Ulosotossa oman pojan huumevelkojen takia
Olen rahoittanut poikani päihteiden käyttöä yli 10 vuotta maksamalla hänelle vuokria, velkoja, antamalla ruokarahaa, ostamalla tietokeneita, puhelimia.... lista on loputon. Olen ottanut lainoja kaikista mahdollista paikoista, kun omat palkkatuloni eivät ole riittäneet. Poika joutui vankilaan ja minun velkani ovat ulosotossa. Velkani kyllä maksan, mutta mistä saisin voimia että en palaa entiseen sitten kun poikani vapautuu? Ap
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mie ja poikani isän äiti olemma hänen elossa olevat lähisukulaiset. Ja ainoastaan minua kohtaan poikani on ollut väkivaltainen. Olen kehottanut poikaani keskusteleen vankilassa kaikkien auttavien tahojen kanssa tilanteestaan. Ap
Miksi poika on sinua kohtaan väkivaltainen, eikä isoäitiään kohtaan? Kerroit, että poika viihtyi lapsena hyvin isoäitinsä luona, miksi ei sinun luonasi?
Ap ei kyllä sanonut, ettei poika viihtynyt kotona.
Vierailija kirjoitti:
On se omalle lapselle selän kääntäminen vaan aika kova paikka. Ihan turha toisten täällä moralidoida jos ei itse ole ollut vastaavassa tilanteessa. Helppo se on sanoa ja neuvoa kun itellä kaikki hyvin. ( en ole ap)
Tämä. Siinä vaiheessa, kun täytyisi nostaa tavarat muovikasseissa oven taakse ja vaihdattaa lukot, ulkona sataa kaatamalla ja on pimeää, tulee yleensä (=aina) toisiin aatoksiin. Sillä kuka, jos ei enää oma äitikään, välittäisi.. on todella kova paikka ja harva tähän pystyy, vaikka järki sanoisi mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se omalle lapselle selän kääntäminen vaan aika kova paikka. Ihan turha toisten täällä moralidoida jos ei itse ole ollut vastaavassa tilanteessa. Helppo se on sanoa ja neuvoa kun itellä kaikki hyvin. ( en ole ap)
Tämä. Siinä vaiheessa, kun täytyisi nostaa tavarat muovikasseissa oven taakse ja vaihdattaa lukot, ulkona sataa kaatamalla ja on pimeää, tulee yleensä (=aina) toisiin aatoksiin. Sillä kuka, jos ei enää oma äitikään, välittäisi.. on todella kova paikka ja harva tähän pystyy, vaikka järki sanoisi mitä.
Lapsihan saisi valita: joko opettelee käyttäytymään äitiään kohtaan ja tätä kunnioittamaan, tai pihalle.
10
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsihan saisi valita: joko opettelee käyttäytymään äitiään kohtaan ja tätä kunnioittamaan, tai pihalle.
10
Ja taas täräkin joku alapeukuttaa. Ei pidä antaa olla hyväksikäytettävänä, jos lasta autetaan, niin täytyy hänen itsensäkin tehdä jotain. Jos ei siihen kykene, niin ei todellakaan ratkaise mitään loputon hyysääminen. Ehkei ne omat taidot sitten riitä, parempi se onnhyväksyä ja antaa lapsen etsiä taho, joka osaa auttaa.
10
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin pelko on, että se oli viimeinen kerta yhtään mitään. Siksi olisi tärkeätä rohjeta lähteä hakemaan apua ulkopuolelta, kun se on vielä mahdollista. Apua tarvitsee sekä äiti että poika, yhdessä ja erikseenkin.
Asuimme poijan kans kahdestaan niin kauan kun tuli täysi-ikäiseksi ja muutti naapurikaupunkiin. Yritti käydä ammattikoulussa hitsarilinjaa, mutta se jäi kesken viimeisenä vuonna. Nyt suorittaa vankilassa sitä loppuun. Ap
Vankilassa istunut on luuseri vaippaperse koko loppuelämänsä!
Nuoret narqit istuvat yleisimmin:
1. Aseellinen Ryöstö
2. Pahoinpitely
3. Seksirikos
Päihteiden käyttäjään kannattaa katkaista kaikki välit mikäli haluaa itse pysyä terveenä ja selväjärkisenä. On ihan selvää päihteidenkäyttäjä hakee aina vain sitä seuraavaa huumeannosta tavalla tai toisella.
Jos elämässä ei ole mitään muuta kui huume niin ei voi odottaa vastineeksi näiltä mitään muuta kuin tyhjiä lupauksia ja pettymyksiä. Voi olla että on annettava mahdollisuus vieroitukseen tai korvaushoitoon mutta kaikenlaiseen muuhun panostaminen on hyödytöntä.
Yliannos ja kuoleman on useimman nistin huumeuran huipentuma. Mitä nopeammin se tapahtuu niin sitä parempi kaikille osapuolille.
Ap tsemppiä.
Laitahan kuulumisia tänne, jos näet tämän ketjun.
Itse narkin läheisenä ymmärrän sua. Mä voin lainata kerralla 10-20€ ruokaan, mutta se pitää maksaa takaisin kun saa tukia. Joskus ruokaa ostan. Vaikka varallisuutta vähän onkin, en anna enempää. Väkivaltainen hän ei ole, kun asuu toisella paikkaakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Ap tsemppiä.
Laitahan kuulumisia tänne, jos näet tämän ketjun.
Itse narkin läheisenä ymmärrän sua. Mä voin lainata kerralla 10-20€ ruokaan, mutta se pitää maksaa takaisin kun saa tukia. Joskus ruokaa ostan. Vaikka varallisuutta vähän onkin, en anna enempää. Väkivaltainen hän ei ole, kun asuu toisella paikkaakunnalla.
Ei ole väkivaltainen, kun asuu toisella paikkakunnalla... Nyt kyllä olet hyväuskoinen. Lopun kaiken he hakevat rahaa, mistä tietävät sitä saavansa. Vaikka 1000 kmn päästä. Väkivaltaa käyttvät haluamansa saadakseen. Kai olet uutisista lukenut, kuinka poika nisti äitinsä tänä keväänä Hämeenlinnassa. Voi hyvä ihme.
Se tappaa sut vielä, eikä tuossa vaiheessa voi enää mitään. Mutta muille opiksi: pitäkää pienet pojat lähellä. Se on jo hyvin pienestä pojasta lähtöisin. Viha puretaan liikuntaan esim.
Voisiko poika saada apua päihderiippuvuuteensa? AA:lla on ryhmiä myös läheisille; Al-anon ja Aal lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Apua, miten vaikea tilanne. Voimia sinulle, voisitko mennä velkaneuvontaan tai johonkin sosiaalityöntekijälle?
Ei kai sossulle voi mennä kertomaan ja samalla ilmiantamaan paikallisia rikoksia.
Vaihda nimesi, muuta ja aloita elämäsi alusta.
Vierailija kirjoitti:
Päihteiden käyttäjään kannattaa katkaista kaikki välit mikäli haluaa itse pysyä terveenä ja selväjärkisenä. On ihan selvää päihteidenkäyttäjä hakee aina vain sitä seuraavaa huumeannosta tavalla tai toisella.
Jos elämässä ei ole mitään muuta kui huume niin ei voi odottaa vastineeksi näiltä mitään muuta kuin tyhjiä lupauksia ja pettymyksiä. Voi olla että on annettava mahdollisuus vieroitukseen tai korvaushoitoon mutta kaikenlaiseen muuhun panostaminen on hyödytöntä.
Yliannos ja kuoleman on useimman nistin huumeuran huipentuma. Mitä nopeammin se tapahtuu niin sitä parempi kaikille osapuolille.
Kalliit täyshoidot katkoillakaan ei auta. Samaan aikaan psykiatrian polille ei saa keskusteluaikoja ne jotka voisi niistä hyötyä. Päihteidenkäyttäjät on karmea menoerä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko poika saada apua päihderiippuvuuteensa? AA:lla on ryhmiä myös läheisille; Al-anon ja Aal lapsille.
ONKO? IKINÄ KUULLUKAA.
MITE SE SAADAA RYHMÄKERHOIHI.
MENISITKÖ KERHOO TÄNÄÄ?
Näitä äitejänsä hyväksikäyttäviä, hakkaavia ja lopulta tappavia poikia alkaa olla kokoajan enemmän ja enemmän.. Siinä lähtee helposti henki, jos mamma pistää rahahanat kiinni.
Miksi poika on sinua kohtaan väkivaltainen, eikä isoäitiään kohtaan? Kerroit, että poika viihtyi lapsena hyvin isoäitinsä luona, miksi ei sinun luonasi?