Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulosotossa oman pojan huumevelkojen takia

Vierailija
29.09.2017 |

Olen rahoittanut poikani päihteiden käyttöä yli 10 vuotta maksamalla hänelle vuokria, velkoja, antamalla ruokarahaa, ostamalla tietokeneita, puhelimia.... lista on loputon. Olen ottanut lainoja kaikista mahdollista paikoista, kun omat palkkatuloni eivät ole riittäneet. Poika joutui vankilaan ja minun velkani ovat ulosotossa. Velkani kyllä maksan, mutta mistä saisin voimia että en palaa entiseen sitten kun poikani vapautuu? Ap

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani on nyt siis vankilassa, vapautuu kahden vuoden päästä. En tällä hetkellä mahdollista hänen päihteiden käyttöä. Pelkään vain tulevaa. Olemme poija kans keskustelleet hänen isänsä ja hänen kahden pappansa ja yhden mummonsa kuolemat. Yhdessä olemma itkeneet ja surreet. Ja varsinki näiden surullisten asioden takia olen ollut niin hööli rahan suhteen. Olen kuvitellut että vaikka vuokran maksaminen hänen puolesta helpottaa hänen oloa. Eihän se niin mene, mie maksoin vuokran ja hänelle jäi enemmän rahaa päihteisiin. AP

No, nyt muutut. Poika on jotenkin alkanut vain halveksia sinua siksi. Tai jos ei siitä alkanut, niin muuten sitten, eikä auttaminen sitä muuta. Ehkä hän näkee sinut heikkona eikä kestä sitä sinussa :(

10

Poika on heikko. Narkomaani on aina heikko. Typerää syyllistää äitiä.

Ai typerää syyllistää äitiä siitä, että on ulosotossa autettuaan tuollaista häijyä tyyppiä? No kukas siitä on sitten vastuussa?

10

Vierailija
42/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 = äitihullu = kivikissaäiti eli uhoaa vain. Sekaisin kuin seinäkello.

Ap: paljon tsemppiä!

En uhoa, olen vakavasti tätä mieltä. Mitään syytä antaa huumesekojen pilata muiden elämää ei ole.

10

Voi helkkari. Sä kivikissaäiti=äitihullu et pysty mitään käsittelemään muutakun itsesi kautta, itseäsi ajatellen, asettaen itsesi uhriksi ja kaupaten sitä asemaa kaikille. Loppuiko sun tämän päivän jankutusketjusta sivut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 = äitihullu = kivikissaäiti eli uhoaa vain. Sekaisin kuin seinäkello.

Ap: paljon tsemppiä!

En uhoa, olen vakavasti tätä mieltä. Mitään syytä antaa huumesekojen pilata muiden elämää ei ole.

10

Voi helkkari. Sä kivikissaäiti=äitihullu et pysty mitään käsittelemään muutakun itsesi kautta, itseäsi ajatellen, asettaen itsesi uhriksi ja kaupaten sitä asemaa kaikille. Loppuiko sun tämän päivän jankutusketjusta sivut?

Minä en olisi tässä uhri, jos olisin ap. Minua ei kukaan poika laita ulosottoon, vikka rääkyisi miten pahatapaisena, että sattuu kun isi kuoli ym. Ne ongelmat on käsiteltävä muulla tavoin, kuin haistattelemalla mulle paskan.

10

Vierailija
44/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani on nyt siis vankilassa, vapautuu kahden vuoden päästä. En tällä hetkellä mahdollista hänen päihteiden käyttöä. Pelkään vain tulevaa. Olemme poija kans keskustelleet hänen isänsä ja hänen kahden pappansa ja yhden mummonsa kuolemat. Yhdessä olemma itkeneet ja surreet. Ja varsinki näiden surullisten asioden takia olen ollut niin hööli rahan suhteen. Olen kuvitellut että vaikka vuokran maksaminen hänen puolesta helpottaa hänen oloa. Eihän se niin mene, mie maksoin vuokran ja hänelle jäi enemmän rahaa päihteisiin. AP

No, nyt muutut. Poika on jotenkin alkanut vain halveksia sinua siksi. Tai jos ei siitä alkanut, niin muuten sitten, eikä auttaminen sitä muuta. Ehkä hän näkee sinut heikkona eikä kestä sitä sinussa :(

10

Äidillä voi olla hyvinkin suuri osuus pojan kohtaloon. Sitä osuutta ap tuskin avaa täällä, ei ehkä muuallakaan. Kaikki lähtee kotoa.

Vierailija
45/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi paikkakuntasi ryhmä päihteidenkäyttäjien läheisille.

https://www.paihdelinkki.fi/fi/mista-apua/vertaistukiryhmat

Olen myös narkomaanin läheinen. Jouduin muuttamaan puhelinnumeroni, kun en enää kestänyt niitä puheluja, ne saivat oman elämäni järkkymään ja rahanmeno oli jotain hirveää. Sinun on huolehdittava itsestäsi. Joskus se rakas ihminen on luovutettava korkeimpiin käsiin, kun muuta ei voi.

Vierailija
46/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani oli todella tärkiä vanhemmilleni, usein pyöräili mummolaan klpäppinä (ei koskaan näyttäytnyt päihteiden vaikutuksessa) ja samoin isänsä vanhemmille. Ainoastaan minua kohtaan oli todella pelottava kun halusi päihteitä. Toivon todella että vankilassa olo saa hänet miettimään asioita. Opiskelee hitsarin lopputöitä nyt ja meinaa lukiota sen jälkeen. Luoja yksin tietää. Ap

Vierailija
47/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10

Äidillä voi olla hyvinkin suuri osuus pojan kohtaloon. Sitä osuutta ap tuskin avaa täällä, ei ehkä muuallakaan. Kaikki lähtee kotoa.

Tämä taas on minusta väärää syyllistämistä. Ei ap:kaan ole täydellinen, ei kukaan tiedä, mitä pojalta on jäänyt käsittelemättä, mutta minusta hän uhkailee äitiään vain koska se onnistuu, ja ei ole ap:n vika, ettei hän arvosta itseään niin, ettei poika ois saanut häntä käytettyä hyväkseen.

Ap on vastuussa itsestään ja taloudestaan, ei poika, mutta kuka on vastuussa siitä, että ap on saanut tuen, jolla oppii itseään tarpeeksi arvostamaan, ettei kuiaan hypi nenille?

10

Vierailija
48/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on etäisesti tätä muistuttava tilanne. Olen taloudellisessa pinteessä, kun en uskalla vaatia normaaleja elareita väkivaltaiselta ja uhkailevalta exältäni. Enkä erossa vaatinut edes mulle kuulunutta ositusta samasta syystä. Talouteni on todella tiukalla. En tiedä, miten oppisin pitämään puoliani ja uskaltaisin pistää exälle hanttiin.

Vierailija
49/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani oli todella tärkiä vanhemmilleni, usein pyöräili mummolaan klpäppinä (ei koskaan näyttäytnyt päihteiden vaikutuksessa) ja samoin isänsä vanhemmille. Ainoastaan minua kohtaan oli todella pelottava kun halusi päihteitä. Toivon todella että vankilassa olo saa hänet miettimään asioita. Opiskelee hitsarin lopputöitä nyt ja meinaa lukiota sen jälkeen. Luoja yksin tietää. Ap

Ihme, ettet saanut sitten mitään tukea isovanhemmilta. Paskoja tyyppejä.

10

Vierailija
50/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10

Ai typerää syyllistää äitiä siitä, että on ulosotossa autettuaan tuollaista häijyä tyyppiä? No kukas siitä on sitten vastuussa?

10

Narkkaripoika.

Vierailija
51/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten jos ja kun poikasi ottaa yliannostuksen SINUN KUSTANTAMILLASI huumeilla, niin voit siinä hautakiven äärellä olla ylpeä itsestäsi.

Miksi äiti olisi ylpeä siitä, että on rahoittanut poikansa huumeet ja edesauttaa tämän ennenaikaiseen hautaan? Jos tarkoituksesi oli viljellä sarkasmia, niin ei ihan onnistunut. Lainausmerkkien käyttö selventää viestin merkitystä. Esim. "ylpeä itsestäsi".

Vierailija
52/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän olisi ollut hyvä yhdessä puuttua pojan käytökseen. Nyt tilanne on ollut todella epäreilu sinulle ja karhunpalvelus pojalle, että hän saa perseillä sulle ja isovanhemmat ei tiedä, millainen hän on ja hyväksyy, ikään kuin sen, että hän toimii väärin. Ei rajoja pojalla, koska isovanhemmat eivät tienneet mitään. Tavallaan ymmärrän halusi suojella heitä, mutta valhe voi olla joskus pahasta.

10

Vierailija
53/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10

10

Narkkaripoika.

Ei, ei ole. Kyllä ap on ihan itse vastuussa siitä, minne antaa rahansa.

10

Vierailija
54/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.

10

Vierailija
55/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojalla ollut isäpuoli oman isänsä kuoleman jälkeen?

Vierailija
56/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on etäisesti tätä muistuttava tilanne. Olen taloudellisessa pinteessä, kun en uskalla vaatia normaaleja elareita väkivaltaiselta ja uhkailevalta exältäni. Enkä erossa vaatinut edes mulle kuulunutta ositusta samasta syystä. Talouteni on todella tiukalla. En tiedä, miten oppisin pitämään puoliani ja uskaltaisin pistää exälle hanttiin.

Tähän taas sanoisin, että kuka tuollaisen kanssa voi "puoliaan pitää" ja miten? Jos oikeuslaitoksenkaan avuksi ottaminen ei ratkaise asioita, vaan saisit silti pelätä henkesi puolesta, niin ei kai ongelman ydin ole se, miten pitäisit puolesi, vaan se, miten yhteiskuntamme voisi suojella jäseniään narsisteilta ja tappajilta?

10

Vierailija
57/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän taas sanoisin, että kuka tuollaisen kanssa voi "puoliaan pitää" ja miten? Jos oikeuslaitoksenkaan avuksi ottaminen ei ratkaise asioita, vaan saisit silti pelätä henkesi puolesta, niin ei kai ongelman ydin ole se, miten pitäisit puolesi, vaan se, miten yhteiskuntamme voisi suojella jäseniään narsisteilta ja tappajilta?

10

Mitä tähänkin nyt joku alapeukuttaa? Voi hyvänen aika. Jos joku ei maksa, niin mikä siinä muu auttaa kuin kovettaa itsensä vain vaatimaan tai jos se ei auta, niin palkata lakimies sitä varten tai jos se ei auta niin haastaaoikeuteen näistä? Jos siihen ei ole varaa, niin tuskin kyse edelleenkään on opin puutteesta puolustaa itseään. Ja jos taas sitä ei voi väkivallan pelosta tehdä, niin miten edelleen kyse olisi opin puutteesta osata puolustaa itseään. Vastapuolihan olisi vaarallinen ja häntä ois syystäkin pelättävä.

Aloittajan tapausta pidän sikäli erilaisena, että lapselle ei pidä ikinä antaa asemaa, jossa häntä autetaan vaan, vaikka hän perseilee koko ajan.

10

Vierailija
58/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ja poikani isän äiti olemma hänen elossa olevat lähisukulaiset.  Ja ainoastaan minua kohtaan poikani on ollut väkivaltainen.  Olen kehottanut poikaani keskusteleen vankilassa kaikkien auttavien tahojen kanssa tilanteestaan. Ap

Vierailija
59/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko tehdä kunnon irtiotto? Muuttaa jonnekin, laittaa osoite salaiseksi, vaihtaa puhelinnumeroa ja laittaa se salaiseksi. Ja näitä tietoja ei kellekään, joka on pojan kanssa missään tekemisissä. Jostain prepaidistä käsin voi soitella sukulaisille ja kertoa että kaikki on ok.

Vierailija
60/95 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pojalla ollut isäpuoli oman isänsä kuoleman jälkeen?

Ja kuinka monta?