Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenkäsuunnittelijoiden tulisi panostaa siihen että isommat koot näyttäisivät yhtä hyvältä kuin pienet!

Vierailija
29.09.2017 |

Kengäthän suunnitellaan kokoon 37. Miksi esim. 39-koosta ylöspäin kenkien kärkiosaan lisätään pituutta, mutta ei panosteta siihen, että esim. nauhat ja kärjen kuviot yms saumat seuraisivat mukana? Koska esimerkiksi jos nauhat alkaisivat lähempää kengän kärkeä, kenkä näyttäisivät sirommilta ja nätimmiltä.

40-koon jalan omistavana kenkäfriikkinä tämä ärsyttää minua todella paljon.

En väitä etteikö joissain kengissä olisi panostettu isompien kokojen suunnitteluun, mutta näin ei aina ole, mikä on sääli. Lisäisi varmasti myyntiä, jos muutosta tapahtuisi.

Onko muita, joita tämä ärsyttää?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama asia ärsyttää minuakin. En ole edes mikään kenkäfriikki vaan tarvitsisin ihan oikeasti uudet kengät, mutta eipä se käykään vain niin, että marssin johonkin liikkeeseen, nappaan sopivat mukaan ja asia on sillä hoidettu. Jos kengät tulee jatkuvaan käyttöön, niin haluan niiden olevan sekä miellyttävät jalassa että neutraalin näköiset eikä mitkään "katsokaa mun jalkoja!".

Kyllä se nyt melkeinpä on niin, että jos kengän koko on iso, niin se on yhtä kuin "katsokaa mun jalkoja". Juuri tismalleen oikein sijoitetuilla yksityiskohdilla voi hieman hämätä, mutta ei mahdottoman paljon.

No riippuu miten iso jalka on. Mulla on 40 - 42 (39 - 43). Joissakin kengissä jalat näyttää ihan normaaleilta (kuten näyttää ilman kenkiäkin ainakin omaan silmääni, ehkä jalkojen leveys kompensoi?), mutta ongelma on, että sellaisia kenkiä saa etsiä. Juuri "onnistuin" ostamaan kengät, jotka sekä mahtuu hyvin jalkaan, että ei saa jalkoja ainakaan omaan silmiini näyttämään isoilta. Mutta valitettavasti nuo kengät sai toisen pikkuvarmaan vuotamaan verta (sen kynsi jotenkin vääntyi?), eli kai ne sittenkin on liian pienet, vaikkei siltä heti jalassa tuntunutkaan. Tämä paljastui vasta yhden kävelyreissun jälkeen, ei vielä siellä kaupassa tepastellessa... En tiedä voisko tuo olla sellainen asia johon jalat voisi tottua, kun noilla enemmän kävelee, vai pitääkö vain luovuttaa...

Noissa on ihan vähän korkoa, niin mietin vaan voiko se korkoon tottumattomuus aiheuttaa tuollaista varpaiden kärsintää vai johtuuko se vain ihan auttamattomasti siitä, että kengät on varpaiden kohdalta liian kapeat? Ne ei tunnu ahtailta, jossain vaiheessa kävelyä vain alkoi tuntua kuin piikin nipistely varpaissa, niin kuin kynsi olisi työntynyt ihon läpi... Samasta kentätyypistä seuraava koko olisi varmaan sitten liian isokin jo, että ehkä se on vain tuo malli joka ei mulle sopinut? Vaikeaa tuo kenkin etsiminen, kun harvoin niitä ostan.

Kenkiä voi venyttää jonkin verran, lopputulos riippuu tietysti materiaalista. Kuulostaa ainakin niin pieneltä ongelmalta, ettei venytystä tarvita paljoakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi