Onko sulla sellaista tuttua 30-40v miestä joka olisi ihan hyvä mies, mutta sinkku?
Esim veli, poika, kaveri, työkaveri. Ihan kuka tahansa kenet vain tunnet ja joka olisi ihan kunnollinen kun vain löytäisi jonkun? Ajattelin vain, että onko sellaisia miehiä olemassakaan kun tuntuvat olevan kadonneet.
Kommentit (1617)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse saman ikäinen nainen, olet aivan liian vanha tekemään lapsia.
Tämähän on potaskaa mutta vaikka olisi tottakin niin senhän ei pitäisi teidän miesten kannalta ongelma olla, mitä tämänkin palstan miesten kommentteja naisten "perheunelmista" lukee niin nykymiehethän ovat mitä ilmeisimmin alkaneet vihata naisten halua saada lapsia.
Itse olin tommonen perusjamppa, joka ei oikein naisille ollut koskaan kelvannut. Olin vaan liian hiljainen ujo tyyppi myös. Lopulta löysin tyttöystävän ja vaimoksikin se lopulta tuli.
Minulla ei ole koskaan ollut mahdollisuutta saada lapsia, koska en ole koskaan löytänyt naista, joka haluaisi kanssani lapsia. Edes elämänkumppanin löytäminen oli todella vaikeaa, ja uskoin siinä 30-vuotiaan ikisinkkuna, etten koskaan kelpaa kenellekään. Sattuma toi sitten tuon ihanan naisen elämääni. Hän oli "toisella kierroksella" ja kriteerit olivat elämänkokemuksen myötä pudonneet.
Sama tilanne on monella tavallisella miehellä, joita tunnen. Ei vaan kelpaa kenellekään. Suomessa on yli 40% sinkkutalouksia, ja se johtuu suurelta osin siitä, että naiset etsivät niitä tarujen prinssejä ja ovat mieluummin yksin, kuin "tyytyvät" siihen tavalliseen mieheen.
Vierailija kirjoitti:
On. Koulutettu, vakavarainen, mukava, mutta lyhyt ja ei kyllä komeaksi voi sanoa. Hiukan on massuakin. Tällä hetkellä 39. Etsii noin 30-vuotiasta naista, koska haluaa perheen. Etsii tosissaan, mutta mitään ei ilmaannu. Osaatteko naiset oikeasti sanoa, missä vika.
Yksikin fataali vika miehessä riittää. Tuossa on jo useampi (lyhyt, ei komea, lihava).
Itsellä ujous ja lihavuus olivat fataalit viat. Onneksi niistä pääsi eroon, kun vaan tajusi että sinkkuus on niistä kiinni. Laihdutin ja opettelin small talkin, vaikka kuinka teki pahaa puhua tuntemattomille. Siitä se oli oikeasti kiinni.
12121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Koulutettu, vakavarainen, mukava, mutta lyhyt ja ei kyllä komeaksi voi sanoa. Hiukan on massuakin. Tällä hetkellä 39. Etsii noin 30-vuotiasta naista, koska haluaa perheen. Etsii tosissaan, mutta mitään ei ilmaannu. Osaatteko naiset oikeasti sanoa, missä vika.
Etsisi oman ikäisistään. Ja tasoisistaan: ruman ja ylipainoisen on kelvattava.
Höh. Ei naisia näin voi yleistää! Tuntuvat parempina säilyvän kuin miehet.
Totta. Korjaan: etsisi about oman ikäisistään. Hyvinhän se vähän päälle nelikymppinenkin vielä ehtii lisääntymään. Lyhyen ja mahakkaan ei ole kovin todennäköistä 30v lisääntymishaluista löytää, heillä on vielä enemmän varaa valita kuin nelikymppisellä.
Vaikuttaa siltä että aika moni nainen sekottaa Tinder-kysynnän parisuhdekysyntään. Se että lähes kuka tahansa 35+ nainen saa Tinderistä helposti komeita minkä tahansa ikäisiä panijoita, ei tarkoita sitä että miehet jonottaisivat alttarille.
Tuon kuvatun miehen mahdollisuuksia miettiessä kannattaa muistaa että
- koulutus ja vakavaraisuus nostavat miehen tasoa- ylipaino on pienempi miinus miehellä kuin naisella, suurin miinus miehellä on enemmänkin hintelyys joka naisella olisi pienempi miinus
Hieman mahakkaan, ei-komean mutta koulutetun ja vakavaraisen miehen vastine siis voi hyvinkin olla melko tavallisen näköinen, vähän pyöreä 33-35v nainen jolla on todella kiire perustaa perhe. Jos haussa on hoikka ja nätti kolmekymppinen, mahdollisuudet alkavat näyttämään heikoilta.https://flavorwire.files.wordpress.com/2014/09/ijgzwsk.png
Tästä kuvaajasta näkyy elintapojen vaikutus. Åbo Akademin tutkimuksen mukaan, johon osallistui 12 000 suomalaista, naisen paras ikä on n. 25v ja miehen paras ikä on naisen ikä + 3-5v. Kuitenkin tosielämässä miesten silmissä tuota nuorempi on kaunein, ja naiset n. 35v jälkeen lakkaavat pitämästä itseään vanhempia (huonokuntoisia) miehiä parhaan näköisinä. Mahasta kannattaisi siis hankkiutua eroon, ja ehkä päivittää tyyliä nuorekkaammaksi.
Olet kyllä täysin väärässä. Ylipaino on fataali vika miehellä. Itse 185cm pitkänä lihanava miehenä (110kg) en kelvannut kenellekään (ikävuodet <30), mutta kun laihdutin 80kg painoon, kelpasin.
Akateemisella koulutuksella, hyvällä työpaikalla, omakotitalolla yms. ei ollut asiaan mitään merkitystä. Eikä se luonnekaan mihinkään muuttunut. Tuo ylipainon katoaminen oli aivan taikaisku asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin tommonen perusjamppa, joka ei oikein naisille ollut koskaan kelvannut. Olin vaan liian hiljainen ujo tyyppi myös. Lopulta löysin tyttöystävän ja vaimoksikin se lopulta tuli.
Minulla ei ole koskaan ollut mahdollisuutta saada lapsia, koska en ole koskaan löytänyt naista, joka haluaisi kanssani lapsia. Edes elämänkumppanin löytäminen oli todella vaikeaa, ja uskoin siinä 30-vuotiaan ikisinkkuna, etten koskaan kelpaa kenellekään. Sattuma toi sitten tuon ihanan naisen elämääni. Hän oli "toisella kierroksella" ja kriteerit olivat elämänkokemuksen myötä pudonneet.
Sama tilanne on monella tavallisella miehellä, joita tunnen. Ei vaan kelpaa kenellekään. Suomessa on yli 40% sinkkutalouksia, ja se johtuu suurelta osin siitä, että naiset etsivät niitä tarujen prinssejä ja ovat mieluummin yksin, kuin "tyytyvät" siihen tavalliseen mieheen.
Mulla tismalleen sama tilanne, naiset eivät olleet koskaan olleet meikäläisestä kiinnostuneita, syystä tai toisesta. No joka tapauksessa ensimmäinen vakava suhde koitti reilusti yli 30-vuotiaana ja juurikin 2. kierroksella olevan naisen kanssa. Mutta ei tämä mua haittaa, olen ihan tyytyväinen rakastamani ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ystäväni on ns. ikisinkku vaikka haluaisi perheen. Mies on vähän alle 40v insinööri It-alalla. Normaalin ulkonäkö, normaali paino, mukava luonne, soittaa kitaraa. Yksi syy voi olla että ei tee aloitteita selvinpäin koska on ujohko. Baarissa naiset eivät humalassa olevasta kiinnostu, eikä ne perhettä haluavat naiset taida baarissa muutenkaan pyöriä. Mies ei ole mikään alkoholisti kuitenkaan. Ystäväni ei ole tinderissä eikä sinne ujona halua mennä. (Ymmärrän täysin, en itsekään pystyisi sinne menemään). Olen pitkään miettinyt mistä hänelle löytyisi tyttöystävä, surettaa katsoa kun hyvä mies menee hukkaan.
Miksi surettaa? Ei parisuhde tai perhe ole mitään ihmisoikeuksia. Osa ihmisistä vain jää yksin ja tämä on hyväksyttävä. Maailma ei ole reilu, eikä ihmisen "hyvyys" ole mikään peruste, minkä takia hänestä pitäisi toisen viehättyä.
Ajattelen itse asian lapsettomana miehenä niin, että evoluutio ei halunnut minua jatkoon.
Lopulta asiassa ON tuosta kyse. Keskimäärin ne lisääntyvät, joilla on lajin säilymiseen tarpeellisia ominaisuuksia.
Ja kyllä, idioluutio -elokuva on optimistinen käsitys tulevaisuudesta, ja pitkällä aikavälillä elämäkin on vain materian sairaus (poikkeustila).
Mun veli, mutta on lähemmäs 50v. Eronnut, hoitaa asiansa, ei juo, kiltti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse saman ikäinen nainen, olet aivan liian vanha tekemään lapsia.
Tämähän on potaskaa mutta vaikka olisi tottakin niin senhän ei pitäisi teidän miesten kannalta ongelma olla, mitä tämänkin palstan miesten kommentteja naisten "perheunelmista" lukee niin nykymiehethän ovat mitä ilmeisimmin alkaneet vihata naisten halua saada lapsia.
Miehillä on typerä asenne. "Naisten kriteerit pudonneet". Justiinsa joo. En minä ajattele, että miehillä "kriteerit putosi" kun ei kukaan kiinnostunut minusta ennen kuin reilusti 3-kymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa Juhana Vartiaiselta ja jos itse haeskelee itseään kymmenen vuotta nuorempia niin eihän tuo yhtälö toimi.
Niinpä. Miten miehet eivät jotenkin tunnu käsittävän, että se on iso vika jos mies on 10 vuotta vanhempi? Siinä pitää olla aika paljon millä korvata. Ei riitä kyllä alkuunkaan että on "mukava". Tosin omalla kohdallani mikään ei riittäisi. 10 vuotta vanhempi on liian vanha.
Deittausvalmentajalta tyly tuomio: viisikymppisillä miehillä varaa valita sinkkumarkkinoilla, naisilla ei - ”Näistä miehistä kilpailevat jopa 35-vuotiaat”
Deittausvalmentaja Mia Halonen kertoo, että komeat viisikymppiset miehet ovat kuumaa kamaa sinkkumarkkinoilla.
Aivan ensimmäiseksi kannattaa kohdata tosiasiat. Yksi niistä on se, että 50-60-vuotiaille naisille ei riitä enää miehiä samalla tavalla valittavaksi kuin 20-vuotiaana.
Halosen mukaan monet naiset elävät yhä nuoruuden illuusiossa, jossa kumppani löytyy, kun vain menee baariin ja valitsee sopivan.
- Hyvännäköiset ja kunnolliset vapaat viisikymppiset miehet viipyvät sinkkumarkkinoilla ehkä puoli vuotta, jos sitäkään. Heille on kova kysyntä ja hyviä naisia paljon tarjolla, sillä näistä miehistä kilpailevat jopa 35-vuotiaat.
Ja "valmentajan" asiakkaita ovat juurikin nämä vanhat ukot. Totta kai myyjä sanoo mitä asiakas haluaa kuulla. Tilastot näyttävät sitten totuuden.
Moni haluaa elää vapaata elämää eivätkä halua eukkoa riippakiveksi. Omasta kaveriporukasta noin puolet elää sinkkuina. M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne sovinistit ei tajua, että negatiiviset ajatukset näkyvät käytöksessä jollakin tavalla aika pian. No, sitä saa mitä tilaa.
Määrittelehän "pian". Nää sovinistit olleet kylläkin jo vuosia ja vuosia saman naisen kanssa.
Varmaan ovat ja kyllä nainen tietää ukkonsa olevan sovinisti. Ei silti lähde. Todella monet ovat huonossa parisuhteessa.
Tiedän moniakin ihan kivoja ja fiksuja ihmisiä jotka ovat sinkkuja. Kivoja ja vähemmän kivoja on niin sinkuissa kuin varatuissa. Siviilisäädyllä ei ole tämän asoan kanssa tekemistä.
Joo, minä itse. Olin aikanaan vuoden parisuhteessa ja ei koskaan enää.
Niin HYVÄNNÄKÖISET ja KUNNOLLISET miehet pariutuvat, ne jotka ovat ennenkin olleet suhteessa. Tuon tietämiseen ei tarvitse olla mikään "valmentaja".
Minä pariuduin tuossä iässä, ja kyllä ne hyvät sinkut miehet oli todella kivenalla. Omanikin oli eronnut (ex-vaimon alkoholismin vuoksi). Ne jotka ei ole osanneet olla yhdessä toisen kanssa nuorenakaan, ovat vanhemmiten vaan hankkineet vielä enemmän ongelmia tai hankalia luonteenpiirteitä.
Työpaikalla on muutamia. Komeita, pitkiä ja kilttejä. Fiksujakin. Mutta en tunne heitä sen syvemmin, parisuhteessahan ihminen voi olla vaikka minkälainen narsku vaikka työvuoron ajan olisikin itse ihanuus.
Vierailija kirjoitti:
Moni haluaa elää vapaata elämää eivätkä halua eukkoa riippakiveksi. Omasta kaveriporukasta noin puolet elää sinkkuina. M38
Puhe taisi olla kunnollisista miehistä. Sinä, ystäväni, ja sinun kamusi olette miesvauvoja.
Miksi näistä miehistä ajatellaan, että heissä on vikaa? Mikseivät he voi olla samanlaisia vahvoja sinkkumiehiä, kuin naisetkin ovat sinkkuina ja päättäneet olla yksin omasta halustaan? Ehkä he ovat naisen kanssa joskus kokeilleet ollakin, mutta todenneet ettei maksa vaivaa. Näin ainakin itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni: kohtelias ja luotettava, hauska, ihan komea ja urheilullinen, ei liikaa viihteellä. On haaveillut perheestä mutta alkaa kuitenkin kohta kuulema luovuttaa sen suhteen. Arveli, että tavallinen vakiduuni ei riitä ilman omistusasuntoja ja autoja, vaan perhettä haaveilevat naiset etsivät varakkaampaa.
Kyllä useimmilla tavallista vakiduunia tekevillä on nelikymppisenä (tavalliset) auto ja omistusasunto. Kieltämättä vähän ihmettelen jos siihen ikään mennessä ei ole oppinut käyttämään rahojaan niin että voi mahdollistaa itselleen tuollaiset perusjutut. Eri asia toki jos ei syystä tai toisesta halua autoa tai omistusasuntoa, mutta tässä oli ilmeisesti kyse siitä ettei saa vakiduuninsa rahoja riittämään näihin.
T. Tavallista vakiduunia tekevä sinkkunainen
Miksi olisi? Vähän päälle kolmekymppinen ihminen, joka elää mieluummin ilman autoa ja keskustassa vuokralla kuin lähiössä omassa ja autoillen. Mutta tuo oletus on ilmeisesti aika monella.
Vierailija kirjoitti:
Niin HYVÄNNÄKÖISET ja KUNNOLLISET miehet pariutuvat, ne jotka ovat ennenkin olleet suhteessa. Tuon tietämiseen ei tarvitse olla mikään "valmentaja".
Minä pariuduin tuossä iässä, ja kyllä ne hyvät sinkut miehet oli todella kivenalla. Omanikin oli eronnut (ex-vaimon alkoholismin vuoksi). Ne jotka ei ole osanneet olla yhdessä toisen kanssa nuorenakaan, ovat vanhemmiten vaan hankkineet vielä enemmän ongelmia tai hankalia luonteenpiirteitä.
Kyse ei ole niinkään osaamisesta vaan siitä, että onhan parisuhde järjellä ajateltuna aika huono diili. En minä miespuolisen kaverini kanssakaan haluaisi asua ja muuten olla jatkuvasti yhdessä, vaikka muuten voi toki viettää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on typerä asenne. "Naisten kriteerit pudonneet". Justiinsa joo. En minä ajattele, että miehillä "kriteerit putosi" kun ei kukaan kiinnostunut minusta ennen kuin reilusti 3-kymppisenä.
Mihin osoitteeseen lähetetään Vuoden optimisti -stipendi ja mitali?
Nämä ikisinkkumiehet löytävät tuurilla puolison. Osa heistä kuitenkin jää tahattomasti lapsettomiksi tai tulevat isiksi myöhemmällä iällä. Suomessa on eniten lapsettomia miehiä koko maailmassa.