Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te-keskuksen "palvelut"

Vierailija
28.09.2017 |

Olen päättänyt laittaa vastuuvirkailijani töihin. Ja näin olen tehnytkin jo. Jätän soittopyyntöjä, lähettelen sähköposteja, kyselen, pyydän ottamaan selvää ym. ym.

Aion ottaa virkailijasta kaiken mahdollisen irti työllistyäkseni. Suosittelen samaa myös teille kaikille muille työttömille.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan näille asiakkaille aina tehtäväksi hakemisen 4-5 työpaikkaan ja pitää kirjoittaa selvitys siitä, miten on toiminut. Vähintään 2 kpl  A4-selostuksia ja työantajan kuittaus hakemisesta. Ihmeesti alkaa puhelinkiusaaminen vähentyä, koska ennen kuin kysymystulva alkaa, niin minä kyselen. Ja muistutan, että voin myös soittaa työantajalle, joten yhteystiedot, kiitos.

Se on sun työtä auttaa työttömiä työllistymään! Tiedät vallan hyvin itsekin ettei nuo työtarjoukset työllistä juuri ketään ja jos pyydät työnantajan allekirjoitusta niin sen luulisi viimeistään kadottavan työnantajan mielenkiinnon hakijaa kohtaan. Ja eikö se nimenomaan ole hyvä asia kun työtön on aktiivinen ja kiinnostunut asioista? Sitähän tässä on koko ajan vaadittu, muttei sekään kelpaa. Vaihda alaa, et selvästi sovi tuohon työhön. Paitsi että taidat olla provo, ei niissä selvityspyynnöissä ole pituus vaatimuksia.

Vierailija
42/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan näille asiakkaille aina tehtäväksi hakemisen 4-5 työpaikkaan ja pitää kirjoittaa selvitys siitä, miten on toiminut. Vähintään 2 kpl  A4-selostuksia ja työantajan kuittaus hakemisesta. Ihmeesti alkaa puhelinkiusaaminen vähentyä, koska ennen kuin kysymystulva alkaa, niin minä kyselen. Ja muistutan, että voin myös soittaa työantajalle, joten yhteystiedot, kiitos.

Mä teen näitä oikein mielelläni. Tosin vaan liitän lähetetyt hakemukset ja kopiot esim. sähköposteista liitteinä. Aina jos haen mol.fi sivulla olevaa paikka niin mainitsen, että tehtävä on ollut siellä avoinna ja ilmoituksen numeron. Yksikään työhakemukseni ei ole koskaan identtinen toisen hakemuksen kanssa, vaan jokaiseen on panostettu todella paljon. Lisäksi teen erittäin pitkiä selvityksiä ja annan lausuntoja omaehtoisesti, kaikki liitteinä sinne osioon, jossa kuitataan tehtävät tehdyiksi. Virkailija on jäänyt useamman kerran kiinni siitä, ettei ole lukenut näitä tietoja tai saati sitten katsonut edes. Ja tällöin kuulostan erittäin hämmentyneeltä ja äänestäni kuultaa pettymys.

Oikeutettu, aito pettymys. Ap

Ja tuo pettymyshän täytyy puhelimitse tietenkin purkaa ja käydä läpi, miksei virkailija ei ole katsonut itse pyytämäänsä tehtävää? Samalla voidaan rupatelola vaikka siitä, että olisiko nyt aikaa rakentaa yhdessä mulle sellainen joku uusi aktivoiva tehtävä ku tää nyt tuli aika perusteellisesti tehtyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyötyisit selvästi työnhakukurssista. Toivottavasti sinulle tarjotaan sellaista.

Ei. Virkalilija totesi jo, etten ole sellaisen tarpeessa, koska olen mm. tehnyt CV-esittelyn, portfolion, hakenut työpaikkoja ilmoituksien kautta, laittanut avoimia hakemuksia, ottanut yhteyttä oppilaitoksiin, kehittänyt omaehtoisesti ammattitaitoani ja OLLUT AKTIIVINEN MONIN ERI TAVOIN. He ymmärtävät kyllä, että työnhakutaidoissani ei ole moittimista. Ap

Ai niin ja nyt viimeisimpänä olen hakenut työvoimapoliittiselle kurssille :-)! Olen osoittanut olevani erittäin kiinnostunut KAIKISTA TE-palvelumuodoista. Olen mm. käynyt ammatinvalintapsykologilla ja nyt olen menossa tuolle kurssille jne. Hakemukset on tietysti tärkeimmät. Oikeasti otan ihan joka ikisestä yksityiskohdasta selvää pilkulleen. Viimeksi tänään katsoin tämän videon. Tai siis kuuntelin. Oli todella puuduttavaa ja surffasin samalla AV:lla, muuten en olisi jaksanut:

Oikeasti tämä on mun tapa kestää tätä työttömyyttä. Teen tästä eräänlaista satiiria. Samaan aikaan seuraan silmäkovana julkista keskustelua, hallituspolitiikkaa jne. Jotta osaan asetella joka tilanteessa sanani oikein. Opiskelen lakipykäliä. Voin aina viitata viime kädessä johonkin pykälään "palveluntarpeesta" etenkin. AP

Miksi et käyttäisi energiaasi siihen, että oikeasti työllistyisit? Et kai oleta, että tällä tavalla saat töitä? 2/3 työpaikoista on piilotyöpaikkoja, ne eivät tule koskaan edes TE-toimiston tietoon.

Mutta jos tykkäät elellä työttömyysetuudella niin saahan sitä toki noinkin käyttää aikansa.

Äsch. Jatkuvasti yrittäjät, nimettömänä tietenkin, huutavat medialle, että heidän MOL.FI sivujen kautta ei edes haeta töitä ja syyllistetään. Ja siellähän on niitä kymmeniätuhansia avoimia. Tehään nyt perkele näkyväksi kuinka tehokas tuo te on. ollaan aktiivisia, laitetaan talo hommiin. Sitä vartenhan se on.

Et ilmeisesti  edes tiedä, mitä piilotyöpaikka tarkoittaa.

Hyvä hetki palauttaa mieleen myös se, että suurin osa (prosentteja en nyt muista mutta jossain 2/3 paikkeilla tässäkin kai liikutaan) töihin palkattavista on työpaikan vaihtajia. Työnantaja palkkaa mieluummin ihmisen, joka on ennestään töissä kuin ottaa sellaisen, joka on työttömänä. Kun tätäkin ketjua lukee, niin voi vain arvailla miksi... ;-)

Olkoon miten on. Et sinä minua onnistu lannistamaan, vaikka se sinun tavoitteesi onkin. Itselläni on koko työuraltani yksi kolmen kuukauden mittainen työttömyysjakso ennen tätä. Työuraa on takana reippaasti yli 20 vuotta. Voitko sinä selittää minulle mistä se johtuu, että työnantaja jonka palveluksessa olin asetti rekrytointikiellon ja vähensi määräaikaisuuksista. Syy, miksi olin määräaikaisessa suhteessa (viimeksi) oli se, että pyrin jatkuvasti etenemään urallani kohti haasteellisempia tehtäviä. Ja sitten simsalabim! Yhtäkään määräaikaisuutta ei saanut enää jatkaa vaan töitä alettiin järjestelemään uudelleen. Onko todella pelkästään mun omaa syytä, että olen työtön? Ne työt, jota haen (Pääkaupunkiseudulla) ja joihin minulla on osaamista ja korkeakoulututkinto, on hakijoita keskimäärin 300-400. Olen selvitellyt vaikka mitä mahdollisuuksiani a. työllistyä, b. opiskella lisää, c. vaihtaa alaa. Kohta c on todella kyseenalainen, koska sekään EI takaa sitä, että työllistyisin. Olen hakenut MYÖS ns. hanttihommia. Ja juuri nyt on vaihe, jona panostan eritoten näihin hanttihommiin ja niiden hakemiseen. Ap  

Vierailija
44/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sun työtä auttaa työttömiä työllistymään! Tiedät vallan hyvin itsekin ettei nuo työtarjoukset työllistä juuri ketään ja jos pyydät työnantajan allekirjoitusta niin sen luulisi viimeistään kadottavan työnantajan mielenkiinnon hakijaa kohtaan. Ja eikö se nimenomaan ole hyvä asia kun työtön on aktiivinen ja kiinnostunut asioista? Sitähän tässä on koko ajan vaadittu, muttei sekään kelpaa. Vaihda alaa, et selvästi sovi tuohon työhön. Paitsi että taidat olla provo, ei niissä selvityspyynnöissä ole pituus vaatimuksia.

Jos joku jaksaa roikkua puhelimessa 2-3 kertaa viikossa tunnin kerrallaan rupatellakseen kanssani, niin kyllä hän on ansainnut vähän työnhakua siihen sivuun. Kun on noin 800 asiakasta, joista ihan oikeasti noin 400 haluaa töihin ja seassa on muutama aikaavievä ap, joiden työllistyminen tyssää siihen, ettei saa hamsterille hoitajaa, niin ei kovin paljoa jaksa kuunnella. Onneksi todella voi laittaa puhelimen pöydälle ja tehdä töitä, istua skypepalavereissa jne. ja välillä hönkäistä ap:lle, että oho. Molemmille win-win -tilanne.

Vierailija
45/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Meidän toimistolla käy ihan kiusallaan pitkäaikaistyötön useita kertoja viikossa lueskelemassa ilmoitustaulua. Tulee ilman ajanvarausta ja erityisen ärsyttävästi aina jotain 15.30-16.00 välillä. Ja sillähän on koko päivä aikaa mutta tulee aina tahallaan mahdollisimman myöhään. Sitten alkaa muka kyseleen lisätietoja ja tarkennuksia jostain ilmoituksista. Siis vaikkapa joku viranhaku ilmoitus, josta sekä hän että minä tiedetään ettei se voi edes hakea sitä. Kaikkia vituttaa sen naama ihan täysillä.

Heti kun palkkatuki oikeus sillä täyttyy, niin se lähtee kierrätyskeskukseen työllistetyksi. Saadaan olla sen aikaa rauhassa. Ja tämä ralli on siis pyörinyt ainakin sen 6 vuotta kun olen ollut töissä täällä.

Sitten on yksi, joba haluaa aina ilmoittaa tehdyt muutamat työpäivänsä puhelimella! Aina. Vaikka sille on sata kertaa sanottu että täytä netissä. Niin tämä soittaa ja kuormittaa puhelinpäivystäjää ja luettelee päiviään. En viitti itte enää niitä tarkemmin kirjata eli aina uusia ja katkoa työnhakua. Laotan vaan tietoihin että asiakas soitti ja kertoi työpäiviään. Kelalle se joutuu ne tarkasti ilmoittamaan.

Kyllä osaat ärsyttää ihan taitavasti ap. Eritysesto jatkuvat kyselyt ja yhteydenottopyynnöt ovat ärsyttäviä. Kaikki yrittää siirtää sun kyselyjä jonkun toisen vuorolle mutta sä vaan jaksat pommittaa.

Onnittelut ärsyttävytdestä. Tosiaankin toivottavasti työllistyt mahdollisimman pian

Mikäli vaan mahdollista tukien puolesta, niin sut työllistetään jonnekin kierrätyskeskuksen kirpparille heti ja maksimiajaksi myönnetään tuet ilman erillistä harkintaa!

Vierailija
46/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen näitä oikein mielelläni. Tosin vaan liitän lähetetyt hakemukset ja kopiot esim. sähköposteista liitteinä. Aina jos haen mol.fi sivulla olevaa paikka niin mainitsen, että tehtävä on ollut siellä avoinna ja ilmoituksen numeron. Yksikään työhakemukseni ei ole koskaan identtinen toisen hakemuksen kanssa, vaan jokaiseen on panostettu todella paljon. Lisäksi teen erittäin pitkiä selvityksiä ja annan lausuntoja omaehtoisesti, kaikki liitteinä sinne osioon, jossa kuitataan tehtävät tehdyiksi. Virkailija on jäänyt useamman kerran kiinni siitä, ettei ole lukenut näitä tietoja tai saati sitten katsonut edes. Ja tällöin kuulostan erittäin hämmentyneeltä ja äänestäni kuultaa pettymys.

Oikeutettu, aito pettymys. Ap

Ja tuo pettymyshän täytyy puhelimitse tietenkin purkaa ja käydä läpi, miksei virkailija ei ole katsonut itse pyytämäänsä tehtävää? Samalla voidaan rupatelola vaikka siitä, että olisiko nyt aikaa rakentaa yhdessä mulle sellainen joku uusi aktivoiva tehtävä ku tää nyt tuli aika perusteellisesti tehtyä?

Kyllä. Juuri näin. Ja aina esittää huoli yhä uudestaan ja uudestaan siitä, että tehtävät tuli tehdyksi reilusti ennen määräaikaisuuden umpeutumista! Ap

Vierailija
47/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ap niin yhtä samanhenkinen ja tympiintynyt, että mitenhän saisin kontaktin?

Laitetaan perkele joku liike tai vastaava kehiin ja aletaan nostaa tätä Suomen työtilannetta oikeasti esiin. Syy työttömissä, vai siinä ettei niitä töitä ole? Mua ainaki nyppii syyllistäminen.I han ku kaltaiseni 20v töitä putkeen tehny ihminen muuttuis muutaman kk työttömyyden takia aloitekyvyttömäksi massaksi, joita voidaan polkea ja dissata rajattomasti.. Siis mit vit. Ja meitä on paljon.

Mä itseasiassa olen aloittanut jo. Yksi keino on ollut hiillostaa oikeiston edustajia (kansanedustajat etenkin hallituspuolueissa). Jatkuvasti pohdin tätä järjestäytymistä. Olen löytänyt yhden henkilön, jonka kanssa mietitään tätä juttua. Järjestäytymistä siis. Oikeastaan mun tarkoitus oli tutkia tätä nykyistä työttömien yhdistystoimintaa ja ensin opetella näkemään, mitä he tekevät väärin. Niitä yhdistyksiähän perustettiin 90-luvun laman aikana. Pitää ensin ottaa paaaaaaaaaaaaljon selvää asioista ja sitten oikeasti sitoutua siihen hommaan, riippumatta siitä työllistyykö vai ei. Onko ideoita? Ap

Vierailija
48/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ap niin yhtä samanhenkinen ja tympiintynyt, että mitenhän saisin kontaktin?

Laitetaan perkele joku liike tai vastaava kehiin ja aletaan nostaa tätä Suomen työtilannetta oikeasti esiin. Syy työttömissä, vai siinä ettei niitä töitä ole? Mua ainaki nyppii syyllistäminen.I han ku kaltaiseni 20v töitä putkeen tehny ihminen muuttuis muutaman kk työttömyyden takia aloitekyvyttömäksi massaksi, joita voidaan polkea ja dissata rajattomasti.. Siis mit vit. Ja meitä on paljon.

Mä itseasiassa olen aloittanut jo. Yksi keino on ollut hiillostaa oikeiston edustajia (kansanedustajat etenkin hallituspuolueissa). Jatkuvasti pohdin tätä järjestäytymistä. Olen löytänyt yhden henkilön, jonka kanssa mietitään tätä juttua. Järjestäytymistä siis. Oikeastaan mun tarkoitus oli tutkia tätä nykyistä työttömien yhdistystoimintaa ja ensin opetella näkemään, mitä he tekevät väärin. Niitä yhdistyksiähän perustettiin 90-luvun laman aikana. Pitää ensin ottaa paaaaaaaaaaaaljon selvää asioista ja sitten oikeasti sitoutua siihen hommaan, riippumatta siitä työllistyykö vai ei. Onko ideoita? Ap

Itse olen täältä syrjäSuomesta, joten konkretia ja jalkautuminen hankalaa, mutta kun saatte siellä isolla kirkolla jotenkin hommaa kasaan, niin intoa on.

Vierailija
49/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku jaksaa roikkua puhelimessa 2-3 kertaa viikossa tunnin kerrallaan rupatellakseen kanssani, niin kyllä hän on ansainnut vähän työnhakua siihen sivuun. Kun on noin 800 asiakasta, joista ihan oikeasti noin 400 haluaa töihin ja seassa on muutama aikaavievä ap, joiden työllistyminen tyssää siihen, ettei saa hamsterille hoitajaa, niin ei kovin paljoa jaksa kuunnella. Onneksi todella voi laittaa puhelimen pöydälle ja tehdä töitä, istua skypepalavereissa jne. ja välillä hönkäistä ap:lle, että oho. Molemmille win-win -tilanne.

Pitääkö toi paikkansa,  että puolet haluaa työllistyä tosissaan? Onko tästä tutkimustietoa olemassa? Tilastot pöytään. Mututuntuma ei käy nyt. Ala laulaa. Kiitos. Ap

Vierailija
50/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaintermeiksi Hyperaktiivinen työnhakeminen, HakuADHD, Virkailijaa paineistava aktiivihaku, Omavirkailijan kestoaktivointi.

Vierailija
51/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Meidän toimistolla käy ihan kiusallaan pitkäaikaistyötön useita kertoja viikossa lueskelemassa ilmoitustaulua. Tulee ilman ajanvarausta ja erityisen ärsyttävästi aina jotain 15.30-16.00 välillä. Ja sillähän on koko päivä aikaa mutta tulee aina tahallaan mahdollisimman myöhään. Sitten alkaa muka kyseleen lisätietoja ja tarkennuksia jostain ilmoituksista. Siis vaikkapa joku viranhaku ilmoitus, josta sekä hän että minä tiedetään ettei se voi edes hakea sitä. Kaikkia vituttaa sen naama ihan täysillä.

Heti kun palkkatuki oikeus sillä täyttyy, niin se lähtee kierrätyskeskukseen työllistetyksi. Saadaan olla sen aikaa rauhassa. Ja tämä ralli on siis pyörinyt ainakin sen 6 vuotta kun olen ollut töissä täällä.

Sitten on yksi, joba haluaa aina ilmoittaa tehdyt muutamat työpäivänsä puhelimella! Aina. Vaikka sille on sata kertaa sanottu että täytä netissä. Niin tämä soittaa ja kuormittaa puhelinpäivystäjää ja luettelee päiviään. En viitti itte enää niitä tarkemmin kirjata eli aina uusia ja katkoa työnhakua. Laotan vaan tietoihin että asiakas soitti ja kertoi työpäiviään. Kelalle se joutuu ne tarkasti ilmoittamaan.

Kyllä osaat ärsyttää ihan taitavasti ap. Eritysesto jatkuvat kyselyt ja yhteydenottopyynnöt ovat ärsyttäviä. Kaikki yrittää siirtää sun kyselyjä jonkun toisen vuorolle mutta sä vaan jaksat pommittaa.

Onnittelut ärsyttävytdestä. Tosiaankin toivottavasti työllistyt mahdollisimman pian

Mikäli vaan mahdollista tukien puolesta, niin sut työllistetään jonnekin kierrätyskeskuksen kirpparille heti ja maksimiajaksi myönnetään tuet ilman erillistä harkintaa!

Mun on pakko nyt kertoa sulle yks juttu ja se on se, että sinä et olet töissä työvoimatoimistossa, korkeintaan harhoissasi olet. Jos olisit, tietäisit varsin hyvin, että työharjoittelujärjestelmää (eikä mainitsemiasi työllistämispaikkoja) ei ole enää olemassakaan. Ne on korvannut TYÖKOKEILUJÄRJESTELMÄ.  Voit lukea tästä itse:

http://www.kymensanomat.fi/Online/2013/03/11/Ty%C3%B6harjoittelu%20on%2…

Huom! Muutos tapahtui jo neljä vuotta sitten...

Ap

Vierailija
52/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä syy siihen, miksi toimin kuten toimin. Lähtökohta on se, että työtön on jotain... Vttu. Puuh!! Mä tulen niin aktivoitumaan, että te ette tidäkään, tän mun toiminnan olevan vain ALKUSOITTOA:

http://m.iltalehti.fi/politiikka/201709282200423608_pi.shtml

"Pääministeri Juha Sipilän hallitus aikoo polkaista käyntiin perusturvan ja toimeliaisuuden uudistuksen, jonka toteutus on jäämässä seuraavalle hallitukselle. PETE ANIKARI

Pääministeri Juha Sipilän (kesk) hallitus on käynnistämässä uuden jättihankkeen, jonka työnimenä on perusturvan ja toimeliaisuuden uudistus.

Aikaisemmin julkisuudessa on puhuttu sosiaaliturvan uudistuksesta eli sotu-uudistuksesta, mutta hallituslähteen mukaan sotu-uudistus antaisi hankkeesta liian suppean kuvan.

Uudistusta valmistelee neljä eri ministeriötä: sosiaali- ja terveysministeriö, työ- ja elinkeinoministeriö, opetus- ja kulttuuriministeriö sekä valtiovarainministeriö. Selvityshenkilöitä asetetaan kolme.

Iltalehden tietojen mukaan poikkihallinnollinen hanke on erityisen tärkeä kokoomukselle.

Valtiovarainministeriö Petteri Orpo (kok) sanoi maaliskuussa Karjalaiselle, että "työelämän muutos pakottaa uudistamaan myös sosiaaliturvajärjestelmää niin, että se tulevaisuudessa täyttää tarkoituksensa".

Uudistuksen tavoitteena on nostaa työllisyysastetta, kannustaa työn tekemiseen ja yrittäjyyteen sekä torjua eriarvoisuutta. Uudistuksen on vastattava hallituksen mukaan "muuttuvaan perhe- ja kotitalousrakenteeseen".

Uudistusta tehtäessä otetaan huomioon muun muassa perustulokokeilun ja osallistumistuloselvityksen tulokset.

Uudistuksen valmistelun käynnistää istuva hallitus, mutta toteutus jää seuraavalle hallitukselle. Valmistelussa ovat mukana myös työmarkkinajärjestöt.

Akavan puheenjohtaja Sture Fjäder ilmoitti tuoreeltaan kannattavansa sosiaaliturvan kehittämistä nykyistä osallistavampaan suuntaan.

Ajaako hallitus osallistumistuloa?

Poliittisesti kuuma kysymys on se, että aikooko hallitus esittää sosiaaliturvajärjestelmän uudistamista. Professori Heikki Hiilamon työryhmä esitti helmikuussa julkaistussa raportissaan, että Suomen tulisi ottaa mallia Hollannista.

Artikkeli jatkuu ilmoituksen jälkeen

Hollannissa sosiaaliviranomaiset tekevät pitkäaikaistyöttömälle integrointisuunnitelman, jonka myötä työttömien on osallistuttava yhteiskunnalliseen toimintaan. Toimeentulotukea saadakseen hyödylliseksi katsottua toimintaa tulisi olla vähintään 20 tuntia viikossa.

Osallistava sosiaaliturva voi nostaa työttömän tuloja Hollannissa enintään 200 euroa kuukaudessa.

Hiilamon työryhmän raportissa hahmotellaan, että pitkäaikaistyöttömän tulisi osallistua osallistumistuloa saadakseen esimerkiksi kansalaisjärjestöjen toimintaan, naapurustoprojekteihin, ruokapiireihin, vertaistukiryhmiin tai maahanmuuttajien kielikursseille.

Joissain tapauksissa osallistumistuloa voisi saada lasten tai muiden läheisten hoitamisesta. Pelkkä harrastustoiminta ei riittäisi osallistumistulon saamiseen.

Osallistumistulo olisi rahallisesti työmarkkinatuen tasolla. Osallistumistoiminnasta kieltäytyville maksettaisiin osallistumistuloa passiivitasolla, joka vastaisi tasoltaan toimeentulotuen perusosaa.

Sosiaali- ja terveysministeriössä tehdään parhaillaan jatkoselvitystyötä Hiilamon työryhmän raportin pohjalta. Hiilamon työryhmän mukaan aktivointitoimet auttaisivat ehkäisemään syrjäytymistä ja parantaisivat työttömien työmarkkinavalmiuksia.

Lisäksi ensi vuoden alussa on käynnistymässä kokeilu, jossa sosiaalityöntekijöille annetaan nykyistä enemmän välineitä tukea pitkäaikaistyöttömiä. Kokeilusta kertoi ensimmäisenä Etelä-Suomen Sanomat."

Vierailija
53/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää pitäisi olla virkailijoiden omia suoria numeroita saatavilla. Yksi kaverini soittaa ihan randomina numeroihin muuttamalla viimeisen numeron. Ja kun joku vaan vastaa alkaa kysreleen ja selittään. Toinen yrittää neuvoa soittamaan vastaavalle virkailijalle mutta tämä ei ole ymmärtävinään. Puhelut pitkiä...

Vierailija
54/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei enää pitäisi olla virkailijoiden omia suoria numeroita saatavilla. Yksi kaverini soittaa ihan randomina numeroihin muuttamalla viimeisen numeron. Ja kun joku vaan vastaa alkaa kysreleen ja selittään. Toinen yrittää neuvoa soittamaan vastaavalle virkailijalle mutta tämä ei ole ymmärtävinään. Puhelut pitkiä...

Mainiota. Ja kyllä ne virkailijat numeroineen jää mieleen ku ottaa ylös ja tarpeeksi osoittaa aktiivisuuttaan ja huoltaan työnhakunsa etenemisestä.

On hyvä aloittaa ihan siitä kun ei meinaa saada untakaan kun on jatkuvasti laitettava postia virkailijalle.

Ota myös esille se, että sinua huolestuttaa kovasti virkailijan mahdollinen passivoituminen.

Vierailija
55/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tätä. Jostain jäi mieleen, miten aktiivisesti kehotetaan työttömiä uudelleen kouluttautumaan.

No, asun paikkakunnalla, missä maan pahimmat työttömyysluvut. Minun pitäisi ottaa (saada) jonkinlainen kulutusluotto, tms. pankkilaina, että voisin opiskella uuden ammatin.

Miehen tuloilla eläminen kaataa taloutemme.

On aivan liian korkea riski kouluttautua (mille tahansa) alalle tällä paikkakunnalla. Olen maisteri. Se ei riitä työllistymiseen tällä paikkakunnalla. Metallinaiseksi? Laatoittajaksi? Raksanaiseksi? Hoitoala - ei kiitos. Lastenhoito - ei kiitos. Onko minulla yhä oikeus itsemääräämisoikeuteen? Ilmeisesti ei.

Vierailija
56/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, et voi virkamiehenä voittaa tätä sotaa. Sinulla on velvollisuus aina vastata asiallisiin kyselyihin. Ja työttömällä loputtomiin aikaa pelleillä sinun kanssasi. Eli kun pyydät selostuksen, pitää sinulta kysyä useampaan kertaan, että miten haluat asiat kirjattavan. Ja sitten yhteystietojen annon jälkeen pitää tietysti täydentää tietoa siitä, että tämä siis oli se haastattelija ja siellä oli toinenkin tämän niminen jne.

Sen lisäksi selostuslapun palautuksen jälkeen voi vaatia analyysia siitä, mikä meni mönkään ja palautekeskustelua.

Minusta ap:n idea on loistava! Go työttömät go! Itse en ole enää työtön, mutta symppaan niitä, jotka pyörivät tuon koneiston hampaissa.

Vierailija
57/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kierrätyskeskus-ilmaistyöhän ei estä sitä, ettei voi edelleen olla työtön työnhakija ja näin ollen kierrätyskeskustyön ohessa voi jatkaa aktiivitoimia, koska tavoitehan on tietysti löytää oikea työpaikka.

Suositan kaikkia työttömiä nyt aktivoitumaan urakalla.

Vierailija
58/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kierrätyskeskus-ilmaistyöhän ei estä sitä, ettei voi edelleen olla työtön työnhakija ja näin ollen kierrätyskeskustyön ohessa voi jatkaa aktiivitoimia, koska tavoitehan on tietysti löytää oikea työpaikka.

Suositan kaikkia työttömiä nyt aktivoitumaan urakalla.

Joo, tottakai pitää käyttää TE-palveluita myös työkokeilun aikana. Se on selvää! Ap

Vierailija
59/68 |
28.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kannattaa aktivoitua aina kun media julkaisee tällaisia artikkeleita joissa joku on kuullut jotain ja "eräs yrittäjä" laukoo mielipiteitään.

https://www.is.fi/tyoelama/art-2000005385105.html

Jos Iltasanomien uutispäälliköksi pääsee osaamatta alakoulussa opetettavaa "otsikoi oikein" periaatetta, on palaute paikallaan. Ja kopio aina päätoimittajalle.

Jokainen vaan rohkeasti laittamaan Tero Karjalaiselle hakemusta ja cv:tä edelleen toimitettavaksi "eräälle yrittäjälle".

Kannattaa myös tivata toimittajalta lisätietoja siitä miten haettiin, millaiseen työsuhteeseen ja millaisella palkalla.

On aika vahva statement sanoa että Suomessa on nyt töitä kaikille, jotka jaksavat tulla haastatteluun ja töihin suunnilleen selvin päin ja ajoissa. Ei tarvii olla edes järjissään kuulemma. Silti ei vaan löydy, vaan Romaniasta pitää hakea. Kaikki työttömät on juoppoja ja työhaluttomia. Kyllä tollaseen lausuntoon pitää löytyä jotain tilastoa että mihin se perustuu. "eräs yrittäjä" ei ihan riitä. Vähän yritystä nyt Tero! Hän oli poistanut pyyntönsä, että yrittäjät lähettäisivät näitä nyyh nyyh juttuja hänelle luottamuksella, sen verran tais tulla palautetta. Mutta näin loistavalle journalistille mikään ei riitä! Hakemusta vaan menemään tonnekin, ap!

http://pastorip.blogspot.fi/2017/09/kun-tyo-ei-kelpaa.html?m=1

Tsemppiä!

Vierailija
60/68 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, vinkkejä ensi viikon aktiivihakuun. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi