Lidlin kassa ei huomioinut lapsen heiluvaa hammasta!!
Lidlin facebookista. Siis mitä? Eihän kassaneidillä ole velvollisuutta ihastella kenenkään ruumiinaukkoja!
"Palokan myymälän kassaneitiä ei voi kyllä kehua hyvästä asiakaspalvelusta. Ellei sitten asia ole niin että lapsia ei tarvitse huomioida eivätkä he kuulu tähän asiakaspalvelu kohteen piiriin.
Innokas neiti kohta 6 vee yrittää näyttää kassaneidille kuinka hänen hammas heiluu mutta tyttö on hänelle kuin ilmaa. Ymmärrän että kaikki eivät lapsista pidä mutta haloo hei..edes pieni hymy olisi näyttänyt että huomioit hänet.
Sen tiedän että sinun kassalle en enään tule vaikka olisit ainoana kassana.
Mukavaa syksyä! 🍁🍂"
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ketään ei kiinnosta lapsesi tai sen hampaasi
Jep! Nyt kaikki osoittamaan käyttäytymisellä ja suhtautumisellaan lapsille että he eivät ihmisinä ole minkään arvoisia, oppivatpahan kuinka paska paikka maailma on!
Määrittyykö ihmisen arvo sen perusteella kuinka kiinnostuneita ihmiset ovat hänen hampaastaan?
Tämä. Siis kuinka ylimitoitettu reaktio voi olla. Maailmakin on jo paska ja ihmiset paskamaisia, kun eivät kiinnostu tuntemattoman lapsen hampaista. Ai saatana!
Vierailija kirjoitti:
VOI LUOJA :DDD varsinkin osa mammojen kommenteista tuolla. Itketään kun vastaantulijat kadulla ei moikkaa takas ku se oma pirjo-petteri tykkää sanoo kaikille moi!!1 Mitä helevettiä, en minä ainakaan tuntemattomien kersoille ala puhua.
En minäkään moikkaa tuntemattomien Birjo-Eemeleille enkä Irma-Pettereille vaikka kuinka ääntelevät, moikkailevat ja heiluttelevat, koska siitäkin saa pian jotkut hitsin lastenahdistelusyytteet niskaan.
Vierailija kirjoitti:
"lapsesi tai sen hampaasi" SEN HAMPAASI?! :D Mikä helvetti teidän suomen kielen taitoanne oikeasti vaivaa?
Oisko ihan vaan typo tai ajatusvirhe. Itselleni ainakin sattuu samanlaisia mokia, vaikka kirjoittaa osaankin.
Itse olen vela, nelikymppinen enkä voi sanoa olevani lapsirakas mutta jos joku tenava minua vaikka ulkona moikkaa niin moikkaan takaisin tai jokin aika sitten eräs pikkutyttö hihkui kärryssä ja nauroi kun menin koirani kanssa ohi niin hymyilin takaisin, tulee siitä itsellekin hyvä mieli kuten sille lapselle ja tämän äidillekin, en tiedä miksi ihmiset ovat nykyään niin jäätävän tylyjä ja ilkeitä toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ketään ei kiinnosta lapsesi tai sen hampaasi
Jep! Nyt kaikki osoittamaan käyttäytymisellä ja suhtautumisellaan lapsille että he eivät ihmisinä ole minkään arvoisia, oppivatpahan kuinka paska paikka maailma on!
no en nyt sanoisi, että pitää näyttää niille ettei ne oo ihmisinä minkään arvoisia. mutta kun tuntuu jotkut lapset luulevan, että kaikki aikuiset haluavat ihastella heidän edesottamuksiaan. ihan oikeasti vaikuttaa luulevan osa niin! osa lapsista on varmasti vilpittömän vilkkaita ja uteliaita ja puhuvat kaikille koska ovat sen luonteisia. mutta osa lapsista on sellaisia "katso minua, olen tärkein ja parhain" ja heistä se jotenkin huokuu. siis tottakai on vain hyvä jos lapsella on erinomainen itsetunto, mutta mielestäni sellaisten huomionhakuisten lässyttelijöiden huomioiminen saattaa olla jopa pahasta, he tottuvat olemaan kaiken keskipisteenä ja saamaan halauamansa AINA.
Siis me saatiin tästä parhaat naurut kahvipöydässä äsken :D Tajuaakohan tuo hammaskassa-avautujamamma edes nolanneensa itsensä täysin Facebookissa?
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo lapsi on uhri ja pelkkä tekosyy tässä koko gatessa, jos hänen on käsketty kehua kaikille tutuille ja tuntemattomille hampaallaan? Kun äiti ei saa haluamaansa huomiota lapsen avulla, niin avautuu julkisessa netissä. Noloa.
Noloa on myös tuo GATE-sanan hokeminen. Gate gate gate gate vittu wow.
Nämäkin kommentit samasta ketjusta samalta henkilöltä ovat hieman outoja...
"Oon kans huomannu joissain kassamyyjissä saman, kun poika 3v yrittää tervehtiä tai muuta jutella niin ei tuu vastausta, eikä edes katso päinkään.. Tai sit toinen tilanne kun ohikulkija menee ohi, poika sanoo monta kertaa moi niin nyrpeenä vaan kävellään ohi"
"sit saa lapselle selittää miks jotkut ei vastaa vaikka ois varmasti kuulluki!!"
----
Mistä lähtien ohikulkijoiden on pitänyt alkaa ottamaan kantaa ventovieraiden lasten tai aikuisten huomionhakuyrityksiin? Ihan käsittämätöntä! Ei ainakaan minua kiinnosta randomien 'moikat' tai muut esiintymiset (olkoon sitten lapsi), vaan haluan olla rauhassa ja keskittyä esim. kauppaostoksiini.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vela, nelikymppinen enkä voi sanoa olevani lapsirakas mutta jos joku tenava minua vaikka ulkona moikkaa niin moikkaan takaisin tai jokin aika sitten eräs pikkutyttö hihkui kärryssä ja nauroi kun menin koirani kanssa ohi niin hymyilin takaisin, tulee siitä itsellekin hyvä mieli kuten sille lapselle ja tämän äidillekin, en tiedä miksi ihmiset ovat nykyään niin jäätävän tylyjä ja ilkeitä toisilleen.
Ei kellään ole oikeasti enää aikaa lässyttää toisten lapsille. Moni saattaa olla niin ajatuksissaan ettei niitä edes huomaa.
Työpäivät pitenevät ja palkat pienenevät (kiitos KiKy), ne riittävät yleiseen ketutukseen täällä maassa nimeltä Suomi. Porukka lähinnä säälii lapsia, niillä ei tule olemaan helppoa täällä tulevina veronmaksajina.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tälle keksittäisi nimeksi? Ilmapallofaijan, rantafaijan, sushinheittomamman, vankkurimamman ja muiden somevalittajien jatkeeksi?
Hammaskassamamma?
Palokan hammaskeiju?
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen velana yleensä ystävällinen lapsille, ja hymyilen aina takaisin jne.
Mutta meidän velojen on helppoa olla ystävällisiä lapsille ja muille, ymmärrän, että jos on omia lapsia esim. kotona, stressaava elämä, masennusta jne. niin ei jaksa välittää.
Harmi ettei nuo loukkaantuja vanhemmat tajua sitä ettei kaikki vaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
No joskus toki näinkin, mutta miten tässä vähän tulee sellainen olo, että tästä "hurmaavalta" vaikuttavasta wt-mutsista on saattanut kassalla jo metrien päähän huokua veemäinen asenteensa, tai "katso minua ja mun mukulaa" tai mikä tahansa, mikä saa järkevän ihmisen pitämään omat reaktionsa minimissä ja toivomaan henkilöiden mahdollisimman nopeaa poistumista näköpiiristä.
Ja kuten joku sanoikin, luultavasti kassaneiti oli vieläpä viehättävän näköinen, ja se varmaan kyrsi entistä enemmän. "Nuo kylmät lastenvihaajat..."
Vierailija kirjoitti:
Nämäkin kommentit samasta ketjusta samalta henkilöltä ovat hieman outoja...
"Oon kans huomannu joissain kassamyyjissä saman, kun poika 3v yrittää tervehtiä tai muuta jutella niin ei tuu vastausta, eikä edes katso päinkään.. Tai sit toinen tilanne kun ohikulkija menee ohi, poika sanoo monta kertaa moi niin nyrpeenä vaan kävellään ohi"
"sit saa lapselle selittää miks jotkut ei vastaa vaikka ois varmasti kuulluki!!"
----
Mistä lähtien ohikulkijoiden on pitänyt alkaa ottamaan kantaa ventovieraiden lasten tai aikuisten huomionhakuyrityksiin? Ihan käsittämätöntä! Ei ainakaan minua kiinnosta randomien 'moikat' tai muut esiintymiset (olkoon sitten lapsi), vaan haluan olla rauhassa ja keskittyä esim. kauppaostoksiini.
Mua alkoi jo säälittää tuon naisen lapsi.. annas kun siitä kasvat ja mamma lisää vaan vauhtia somekäytöksellään..
Ihan rehellisesti toivon, ettei se kassaneiti saa moitteita näin typerän ja naurettavan palautteen takia. Kukkasia hälle veisin, jos asuisin lähellä.
Suomalaiset lapset ovat älyttömän huomionhakuisia nykyään. Eivät osaa leikkiä pihallakaan nätisti ilman että kirkuvat kilpaa kuin kauhuleffoissa, ihan huvikseen vaan huomion puutteessa. Mietin vaan että mitä sitten jos heillä on oikea hätä, jos esim. joku tuntematon aikuinen käy kimppuun ja yrittää raahata pakettiautoon? Ketään ei enää kiinnosta koska kaikki ovat tottuneet siihen että "nuo pennut kirkuvat aina muutenkin tuolla pihalla".
Asun myös osan vuodesta Jenkeissä, Tanskassa ja Hollannissa työni takia, eikä lapset käyttäydy noissa maissa samalla tavalla kuin Suomessa, vaan osaavat olla fiksuja ja tilannetajuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin että tämä olisi taas jonkun keksimä juttu, tyyliin mies syö lapsen vanukkaat. Yhtä älytön.
Sama täällä. Jos ap olisi esittänyt asian niinkuin kyse olisi ollut hänen omasta lapsestaan, olisin ilmanmuuta pitänyt aloitusta provona. Mutta totuus on näemmä tarua ihmeellisempää...
Montakohan kertaa yhden työvuoron aikana kassan ohi kulkee lapsia, joille jokaiselle pitäisi jonkinlaista erityishuomiota antaa? Milloin heiluu hammas, milloin on sormessa laastari ja milloin uusi pinni hiuksissa tai vilkkuvalokengät jalassa. Lapsethan tykkäävät esitellä milloin mitäkin. Jos jokaiselle antaa erikoishuomiota, mahtaisi kassajonot pidentyä. Sitten Palokan mammat marmattaisivat siitä.
Ei ole valitettavasti aina aikaa jutella edes lapsien kanssa pitkään, vaikka lapsista tykkäänkin, jos on paljon asiakkaita tai kiire. Sitten on joitain elämäänsä väsähtäneitä äitejä, jotka selvästi antavat lapsensa kassatädin viihdytettäviksi, parhaimpien adhd:t ehtivät sotkemaan jopa kahden vierekkäisen kassan keskittymiset. Mitähän se äiti tykkäisi, jos lapsensa/lastensa aiheuttamat häiriöt ja keskeytykset näkyisi omalla kuitilla isompana loppulaskuna?
Sillä on ainakin yksi av-mamma vastaamassa! Toivoi kassaneidille, lapselle ja ap:lle voimia! AP:lle :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan rehellisesti toivon, ettei se kassaneiti saa moitteita näin typerän ja naurettavan palautteen takia. Kukkasia hälle veisin, jos asuisin lähellä.
Kassaneiti on takuulla 99%:n väestön mielestä kansallisSANKARI! Niin minäkin veisin kukkia ja palkinnon.
Eikö näiden vilkkaiden lasten äidit tunnista omaa ongelmaasa? Se adhd-lapsi pitää jaksaa väsyttää, jos ei muuten niin vie vaikka sitten maksullisiin rajuihin liikuntaharrastuksiin monta kertaa viikossa. Mulla on yksi kaveri, jolla on rasittavan vilkas lapsi, ihan kiltti mutta aivan addddhdddd. Sen äiti aina pyytelee anteeksi lapsen käytöstä, mutta tuntuu ettei jaksa enää viihdyttää lastansa niin paljon kuin tämä huomiota tarvitsisi. Äiti on kyllä ahkera somettaja, jospa vaikka siitä luopuisi aluksi.
Ai nuo "lähiötyyliset" kommentit? ;)