Pyöräilijä haukkui minut ja lapseni!
Tänään rauhassa kävelin kolme vuotiaan lapseni kanssa kävelytiellä, lapsi työnsi omaa pikkukärryään.
Eihän pikkuinen aina ihan tikkusuoraan kulje, kun kääntyi kärryn kanssa poikittain (ei pyörätielle päin) niin takaa kuului valtava kiroilu. Pyöräilijä ohitteli muita pyöräilijöitä kävelytietä pitkin ja joutui jarruttamaan tiukkaan ettei aja lapsen päälle.
Ihmettelin kiroilemista, niin äijä alkoi soittaa suutaan, nimitteli minua ja lastani, sitten polki tuhisten tiehensä.
Kyseessä oli ns. trikoosukkula.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijänä olen erityisen tarkkaavainen jos edelläni kulkee lapsia tai koiria. Kummatkin voivat hypätä pyörän eteen milloin vain. En koe sitä minkäänlaiseksi ongelmaksi. Täytyyhän liikenteessä aina huomioida muut kulkijat, eikä pitää kynsin hampain kiinni omista oikeuksista.
Et koe varmaan sitäkään ongelmaksi, että autolla hidastetaan kävelyvauhtiin jokaisen tien vierellä kulkevan kävelijän kohdalla?
Sanoiko joku niin tai edes sinnepäin? Se luetun ymmärtäminen.
Mun nelivuotias jäi melkein tollasen alle viime viikolla päiväkotimatkallaan. Oltiin ylittämässä tietä. Katsottiin yhdessä tarkkaan, ettei tule ketään. Sitten kun lapsi lähti ylittämään pyörällään, syöksyi nurkan takaa maanteiden sukkahousukuningas ja jarrutteli ja väisti kiroillen lastani. Kohta oli sellainen, jossa liikkuu paljon pieniä koululaisia. En tiedä kuka ääliö kaahaa tuollaisessa kohtaa. Autot liikkuvat yleensä todella varoen siinä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijänä olen erityisen tarkkaavainen jos edelläni kulkee lapsia tai koiria. Kummatkin voivat hypätä pyörän eteen milloin vain. En koe sitä minkäänlaiseksi ongelmaksi. Täytyyhän liikenteessä aina huomioida muut kulkijat, eikä pitää kynsin hampain kiinni omista oikeuksista.
Et koe varmaan sitäkään ongelmaksi, että autolla hidastetaan kävelyvauhtiin jokaisen tien vierellä kulkevan kävelijän kohdalla?
Sanoiko joku niin tai edes sinnepäin? Se luetun ymmärtäminen.
Näyttäisi, että sinulta ei puutu pelkästään luetun ymmärrys, vaan ymmärrys ihan ylipäänsä.
No ei!
Ennemminkin häiritsee. Ei autoissakaan vilku ajovalot strobona.