Työkkärin omat sivut - neuvoja pyytäisin.
Eli kun eilen niiden piti soittaa, ja tänään sivuilla lukee näin: Asiointipäivää on automaattisesti muutettu ja vastuuvirkailija on saanut viestin työnhakutilanteen tarkistamisesta. Niin mistä kohti sivuja löytää sen uuden asiointipäivän?
Kommentit (21)
En tiedä oliko eka vastaus laitettu tosissaan vai ei, mutta kuulostaa kummalliselta. Kai sieltä sivuilta jostain se päivämäärä löytyy...?
No kai ne tuossa sanoo että päivää on muutettu, mutta uutta päivää ei ole tiedossa. Mulla ei edes omissa tiedoissa lue mitään asiointipäivää. On muuten veemäistä odotella ja pidättää hengitystään että soittaako ne tänään vai eikö. Ja sitten käydä lukemässä hähää ei me soitella ollenkaan. Lupaukset täytyisi pitää.
Joo, se on inhottavaa odotella, hyvä että suihkussa uskaltaa käydä... Eli tuleekohan se yhteydenotto vielä ton tekstin jälkeen, vai oliko toi automaattinen asiointipäivän muutos se yhteydenotto?
Minullakaan ei enää lue yhteydenottopäivää. Eivät kai itse pysyneet suunnitelmissaan.
Eli asiointipäivää ei muillakaan näy? Minullakaan ei näkynyt ennen tätä uutta tekstiäkään, muistin sen vaan keväällä lukeneeni että se oli 28.9.
Ei asiointipäivää. Anna asian olla. TE toimisto aiheuttaa erittäin kovaa lisäpainetta jo muutoinkin kuormittavassa tilanteessa: jo neljättä vuotta ilman työtä. Enkä tiedä enää mitä tehdä.
Minullakin luki vielä kesällä omilla sivuilla yhteydenottopäivä, mutta nyt se on kadonnut. Ilmeisesti tilanne toimistoissa on liian sekava ja tarkat päivämäärät on - ainakin toistaiseksi - unohdettu.
Kiitoksia vastanneille. Vielä jollain kokemusta, esim. siitä että ottavatko tuollaisen tekstin jälkeen yhteyttä lähipäivinä, puolen vuoden päästä...
Ne yhteydenottopäivät hävisivät mielestäni kesän aikana, ei minullakaan enää näy. Puoli vuotta meni edellisestä ja nyt syksyllä yhteydenotto tuli Omien sivujen tehtäviksi, piti tehdä työllistymissuunnitelma ja lähettää se tiettyyn päivään mennessä virkailijalle hyväksyttäväksi, pari viikkoa oli aikaa.
Tein ja seuraavana päivänä oma ehdotus oli tullut tehtäviksi siihen etusivulle + virkailija oli lisännyt itse niitä tehtäviä (joita en siis mitenkään ollut päättämässä, mielestäni tuo tehtäisiin yhdessä työnhakijan kanssa ainakin lain mukaan) ja laittanut määräpäivät, 3 kk aikaa tehdä.
Sekava vastaus, mutta niin oli sekava se yhteydenottokin.
Eli yhteydenotto voi tulla myös omien sivujen kautta, hyvä tietää. Sekavaa vaikuttaa työkkärin toiminta olevan...
Todella sekavaa, eikä mitään oikeaa apua uskalla pyytää, koska siitä saa kuitenkin karenssin.
Niillä on siellä jo pitempään ollu kupongit sekasin ku työttömiä on niin saatanasti. Otat ny ihan chillisti vaan. Ne soittaa ku soittaa. kolmena päivänä peräkkäin, jos et vastaa. Sit tulee tekstari.
Näin siksi ku jengi ei nykyään enää vastaa outoihin numeroihin puhelinmyynnin, huijausten ja hullujen takia.
Ei ne voi mitään päätöksiä tehä ennen yhteyttä suhun. eli tässä niitten yhteys on välitysviesti siitä, että heidän laittama viesti on sun numeroon vastaanotettu.
Jotain TE-palveluiden ja netin asiointisivujen toimivuudesta kertoo se fakta, että tasaisin väliajoin täällä joku hätääntynyt/huolestunut työnhakija kysyy neuvoja.
Siis Vauva Aihe Vapaa-palstalta.
Hei ap! Työnhakusi on toistaiseksi voimassa, eli ota rauhassa. Olen toiminut ihan normaalisti, peseytynyt, käynyt kaupassa, hoitanut asioitani. Näkeehän sen kännystä, jos on soitto tullut, soittaa sitten itse takaisin. Noita päivämääriä ei ole kenelläkään. Itselläni meni vuosi edellisestä soitosta. Tosin olen jo iäkkäämpi, meitä ei niin kiusata.
Kiitos ystävällisistä vastauksista. Lisääkin keskustelua aiheesta luen mielelläni!
Vierailija kirjoitti:
No kai ne tuossa sanoo että päivää on muutettu, mutta uutta päivää ei ole tiedossa. Mulla ei edes omissa tiedoissa lue mitään asiointipäivää. On muuten veemäistä odotella ja pidättää hengitystään että soittaako ne tänään vai eikö. Ja sitten käydä lukemässä hähää ei me soitella ollenkaan. Lupaukset täytyisi pitää.
Nykyään ihmiset eivät vastaa tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin. Siksi työkkäristä tulee tekstari "sinulle soittaan numerosta ..."
Työkkärin soiton tunnista 0295-alusta, viranomaisten käytössä.
https://www.google.fi/search?client=opera&q=0295+numero&sourceid=opera&…
Kannattaa vastata näihin.
Käytä tietosuojavaltuutetun tarkastusoikeuslomakkeella tarkastusoikeuttasi, kerran vuodessa ilmaista.