Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nelihenkisen perheen ruokamenot alle 500 kuussa, eikä tarvitse syödä yksipuolisesti

Vierailija
28.09.2017 |

Nämä hinnat ovat pk-seudun cittareissa ja nettialepassa, jos joku ihmettelee. Varmaan joku on halvempaa tai kalliimpaa kuin muualla, mutta näissä liikutaan.

- poronkäristystä kaksi pakkausta, yhteensä 6 e, puoli kiloa
- kaksi kiloa lohta, 16 e
- porsaan piknik-paisti 6 e 1,4 kg
- nakkeja (HK aito nakki 420 g) 3 e
- kanan ohuita fileleikkeitä 600g 6 e
- sikanauta 3 e 700 g, tästä kolmisen sataa grammaa hernekeittoon

- perunoita 2 viiden kilon pussia, jää viikon ajalta ylikin. 4 e
- porkkanoita 2 kg 2,40
- kurkkua 2 kg 2,60
- tomaattia kilo 1,90
- jäävuorisalaattia kilo 2,30
- vaasan ruispaloja 2 pussia, 3,40
- sämpyläjauhoja (sämpylät teen itse, koska helppoa) 1,50, kuivahiiva 1,54
- munia 10 kpl 1,25
- kaurapuurohiutaleita 2,5 kg 3,15
- kilo jasmiiniriisiä 2,25
- spagettia 1 kg, 1,80
- oivariinia rasia 3,15 iso rasia
- juustoa 1 kg (Rainbowin kermajuusto) 4 e
- sipulia kilo 1,45
- tomaattimurskaa 2 prk kastikkeeseen 0,70
- banaaneja 2 kg, 2,60
- omenoita kaksi kiloa 3,10
- bataattia kilo 2,15
- herneitä puoli kiloa (kuivattuja) 0,70

- maitoa 7 litraa 4,55
- valkosipulituorejuustoa 200 g 1,40 (bataattikeittoon)
- kahvipaketti 3 e
- sokeri 0,75 (kahviin ja puurolle)
- etikkaa 1,05 (etikkakurkkuun)

Ruuiksi noista:
- lohta ja muusia, lohikeitto jämistä
- kanakastike ja riisiä
- piknikpaistia ja lohkoperunoita
- possukastike ja muusia paistin jämistä
- nakkikastike ja perunat
- poronkäristystä ja muusia
- lihapullia ja spagettia tomaattikastikkeen kera
- viikonloppulounaaksi bataattikeittoa ja hernekeittoa.

Lisukkeeksi salaattia ja porkkanaraastetta, itse tehtyä etikkakurkkua.
Aamupalaksi ja iltapalaksi kahvia, omenoita ja banaania, puuroa, ruisleipää tai itse tehtyjä sämpylöitä juuston tai keitetyn kananmunan kera.

Hintaa viikon ruuille neljälle hengelle 96,70. Emme syö kotona arkisin kuin yhden lämpimän aterian, lapset syövät lounaan koulussa ja tarhassa, me vanhemat syömme voileivät ja tähteitä.

Lapsille tulee välillä ostettua paketti jäätelöä tai pullo colaa, yleensä viikonlopuksi jotain muutamalla eurolla.

Terveellistä perusruokaa, jossa kalaa, kasviksia, juureksia, lihaa, viljatuotteita.

Kuukausikulut siis kumminkin neljältä selvästi alle 500. Ei se terveellinen ruoka oikeasti kauheasti maksa.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteellista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteellista kirjoitti:

No eipä mene meilläkään nyt kun lapset saa jopa 3 ateriaa päiväkodissa. 450-500e riittää aivan hyvin. Vähempikin jos pihistelee.

Toista se oli kun olin kotiäiti, ja kaikki ateriat tehtiin kotona..

Niinno, ei minulla kyllä mennyt olennaisesti enempää rahaa silloinkaan, koska kokkasin isompia satseja ja panin puolet lounaiksi pakastimeen. Muistini mukana noin viidessä sadassa liikuttiin silloinkin. Ja lapset pieninä söivät aika lailla niukemmin, joten vaikka 400 g jauhelihasta sai oikein hyvinkin iltaruuan ja vähän lapsille lounastakin. Nyt ei kyllä enää saa isoa satsia.

Ap

Itse taas koen ettei ne jauhelihasopat ja tonnikalasalaatit juuri mitään maksa. 400g jauhelihaa maksaa 1,99e joten aikalailla sama ostaako yhden vai kaksi pakettia.

Aamu-, väli- ja iltapalat maksaa ellei tykkää puurolinjasta. Me ei tykätä. Marjat, jogurtit, viilit, rahkat, myslit, leivät, leivänpäälliset mm juustot, runsaasti hedelmiä yms tekee kauppalaskuun yllättävän ison loven. Nyt kun kotona syödään vain iltapala ja päivällinen niin kyllä se näkyy kauppalaskussa.

Ruokakoot meillä ei vielä ole muuttuneet, ihan samanlaisen satsin tuo 2v vetää kuin 6 veekin. Tai itseasiassa jopa enemmän...

No, ajattelin lähinnä lounaita. Aamu-, väli-, ja iltapalat meillä syödään muutenkin.

Marjoja toki voi poimia itsekin. Viiliä olen aina tehnyt itse, se on älyttömän helppoa ja siemenen saa aina edellisestä satsista. Leipää kannattaa leipoa itse, saa todella halvalla.

Ja joku mysli on aika turhake, puuro ajaa saman asian. Jos nyt välttämättä haluaa, niin mysliäkin saa tehtyä helposti itse, paahtamalla kaurahiutaleita ja lisäämällä kuivattuja hedelmiä.

Joku valmismysli maksaa alle kolme euroa viikossa. Kun minun ruokabudjettini on 440 e kuussa, viiteen sataan jää kyllä matkaa. Voipi ostella sitä mysliäkin paketin viikossa, samoin vaikka ostojogurttia pari purkkia viikossa, ja silti on koossa vasta 463 euroa kuussa!

Oikeasti.

Ap

Niin mutta nyt puhuttiin ostamisesta. Toki joku aina saa marjat omasta puskasta tai naapurin Pirjolta, mutta jos ne joutuu ostamaan niin kyllä ne vaan maksaa. Naurattaa aina kun joku sanoo että tein tänään ruuat kahdella egellä, kalan otin pakkasesta ja perunat kellarista ja ostin vaan kerman ja porkkanapussin. Hohhoijjaa, ei niin voida vertailla kauppakassin hintaa...

Minä tein tänään ruokani 50 sentillä (yksi annos), enkä ottanut mitään pakkasesta, vaan ihan kaupan tuotteita käytin. Kaalilaatikko oli ruokana ja oikein hyvää ja maistuvaa oli.

Kahden euron ruokia syön vain korkeintaan kerran viikossa.

t: köyhä

Vierailija
62/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi laskea kyllä koko ajan ruokakulujuja ja ostoksien hintaa. Vuorotyöperheessä vielä nämä syömiset kulkee vähän omia aikojaan. Teinit tekevät itse ruokansa aika usein, kun ollaan iltavuorossa tai yövuoroviikko on meneillään.

Tonnin olen katsonut menevän joka kuukausi prismaan. Kyseessä 6 henkinen perhe. 

Onneksi ei ole niin tiukkaa joka eurosta, että pitäisi laskea, mitä uskaltaa kaupasta ostaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomaa, että suomalaisperheissä mietitään tarkkaan mitä maksaa ja mitä syödään. Porkkanasosekeitolla pysyy takuuvarmasti oravanraatona. Sitten on nämä nyyttärit.... Meillä lapset sanoivat, etteivät he halua enää koulun nyyttäreille, kun siellä on niin pahoja karkkeja ja keksejä. Heidän viemänsä Dumblet on syöty ennenkuin ehtivät itse ottaa... huoh. Koulukaverit tulevat mielellään koulun jälkeen meille, kun tiedossa äidin tekemiä oikeita lihapullia kuin myös perunamuussia. Samoin itsetehty lasagne ja puolivalmisteinen italianpata maistuu niin, että koko pata menee. Hupaisaa huomata, että omat lapset syövät paljon vähemmän kuin vieraat. Välillä mietin, että saavatko nämä vieraat lapset kotona ruokaa ollenkaan. Ai mut sehän tulee halvaksi, että käyvät naapurissa syömässä:D Ja lapsemme ovat todellakin normaalipainoisia hyvällä ja terveellisellä kotiruualla kyllästettyjä. Sääliksi käy näitä nälkäisiä pieniä vieraita, mutta hyvä kun näkkileipä ei paljoa maksa....tai se porkkanasosekeitto, jota kukaan ei pidemmän päälle syö. Hyvä, että voin tarjota lapsien kavereille edes pari kertaa viikossa kunnon ruokaa niin jaksavat opiskella. Ps. Meillä ei syödä koskaan kasleria.

Vierailija
64/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihapiirakoita ja hodareita välipaloiksi? Huh....

Niin? Nuo mun teinit on hoikkia ja liikunnallisia, syövät sitten kotiruokaa illalla. Noi on käteviä, kun on kiire tankata ennen harrastuksia ja läksyjä.

Mitä sä oikein kuvittelet teinien noin yleensä vetävän välipalaksi? Spiruliinasmoothietako? ;-)

No meillä on kolme urheilevaa teinipoikaa, eikä lihiksiä tai hodareita syödä koskaan. Itse asiassa olen joskus yrittänyt kiireiden keskellä ostaa jääkaappiin jotakin nopeaa einesruokaa, mutta tuppaa jäädä syömättä. Väkertävät kyllä smoothieita yms.

Vierailija
65/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tossa todella koko kuukauden ostokset?

Todella vähän kasviksia ja hedelmiä. Päivittäin ei tuu varmaan edes 100 g per nuppi.

Hedelmiä (mm. Banaania) syödään jutun mukaan mm. aamupaloilla, mutta sitä in 2 kg. Tarkoittaa yhteensä noin kymmentä banaania.

Kananmunia syödään mm. leivän päällä, niitä on kuukaudeksi 10 kpl.

Leipä on ruokavaliossa merkittävässä roolissa, jopa lounaana. Sitä on kuukaudeksi 2 pussia ruispuikuloita ja pussillinen sänpyläjauhoja.

Ruokia on yhteensä 10 kpl. Kalaa on kaksi ruokaa kuukauden aikana. Kaksi ruoista on aikamoista prosessoitua mössöä (nakit ja picnic-paisti https://www.hk.fi/tuotteet/tuote/hk-piknikpaisti-n15-kg/). Jauheliha halvinta sika-nautaa.

Lapset taitaa olla vielä tosi pieniä.

Vierailija
66/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kala on tosi usein tarjouksessa 5-10e kilo

Naudanpaisti on kerran kuussa ~10e kilo

Porsaan ulkofile/kassler 6-10e kg

Broiler suikaleet/koivet myös usein tarjoukses

Teen niin että ostan yleensä 4 viikon satsin aina tarjouksesta. Ja pakastan. Tähän menee n. 40e

Kasviksia ostan 25 eurolla viikossa, usein ostan torilta missä on euron kilo tarjouksia tai kaupasta euronpäiviltä/ Lidlistä. Marjat kerään metsästä.

Sieniä olen myös nyt saanut ison määrän kun käytiin perheen kanssa luontoretkellä viikonloppuna.

Leivät leivon pääosin itse muksujen kanssa viikonloppuna.

Maitotuotteisiin menee 30e viikko. Voi, maito, juusto.

Muihin kuten riisi, pasta mausteet menee n. 20e kuukaudessa.

Herkkuihin menee n. 10- 20/ viikko

Alle viiden sadan selvitään todella helposti, esim nyt mulla on jo taas pakastin täynnä lihaa joten seuraavassa kuussa ei tarvi ostaa mitään lihaa.

Silakka ehkä tai pakastesei mutta ei muut kalat. Naudan paistia en ole saanut alle 12€ ainakaan 10 vuoteen.

Vierailija
67/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteellista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteellista kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteellista kirjoitti:

No eipä mene meilläkään nyt kun lapset saa jopa 3 ateriaa päiväkodissa. 450-500e riittää aivan hyvin. Vähempikin jos pihistelee.

Toista se oli kun olin kotiäiti, ja kaikki ateriat tehtiin kotona..

Niinno, ei minulla kyllä mennyt olennaisesti enempää rahaa silloinkaan, koska kokkasin isompia satseja ja panin puolet lounaiksi pakastimeen. Muistini mukana noin viidessä sadassa liikuttiin silloinkin. Ja lapset pieninä söivät aika lailla niukemmin, joten vaikka 400 g jauhelihasta sai oikein hyvinkin iltaruuan ja vähän lapsille lounastakin. Nyt ei kyllä enää saa isoa satsia.

Ap

Itse taas koen ettei ne jauhelihasopat ja tonnikalasalaatit juuri mitään maksa. 400g jauhelihaa maksaa 1,99e joten aikalailla sama ostaako yhden vai kaksi pakettia.

Aamu-, väli- ja iltapalat maksaa ellei tykkää puurolinjasta. Me ei tykätä. Marjat, jogurtit, viilit, rahkat, myslit, leivät, leivänpäälliset mm juustot, runsaasti hedelmiä yms tekee kauppalaskuun yllättävän ison loven. Nyt kun kotona syödään vain iltapala ja päivällinen niin kyllä se näkyy kauppalaskussa.

Ruokakoot meillä ei vielä ole muuttuneet, ihan samanlaisen satsin tuo 2v vetää kuin 6 veekin. Tai itseasiassa jopa enemmän...

No, ajattelin lähinnä lounaita. Aamu-, väli-, ja iltapalat meillä syödään muutenkin.

Marjoja toki voi poimia itsekin. Viiliä olen aina tehnyt itse, se on älyttömän helppoa ja siemenen saa aina edellisestä satsista. Leipää kannattaa leipoa itse, saa todella halvalla.

Ja joku mysli on aika turhake, puuro ajaa saman asian. Jos nyt välttämättä haluaa, niin mysliäkin saa tehtyä helposti itse, paahtamalla kaurahiutaleita ja lisäämällä kuivattuja hedelmiä.

Joku valmismysli maksaa alle kolme euroa viikossa. Kun minun ruokabudjettini on 440 e kuussa, viiteen sataan jää kyllä matkaa. Voipi ostella sitä mysliäkin paketin viikossa, samoin vaikka ostojogurttia pari purkkia viikossa, ja silti on koossa vasta 463 euroa kuussa!

Oikeasti.

Ap

Niin mutta nyt puhuttiin ostamisesta. Toki joku aina saa marjat omasta puskasta tai naapurin Pirjolta, mutta jos ne joutuu ostamaan niin kyllä ne vaan maksaa. Naurattaa aina kun joku sanoo että tein tänään ruuat kahdella egellä, kalan otin pakkasesta ja perunat kellarista ja ostin vaan kerman ja porkkanapussin. Hohhoijjaa, ei niin voida vertailla kauppakassin hintaa...

Minä tein tänään ruokani 50 sentillä (yksi annos), enkä ottanut mitään pakkasesta, vaan ihan kaupan tuotteita käytin. Kaalilaatikko oli ruokana ja oikein hyvää ja maistuvaa oli.

Kahden euron ruokia syön vain korkeintaan kerran viikossa.

t: köyhä

Niin? Oli taas asia erikseen. Mut sitä täyteläistä ja ravitsevaa kalasoppaa sä et tee 50 senttiin/ annos.

Tavoite eikai muutenkaan ollut kilpailla kuka on köyhin ja vetelee vaan kaalia 4 päivää viikossa... huoh.

Vierailija
68/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin menee alle 500e kk ruokakauppaan rahaa ja meitä on neljä. Mies törmää lounaisiin, enkä ole saanut lopettamaan. No, rahan vuoksi ei tarvitse mutta olisi nyt edes se parikymppiä kiva niissä viikossa säästää.

Suunnittelen kaikki ruoat ennalta ja tilaan keräilypalveluna kerta viikossa. Ei tule hävikkiä eikä heräteostoksia. Eikä tarvitse maleksia kaupassa.

Vierailija
69/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän vähän ja yksipuolisesti vihanneksia ja hedelmiä tuon kokoiselle perheelle. En myöskään pärjäisi ilman kalaa ( = muuta kuin kassilohta) tai äyriäisiä. Tai hyviä juustoja. Mutta makuasioista ei passaa kiistellä - jos teille maistuu puuro, sika-nauta ja ainainen porkkanaraaste ja se on mielestäsi monipuolista niin eihän siinä mitään jos kaikki ovat tyytyväisiä (terveys on sitten asia erikseen).

Vierailija
70/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla,terveellisesti ja monipuolisesti voi syödä,mutta se vaatii aikaa ja sen että kaupat/tehtaanmyymälät on lähellä..bensa maksaa sen verran ettei halvan perässä kannata ajella.Meillä suurperhe ja kierrän 1-2kertaa viikossa 4 isoa kauppaa/3tehtaanmyymälää läpi ja ostan sitä mikä on halpaa..hyvin harvoin mitään normihinnalla. Pakastan paljon tuotteita. Tälle hetkellä olen kotona ja on aikaa tälle,mutta työssä ollessani käytiin lähinnä vaan Prismassa kun ei ympäriinsä ehtinyt/jaksanut kiertää. 8:n henkeä meitä on ja ruokaan menee n.400e kuussa..on teinejä isommat ja pari nuorinta lasta allekouluikäisiä.

Vierailija
71/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustupa huviksesi kouluruuan ravintosisältöön! Se ei todellakaan riitä kasvaville lapsille päivän ateriaksi :( Ravintoköyhän ruuan syömisen seuraukset näkyvät vasta vuosikymmenten kuluttua. Lihaa kouluruuassa harvoin on nimeksikään ja lähes kaikki tulee pakasteesta.

Säästät aivan väärässä paikassa kun et tarjoa lapsillesi laadukasta ruokaa. Sämpylä ei riitä iltapalaksi!

Terveisin ravitsemusterapeutti

Vierailija
72/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Ei kukaan epäile ettei 500 eurolla osta kahden aikuisen ja lapsen ruokia. Kyllä ne budjetin ylityslulut muodostuu ihan muusta kun kotona tehdystä ruuasta. Aina vaan ei viitsi tehdä kotona ruokaa ja mennää pikaruokaravintolaan tai ravintolaan, tulee ostettua lehtiä, päiväkahviherkkuja viikonlopuksi, olutta, siideriä, vieraille tarjottavaa, punaviinipullo, käytyä kahvilassa, ostettua lapsille jotain heille mieluista roskaruokaa kaupasta. Näistä sitten muodostuukin perheessä helposti 150-200 euroa.

Pointtini on, että kyllä kaupasta ostettu ruoka on edullista, mutta se kaikki muu, joka kuuluu myös elämiseen tekee budjettiin ison loven.

Vierailija
73/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hintaa viikon ruuille neljälle hengelle 96,70. Emme syö kotona arkisin kuin yhden lämpimän aterian, lapset syövät lounaan koulussa ja tarhassa, me vanhemat syömme voileivät ja tähteitä.

Lapsille tulee välillä ostettua paketti jäätelöä tai pullo colaa, yleensä viikonlopuksi jotain muutamalla eurolla.

Terveellistä perusruokaa, jossa kalaa, kasviksia, juureksia, lihaa, viljatuotteita.

Kuukausikulut siis kumminkin neljältä selvästi alle 500. Ei se terveellinen ruoka oikeasti kauheasti maksa.

Olihan tää trolli, olihan?

Itse syön ihan kaiken kotona ja ruokaan menee kuussa 70-80 euroa ja syön ihan terveellisesti ja monipuolisesti.

Mutta sä et armaankaan ole sen paremmin koululainen tai opiskelija? - Jos olet kyllä vähintään erinomainen kokki jos pystyt tekemään vain itsellesi yhtä monipuolisen aterian kuin, mitä kouluissa  /opiskelupaikoissa on mahdollista saada joko ilmaiseksi tai hyvin edullisesti. - Usein on myös valita mahdollista valita useammasta kuin yhdestä vaihtoehdosta.    

Vierailija
74/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustupa huviksesi kouluruuan ravintosisältöön! Se ei todellakaan riitä kasvaville lapsille päivän ateriaksi :( Ravintoköyhän ruuan syömisen seuraukset näkyvät vasta vuosikymmenten kuluttua. Lihaa kouluruuassa harvoin on nimeksikään ja lähes kaikki tulee pakasteesta.

Säästät aivan väärässä paikassa kun et tarjoa lapsillesi laadukasta ruokaa. Sämpylä ei riitä iltapalaksi!

Terveisin ravitsemusterapeutti

Juurikin tämä. Kouluruoka on niin prosessoitua ja ravinneköyhää, että siihen kotiruokaan on oikeasti ns. panostettava puhtaiden, kunnollisten raaka-aineiden ja riittävän proteiinin kanssa. Lihikset, hodarit ja muu höttö ovat juuri siksi meillä pannassa - koulussa saa sitä ravinneköyhää ruokaa ihan riittävästi.

Vierailija
75/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kala on tosi usein tarjouksessa 5-10e kilo

Naudanpaisti on kerran kuussa ~10e kilo

Porsaan ulkofile/kassler 6-10e kg

Broiler suikaleet/koivet myös usein tarjoukses

Teen niin että ostan yleensä 4 viikon satsin aina tarjouksesta. Ja pakastan. Tähän menee n. 40e

Kasviksia ostan 25 eurolla viikossa, usein ostan torilta missä on euron kilo tarjouksia tai kaupasta euronpäiviltä/ Lidlistä. Marjat kerään metsästä.

Sieniä olen myös nyt saanut ison määrän kun käytiin perheen kanssa luontoretkellä viikonloppuna.

Leivät leivon pääosin itse muksujen kanssa viikonloppuna.

Maitotuotteisiin menee 30e viikko. Voi, maito, juusto.

Muihin kuten riisi, pasta mausteet menee n. 20e kuukaudessa.

Herkkuihin menee n. 10- 20/ viikko

Alle viiden sadan selvitään todella helposti, esim nyt mulla on jo taas pakastin täynnä lihaa joten seuraavassa kuussa ei tarvi ostaa mitään lihaa.

Silakka ehkä tai pakastesei mutta ei muut kalat. Naudan paistia en ole saanut alle 12€ ainakaan 10 vuoteen.

No en tiedä missä asut mutta Turussa ainakin todella usein lohi tarjouksessa, samoin naudan sisä- tai paahtopaisti. Myös naudan ulkofile 17,90 ja ahvenfileet 19,90

Tälläisillä hinnoillamulla löytyy pakkasesta tavaraa viimeisen puolen vuoden sisään ostettu

Vierailija
76/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävän vähän ja yksipuolisesti vihanneksia ja hedelmiä tuon kokoiselle perheelle. En myöskään pärjäisi ilman kalaa ( = muuta kuin kassilohta) tai äyriäisiä. Tai hyviä juustoja. Mutta makuasioista ei passaa kiistellä - jos teille maistuu puuro, sika-nauta ja ainainen porkkanaraaste ja se on mielestäsi monipuolista niin eihän siinä mitään jos kaikki ovat tyytyväisiä (terveys on sitten asia erikseen).

Sun täytyy sitten vaan toivoa ettei elämä heitä tiellesi mitään odottamatonta ettet kuole kun et pysty ostamaan juustoja ja äyriäisiä.

Ei me ainakaan vielä olla sairastettu vaikka yritetään pienellä rahalla sinnitellä ja syödä monipuolisesti.

Vierailija
77/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noilla elä.

Heh, jo sillä 10 kilolla perunoita ihan varmasti elää.

Vierailija
78/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noilla elä. Teilläkin varmaan syödään myös aamupalaa ja välipalaa. Ja jotain niiden lounasleipien päällä. Ne leiväthän maksavat paljon enemmän kuin oikea ruoka.

Sun otsikkosi voi kyllä pitää paikkansa. Mutta perustelusi ovat ala-arvoiset.

Sinä et siis osaa lukea? Vai ymmärrys on ala-arvoinen?

Juurihan minä tuossa listasin. Että aamupalaksi ja iltapalaksi on puuroa, ruisleipää, sämpylöitä (joiden päällä juustoa ja keitettyä kananmunaa), banaaneja ja omenoita.

Minä syön lounaaksi sämpylän ja hedelmän, mies viikonloppuna ja ilta-aterioilta jääneitä tähteitä. Lapset tietysti saavat lounaan päiväkodissa ja koulussa.

No kuule, minä syön joka aamu puuroa ja mehukeittoa, iltapalaksi voileipää ja hedelmän ja lounaaksi jotain halpaa, ja silti ruokaan menee 160 - 200 e/kk. Jos 500 e riittää neljälle, niin kyllä siinä aika yksipuolisesti syödään tai nähdään nälkää.

Vierailija
79/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap:n ruokamenot kokonaisuudessan 4 €/päivä/henkilö... Uskokoon ken tahtoo.

Vierailija
80/103 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noilla elä.

Heh, jo sillä 10 kilolla perunoita ihan varmasti elää.

Se 80grammaa ja 60 kcal per henkilö per päivä. Onneks olkoon jos sillä ihan varmasti elät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä