Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä synnytys teki rehellisesti sanottuna alapäällesi?

Vierailija
29.09.2017 |

muuttuiko ulkonäkö, tunto?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, etten ollut (enkä edelleenkään ole) alapäätäni itse niin tarkkaan, että tietäisin, miten sen ulkonäkö on muuttunut.  Kai olisi pitänyt? No, iso lapsi, imukuppisynnytys. Piti ensin siirtää seuraavaan päivään sitä synnytystä, mutta sitten se vesi hulahtikin. Ei siinä keritty mitään valmisteluja sitten tehdä. Repesin varmaan aika lailla, lääkäri vastasi kun kysyin, että 30 tikkiä tehty. En tiedä, onko paljon vai vähän. Toimintaan ei vaikuttanut. Opin jo teininä lihaksia puristamalla käsin koskematta saamaan orgasmin, eikä se mihinkään kadonnut se juttu synnytyksenkään jälkeen.

Vierailija
82/117 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilalle meni 😢. Synnytyksessä laajat repeämät, joita korjattiin leikkaussalissa. Sain tunnottoman messuhallin. En tiedä voisiko tilanteelle tehdä jotain, kun en kehtaa kenellekään tunnustaa asiaa.

Käy lääkärissä keskustelemassa, voisitko saada lähetteen korjaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin saada orgasmeja. Ennen synnytystä en saanut. Ehkä joku kohta alapäässä meni oikeaan asentoon tai jotain :D

Vierailija
84/117 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo huomannut eroa. kielsin epparin, miten noin moni sallinut sen???

Vierailija
85/117 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmesti synnyttänyt ja kahdesti pahasti revennyt, arpikudosmuodostuksen vuoksi tehty kolme korjausoperaatiota mutta ovat olleet käytännössä hyödyttömiä. Yhä virtsaamis- ja ulostamisvaikeuksia. En viitsi edes kuvailla miltä värkkini näyttää. Yhdyntä silkka mahdottomuus tai ainakin erittäin kivuliasta, mikään ei auta. Mies kyllästyi kolmisen vuotta sitten ja häipyi. Tapaukseni ihan ääripäätä tietysti mutta mulle korjaamaton tragedia. Tämän kanssa oppii elämään mutta hinta on ollut kova. Lapsia en missään tapauksessa syytä.

En minäkään lapsia syytä, tietenkään, mutta silti: jos olisin tiennyt että näin voi käydä, olisin jättänyt lisääntymättä. Lapsettomuus ei minulle olisi ollut mikään iso juttu verrattuna siihen jokapäiväiseen vaivaan, minkä laskeumat, vatsalihasten erkauma ja sulkijalihaksen vauriot ovat aiheuttaneet.

En voi ymmärtää, miksi synnytysvaurioita ei automaattisesti tarkasteta ja korjata. Päinvastoin, niihin on käytännössä mahdoton saada hoitoa julkisella.

Hei! Teidän pitäisi saada näihin yhteiskunnalta apua ilmanmuuta! Harmittaa, että kohtelu tällaista!

Vierailija
86/117 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä nut voi odottaa kun sentin reijästä ponnistaa 4 kilosen möhkäleen? Pilalla se on kaikilla synnyttäneillä ja niillä joilla ei muuttunut, ei koskaan tiukkaa ollutkaan. Miks tätä pitää jotenki kaunistella. Katoppa haarojas ja mieti oikeen tarkkaan miten sieltä tulee vauva. Kato oikeen tarkkaan sitä haaraas sun edessäs.

Vierailija
87/117 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta ja neljä helppoa, nopeaa synnytystä takana. Sellaisen muutoksen huomasin ensimmäisen synnytyksen jälkeen, että g-pisteorgasmi on helpompi saada ja kestoltaan pidempi, ikäänkuin voimakkaampi? Ehkä jotain siirtyi paikoilleen tai vastaavaa :D

Vierailija
88/117 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä lasta ja neljä helppoa, nopeaa synnytystä takana. Sellaisen muutoksen huomasin ensimmäisen synnytyksen jälkeen, että g-pisteorgasmi on helpompi saada ja kestoltaan pidempi, ikäänkuin voimakkaampi? Ehkä jotain siirtyi paikoilleen tai vastaavaa :D

G-pisteet on löydetty ilman alakauttasynnytystäkin ja pitkät orgasmit. Hienoa, että alakauttasynnytyksen ohessa tämän opit:D

Vierailija
89/117 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektiossa lapsi on kyllä syntynyt, mutta sitä ei ole synytetty, vaan lapsi on leikattu ulos.

Kyllä sitä vaan ihan yleisesti puhutaan, että synnyttänyt sektiolla.

Turha sitä omaa kateutta purkaa siihen, joka on tehnyt eri tavalla kuin sinä, omasta halustaan tai tilanteen vaatimana.

Oma lapseni niin ikään syntyi sektiolla, vaikkakin kiireellisellä (eli ei kyselty, kummalla tavalla haluat synnyttää). Olen erittäin tyytyväinen, etenkin kun lapsi painoi 4,1kg. Ei jäänyt koko raskaudesta ja synnytyksestä mitään muuta merkkiä kehoon, kuin pieni siisti leikkausarpi bikinirajalla.

Toinen lapsi jos joskus tulee, niin on kyllä suoraan suunniteltu sektio. Eikä pelkästään "helppouden" takia, vaan koska tässä ekassa liippasi jo liian läheltä, ettei lapsi menehtynyt. Onneksi oltiin jo sairaalassa, kun havaittiin lapsen heikentynyt tilanne vatsassa.

Meillä myös kaikki kolme syntyneet sektiolla ja alapää on entisellään. Itse olen tyytyväinen ja mies tykkää. Ei virtsankarkailuja ym ongelmia. Orkkuja olen saanut jo ennen lapsiakin, mutta kyllähän seksi vain paranee iän myötä, (ei sillä ole tekemistä alatiesynnytyksen kautta, sama tapahtuu kaikille itsetuntemuksen lisääntyessä vuosien varrella), saman turvallisen miehen kanssa, pilateskin on hyväksi.

Jos miehet synnyttäisivät niin kaikki lapset syntyisivät sektiolla. Sektio on kallista ja siksihän suomalaisessa yhteiskunnassa naisia patistetaan synnyttämään alateitse viimeiseen asti äidin ja vauvan terveydenkin uhalla. Puhumattakaan siitä mitkä seuraukset sillä on naisen seksielämään.

Ja mitkä seuraukset seksielämään? Juurihan täällä moni on kertonut seksin parantuneen alatiesynnytyksen jälkeen.

Höpöhöpö... Seksielämä ei sinänsä alatiesynnytyksellä parane, se on takuuvarma. Jos kireät paikat ennen synnytystä niin kivasti repeät. Jos vauveli on vaan liukunut ulos niin melko väljät paikat jo alunalkaen. Siitä on vaikea kiristää. Tiukoissa emättimissä ne repeämät takuulla seksielämää haittaa. Onneksi ei kosketa minua.... Nämä on niitä asioita, jotka sinulle kerrotaan liian myöhään kun olet jo revennyt eikä paluuta ole.. tai sitten olet niin väljä ettei mikään tunnu missään/messuhalli

Kenelläkään ei ole niin väljät paikat että vauva "liukuu" ulos. Naisten alapään kireyksissä ei todellakaan ole noin mittavia eroja.

10-vuotiaatko näitä juttuja kirjoittelee?

Vierailija
90/117 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio. Arpi kauniina muistona.

Vierailija
91/117 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sektiossa lapsi on kyllä syntynyt, mutta sitä ei ole synytetty, vaan lapsi on leikattu ulos.

Turha sitä omaa kateutta purkaa siihen, joka on tehnyt eri tavalla kuin sinä, omasta halustaan tai tilanteen vaatimana.

Oma lapseni niin ikään syntyi sektiolla, vaikkakin kiireellisellä (eli ei kyselty, kummalla tavalla haluat synnyttää). Olen erittäin tyytyväinen, etenkin kun lapsi painoi 4,1kg. Ei jäänyt koko raskaudesta ja synnytyksestä mitään muuta merkkiä kehoon, kuin pieni siisti leikkausarpi bikinirajalla.

Toinen lapsi jos joskus tulee, niin on kyllä suoraan suunniteltu sektio. Eikä pelkästään "helppouden" takia, vaan koska tässä ekassa liippasi jo liian läheltä, ettei lapsi menehtynyt. Onneksi oltiin jo sairaalassa, kun havaittiin lapsen heikentynyt tilanne vatsassa.

Meillä myös kaikki kolme syntyneet sektiolla ja alapää on entisellään. Itse olen tyytyväinen ja mies tykkää. Ei virtsankarkailuja ym ongelmia. Orkkuja olen saanut jo ennen lapsiakin, mutta kyllähän seksi vain paranee iän myötä, (ei sillä ole tekemistä alatiesynnytyksen kautta, sama tapahtuu kaikille itsetuntemuksen lisääntyessä vuosien varrella), saman turvallisen miehen kanssa, pilateskin on hyväksi.

Jos miehet synnyttäisivät niin kaikki lapset syntyisivät sektiolla. Sektio on kallista ja siksihän suomalaisessa yhteiskunnassa naisia patistetaan synnyttämään alateitse viimeiseen asti äidin ja vauvan terveydenkin uhalla. Puhumattakaan siitä mitkä seuraukset sillä on naisen seksielämään.

Ja mitkä seuraukset seksielämään? Juurihan täällä moni on kertonut seksin parantuneen alatiesynnytyksen jälkeen.

Höpöhöpö... Seksielämä ei sinänsä alatiesynnytyksellä parane, se on takuuvarma. Jos kireät paikat ennen synnytystä niin kivasti repeät. Jos vauveli on vaan liukunut ulos niin melko väljät paikat jo alunalkaen. Siitä on vaikea kiristää. Tiukoissa emättimissä ne repeämät takuulla seksielämää haittaa. Onneksi ei kosketa minua.... Nämä on niitä asioita, jotka sinulle kerrotaan liian myöhään kun olet jo revennyt eikä paluuta ole.. tai sitten olet niin väljä ettei mikään tunnu missään/messuhalli

Kenelläkään ei ole niin väljät paikat että vauva "liukuu" ulos. Naisten alapään kireyksissä ei todellakaan ole noin mittavia eroja.

10-vuotiaatko näitä juttuja kirjoittelee?

Näitä satuja mäkin ihmettelen. Onko täällä joku 10-vuotiaiden pikkupoikien, vai vähän vanhempienkin "poikien" joukko ihmettelemässä maailman menoa?

Vierailija
92/117 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Kahden synnytyksen välissä oli vuosia aikaa eli luultavasti ehti palautua kunnolla ennen uutta rytinää , mikä on vaikuttanut siihen, että pimpero on nätti ja piukea näin nelikymppisenäkin. Toki sekin, ettei tullut yhtään tikkiä tarvitsevaa repeymää kummassakaan synnytyksessä, on saattanut vaikuttaa siihen, että tuhero on palautunut entiselleen. Toki pimpin jumppaaminenkin on tuohon auttanut, mutta kaverit, joilla on ollut isompia repeymiä, ovat just sanoneet, että toosa jäi väljäksi ja tunnottomaksi. Itse olen kokenut, että tuntoherkkyys parani toisen synnytyksen jälkeen, eli orkut ovat mielettömiä. 

Vierailija
93/117 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö itsellesi. Minä sain orgasmeja jo ennen synnytystä ja synnytysten jälkeen entistä voimakkaampia. Ihan normaali synnyttämättömän naisen värkki oli ja toisen asteen repeämä tuli ekassa synnytyksessä; jonka kokenut kätilö ilmeisen taitavasti sai kokoon kursittua kun muutoksia en ole huomannut. Ja jumpalla saa ihmeitä aikaan.

Sinä et ole alakautta synnyttänyt ja jostain syystä haluat itsellesi moisia höpöhöpöjä uskotella.

Vierailija
94/117 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emättimen aukko on vähän repaleinen, väri vähän tummempi kuin ennen lapsia. Ei muuta. Toimii seksissä erittäin hyvin.

4 alatiesynnytystä

Minä en tykkäisi jos mulla olis noin, tekisin jotain asialle. Makujuttuja mistä kukin tykkää.

Vierailija
95/117 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emättimen aukko on vähän repaleinen, väri vähän tummempi kuin ennen lapsia. Ei muuta. Toimii seksissä erittäin hyvin.

4 alatiesynnytystä

Minä en tykkäisi jos mulla olis noin, tekisin jotain asialle. Makujuttuja mistä kukin tykkää.

Niinpä. Mäkin tekisin itselleni jotain, jos emättimen värisävy olisi jotenkin ratkaiseva tekijä seksielämässäni. Ehkä terapiaan menisin.

Vierailija
96/117 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentäviä kommentteja osa täällä. Alakautta synnyttäminen on niin luonnollista ja lajityypillistä toimintaa, että eiköhän tässä o!taisi kuoltu sukupuuttoon jos se todella peruuttamattomasti aina naiselta alapään tärvelisi? Tai sitten monilapsisia perheitä ei enää olisi olemasskaan, kun kaikki rikkoisivat itsensä ensimmäisen kanssa seksiin kelpaamattomiksi.

Muutenkin ajatus siitä, että hyvä ja nautinnollinen seksielämä olisi riippuvainen vehkeiden koosta, ulkonäöstä tai väristä on kovin kypsymätön. Nautinnollista seksiä kun on myös rumilla ja vanhoilla ihmisillä ja jos jonkinmoisilla varusteilla. On hyvin vaikea uskoa, että joku värkkiensä ulkonäöstä huolehtiva voisi millään saada niin hyvää seksielämää kuin mihin yksilössä noin niinkuin muuten on potentiaalia.

Emättimen väljyys tai tiukkuus taas liittyy asiaan kohtuullisen marginaalisesti. Avautumisvaiheessa avautuu kohdunsuu, ei se itse emätin. Joka taas joustaa ehjänä ollessaan jotakuinkin kaikilla vaikka kuinka paljon jos sille joustamiselle on aikaa ja sopivat olosuhteet. Ja se myös palautuu samallalailla. Repeämiset eivät korreloi minkään luontaisen tiukkuuden kanssa vaan ihan lapsen koon, tarjonnan, ponnistusasennon, synnytyksen keston ja kaikenkaikkiaan aivan muiden asioiden kanssa.

Ihan oman työelämän havainnot tukevat vahvasti sitä mitä tässäkin ketjussa valtaosa on tuonut esiin: Synnytys joko ei juurikaan muuta alapäätä tai sitten muutokset ovat selkeästi parempaan suuntaan. Pysyvät harmit ovat hyvin harvinaisia.

Ja koska itse en ole synnyttänyt, niin annan rehellisen mielipiteen puolison alapäästä. Se on kolmen hyvin ja rauhallisesti sujuneen luomusynnytyksen jälkeen vähintään yhtä hyvä kuin ennenkin.

Vierailija
97/117 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oon harrastanut seksiä synnyttäneen kanssa, hän oli synnyttänyt noin 5 vuotta sitten, enkä huomannut eroa synnyttämättömiin verrattuna. Ellei muija olisi sanonut et hällä on mukula, niin en olisi arvannut alapään perusteella ainakaan. 

Vierailija
98/117 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen että aloin saamaan orgasmeja. Eipä juuri muuta. 4 lasta on, 1 sektiolla. (Raskausmyrkytys oli niin siksi sektio)

Vierailija
99/117 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippeli oli todella kipeä ja venynyt synnytyksen jälkeen, kesti varmasti kuukauden ennen kuin se oli taas samankokoinen kuin ennen.

Vierailija
100/117 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alapäästä tuli rumempi mitä ennen synnnytystä, niikuin moni täällä mainitsi repailenen ja tummempi. Ja myöskin seksi on nykyään parempaa, on paljon herkempi ja orgasmi tulee herkemmin. Mistä se muuten johtuu? Ei valittamista, kun ei sitä alapäätä niinkään ehdi siinä touhutessa katsomaan . Ja jos mies nuolee nii sen naama on niin lähellä, ettei erota muutosta. I