Te-keskuksen "palvelut"
Olen päättänyt laittaa vastuuvirkailijani töihin. Ja näin olen tehnytkin jo. Jätän soittopyyntöjä, lähettelen sähköposteja, kyselen, pyydän ottamaan selvää ym. ym.
Aion ottaa virkailijasta kaiken mahdollisen irti työllistyäkseni. Suosittelen samaa myös teille kaikille muille työttömille.
Kommentit (68)
Tässä aloittamani kampanja:
https://www.vauva.fi/keskustelu/2988879/koyha-syrjaytymisvaarassa-oleva…
Ap
Virkailija parka : ), joutuu töihin palkkansa eteen. Te-palvelun varaan pelkästään ei kenenkään pidä tulevaisuuttaan rakentaa. Mutta kyllä siitä apua on esim. omaehtoisen opiskelun kanssa, kun päättää ryhtyä päivittämään osaamistaan ajan tasalle. Mutta kun työnhaku tulee kysymykseen, on oma aktiivisuus se paras keino saada tuloksia aikaan.
Mistä te keksitte, että se oma virkailija vastaa puhelimeen? Soittopyyntöön vastaa joku, joka saattaa olla vaikka 150 km päässä ihan eri alueella. Ja tämä joku osaa kyllä kätevästi tehdä samalla töitä kun vastailee vähän joka väliin että aha ja vai niin. Samalla tulee kirjattua asiakkaan tietoihin, että soitti ja halusi tietää lisää asiasta X. Se on viesti muille, että tälle voi laittaa työtarjouksia ja kutsuja tilaisuuksiin ja palveluihin. Iloisiahan sitä vain ollaan, kun asiakas on aktiivinen.
yllättävää ettämiten paljon täällä on trolleja. se energia mikä menee sauiluun, voisitte käyttää työpaikan etsintään.
Vierailija kirjoitti:
Virkailija parka : ), joutuu töihin palkkansa eteen. Te-palvelun varaan pelkästään ei kenenkään pidä tulevaisuuttaan rakentaa. Mutta kyllä siitä apua on esim. omaehtoisen opiskelun kanssa, kun päättää ryhtyä päivittämään osaamistaan ajan tasalle. Mutta kun työnhaku tulee kysymykseen, on oma aktiivisuus se paras keino saada tuloksia aikaan.
En min äsääli virkailijaa. Hän voi vaikka pelata pasianssia siinä samalla tai vastailla lapsen opettajan Wilma-viesteihin tai tehdä ostoksia nettikaupassa. Luurit korvilla ja mikki kiinni voi rupatella työkaverin kanssa tai katsoa jotain aamukouluvideota, jossa opastetaan kirjaamaan tietoja oikein. Ei ap tiedä, mitä kaikkea virkailija tekee samaan aikaan siellä puhelimen toisessa päässä. Virkailija taas tietää, että kaikki puhelut nauhoitetaan, joten kannattaa ynähdellä jotain kannustavaa sinne tänne ja vastailla, että "katsotaan kuule yhdessä te-palvelut.fi -sivuilta, onko sulla netti nyt auki" ja jos ei ole, niin pyydetään soittamaan uudestaan, kun pääsee päätteelle. Tai voi vaikka neuloa sukkia siinä rupatellessaan asiakkaan kanssa, eihän sitä kukaan näe ja pääasia, että asiakas saa purkaa mieltään. Jos on langattomat kuulokkeet, voi samalla vakka joogata.
Ihan hyvä, että ei pääse muut näkemään munkkijoogaa.
Täällä yksi joka jäi ensimmäistä kertaa elämässään työttömäksi helmikuussa. Siinä samaisena hetkenä muutuin ihmisestä elukaksi, te-toimiston "omaisuudeksi"!!! Aloitin koulun jo töissä ollessani. Koulussa olin 2/pvä kuukaudessa ja työttömäksi jouduttuani olin rehellinen ja sanoin että opiskelen uutta ammattia, maksan koulusta pitkän pennin, jotta tulen työllistymään paremmin. Noh, kuis kävi...jouduin karenssille siksi aikaa, että tutkivat, onko sivutoimista opiskelua, eli voiko tehdä samaan aikaan töitä jos he tarjoavat. No ei näköjään maalaisjärki ole käytössä siellä jos 2 päivää kuukaudessa täytyy tutkia. Eli älkää ainakaan kertoko totuutta siellä ikinä!
Mulla kävi ihan ilmiömäinen onni, kun sain töitä pari päivää sitten paikasta, joka tuntui niin mulle tehdyltä ja se oli ensimmäinen hakemukseni uuteen ammattiin. Mutta siis, tuo niiden touhu on niin nöyryyttävää ja ahdistavaa, täysin alistavaa ja kokoajan elät karenssin pelossa, jos teet pienenkin virheen. Täyttä kyykytystä. Soitin sinne ja sanoin, että sain töitä, ihan vain kuullakseni reaktion, koska olo oli se että he eivät usko, että saisin töitä. Onnittelut tuli, mutta perään lause että" joo kun mä katon, niin sun riski pitkäaikaistyöttömyyteen on kasvanut suuresti"!!! Pitkäaikaistyötön näinä aikoina seitsemässä kuukaudessa??? Ensimmäistä kertaa elämässäni olen vihannut ihmisiä, joita en koskaan ole tavannut, siis en tuon kommentin takia vaan alusta asti. Teille kanssatovereille, tunnen tuon tuskan ja lievästi sanottuna ärsytyksen. Pysykää vahvana ja sanotaanko näin että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, joten antakaa mennä. Ai että kun tää asia saa mut vieläkin kierroksille vaikka helpotus on tulossa. Voimia!!!
Lol, olin kuukauden työttömänä ja sain kutsun tulla johonkin "Vauhtia työnhakuun -tilaisuuteen" xDD Hahaaaa, nauroin sille kutsulle niin paljon, kun se oli jotenkin niin koomista :D Työnhakuuni tuli vauhtia, ja menin takaisin vanhaan paskatyöhöni