Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peseytyminen ja runsaat, kivuliaat kuukautiset mökillä. Miten hoidatte?

Vierailija
22.07.2025 |

On se kyllä kun sattuu samalle viikonlopulle kuukautiset ja kutsu suvun mökille, jonne haluan itsekin lähteä. Mutta kuukautisten aikaan olen tottunut pesemään käsisuihkulla monta kertaa päivässä, mökillä on vain padassa lämmintä vettä, jos sitäkään. Huussi sijaitsee kaukana saunasta, ei käsienpesumahdollisuutta tämän yhteydessä. Tuvassa on yksi, pieni ja nopeasti täyttyvä roskis. Kipuun minulla on lääkkeitä, mutta miten hoidan peseytymisen? Vuoto on runsasta! Pahimmillaan suurin mahdollinen tamponi ja side yhdessä riittävät tunniksi. 

Kommentit (314)

Vierailija
1/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäät kotiin, koska sulla on noin vaikeeta. Kyllä kaikki ymmärtävät.

Vierailija
2/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan ei ollut juoksevaa vettä. Eikä siteitä.

Vierailija
4/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa pesupullon (pullo, jossa letku ja suutin). Täytät pullon vedellä ja peset sillä niin monta kertaa päivässä kun on tarvis. Otat muovipusseja mukaan, mihin laitat roskat.

Vierailija
5/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteuspyyhkeet 

Vierailija
6/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy saunalla pesemässä, ota siteet ja tamponit ja paperia mukaan. 

Vierailija
7/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just keskellä metsää menkoissa. Kosteus pyyhkeet ja roskapussi ja uusi side mukaan riu'ulle tai sen lähelle. Muut tietää et siellä ollaan jotenkin vessa asioilla ja sinne ei kukaan tule. Salakavalasti pienessä pakastepussissa sit jutskat ja isompaan roskapussiin, ei kukaan katellu eikä kellään kiinnostanut mitä vein ja tein ja roskiin laitoin. Mökillä olen ollu menkoissa, et menen sit saunalle ja peseydyn siellä alapää nakuna heittelen löylykauhalla vettä ja vedellä huuhtelee lattian ja tampsu ja kuivaus ja vaatteet. 

Vierailija
8/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan padassa pidetään koko ajan lämmintä vettä. Googlaa retkisuihku, voi pestyä tarvittaessa siellä saunassa. Wetwipesit sitten putsaavat pahimmat sotkut välissä 

Vierailija
9/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsken lähtemään takaisin kotiin häiritsemästä kivaa mökkilomaani.

Vierailija
10/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän traneksaamihappoa odotellessa aikaa myooman kirurgiseen poistoon. Onneksi itsellä tuo traneksaamihappo toimii hyvin

Vierailija
11/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Padasta lämmintä vettä ja saunaan tai metsän puolelle pesulle. Vauvojen kosteuspyyhkeitä mukaan ja vaikka oma roskis, vie sen sitten mennessään kotiin. Hyvin pärjäät!

Vierailija
12/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vitut haisi surströmmingille.

Vierailija
13/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kivuliaisiin menkkoihin särkylääkettä. Sitä saa kans jos paikat repee synnytyksessä,ei muuta tule. Pitäs riittää menkkakipuihinkin.

Vierailija
14/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä antibiootteja eikä jäykkäkouristusrokotetta. 

Vierailija
15/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tein ihan vakituisessa asumisessa samanlaisissa oloissa: tamponit, pieniä muovipusseja ja talouspaperia mukaan saunalle. Sinne pesulle ja tamponin vaihtoon. Paperit polttaa saunan pesässä, tamponi pieneen pussiin jonka voi sitten sujauttaa sisällä roskikseen.

Ja sinne huussin luo kannattaa ihan ilman kuukautisiakin laittaa käsienpesumahdollisuus.

Vierailija
16/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käytössä vuotoa hillitsevää lääkettä? Hae kokeeksi lääkäriltä. Ibuprofeenikin auttaa säännöllisesti otettuna.

Vierailija
17/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelisin avoimesti kutsun esittäneen emännän kanssa tästä ongelmasta, ja jos sen saisi ratkottua jotenkin lähtisin.

Jos olisin se emäntä, niin koettaisin järjestää jotain peseytymiseen suhteen, esim pitäisin koko ajan lämmintä vettä saunan padassa ja järkkäisin vieraalleni jonkun kannun saunalle millä saisi huuhdeltua helposti värkkiään. Lisäksi järjestäisin jonkin pienen ja huomaamattoman roskiksen sinne saunalle, jonka sitten tyhjentäisin diskreetisti vasta vierailun jälkeen.

Vähintään tämän tekisin emäntänä jos vieraani minulle aiheesta avautuisi.

Vierailija
18/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäät kotiin, koska sulla on noin vaikeeta. Kyllä kaikki ymmärtävät.

Miksi ap kertoisi kaikille, että hänellä on kuukautiset? 

Vierailija
19/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon buranaa, isoin tamponi jota vaihtaa usein. Kosteuspyyhkeitä huussissa (ihan iso paketti vauvojen kosteuspyyhkeitä mulla aina mukana) ja meillä on vesiämpäri hanalla huussin vieressä käsienpesua varten. Pieniä roskapusseja esim pakastepusseja roskia varten ja kannellinen pikkuroskis huussissa.

Vierailija
20/314 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin just keskellä metsää menkoissa. Kosteus pyyhkeet ja roskapussi ja uusi side mukaan riu'ulle tai sen lähelle. Muut tietää et siellä ollaan jotenkin vessa asioilla ja sinne ei kukaan tule. Salakavalasti pienessä pakastepussissa sit jutskat ja isompaan roskapussiin, ei kukaan katellu eikä kellään kiinnostanut mitä vein ja tein ja roskiin laitoin. Mökillä olen ollu menkoissa, et menen sit saunalle ja peseydyn siellä alapää nakuna heittelen löylykauhalla vettä ja vedellä huuhtelee lattian ja tampsu ja kuivaus ja vaatteet. 

Sori mutta löylykauhalla? Eikö siellä ole tavallista vesikauhaa peseytymistä varten? Ja miksi ihmeessä "heittelet vettä", kun kaatamalla saisi paljon tehokkaammin pestyä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän