Lämpimiä tunteita kaveria kohtaan, mutta...
ei silti mitään seksuaalista. Mitähän se tarkoittaa? Harrastuksen parista tunnen vastakkaista sukupuolta olevan henkilön. Olen aina pitänyt hänestä, mutta en romanttisessa mielessä. Nyt hän muutti samalle suunnalle, ja olemme kulkeneet harrastusmatkoja samalla autolla ja tutustuneet paremmin.
Minulla on herännyt outoja tuntemuksia. Hänen kanssaan on niin helppo ja hyvä olla, tuntuu että olen oma itseni ja jollain tavalla hyvä ihminen hänen seurassaan ja silmissään. Tunnen jonkinlaista ikävää hänen seuraansa, se on niin erityistä ja vaivatonta. Voimme jutella tai olla hiljaa, ja kaikki on hyvin ja turvallista. Kuitenkaan en koe häntä fyysisesti puoleensavetäväksi, enkä haaveile mistään suhteesta.
Mitähän tämä tarkoittaa, ja onko kukaan ollut samassa tilanteessa.
Kommentit (7)
Fyysinen halu voi tulla myöhemmin, kun on tarpeeksi ihastunut. Tiedän kokemuksesta.
Jospa hän on ihastunut sinuun ja sen vuoksi on niin mukavaa seuraa, ja kaikki aistit hereillä sinua kohtaan, että tuntisit olosi mukavaksi ja huomioiduksi.
Näin on omalla kohdallani käynyt aina kun joku on todella ihana minua kohtaan, ja sitten on pitänyt sanoa ettei kiinnosta siinä mielessä, jolloin ystävyyssuhdekin on loppunut. Se on tosi sääli. Toivon ettei sinun kohdallasi olisi näin.
platoninen rakkaus. rakkautta on ja sitä toivoo siitä automaattisesti romantiikkaa, mutta sitä ei ehkä löydy, koska kaikki on liian kaunista ja arvokasta, ystävyyttä. parisuhteeseen tarvitaan myös... aavistus outoa käsittämätöntä vetoa toiseen, joka pelottaa ja houkuttaa ja vetää magneetin lailla puoleensa jota ei vain voi vastustaa. platonisessa rakkaudessa syy miksi toinen on ihana on selvä, ja yksinkertainen. siihen ei jää kysymyksiä ilmaan lepattamaan joihin on pakko saada vastauksia.
Mikä hänessä on fyysisesti sellaista, ettet koe häntä puoleensavetäväksi? Ehkä sinulla on liian rajattu ja tiukka kuva siitä, millainen on hyvännäköinen ja olet nyt hämilläsi, kun tämä ihminen ei vastaakaan sitä kuvaa, vaikka muuten herättää tunteita? Oletko mies vai nainen?
Haet siis isähahmoa.