Mitä synnytys teki rehellisesti sanottuna alapäällesi?
Kommentit (117)
Samanlainen alapää on, 2 synnytystä. Lapset 3kg ja 4,5kg. Ei yhtään raskausarpia, rinnat isommat ja kiinteät. Ennen lapsia pienet rinnat.
Ei minullekaan käynyt mitenkään. Kaksi lasta, ei jälkiä. Tai on mulla oikeassa kyljessä kaksi naarmua raskaudesta muistona. Paljon rumempi on umpparileikkauksen jälki. En tiedä ovatko kirveellä vetäneet vatsan sivun auki, arpi on ruma.
Näin miehenä sanoisin, ettei lasten saaminen vaimon paikkoja mitenkään pilannut. Väljyyttä tuli lisää sopivasti, koska hän oli tosi tiukka ennen lapsia ;). En ole edes kiinnittänyt huomiota, onko joku poimu eri näköinen. Relatkaa naiset niistä ulkonäköpaineista!
Sille joka ihmetteli miksi näiden lukeminen vähentää synnytyshaluja:
Se ei lohduttaisi yhtään että tuhansilla muilla on mennyt hyvin, jos itselle osuisi sitten kohdalle sellainen synnytys josta seuraa ikuisesti kipeä alapää, kasoittain arpikudosta ja loppuelämän pidätysvaikeudet tms. Kovasti tsemppiä teille, joille on käynyt ikävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sektiossa lapsi on kyllä syntynyt, mutta sitä ei ole synytetty, vaan lapsi on leikattu ulos.
Kyllä sitä vaan ihan yleisesti puhutaan, että synnyttänyt sektiolla.
Turha sitä omaa kateutta purkaa siihen, joka on tehnyt eri tavalla kuin sinä, omasta halustaan tai tilanteen vaatimana.
Oma lapseni niin ikään syntyi sektiolla, vaikkakin kiireellisellä (eli ei kyselty, kummalla tavalla haluat synnyttää). Olen erittäin tyytyväinen, etenkin kun lapsi painoi 4,1kg. Ei jäänyt koko raskaudesta ja synnytyksestä mitään muuta merkkiä kehoon, kuin pieni siisti leikkausarpi bikinirajalla.
Toinen lapsi jos joskus tulee, niin on kyllä suoraan suunniteltu sektio. Eikä pelkästään "helppouden" takia, vaan koska tässä ekassa liippasi jo liian läheltä, ettei lapsi menehtynyt. Onneksi oltiin jo sairaalassa, kun havaittiin lapsen heikentynyt tilanne vatsassa.
Meillä myös kaikki kolme syntyneet sektiolla ja alapää on entisellään. Itse olen tyytyväinen ja mies tykkää. Ei virtsankarkailuja ym ongelmia. Orkkuja olen saanut jo ennen lapsiakin, mutta kyllähän seksi vain paranee iän myötä, (ei sillä ole tekemistä alatiesynnytyksen kautta, sama tapahtuu kaikille itsetuntemuksen lisääntyessä vuosien varrella), saman turvallisen miehen kanssa, pilateskin on hyväksi.
Jos miehet synnyttäisivät niin kaikki lapset syntyisivät sektiolla. Sektio on kallista ja siksihän suomalaisessa yhteiskunnassa naisia patistetaan synnyttämään alateitse viimeiseen asti äidin ja vauvan terveydenkin uhalla. Puhumattakaan siitä mitkä seuraukset sillä on naisen seksielämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Keisarileikkaus.
Joo kiva tulla kehuskelemaan? Odotin, että siskoni repeäisi ja venähtäisi kun se kehuskele aina täydellisellä kropallaan. Pissavaiva olisi ollut sille ihan oikea rangaistus. No tietysti sekin leikattiin ja se siitä toivosta. Edelleen kehuskelee itseään ja kroppaansa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen epparihaava? Voiko joku selittää
Pimpasta peppureikään saakka avataan jotta "säästyy repeämiltä"... Logiikkansa kullakin. Nykyään ei suosita leikkaamista vaan luonnollista repeytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen epparihaava? Voiko joku selittää
Pimpasta peppureikään saakka avataan jotta "säästyy repeämiltä"... Logiikkansa kullakin. Nykyään ei suosita leikkaamista vaan luonnollista repeytymistä.
Ei leikata peräaukkoon asti. Nykyään muutenkin leikataan vähän välihan sivuun, jotta ei repeäisi peräaukoon asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sektiossa lapsi on kyllä syntynyt, mutta sitä ei ole synytetty, vaan lapsi on leikattu ulos.
Turha sitä omaa kateutta purkaa siihen, joka on tehnyt eri tavalla kuin sinä, omasta halustaan tai tilanteen vaatimana.
Oma lapseni niin ikään syntyi sektiolla, vaikkakin kiireellisellä (eli ei kyselty, kummalla tavalla haluat synnyttää). Olen erittäin tyytyväinen, etenkin kun lapsi painoi 4,1kg. Ei jäänyt koko raskaudesta ja synnytyksestä mitään muuta merkkiä kehoon, kuin pieni siisti leikkausarpi bikinirajalla.
Toinen lapsi jos joskus tulee, niin on kyllä suoraan suunniteltu sektio. Eikä pelkästään "helppouden" takia, vaan koska tässä ekassa liippasi jo liian läheltä, ettei lapsi menehtynyt. Onneksi oltiin jo sairaalassa, kun havaittiin lapsen heikentynyt tilanne vatsassa.
Meillä myös kaikki kolme syntyneet sektiolla ja alapää on entisellään. Itse olen tyytyväinen ja mies tykkää. Ei virtsankarkailuja ym ongelmia. Orkkuja olen saanut jo ennen lapsiakin, mutta kyllähän seksi vain paranee iän myötä, (ei sillä ole tekemistä alatiesynnytyksen kautta, sama tapahtuu kaikille itsetuntemuksen lisääntyessä vuosien varrella), saman turvallisen miehen kanssa, pilateskin on hyväksi.
Jos miehet synnyttäisivät niin kaikki lapset syntyisivät sektiolla. Sektio on kallista ja siksihän suomalaisessa yhteiskunnassa naisia patistetaan synnyttämään alateitse viimeiseen asti äidin ja vauvan terveydenkin uhalla. Puhumattakaan siitä mitkä seuraukset sillä on naisen seksielämään.
Ja mitkä seuraukset seksielämään? Juurihan täällä moni on kertonut seksin parantuneen alatiesynnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
En ole tutkinut alapäätäni. Pitäisikö?Jos laitettaisi vierekkäin kuvia naisten elimistä, en tietenkään tunnistaisi omaani. Mitään ihmeempää muutosta ei kai ole kolmen lapsen jälkeen tullut, koska ei mitään vaivaa ole, kuten repeämiä verineen tai ylimääräistä vuotoa. Orgasmeja saan yhdynnässä, kuten ennen lapsien saantiakin, joten mikään ei ole muuttunut.
Jotenkin en pidä sukuelimiä kauniina, en miesten, en naisten.
No ei ole mikään pakko katsoa, mutta onhan se vähän erikoista, että ei tohdita katsoa edes itseään ja omia ruuminosiaan. Että oma keho on niin ruma ja ällöttävä, että sitä ei haluta nähdä. Mistä se johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Kolmesti synnyttänyt ja kahdesti pahasti revennyt, arpikudosmuodostuksen vuoksi tehty kolme korjausoperaatiota mutta ovat olleet käytännössä hyödyttömiä. Yhä virtsaamis- ja ulostamisvaikeuksia. En viitsi edes kuvailla miltä värkkini näyttää. Yhdyntä silkka mahdottomuus tai ainakin erittäin kivuliasta, mikään ei auta. Mies kyllästyi kolmisen vuotta sitten ja häipyi. Tapaukseni ihan ääripäätä tietysti mutta mulle korjaamaton tragedia. Tämän kanssa oppii elämään mutta hinta on ollut kova. Lapsia en missään tapauksessa syytä.
En minäkään lapsia syytä, tietenkään, mutta silti: jos olisin tiennyt että näin voi käydä, olisin jättänyt lisääntymättä. Lapsettomuus ei minulle olisi ollut mikään iso juttu verrattuna siihen jokapäiväiseen vaivaan, minkä laskeumat, vatsalihasten erkauma ja sulkijalihaksen vauriot ovat aiheuttaneet.
En voi ymmärtää, miksi synnytysvaurioita ei automaattisesti tarkasteta ja korjata. Päinvastoin, niihin on käytännössä mahdoton saada hoitoa julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se alatiesynnytys vaan voi vaikuttaa tuntoherkkyyteen. Saman miehen kanssa olin ollut jo iät ja ajat mutta muutoksen mm. orgasmeissa huomasin heti synnytyksen jälkeen. Miksi niitä alatiesynnytyksen hyviä puolia pitää aina koittaa väheksyä? Etenkin niiden jotka sitä ei ole edes kokeneet...
Omassa lähipiirissä kyllä ketään ei ole painostamalla painostettu alatiesynnytykseen, jokainen äiti on sen ihan omasta halustaan tehnyt. Joku on saanut sen pelkosektion. Joillekkin on sektiota tarjottu vaihtoehtona kun esim ekassa synnytyksessä ollut joku haaste, mutta halunneet silti yrittää alakautta toisenkin ja se onkin mennyt hyvin. Itsekkään en sektiota ehdoin tahdoin halua jos vielä kolmannen saan, alatiesynnytys on minusta parempi sekä minulle että vauvalle ellei ole komplikaatioista kyse.
Mielestäni ketään ei pidä pakottaa alatiesynnytykseen, mutta en pidä siitäkään miten alatiesynnytyksestä maalaillaan jotain kauhukuvia. Suurimmalla osalla se menee hyvin ja siitä palaudutaan hyvin. Tuskin niitä vauvoja naisille tupsahtelis vuoden ja kahden välein, jos alapää menis ekasta niin piloille että mies juoksee karkuun..
Kaunisti sitä. Sen jälkeen on tullut miehiltä pelkästään kehuja. Ja kolmesti oon synnyttänyt.
Ei ole muutoksia tullut. Yksi lapsi.
Alatiesynnytys x2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se alatiesynnytys vaan voi vaikuttaa tuntoherkkyyteen. Saman miehen kanssa olin ollut jo iät ja ajat mutta muutoksen mm. orgasmeissa huomasin heti synnytyksen jälkeen. Miksi niitä alatiesynnytyksen hyviä puolia pitää aina koittaa väheksyä? Etenkin niiden jotka sitä ei ole edes kokeneet...
Omassa lähipiirissä kyllä ketään ei ole painostamalla painostettu alatiesynnytykseen, jokainen äiti on sen ihan omasta halustaan tehnyt. Joku on saanut sen pelkosektion. Joillekkin on sektiota tarjottu vaihtoehtona kun esim ekassa synnytyksessä ollut joku haaste, mutta halunneet silti yrittää alakautta toisenkin ja se onkin mennyt hyvin. Itsekkään en sektiota ehdoin tahdoin halua jos vielä kolmannen saan, alatiesynnytys on minusta parempi sekä minulle että vauvalle ellei ole komplikaatioista kyse.
Mielestäni ketään ei pidä pakottaa alatiesynnytykseen, mutta en pidä siitäkään miten alatiesynnytyksestä maalaillaan jotain kauhukuvia. Suurimmalla osalla se menee hyvin ja siitä palaudutaan hyvin. Tuskin niitä vauvoja naisille tupsahtelis vuoden ja kahden välein, jos alapää menis ekasta niin piloille että mies juoksee karkuun..
Jos on löysät vehkeet niin kaikkihan sujuu hyvin :D
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin oli tiukka ja nätti emättimen suuaukko, jota häppärit reunustivat kivasti. Synnytyksen jälkeen on jäänyt avonaisena ammottava helvetinkolu ja häppärit lerpattaa eriparisena jossain yläpuolella. Lisäksi montusta kulkee arpi kohti toista pakaraa. Ihan järkyttävä ja pilallahan tämä on ja itkettää miettiäkin, mutta yritän nyt sitten vaan keskittyä elämässä tärkeämpiin asioihin kun rujo toosani.
Sanovat, että helvetinkolu on komea paikka..:D
Kahden hyvin ja normaalisti menneen synnytyksen jälkeen peräsuolen laskeuma . Seksi (penetraatio) ei tunnu hyvältä, miehestä ei tuntunut "miltään" muuta kuin takaapäin, mikä taas oli se kipeintä tekevä asento.
Erosin jotta ei tarvitsisi enää harrastaa seksiä. Nyt 52-vuotias ja vaikka haluisin, en enää voi alkaa suhteeseen . En kehtaisi tarjota kenellekään mitään tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitkä seuraukset seksielämään? Juurihan täällä moni on kertonut seksin parantuneen alatiesynnytyksen jälkeen.
Höpöhöpö... Seksielämä ei sinänsä alatiesynnytyksellä parane, se on takuuvarma. Jos kireät paikat ennen synnytystä niin kivasti repeät. Jos vauveli on vaan liukunut ulos niin melko väljät paikat jo alunalkaen. Siitä on vaikea kiristää. Tiukoissa emättimissä ne repeämät takuulla seksielämää haittaa. Onneksi ei kosketa minua.... Nämä on niitä asioita, jotka sinulle kerrotaan liian myöhään kun olet jo revennyt eikä paluuta ole.. tai sitten olet niin väljä ettei mikään tunnu missään/messuhalli
Vierailija kirjoitti:
Ei minullekaan käynyt mitenkään. Kaksi lasta, ei jälkiä. Tai on mulla oikeassa kyljessä kaksi naarmua raskaudesta muistona. Paljon rumempi on umpparileikkauksen jälki. En tiedä ovatko kirveellä vetäneet vatsan sivun auki, arpi on ruma.
Tiedän mitä tarkoitat. Täälläkin umpparin arpi, näkyvillä. Onneksi ihoni niin kaunis, ettei sitä nykyään edes huomaa. Kaunista ihoa kiittäen, ei ainuttakaan raskausarpea:) Sektion arvet bikinirajassa, joten eivät näy :-)
Väliliha ei revennyt, mutta repesin sisältä sitten sitäkin komeammin- verta tuli paljon ja jouduin heti leikattavaksi. Ompelivat värkin kuntoon nukutuksessa, ja lopputulos on vähän normaalia kireämpi- sekä minä että mies ollaan tyytyväisiä. ;)
Aukko itsessään on vähän venähtänyt, ts. välilihan osuus on lähes olematon.