Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenkäsuunnittelijoiden tulisi panostaa siihen että isommat koot näyttäisivät yhtä hyvältä kuin pienet!

Vierailija
29.09.2017 |

Kengäthän suunnitellaan kokoon 37. Miksi esim. 39-koosta ylöspäin kenkien kärkiosaan lisätään pituutta, mutta ei panosteta siihen, että esim. nauhat ja kärjen kuviot yms saumat seuraisivat mukana? Koska esimerkiksi jos nauhat alkaisivat lähempää kengän kärkeä, kenkä näyttäisivät sirommilta ja nätimmiltä.

40-koon jalan omistavana kenkäfriikkinä tämä ärsyttää minua todella paljon.

En väitä etteikö joissain kengissä olisi panostettu isompien kokojen suunnitteluun, mutta näin ei aina ole, mikä on sääli. Lisäisi varmasti myyntiä, jos muutosta tapahtuisi.

Onko muita, joita tämä ärsyttää?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm. näillä julkkiksilla on/oli kengänkoko 42 tai isompi: Paris Hilton, Elle Macpherson, Kate Winslet, Uma Thurman, Meg Ryan, Cindy Crawford, Audrey Hepburn, Jackie Kennedy

Siksi jalansidontaa pitäisi harrastaa enemmän.

Vierailija
22/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama asia ärsyttää minuakin. En ole edes mikään kenkäfriikki vaan tarvitsisin ihan oikeasti uudet kengät, mutta eipä se käykään vain niin, että marssin johonkin liikkeeseen, nappaan sopivat mukaan ja asia on sillä hoidettu. Jos kengät tulee jatkuvaan käyttöön, niin haluan niiden olevan sekä miellyttävät jalassa että neutraalin näköiset eikä mitkään "katsokaa mun jalkoja!".

Kyllä se nyt melkeinpä on niin, että jos kengän koko on iso, niin se on yhtä kuin "katsokaa mun jalkoja". Juuri tismalleen oikein sijoitetuilla yksityiskohdilla voi hieman hämätä, mutta ei mahdottoman paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten naisella voi olla nin iso jalka?

Miten miehellä voi olla pieni penis?

Siksi kun se näkee sinut.

Miehelläni seisoo herkästi kanssani, vaikka vain pussailtaisiin. Kengänkoko 41. Keljuttaako? :)

Niin... ja monenkin muun kanssa seisoo herkästi.  :)

Emme ole polyamorisessa suhteessa, vaikka sinä ja sinun kumppanisi olisittekin. :)

Kyllä minä olen polyamorisessa suhteessa. Oikean ja vasemman käden kanssa.  :)

Vierailija
24/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kengäthän suunnitellaan kokoon 37. Miksi esim. 39-koosta ylöspäin kenkien kärkiosaan lisätään pituutta, mutta ei panosteta siihen, että esim. nauhat ja kärjen kuviot yms saumat seuraisivat mukana? Koska esimerkiksi jos nauhat alkaisivat lähempää kengän kärkeä, kenkä näyttäisivät sirommilta ja nätimmiltä.

En väitä etteikö joissain kengissä olisi panostettu isompien kokojen suunnitteluun, mutta näin ei aina ole, mikä on sääli. Lisäisi varmasti myyntiä, jos muutosta tapahtuisi.

Minua kyllä ärsyttää. Tälläkin hetkellä halussa on kahdet kengät, jotka näyttävät jaloissa kanooteilta. Sattumalta kummatkin siniset mokkakengät. Jos pohjaa mittaa muihin kenkiin , niin eroa ei ole. Vaikutelma tulee nimenomaan siitä, että kenkä vain pitenee, mutta muut mittasuhteet eivät seuraa perässä.

Jos kengissä on vähän korkoa, niin jo se auttaa asiaa.

LIsäksi voisi tarjolla olla niitä puolikkaita kokoja. Käytin aiemmin kokoa 39, mutta nyt koko on 40.

Parhaat lestit mulle on kotimaisia. Italialaista kenkää on turha edes sovittaa.

Vierailija
25/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni seisoo herkästi kanssani, vaikka vain pussailtaisiin. Kengänkoko 41. Keljuttaako? :)

Emme ole polyamorisessa suhteessa, vaikka sinä ja sinun kumppanisi olisittekin. :)

Silti tiedät miehillä olevan pieni penis? Vaikka miehelläsi on iso?

Joku mättää...

Vierailija
26/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomattu ja ärsyttää! Kengänkoko 41 ja jalat näyttää kanooteilta :( Kyllä on naisellinen olo.

Vierailija
27/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti tiedät miehillä olevan pieni penis? Vaikka miehelläsi on iso?

Joku mättää...

Miehillä? Opettele lukemaan. Enkä ole myöskään sanonut että miehelläni olisi iso penis, vaan juuri sopivan kokoinen ja kovakin tarvittaessa, usein silloinkin kun ei tarvitsisi. :)

Vierailija
28/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja sitten se, että kenkä voisi olla rohkea ja seksikäs myös ilman korkeaa korkoa. Se on ihan mahdollista, mutta useinkaan ei ole tahtoa. Ei ole pakko olla minimalistinen mummotohveli. Remmejä, niittejä ja solkia, ilman korkoa, kiitos!

Vierailija
29/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä ärsyttää. Tälläkin hetkellä halussa on kahdet kengät, jotka näyttävät jaloissa kanooteilta. Sattumalta kummatkin siniset mokkakengät. Jos pohjaa mittaa muihin kenkiin , niin eroa ei ole. Vaikutelma tulee nimenomaan siitä, että kenkä vain pitenee, mutta muut mittasuhteet eivät seuraa perässä.

LIsäksi voisi tarjolla olla niitä puolikkaita kokoja. Käytin aiemmin kokoa 39, mutta nyt koko on 40.

Hyvä sinulle ettei ole. Ettet tuhoa jalkojasi käyttämällä liian pieniä kenkiä sen takia kun "ei näytä hyvältä" jos on puoli numeroa isompi kenkä. Ihan kuin kukaan sitä edes huomaisi.

Vierailija
30/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä ymmärtänyt kenkien päälle ihalijoita. Kengät on kenkiä ja niitä on erilaisia... työkengät, arkikengät, ulkoilukengät, harrastuskengät.

No vaimolla on 35 paria kenkiä. Minulla vain viisi! 

Vierailija
31/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin tämän juuri tänään miesten kengissä. Minulla oli 42 ja 41 kengät ja miestenkin puolella pienemmät näyttivät mielestäni paremmilta, mutta eivät mahtuneet jalkaan. 42 oli lähinnä vain pidempi. 

Vierailija
32/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin ap. Sama pätee, jos on jotain jalkaongelmia ja tarvitsee vähän leveämmän/korkeamman lestin. Kenkäsuunnittelijat luulevat, että jalkaongelmia on vain 100-vuotiailla, jotka istuvat kiikkutuolissa ja käyvät välillä kaupassa. Kengistä päätellen ilmeisesti kuvitellaan, että kaikki jalkavaivaiset ovat miehiä eivätkä seuraa muotia eivätkä tarvitse eri tilanteisiin eri kenkiä. Minulle tarjottiin kerran jopa jotain unisex-kenkiä, jotka muka sopivat sekä naisille että miehille. Kauhesn näköiset möykyt, joita en naisena jalkaani laita. Muodikkaita kenkiä on turha toivoakaan puhumattakaan hamekengistä.

Vierailija
33/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sinulle ettei ole. Ettet tuhoa jalkojasi käyttämällä liian pieniä kenkiä sen takia kun "ei näytä hyvältä" jos on puoli numeroa isompi kenkä. Ihan kuin kukaan sitä edes huomaisi.

Puolikkaiden kokojen kohdalla ei ole kyse itseasiassa siitä, miltä kenkä ulospäin näyttää, vaan siitä että koon 40 sisään pitää ahtaa pohjallista tai muuta tavaraa, jotta kenkä ei hölsky ja esim. hankaa kantapäitä ruvelle.

Koko 39 on yleensä liian ahdas tai lyhyt.  Riippuu ja roikkuu kengästä ja valmistajasta. Palmrothilla oli aikanaan näitä 6,5 kokoja ja ne istuivat kuin hansikas.

Saisin varmasti ahdettua jalkani helposti edelleen 39 -koon kenkiin, mutta en näe siinä mitään järkeä. Pitää olla se käyntivara ja monissa kengissä tilaa paksummalle sukallekin.

Vierailija
34/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ensin saataisiin miehille kivijalkakauppoihin jotain muita vaihtoehtoja kuin aivan liian kasuaalit kengät täynnä ties mitä härpäkettä tai puvun kengät. Netistä pitää miehen tilata kenkänsä jos haluaa jotain näistä poikkeavaa. Huomaa todellakin katukuvassa, että ostetaan sitten niitä kasuaaleja kenkiä, jotka ovat aivan kamalia. Linkissä esimerkki.  https://www.lujakunto.fi/graphics/products/catmandoo_nab_500px_584b1532… .

Vierailija
35/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on tosi kapea jalka, mutta pituutta kuitenkin löytyy. Niinpä kooltaan käy vain 40-41. Yleensä tuo 40 on sopiva. Joskus harvoin myös 39. Minullakin se ongelma, että kengän lesti ei saa olla leveä. Tarvitsen kapeat kengät, vaikka jalkaterä onkin pitkä. Minusta tuntuu, että tämä jalan kapeus onneksi vähän tasoittaa sitä, että vaikka otan ison koon kengät niin jalkani mahtuu silti niihin siron mallisiin kenkiin. Toisin kuin äitini, joka tarvitsee leveä lestiset kengät. Yleensä en silti yhtään mieti jalkani kokoa ja välillä olen jopa iloinen, kun jostain alekengistä on pienemmät koot loppu ja isoja vielä jäljellä ja saan vielä sen viimeisen parin.

Vierailija
37/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on itsellä koko 35-36. Tosin joskus vaikea löytää juhlakenkiä, mutta kaikki kengät näyttää hyvältä ja jalka aina sirolta. En kuitenkaan kiinnitä huomiota muiden jalankokoon, kai nämä on niitä juttuja missä itse kiinnittää huomiota, ei muut.

Vierailija
38/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että jos löytyisi maksavia asiakkaita, löytyisi myös isompien kokojen ulkonäöstä välittäviä kenkäsuunnittelijoita.

Vierailija
39/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan ajattele samoin? 😱

Ap

How about mittatilauskengät?

siro  36

Vierailija
40/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama asia ärsyttää minuakin. En ole edes mikään kenkäfriikki vaan tarvitsisin ihan oikeasti uudet kengät, mutta eipä se käykään vain niin, että marssin johonkin liikkeeseen, nappaan sopivat mukaan ja asia on sillä hoidettu. Jos kengät tulee jatkuvaan käyttöön, niin haluan niiden olevan sekä miellyttävät jalassa että neutraalin näköiset eikä mitkään "katsokaa mun jalkoja!".

Kyllä se nyt melkeinpä on niin, että jos kengän koko on iso, niin se on yhtä kuin "katsokaa mun jalkoja". Juuri tismalleen oikein sijoitetuilla yksityiskohdilla voi hieman hämätä, mutta ei mahdottoman paljon.

No riippuu miten iso jalka on. Mulla on 40 - 42 (39 - 43). Joissakin kengissä jalat näyttää ihan normaaleilta (kuten näyttää ilman kenkiäkin ainakin omaan silmääni, ehkä jalkojen leveys kompensoi?), mutta ongelma on, että sellaisia kenkiä saa etsiä. Juuri "onnistuin" ostamaan kengät, jotka sekä mahtuu hyvin jalkaan, että ei saa jalkoja ainakaan omaan silmiini näyttämään isoilta. Mutta valitettavasti nuo kengät sai toisen pikkuvarmaan vuotamaan verta (sen kynsi jotenkin vääntyi?), eli kai ne sittenkin on liian pienet, vaikkei siltä heti jalassa tuntunutkaan. Tämä paljastui vasta yhden kävelyreissun jälkeen, ei vielä siellä kaupassa tepastellessa... En tiedä voisko tuo olla sellainen asia johon jalat voisi tottua, kun noilla enemmän kävelee, vai pitääkö vain luovuttaa...

Noissa on ihan vähän korkoa, niin mietin vaan voiko se korkoon tottumattomuus aiheuttaa tuollaista varpaiden kärsintää vai johtuuko se vain ihan auttamattomasti siitä, että kengät on varpaiden kohdalta liian kapeat? Ne ei tunnu ahtailta, jossain vaiheessa kävelyä vain alkoi tuntua kuin piikin nipistely varpaissa, niin kuin kynsi olisi työntynyt ihon läpi... Samasta kentätyypistä seuraava koko olisi varmaan sitten liian isokin jo, että ehkä se on vain tuo malli joka ei mulle sopinut? Vaikeaa tuo kenkin etsiminen, kun harvoin niitä ostan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme