Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lidlin kassa ei huomioinut lapsen heiluvaa hammasta!!

Vierailija
27.09.2017 |

Lidlin facebookista. Siis mitä? Eihän kassaneidillä ole velvollisuutta ihastella kenenkään ruumiinaukkoja!

"Palokan myymälän kassaneitiä ei voi kyllä kehua hyvästä asiakaspalvelusta. Ellei sitten asia ole niin että lapsia ei tarvitse huomioida eivätkä he kuulu tähän asiakaspalvelu kohteen piiriin.

Innokas neiti kohta 6 vee yrittää näyttää kassaneidille kuinka hänen hammas heiluu mutta tyttö on hänelle kuin ilmaa. Ymmärrän että kaikki eivät lapsista pidä mutta haloo hei..edes pieni hymy olisi näyttänyt että huomioit hänet.

Sen tiedän että sinun kassalle en enään tule vaikka olisit ainoana kassana.

Mukavaa syksyä! 🍁🍂"

Kommentit (519)

Vierailija
181/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vela, nelikymppinen enkä voi sanoa olevani lapsirakas mutta jos joku tenava minua vaikka ulkona moikkaa niin moikkaan takaisin tai jokin aika sitten eräs pikkutyttö hihkui kärryssä ja nauroi kun menin koirani kanssa ohi niin hymyilin takaisin, tulee siitä itsellekin hyvä mieli kuten sille lapselle ja tämän äidillekin, en tiedä miksi ihmiset ovat nykyään niin jäätävän tylyjä ja ilkeitä toisilleen.

Samoin olen itsekin vela, mutta aina tervehdin minua moikanneita lapsia. Ja saataan jäädä juttelemaan vähän isompien lastan kanssa jos he ovat kiinnostuneita pienestä koirastani. Koirani on hyvin lapsi- ja ihmisrakas yleensäkin. Ja esim. vilkuttelen bussin ikkunasta takaisin ulkona vilkuttelevalle lapselle. Siitä vaan tulee niin hyvälle mielelle. 

Vierailija
182/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päässyt alkua pidemmälle kun alkoi naurattaa ne kommentit 😂

Ja katoin profiilinkin. Aika huomionhakuiselta raasulta vaikuttaa. Voi voi. On varmaan itse jäänyt lapsena huomiotta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa alkaa Janitaa kaduttaa tyhmyytensä. Vielä tänä aamuna oli paljon enemmän tietoa näkyvissä täysin julkisessa Facebookissa, mm. sen ravintolan nimi jossa on töissä. Kas kun kaikki on tänään kadonnut.. No tosin profiilikuva on vaihdettu oikein viimeisen päälle duckfaceen. Ja mikä todella inhottavaa, tyttärestä on iso kuva. Sekoile Janita itse miten haluat, mutta jospä jättäisit lapsesi näiden egotouhujesi ulkopuolelle.

Vierailija
184/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kerran ilveili ja ojenteli käsiään kohti karkkipussiani bussissa edessäni istunut 4-5v. poika, en kiinnittänyt siihen mitään huomiota, selailin vaan nettiä puhelimella. Alkoi jo vaatimaan "anna karkkia, anna"! "äitiii, byääh tuo täti ei anna karkkia!" Äiti vilkaisi taakseen ja sanoi "antaa tätin olla, se on sellainen lastenvihaaja" ja sitä lastenvihaajaa se pentui kiljui koko matkan ajan ja äiti istui vaan hiljaa, lieneekö paheksuneena kirjoittanutkin tuosta jonnekin someen....Onhan se törkeää ettei random kakaroille jaeta karkkeja bussissa!

Olisit vaihtanut paikkaa. 

Vierailija
185/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä maailman menee? Kaveri opiskeli ja oli marketissa osa-aikaisena töissä. Huomasi kun kolme alle kouluikäistä lasta levitteli lattialle aikakauslehtiä, samalla niitä palasiksi repien ja kiskoen. Kävi sanomassa lapsille ystävälliseen sävyyn ettei niillä leikitä vaan ne on tarkoitettu ostettaviksi. Samalla lasten äiti syöksyi hyllyjen takaa ja huusi "minun lapset saavat lukea täällä lehtiä sillä välin kun minä teen ostoksia, ja sinä olet pelkkä kiireapulainen täällä". Sanattomaksi oli kuulemma vetänyt. Tuo äiti oli katsonut häntä ylimielisen tylysti ja lapset olivat jatkaneet lehtien tuhoamista.

Vierailija
186/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma

Vierailija
187/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää kyseinen äitihän on ollut mukana Temppareissa ja Aitotähti ja hengenpelastajat-ohjelmissa..

Että saattaapi tuo huomionhakuisuus selittyä ihan sillä....

Vierailija
188/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis kirjoitti:

Eikö näiden vilkkaiden lasten äidit tunnista omaa ongelmaasa? Se adhd-lapsi pitää jaksaa väsyttää, jos ei muuten niin vie vaikka sitten maksullisiin rajuihin liikuntaharrastuksiin monta kertaa viikossa. Mulla on yksi kaveri, jolla on rasittavan vilkas lapsi, ihan kiltti mutta aivan addddhdddd. Sen äiti aina pyytelee anteeksi lapsen käytöstä, mutta tuntuu ettei jaksa enää viihdyttää lastansa niin paljon kuin tämä huomiota tarvitsisi. Äiti on kyllä ahkera somettaja, jospa vaikka siitä luopuisi aluksi.

Jännä aasin silta!

Omalla lapsellani, 2,5 v., ei ole adhd:ta, mutta saattaa hänkin kertoa jonkun mielen päällä olevan asiansa kassalle päästyämme. Kerran mainitsi että ollaan menossa serkun synttäreille, olisiko pitänyt murahtaa että turpa kii, kassatätiä tuskin kiinnostaa sun jutut tai vähintään pitää autolle päästyämme puhuttelu siitä että vieraita ei saa häiritä? No tämä kassa kyllä jaksoi sen verran kommunikoida että hymyili lapselle.

Vierailija
189/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se on peruskäytöstapoja ja muiden huomioonottoa, että jotenkin reagoi kun lapsi sinulle puhuu. Varsinkin kun on asiakaspalvelijasta kyse. Ihan vaan voi sanoa, että oho, kohta hammas varmaan irtoaa. Ja hymy päälle. Se on normaalia ihmisten välistä kanssakäyntiä. Ei se, että ei edes huomioi kun toinen puhuu. Lapsetkin ovat ihmisiä ja tulevia aikuisia. Onko kassa hiljaa jos aikuinen jotain häneltä kysyy tai sanoo? Voi tulla potkut pian sellaisella käytöksellä.

Varmasti kassat huomioi. Mutta mitä jos lapsi ei tyydykään pariin lauseeseen vaan juttelisi mielellään kauemminkin? Odotatteko kiltisti jonossa? Vartin? Puoli tuntia? Vai kutsutaanko esimies juttelemaan prinsessan kanssa?

Minusta moikkaus riittää, jos muut jutut ovat niinkin kaukana itse aiheesta, kuten irtoavat ruumiinosat ruokaostoksien maksamisesta. Minä en ainakaan halua viettää loppupäivää siellä takana jonossa. Ja normaali äiti tajuaisi sanoa lapselle, että antaa kassalle työrauhan, jos jutustelusta ei tulisi loppua tai aiheet menisivät liian intiimeiksi. 

Vierailija
190/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oiskohan tämä elämämkoulumamma pahoittanut mielensä samalla tavoin, jos kassatytön tilalla olis ollut kassapoika? Jostain ihmeellisestä syystä naisilta vaaditaan aina sosiaalisia taitoja, kun taas miehet saavat olla juroja ja sosiaalisesti kömpelöitä eikä heiltä kassatyössä vaadita sellaista extraa että pitäisi huomioida kaikki asiakkaat koko tunteiden skaalalla. Kassamyyjä tekee työtään, ei sen tarvitse kommentoida tai olla kiinnostunut mistään mikä ei hänen työhönsä liity. Kassamyyjä ei ole mikään lastentarhanopettaja tai kasvatustieteiden maisteri. Jättäkää kassamyyjät rauhaan!

Miesten nyt yleensäkin on syytä olla osoittamatta isommalti huomiota vieraille lapsille. Tää nyt on vain tosiasia, kaikki pääsee helpommalla siten, että korkeintaan vähän hymähtää lasten ilveilylle.

Vierailija
191/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää palsta on nykyään täynnä pelkkiä lasten vihaajia.

En mä vihaa lapsia, en tietenkään! Miten voisin muuten toimia lastenhoitaja päiväkodissa?

Lapset on lapsia, mutta kyllä mun mielestä on vanhemman velvollisuus pitää oma jälkikasvu aisoissa! Kuvittele nyt, jos tämä tarinan 6-vuotias näpertää sormillaan sitä hammasta ja samoilla, likaisilla käsillä koskettelee elintarvikkeita, vanhemman vain myhäillen vieressä! Eikö tämä kuulosta susta ollenkaan oksettavalta?

Sama homma tapahtui pari vuotta sitten, ollessani saaressa viettäessämme isovanhempien 80-vuotissyntymäpäiviä. Mukana oli luonnollisesti 6-vuotias serkku, jolta oli juuri lähtenyt molemmat ylärivin hampaat.

Tiedän itsekin, että ne ikenet kutiaa ja tekisi mieli vaan repiä ne hampaat läpi. Mutta, tämä kullannuppu raaputti ikeniään jatkuvasti, oksettavinta kyllä - ravintolan ruokapöydässä. Hyi helvetti.

Vierailija
192/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tää kyseinen äitihän on ollut mukana Temppareissa ja Aitotähti ja hengenpelastajat-ohjelmissa..

Ok. Eikä pelkästään huomionhakuisuus, vaan myös hölmöys.

Vierailija
193/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tämä maailman menee? Kaveri opiskeli ja oli marketissa osa-aikaisena töissä. Huomasi kun kolme alle kouluikäistä lasta levitteli lattialle aikakauslehtiä, samalla niitä palasiksi repien ja kiskoen. Kävi sanomassa lapsille ystävälliseen sävyyn ettei niillä leikitä vaan ne on tarkoitettu ostettaviksi. Samalla lasten äiti syöksyi hyllyjen takaa ja huusi "minun lapset saavat lukea täällä lehtiä sillä välin kun minä teen ostoksia, ja sinä olet pelkkä kiireapulainen täällä". Sanattomaksi oli kuulemma vetänyt. Tuo äiti oli katsonut häntä ylimielisen tylysti ja lapset olivat jatkaneet lehtien tuhoamista.

Esimies paikalle hoitamaan tilanne. Sillä tuollaisesta selviää.

Vierailija
194/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis kirjoitti:

Eikö näiden vilkkaiden lasten äidit tunnista omaa ongelmaasa? Se adhd-lapsi pitää jaksaa väsyttää, jos ei muuten niin vie vaikka sitten maksullisiin rajuihin liikuntaharrastuksiin monta kertaa viikossa. Mulla on yksi kaveri, jolla on rasittavan vilkas lapsi, ihan kiltti mutta aivan addddhdddd. Sen äiti aina pyytelee anteeksi lapsen käytöstä, mutta tuntuu ettei jaksa enää viihdyttää lastansa niin paljon kuin tämä huomiota tarvitsisi. Äiti on kyllä ahkera somettaja, jospa vaikka siitä luopuisi aluksi.

Jännä aasin silta!

Omalla lapsellani, 2,5 v., ei ole adhd:ta, mutta saattaa hänkin kertoa jonkun mielen päällä olevan asiansa kassalle päästyämme. Kerran mainitsi että ollaan menossa serkun synttäreille, olisiko pitänyt murahtaa että turpa kii, kassatätiä tuskin kiinnostaa sun jutut tai vähintään pitää autolle päästyämme puhuttelu siitä että vieraita ei saa häiritä? No tämä kassa kyllä jaksoi sen verran kommunikoida että hymyili lapselle.

Tiedätkö mitä ohis tarkoittaa? Tai oletko tavannut erittäin vilkasta lasta?

Vierailija
195/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku kehtaa valittaa noin pienestä asiasta? En edes halua ajatella millaseksi marttyyriksi heittäytyy, ku tulee oikeita ongelmia vastaan.

Vierailija
196/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näin kerran kun pikkulapset söi pääsiäissuklaita suoraan hyllystä. Vanhemmat olivat koko sukunsa kanssa toisella puolella kauppaa, eivät olleet suomalaisia eivätkä puhuneet suomea. Asiakkaana en todellakaan puuttunut tilanteeseen. Kylä voi lapsia kasvattaa, muttei sentään ihan ventovieraiden tarvitse.

Vierailija
197/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vela, nelikymppinen enkä voi sanoa olevani lapsirakas mutta jos joku tenava minua vaikka ulkona moikkaa niin moikkaan takaisin tai jokin aika sitten eräs pikkutyttö hihkui kärryssä ja nauroi kun menin koirani kanssa ohi niin hymyilin takaisin, tulee siitä itsellekin hyvä mieli kuten sille lapselle ja tämän äidillekin, en tiedä miksi ihmiset ovat nykyään niin jäätävän tylyjä ja ilkeitä toisilleen.

Sama juttu, mutta ymmärrän, ettei kenenkään ole pakko käyttäytyä samoin. Varsinkaan keskittyessään työhönsä. Myös muilla ihmisillä voi olla ollut erittäinkin huono päivä ja tässä ei edes ollut kyse peruskäytöstavoista kuten moikkaamisesta. Vaan olisi pitänyt "huomioida" positiivisella tavalla lapsen käytös, jota ei alunperinkään lasketa kovin hyväksi sellaiseksi...

Ainakin minä kohtaan avoimet, uteliaat, kommunikoinnista kiinnostuneet lapset erilailla kuin pikkuprinssit/-essat jotka tarvitsevat koko ajan huomiota ja ihastelua. Ja heiluhammasäidin some-käyttäytyminen viittaa selvästi kakkoseen.

Vierailija
198/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tälle keksittäisi nimeksi? Ilmapallofaijan, rantafaijan, sushinheittomamman, vankkurimamman ja muiden somevalittajien jatkeeksi?

Hammaskassamamma?

Tämä pelasti päiväni, kiitos! :D

Vierailija
199/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Temppareiden, Big Brotherin ja hengenpelastajien Janitahan oli Lukkarinen, Ei LukkariLA. Eri ihminen kyseessä. Tuo on joku random wt-mamma Jyväskylästä. 

Vierailija
200/519 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah hah... No ei ole sama henkilö. Kyseisellä Tv-tähdellä ei ole lapsia ja sukunimen loppu eri. Jotain rajaa juoruiluunkin.