, eli nainen itse on valinnut miehen, jonka kanssa tätä tekee. Moraalikäsitys joustaa jopa enemmän kuin meillä, vaikka yhteiskunnat saattaisivat ulkoapäin näyttää hyvinkin uskonnollisilta. Ja mitä se moraali edes loppujen lopuksi on? Sekin on enemmän tai vähemmän kunkin yksilön omassa harkinnassa. Siitäkin huolimatta, että  painetta saattaa tulla oikealta ja vasemmalta.  

Vierailija
319/388 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ilmiötä on mahdotonta tarkastastella siltä kantilta, onko se ehdottomasti väärin vai oikein? Tähän vaikuttaa niin monet seikat.

Totta. Jonkunlainen valta on sillä, jolla on rahaa. Mutta kuinka se poikkeaa normaalista yhteiskunnasta? Työnantajalla on aina valta palkolliseen. Näin on aina ollut ja näin on aina oleva. 

Entäs kääntäen. Aikuinen nuori nainen tekee tätä tietoisesti ymmärtäen mitä on tekemässä. Hän ei itse koe olevansa riistetty. Koska sitähän hän ei ole. Hän on itse valinnut miehen ja neuvotellut häntä tyydyttävän palkkion. Siinä ei ole muilla nokan koputtamista. Vain nainen itse voi määritellä arvonsa.

Kulttuuri ja moraali. Joku jo postasikin, että Suomi tulee tässä muuta Eurooppaa jäljessä. Tämä on ollut arkipäivää Euroopassa ja muissa meitä vanhemmissa kulttuureissa todella pitkään. Eli tämä on ns. normaaliasia, eikä sitä kummastella. Ja juuri samalla kaavalla on menty, eli nainen itse on valinnut miehen, jonka kanssa tätä tekee. Moraalikäsitys joustaa jopa enemmän kuin meillä, vaikka yhteiskunnat saattaisivat ulkoapäin näyttää hyvinkin uskonnollisilta. Ja mitä se moraali edes loppujen lopuksi on? Sekin on enemmän tai vähemmän kunkin yksilön omassa harkinnassa. Siitäkin huolimatta, että  painetta saattaa tulla oikealta ja vasemmalta.  

Moraali ei ole yksilön harkinnassa kuin rajallisesti. Se ei ole mikään lempikirjasta valittava aate. Käsitykset oikeasta ja väärästä ovat erittäin syvällä mielessämme/sielussamme/psyykessämme, mikä sana kenellekin kelpaa. Jopa pikkuvauvoilla on käsityksiä toisten ihmisten oikeasta ja väärästä kohtelusta. Minusta pelkällä olemassaolollaan etuisuuksia ostava tytönheitukka on... (jääköön sanomatta). Täällä on ihmisiä, jotka eivät työlläkään tahdo saada materiaalisia tarpeitaan kohtuullisesti tyydytettyä.

Niin. Euroopassa sitä ja maailmassa tätä. Ei vallitse tasa-arvo, ei. Eikä kohtuullisuuskaan. Siitä, miten asiat ovat yhtäällä, pitää siis päätellä, että niin niiden pitääkin olla. Niinkö? 

Vierailija
320/388 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

länsimiehet. ja -naisetkin.just tuollaisia...esim hedelmöittymistä ( raskautumista) pidetään epäonistumisena kun asian pitäs olla päinvastoin kuten ennenkin. ei ihmisen lisääntymistä mikään voi estää ei edes ajan eteneminen. eli pitäs vaan  seksiä harrastaa monen kanssa mutta  sitte kaikki ei meekään putkeen kun tärähtää. sairas ajattelupa sanovat ihmiset 50-100v päästä luulisin.

ps. kerrankin oikeaa asiaa oikealla palstalla