Mitä mieltä ihmisestä, joka lausuu nimen Tea kuten se kirjoitetaan?
Kommentit (37)
Mistä noista tietää? Tiedän Nea-tytön jonka nimi tosiaan lausutaan lyhyenä "nea". Samoin Lea lausutaan usein lyhyenä.
Onpa nolo nimi... Onko toinen nimi Fia?
Miten Pia ja Mia lausutaan jos ne ovat yhdellä ii:llä? Monet lausuvat ne jostain syystä jotenkin Piija ja Miija.
Mun kaveri on Tea ja lausutaan lyhyenä.
Minusta se on loogista, muutenhan se nimi pitäisi kirjoittaa Teea. Suomen kieli toimii niin että asiat lausutaan juuri niinkuin ne kirjoitetaan.
Olen Lea ja kyllä ärsyttää jos joku kutsuu Leeaksi.
Riippuu Tean äidinkielestä, jos on suomi niin lausuisin lyhyenä.
Eikö 'Kia' olekin nimenä automerkki ?
Niinhän se kuuluu lausuakin lyhyenä eli "Tea" eikä "Teeja" tai "Teeia". Suomen kielessä sanat lausutaan niin kuin ne kirjoitetaan.
Kiia kirjoitti:
Eikö 'Kia' olekin nimenä automerkki ?
Ei, vain Karmann-Ghia on . . .
Apua, mä lausun Tea! Mitä musta nyt pitäs olla mieltä? Oon luullu et se lausutaa sillee? Tunnen nimittäin Tian, jota ei saa kahdella iillä haukkua, joten anna anteeksi ei kaikki voi tietää miten nimesi KUULUU sanoa.
Kyllä mun Tea-nimiset kaverit on ihan Tea eikä Teea. Mikä ihmeen aloitus tämä nyt oli. 😂
' Pian meidän pieni Piakin saa jo uuden koululaukun .'
Juu aivan käsittämätöntä!
Meidän Pirkon nimen ihmiset lausuvat Pirkko vaikka se kuuluisi lausua Liisa.
Jos nimi on "Teea", se pitää silloin myös kirjoittaa niin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun Tea-nimiset kaverit on ihan Tea eikä Teea. Mikä ihmeen aloitus tämä nyt oli. 😂
Would you like to have tea ?(. . .or me)
Minä olen Pauli,mutta se pitää lausua 'Paula' . . .
Veljeäni Jania,(joka muuten on taksinkuljettaja ) voitte taas kutsua Janitaksi, vaikka oikeastaan Juanitasta hän pitää enemmän.
Todella outo. Miten mahtaa muuten lausua asiat...