Valkoposkihanhen raukkamainen ja järkyttävä murha
Mietin tässä sitä, että kuinkahan moni ylipäätään erottaa kanadanhanhen ja valkoposkihanhen toisistaan? Iltalehden uutisessakin oli (ja on varmaan vieläkin) kanadanhanhen kuva. Silläkin on poskessa valkoista. Samalla tavalla luulisin, että laulurastaita ja punakylkirastaita tapetaan räkättirastaina. Parempi olla tappamatta yhtään mitään, kuulkaa.
Kommentit (770)
Keskustelu polveilee, mutta tosiasia on että hanhentappaja toimi väärin. Onneksi on todiste ja eiköhän lakikirjassa kerrota seuraukset.
Selkeästi täällä keskustelussa näyttää olevan ainakin yksi aktiivinen henkilö joka vimmatusti puolustaa tekijää, vähättelee tekoa ja yrittää kääntää keskustelua itse aiheesta.
Mitäköhän luulee tuollakin saavuttavansa.
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi täällä keskustelussa näyttää olevan ainakin yksi aktiivinen henkilö joka vimmatusti puolustaa tekijää, vähättelee tekoa ja yrittää kääntää keskustelua itse aiheesta.
Joko tekijä itse tai joku kavereista. Tai sitten muuten vaan "samanhenkinen".
Mulla on insta auki vielä ja siellä on kuva kauriista #kauris #2016. Mitä helkatin osaa kauriin ruhosta mies pitää kädessään?
Vierailija kirjoitti:
Minusta nyt käytetään tätä hanhea tavallaan keppihevosena, että päästään purkamaan omaa pahaa oloa. Ensi viikolla on taas uusi kohu, minkä vuoksi nämä samat ihmiset "someraivoavat" ja "järkyttyvät".
kaj lehtola
Kuvottavia ihmispaskoja kumpikin. Kaikkein karmeinta tuo että nauretaan perään, hih kun oli hassua! Sairaita paskiaisia. Tuli fyysisesti ja henkisesti huono olo.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu polveilee, mutta tosiasia on että hanhentappaja toimi väärin. Onneksi on todiste ja eiköhän lakikirjassa kerrota seuraukset.
Liian lievät rangaistukset tosin. En ymmärrä mitä haittaa siitäkään olisi jos korvausarvo valtiolle olisi suurempi..?
"Hei katkaistaan ihan läppänä joltain eläimeltä pää ja laitetaan siitä video nettiin!"
Kyllä on hyvä esimerkki lapsille tällainen isi...
Olin jo menettää uskoni kanssasuomalaiseen kun oli näitä puolustuskirjiituksia, mut sentään suurin osa tajuaa teon kipeyden. Se kipeyden taso on jotain sellaista etten ymmärrä mitä sukulaiset kaverit tai kollegat tekee? En pystyisi olemaan näin mielipuolen kanssa samassa tilassa enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on insta auki vielä ja siellä on kuva kauriista #kauris #2016. Mitä helkatin osaa kauriin ruhosta mies pitää kädessään?
Siitä saa kai jotain kiksejä kun ampumisen jälkeen työntää sormet luodinreikiin ja nappaa instaan kuvan? Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta nyt käytetään tätä hanhea tavallaan keppihevosena, että päästään purkamaan omaa pahaa oloa. Ensi viikolla on taas uusi kohu, minkä vuoksi nämä samat ihmiset "someraivoavat" ja "järkyttyvät".
Tää sun argumentti sopii silloin kun joku Maisa, Sara, Sofia tai Martina aiheuttaa someraivoa jollain tyhjänpäiväsellä provoavalla kommentillaan mihin kenenkään ei pitäis tarttua vaan jättää omaan arvoonsa. Tähän tapukseen se ei sovi. Oletko sä nähnyt ton videon? Jos se ei aiheuta sinussa pahaa oloa ja järkytystä vaan tuntuu että ihmiset raivoavat turhasta niin sitten minä en kyllä pysty auttamaan sua. En tiedä pystyykö kukaan.
Se, että joku ei järkyty yhden p*skantavan hanhen nopeasta kuolemasta, ei tarkoita että kyseistä ihmistä pitäisi jotenkin "auttaa". Sen sijaan, jos esimerkiksi videoitu ihmisen raiskaus tai raaka murha ei aiheuta mitään tuntemuksia, sitä voisi pitää jo huolestuttavana. Mutta me ihmiset ollaan erilaisia. Ei kaikki pysty samaistumaan hanheen, sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kanadanhanhet ovat ihan oikea ongelma Helsingin ulkoilualueilla, että sinänsä ymmärrän kyllä aggression hanhia kohtaan. Omasta mielestänikin kanadanhanhikantaa olisi syytä harventaa Helsingin alueella. Golfaajalla taisi mennä nyt kyllä hanhet sekaisin, ja muutenkin luonnoneläinten tappaminen pitäisi jättää metsästäjille. Golfmailalla hanhen tappaminen on pelkkää kidutusta.
Ne "ongelmalinnut" kylläkin ovat valkoposkihanhia. Olet juuri tuollainen tyypillinen lintuvihaaja, joka ei edes erota eri lintuja toisistaan.
Öö, mitä? Niinhän minä kirjoitinkin. "Golfaajalla taisi mennä nyt kyllä hanhet sekaisin". Kanadanhanhet ovat iso ongelma Helsingissä, joten ymmärrän hanhivihan, mutta golfaaja tappoi eri lajin hanhen eli valkoposkihanhen. Näyttävät kyllä melko samalta, en ihmettele jos menee sekaisin. Lisäksi kirjoitin, että joka tapauksessa hanhen tappaminen golfmailalla on kidutusta, joten en tiedä, miten nyt sait minusta lintuvihaajan väännettyä. Mitä jos lukisit viestin kunnolla ennen kuin kiirehdit näpyttelemään vihaista vastausta.
Siis Helsingissä ne mukaongelmalinnut ovat valkoposkihanhia. On sekin kyllä jo sairasta kun paskominenkin kielletään. Pitäisi ihmisiltäkin kieltää.
Tervetuloa tänne Helsinkiin katsomaan "mukaongelmalintuja". Veikkaan ettei suakaan paljoa naurata, kun joillain alueilla ei voi ollenkaan kävellä astumatta hanhenpaskaan ja hanhet hyökkää sun lasten kimppuun kun olette ulkoilemassa IHMISILLE tarkoitetuilla ulkoilualueilla ja puistoissa. Lapset ja koirat syövät hanhenpaskaa, koska sitä on ihan joka paikka täynnä. Nuo hanhet eivät kuulu tänne kaupunkiin, tämä ei ole niiden luonnollinen elinympäristö.
Älä huoli! Senaattori on pistännyt mailan heilumaan ja tulee pelastamaan sinut ja sun hanhenpaskaa syövät mukulas👍
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän sinä kuvittelet saavuttavasi tuolla someraivolla. Kerää noita voimiasi mieluummin oikeiden ongelmien ratkomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olin jo menettää uskoni kanssasuomalaiseen kun oli näitä puolustuskirjiituksia, mut sentään suurin osa tajuaa teon kipeyden. Se kipeyden taso on jotain sellaista etten ymmärrä mitä sukulaiset kaverit tai kollegat tekee? En pystyisi olemaan näin mielipuolen kanssa samassa tilassa enää koskaan.
Suurin osa näistä kirjoituksista, jotka sinä miellät tekijän ja teon puolustukseksi, ovat ihan täyttä asiaa. Ihmisillä on mennyt suhteellisuudentaju ja täytyy saada se päivittäinen annos raivoa ja tuohtuneisuutta purettua, jos ei livenä, niin sitten netissä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa näistä kirjoituksista, jotka sinä miellät tekijän ja teon puolustukseksi, ovat ihan täyttä asiaa. Ihmisillä on mennyt suhteellisuudentaju ja täytyy saada se päivittäinen annos raivoa ja tuohtuneisuutta purettua, jos ei livenä, niin sitten netissä.
Vierailija kirjoitti:
Eläimen tappaminen ei ole murha. Hullua verrata ihmisen murhaamiseen.
Onko keskiverto AV-mamma joskus kenties käyttäytynyt kovinkaan järkevästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo ap, on hanhi mikä tahansa, sitä ei tapeta! Täysin sairasta viatonta eläintä kohtaan.
Millä tavalla hanhet ovat viattomia? Miten pystyt etenkään tietystä yksittäisestä tapetusta hanhesta vannoa, että se oli viaton?
Tähän olisi kieltämättä kiva kuulla jokin rationaalinen perustelu?
Kyllä ton läjän kuvia vielä sillä instanimellä löytyy. Mahtaa sukulaiset olla ylpeitä. Äiti, isä, vaimo, lapset jne Pomo hyppii myös onnesta tasajalkaa, uskon.
Anteeksi, en ymmärtänyt keskustelun ja keskustelijoiden tasoa. En verrannut näitä kahta tapahtumaa suoraan. Yritin (epäselvästi tosin) kertoa, että se kilteinkin työkaveri, tunnollinen perheenisä, valomerkin aikaan vähän villiintyy. Osa vaikutus tietysti viinalla, mutta osittain sillä että kun muutkin "metsästävät". Tosiasia on, että edelleenkin uskon tämän kiltin työkaverin vetävän liinat kiinni viime hetkellä. En vaan halunnut saattaa meitä kumpaakaan noloon tilanteeseen. Mutta en verrannut hanhen tappoa naisen iskemiseen, en verrannut enkä rinnastanut. Esimerkki oli ryhmähengestä ja ehkä myös -paineesta.
Ja tosiaan anteeksi, mulle on aina ollut vaikeaa tämä nettikeskustelu. En osaa yksinkertaistaa sanomaani riittävästi. Nytkin sitten onnettomasti alettiin suoraan verrata näitä kahta tapausta :(