Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies osti 700 euron läppärin

Vierailija
29.09.2017 |

Eikä sanonut asiasta etukäteen mitään. Onko tuo muka ok?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon vuoksi meillä on omat rahat. Mies ei nillitä mun läppäriostoksista kunhan hoidan puolet yhdessä sovituista menoista.

Eikä miehen tarvinnut maksaa mulle puolta mun vanhasta läppäristä vaikka se siirtyi yhteisen lapsen käyttöön :)

Vierailija
22/28 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keskustele naiseni kanssa it-hankinnoistani. Ei hänkään kysy minulta lupaa meikkien tai pölypussien ostoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin 170euron kauluspaidan koska myynyikuvassa sitä päällään pitänyt malli näytti mulkulta.

Vierailija
24/28 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä sanonut asiasta etukäteen mitään. Onko tuo muka ok?

Jos osti omilla rahoillaan eikä  ostos kaada teidän taloutta niin on ok. Mun mies saa yhteen näytöohjaimeen menemään tuon summan. Ja sen koneeseen menee niitä  2 kpl. Ei  tunnu  missään.

Vierailija
25/28 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osti omilla rahoillaan? Ei vaikittanut perheen yhteiseen talouteen niin että sinä olisit joutunut maksamaan jotain enemmän koska miehen rahat loppu? Silloin ok, kyllähän sitä ihminen saa omat rahansa käyttää mihin haluaa. Olen minäkin ostanut telkkarin, läppärin ja kameran enkä tosiaankaan kysynyt mieheltä ensin.

Vaikuttaa meidän yhteiseen talouteen.

Paljonkos sinun osuutesi on taloutenne tuloista?

Meillä on yhteiset tulot ja annan yhteisiin menoihin enemmän kuin mieheni.

No sitten jatkossa palkka omalle tilille ja menot puoliksi? Yhteinen tili  on silkkaa tyhmyyttä jos toinen ostelee itselleen niillä rahoilla omaan käyttöön tavaraa.

Vierailija
26/28 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nuo tuon halvemmilla läppäreillä ei oikein tee mitään, eli hinta varmasti suunnilleen kohdallaan, olettaen että läppärille on tarvetta.

Vierailija
27/28 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika lukihäiriöistä porukkaa ap on sanonut moneen kertaan, että vaikuttaa heidän yhteiseen talouteensa ja silti täällä yhä uudelleen toitotetaan, että jos osti omilla rahoillaan, niin on ok.

Se on ihan sama maksoiko kone 700 vai 5000 e. Summa tulee suuhteuttaa perheen ja etenkin ostoksen tehneen henkilön tuloihin. Aika monelle 700 e on todella iso raha. Jos miehellä ei ole tuon verran ns. ylimääräistä, niin silloin ei ole ok tehdä tuollaisia hankintoja neuvottelemasta niistä ensin toisen perheen kustannuksia maksavan osapuolen kanssa.

Vierailija
28/28 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymykseen ei ole yksiselitteistä vastausta. Mutta se ei ole ok, jos tämä läppärin ostaminen tarkoittaa sitä, että koko muu perhe joutuu syömään pelkkää makaronia ja kaurapuuroa loppukuukausi. Koska iskän ostoksen takia ei pakollisten laskujen jälkeen jää rahaa enään ruokaan. Jos mies on omista rahoistaan säästänyt, kun on samalla osallistunut myös perheen muihin kuluihin, ei kenelläkään ole tähän sanottavaa.

Toinen vastaukseen vaikuttava tekijä on, kuinka pakollinen tämä ostos on. Jos mies on työtön, kotikone hajonnut ja lähin kirjaston tyyliin 50 km päästä jossa pääsisi nettiin ja tekemään työhakemuksia. Voi tämä läppäri sinne kotiin olla hyvinki järkevä ostos vrt ajella sinne kirjastoon, kun benskakaan ei ole ihan ilmaista. Toki tällaisessa tilanteessa pitäisi yhdessä keskustella mikä on järkevä ostos.

Missä kohtaa mainittiin lapset?