G: liha-makaronilaatikosta
Millä suhteilla teet
- makaroni
- jauheliha
- muna ja maito
Kuinka paljon mitäkinP?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Ihan liikaa munia näissä ohjeissa. Yli yhden munan jälkeen se maistuu "läpi". 1 Muna siis riittää.
Laatua, laatua ..
Kaikki muut ainekset, paitsi makarooni kannattaa sekoittaa kasarissa jo valmiiksi, niin tulee parasta! Näin saat tasalaatuisemman koostumuksen. Muna tietenkin vatkataan rikki maidon kanssa erikseen ennen kasariin laittoa.
Sinkkumies
Sinkkumies ei vain ole päässyt samalla tapaa munan makuun kuin av-mammat.
Munaa pitää olla paljon. Mielellään kaikenlaisia isoja, pieniä, ruskeita ja valkoisia.
Eikö täällä kukaan tee kastikepohjaa? Koulutettu apinakin osaa roiskia munat ja maidot sekaisin. Eikö kukaan osaa?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan liikaa munia näissä ohjeissa. Yli yhden munan jälkeen se maistuu "läpi". 1 Muna siis riittää.
Laatua, laatua ..
Kaikki muut ainekset, paitsi makarooni kannattaa sekoittaa kasarissa jo valmiiksi, niin tulee parasta! Näin saat tasalaatuisemman koostumuksen. Muna tietenkin vatkataan rikki maidon kanssa erikseen ennen kasariin laittoa.
Sinkkumies
Sinkkumies ei vain ole päässyt samalla tapaa munan makuun kuin av-mammat.
Munaa pitää olla paljon. Mielellään kaikenlaisia isoja, pieniä, ruskeita ja valkoisia.
Miksi naisilla on aina pääsiäinen.
Vierailija kirjoitti:
200 g makaronia (keitetään suolatussa vedessä)
400 g jauhelihaa (itse käytän broileria)
100 g sipulia
4 dl (kulutus)maitoa (+ täyskermaa)
2 kananmunaa
mausteet oman mielen mukaan
175* puolisen tuntia, jonka jälkeen sammutetaan lampö ja annetaan olla uunissa (luukkua avaamatta!) niin että saadaan tunti täyteen. Laatikosta tulee erittäin pehmeä ja rakenne jää kastikemaiseksi. On mukavan pehmeää vielä uudelleen lämmitettynäkin.
Mä käytän tota kiinteyttämistä myöskin, niin että jätän uuniin kiinteytymään. Toisaalta mua ei kyllä haittaa, jos se on tehty kastikepohjaan, jos se ei ole täysin kiinteää. Joskus teen sitten täyskiinteetä.
Sinkkumies
Sinkkumies
Naurattaa tuo kastikepohja. :D Sori.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa tuo kastikepohja. :D Sori.
Mikä naurattaa? Ei tartte anteeks pyyrellä.
Sinkkumies
Saisiko oikeasti alkuperäiskysymykseen soveltuvia vastauksia, kiitos.
Kun olen ihan hukassa tämän maitomäärän kanssa. Ja makaronin. Ja niiden samperin munien.
Hitto noita teidän munamaitojanne. Mä käytän makaronilaatikossa kuohukermaa.
400g jauhelihaa ja makaronia, litra maitoa ja 2 munaa. Ei keitetä makaroneja, ei paisteta lihaa, sotketaan vaan vuokaan ja uuniin.
No minkä kokoiseen vuokaan sä olet tekemässä? Vuoka täyteen miltei kypsäksi keitetyn makaronin, ruskistetun ja maustetun jauhelihan ja paistetun sipulin seosta ja piripintaan suolalla maustettua munamaitoa. Jos maitoa menee noin litra niin kolme kananmunaa.
400 gr makaronipussi, 400 gr jauhelihaa, 8 dl kevytmaitoa, 1 muna. Mausteet munamaitoon. Valmistuu uunissa noin 50 minuutissa.
Kauhean vähän te laitatte jauhelihaa makaroniin nähden. Tulee tosi ankeaa ruokaa.
Tee näin. 7dl maitoa, 3 munaa, 400g makaronia, 400g jauhelihaa (tai enemmän, jos haluat lihaisampaa). Laatikon kuuluu peittyä kokonaan munamaitoon, joten eipä hätää, tässä vaiheessa voit hyvin lisätä vielä maitoa laatikon päälle, jos sitä on liian vähän. Tai sillai piripintaan.
N. 6-7dl makaronia
400g jauhelihaa
8dl maitoa
2 kananmunaa
Vierailija kirjoitti:
Hitto noita teidän munamaitojanne. Mä käytän makaronilaatikossa kuohukermaa.
Sittenhän se on liha-makaronikiusaus eikä laatikko.
En osaa tehdä macaronie laatikkoa.
Kananmunat ei tietääkseni kuulu macaroonilaatikkoon ellet halua ahdistella reseptejä. Kananmunat ovat täyttä paskaa.
Aika peruskauraa, mutta mainion efektin saa kun laittaa päälle raasteena kahta eri juustoa esim. edam ja parmesan.
400g jauhelihaa
400g makaronia
2dl kiehuvaa vettä mihin liotan lihaliemikuution
5dl maitoa
2 munaa (tai 3 jos on pieniä)
En käytä munia ollenkaan. Olin pienenä muna-allergikko ja äiti teki makaroonilaatikkoa ilman munaa. Jauhelihan kanssa paistetaan reilusti raastettua porkkanaa, siitä tulee kivasti makua ja kosteutta.
Äiti on voittanut puolelleen monta makaroonilaatikon vihaajaa tällä versiolla.
200 g makaronia (keitetään suolatussa vedessä)
400 g jauhelihaa (itse käytän broileria)
100 g sipulia
4 dl (kulutus)maitoa (+ täyskermaa)
2 kananmunaa
mausteet oman mielen mukaan
175* puolisen tuntia, jonka jälkeen sammutetaan lampö ja annetaan olla uunissa (luukkua avaamatta!) niin että saadaan tunti täyteen. Laatikosta tulee erittäin pehmeä ja rakenne jää kastikemaiseksi. On mukavan pehmeää vielä uudelleen lämmitettynäkin.