Lidlin kassa ei huomioinut lapsen heiluvaa hammasta!!
Lidlin facebookista. Siis mitä? Eihän kassaneidillä ole velvollisuutta ihastella kenenkään ruumiinaukkoja!
"Palokan myymälän kassaneitiä ei voi kyllä kehua hyvästä asiakaspalvelusta. Ellei sitten asia ole niin että lapsia ei tarvitse huomioida eivätkä he kuulu tähän asiakaspalvelu kohteen piiriin.
Innokas neiti kohta 6 vee yrittää näyttää kassaneidille kuinka hänen hammas heiluu mutta tyttö on hänelle kuin ilmaa. Ymmärrän että kaikki eivät lapsista pidä mutta haloo hei..edes pieni hymy olisi näyttänyt että huomioit hänet.
Sen tiedän että sinun kassalle en enään tule vaikka olisit ainoana kassana.
Mukavaa syksyä! 🍁🍂"
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on peruskäytöstapoja ja muiden huomioonottoa, että jotenkin reagoi kun lapsi sinulle puhuu. Varsinkin kun on asiakaspalvelijasta kyse. Ihan vaan voi sanoa, että oho, kohta hammas varmaan irtoaa. Ja hymy päälle. Se on normaalia ihmisten välistä kanssakäyntiä. Ei se, että ei edes huomioi kun toinen puhuu. Lapsetkin ovat ihmisiä ja tulevia aikuisia. Onko kassa hiljaa jos aikuinen jotain häneltä kysyy tai sanoo? Voi tulla potkut pian sellaisella käytöksellä.
Varmasti kassat huomioi. Mutta mitä jos lapsi ei tyydykään pariin lauseeseen vaan juttelisi mielellään kauemminkin? Odotatteko kiltisti jonossa? Vartin? Puoli tuntia? Vai kutsutaanko esimies juttelemaan prinsessan kanssa?
Minusta moikkaus riittää, jos muut jutut ovat niinkin kaukana itse aiheesta, kuten irtoavat ruumiinosat ruokaostoksien maksamisesta. Minä en ainakaan halua viettää loppupäivää siellä takana jonossa. Ja normaali äiti tajuaisi sanoa lapselle, että antaa kassalle työrauhan, jos jutustelusta ei tulisi loppua tai aiheet menisivät liian intiimeiksi.
Häh? Onko joku sanonut että ollakseen hyvä tapainen niin täytyy keskustella vartti lapsen kanssa? Eiköhän jokainen täysjärkinen vanhempi tajua että että muutaman mahdollisen sanan vaihtamisen jälkeen lapsi ohjataan eteenpäin tms. Kyse oli siitä hymystä tai vaikka yhdestä sanasta, mutta eeeei, kaikki pitää väkisin ymmärtää väärin ja haukkua lapset huomiohakuisiksi adhd-kauhukakaroiksi joita vanhemmat haluavat maailman palvovan, wtf?
Vierailija kirjoitti:
VOI LUOJA :DDD varsinkin osa mammojen kommenteista tuolla. Itketään kun vastaantulijat kadulla ei moikkaa takas ku se oma pirjo-petteri tykkää sanoo kaikille moi!!1 Mitä helevettiä, en minä ainakaan tuntemattomien kersoille ala puhua.
Näitä juttuja netissä näkee, varsinkin keskusteluissa joissa joka jumalan asia on todiste koko yhteiskuntaamme vaivaavasta lapsivihasta.
Minäkin tykkään jutella tuntemattomille. Jotkut juttelee takaisin, jotkut eivät reagoi mitenkään ja jotkut suhtautuu kuin kylähulluun. Siis tämähän on ilmiselvää AIKUISVIHAA!!!!
Vierailija kirjoitti:
Nämäkin kommentit samasta ketjusta samalta henkilöltä ovat hieman outoja...
"Oon kans huomannu joissain kassamyyjissä saman, kun poika 3v yrittää tervehtiä tai muuta jutella niin ei tuu vastausta, eikä edes katso päinkään.. Tai sit toinen tilanne kun ohikulkija menee ohi, poika sanoo monta kertaa moi niin nyrpeenä vaan kävellään ohi"
"sit saa lapselle selittää miks jotkut ei vastaa vaikka ois varmasti kuulluki!!"
----
Mistä lähtien ohikulkijoiden on pitänyt alkaa ottamaan kantaa ventovieraiden lasten tai aikuisten huomionhakuyrityksiin? Ihan käsittämätöntä! Ei ainakaan minua kiinnosta randomien 'moikat' tai muut esiintymiset (olkoon sitten lapsi), vaan haluan olla rauhassa ja keskittyä esim. kauppaostoksiini.
Siis anteeksi, kirjoitin tuon vähän hassusti. Nuo kommentit siis eivät ole tältä Lidlin kassaneitä arvostelevalta, vaan siis samasta ketjusta toiselta naiselta ja kommentit siis häneltä.
Joku jo taisi ymmärtää, että nuo ovat siltä alkuperäiseltä. Pahoittelut vielä vääristä sanavalinnoista. :)
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis kirjoitti:
Eikö näiden vilkkaiden lasten äidit tunnista omaa ongelmaasa? Se adhd-lapsi pitää jaksaa väsyttää, jos ei muuten niin vie vaikka sitten maksullisiin rajuihin liikuntaharrastuksiin monta kertaa viikossa. Mulla on yksi kaveri, jolla on rasittavan vilkas lapsi, ihan kiltti mutta aivan addddhdddd. Sen äiti aina pyytelee anteeksi lapsen käytöstä, mutta tuntuu ettei jaksa enää viihdyttää lastansa niin paljon kuin tämä huomiota tarvitsisi. Äiti on kyllä ahkera somettaja, jospa vaikka siitä luopuisi aluksi.
Jännä aasin silta!
Omalla lapsellani, 2,5 v., ei ole adhd:ta, mutta saattaa hänkin kertoa jonkun mielen päällä olevan asiansa kassalle päästyämme. Kerran mainitsi että ollaan menossa serkun synttäreille, olisiko pitänyt murahtaa että turpa kii, kassatätiä tuskin kiinnostaa sun jutut tai vähintään pitää autolle päästyämme puhuttelu siitä että vieraita ei saa häiritä? No tämä kassa kyllä jaksoi sen verran kommunikoida että hymyili lapselle.
Mielestäsi "turpa kii" murahtaminen on sama asia kuin että ei kommentoi koska ei huomaa, kuule tai ihan vaan keskittyy työhönsä??
Ei ole kauaa varmaan ollut itse asiakaspalveluammatissa. No. Hymy hyytyy kun kuuntelee kaiken maailman mummojen ja pappojen stoorit peräpukamista lähtien. Tai lasten kitinät ja raivoamiset sekä kaltaistensa mielensäpahoittajamammojen jurputukset 😒
Lidlin kassat ovat korkeita ja äänekkäitä, miten kassalla ollut henkilö on voinut tosiaan kuulla tai edes nähdä sitä lasta sinne kassan toiselle puolelle?
Ellei kuusivuotias ollut peräti 160-senttinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä on todellinen juttu? Luulin otsikkoa tarkoituksella väärin kirjoitetuksi vitsiksi.. Siis yök, joku tahmatassu kaivelee hampaitaan ja ikeniään ja rääppii niillä ympäri kauppaa ja sitten pitäisi vielä katsoa sitä ja .. ihastella?!
Eikä siinä vielä mitään. Sitä samaa kauppaa saattoi rääppiä spurgu just ennen sitä lasta...
Ainakin täälläpäin.
No eipä tuu allergioita, tulee jotain pahempaa.
Tämä. Ja, yhtälailla sitten pitäisi huomioida Perse- Arskaa, joka esittelee kassaneidille peräpukamiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo lapsi on uhri ja pelkkä tekosyy tässä koko gatessa, jos hänen on käsketty kehua kaikille tutuille ja tuntemattomille hampaallaan? Kun äiti ei saa haluamaansa huomiota lapsen avulla, niin avautuu julkisessa netissä. Noloa.
Noloa on myös tuo GATE-sanan hokeminen. Gate gate gate gate vittu wow.
Vielä nolompaa on tuon v-ttu sanan hokeminen. Tosi weeteemäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä on todellinen juttu? Luulin otsikkoa tarkoituksella väärin kirjoitetuksi vitsiksi.. Siis yök, joku tahmatassu kaivelee hampaitaan ja ikeniään ja rääppii niillä ympäri kauppaa ja sitten pitäisi vielä katsoa sitä ja .. ihastella?!
Eikä siinä vielä mitään. Sitä samaa kauppaa saattoi rääppiä spurgu just ennen sitä lasta...
Ainakin täälläpäin.
Tämä. Ja, yhtälailla sitten pitäisi huomioida Perse- Arskaa, joka esittelee kassaneidille peräpukamiaan.
Tai Kassi-Almaa joka esittelee tekohampaitaan ja ikeniään?
Minusta tuota myyjää on työpaikkakiusattu! Myyjän tehtävä on vetää niitä tuotteita vauhdilla eteenpäin, eikä jututtaa jokaista asiakasta ja viivyttää siten jonoja - tietysti kohtelias tervehdys jne. Kun hän tekee työnsä niin somessa nolataan. Minusta tuo on työpaikkakiusaamista! Ja Lidlinkin pitäisi nyt tukea tuota myyjää!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on peruskäytöstapoja ja muiden huomioonottoa, että jotenkin reagoi kun lapsi sinulle puhuu. Varsinkin kun on asiakaspalvelijasta kyse. Ihan vaan voi sanoa, että oho, kohta hammas varmaan irtoaa. Ja hymy päälle. Se on normaalia ihmisten välistä kanssakäyntiä. Ei se, että ei edes huomioi kun toinen puhuu. Lapsetkin ovat ihmisiä ja tulevia aikuisia. Onko kassa hiljaa jos aikuinen jotain häneltä kysyy tai sanoo? Voi tulla potkut pian sellaisella käytöksellä.
Varmasti kassat huomioi. Mutta mitä jos lapsi ei tyydykään pariin lauseeseen vaan juttelisi mielellään kauemminkin? Odotatteko kiltisti jonossa? Vartin? Puoli tuntia? Vai kutsutaanko esimies juttelemaan prinsessan kanssa?
Minusta moikkaus riittää, jos muut jutut ovat niinkin kaukana itse aiheesta, kuten irtoavat ruumiinosat ruokaostoksien maksamisesta. Minä en ainakaan halua viettää loppupäivää siellä takana jonossa. Ja normaali äiti tajuaisi sanoa lapselle, että antaa kassalle työrauhan, jos jutustelusta ei tulisi loppua tai aiheet menisivät liian intiimeiksi.
Häh? Onko joku sanonut että ollakseen hyvä tapainen niin täytyy keskustella vartti lapsen kanssa? Eiköhän jokainen täysjärkinen vanhempi tajua että että muutaman mahdollisen sanan vaihtamisen jälkeen lapsi ohjataan eteenpäin tms. Kyse oli siitä hymystä tai vaikka yhdestä sanasta, mutta eeeei, kaikki pitää väkisin ymmärtää väärin ja haukkua lapset huomiohakuisiksi adhd-kauhukakaroiksi joita vanhemmat haluavat maailman palvovan, wtf?
Selväjärkisyys on Janita tässä nyt todellakin asian keskipisteessä. Heiluvahampainen verestävä suu ei kaikilla aiheuta ihastuksen kiljahtelua, ei edes hymyä, vaikka kuinka olisi asiakaspalvelija. Koita se nyt vaan kestää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuota myyjää on työpaikkakiusattu! Myyjän tehtävä on vetää niitä tuotteita vauhdilla eteenpäin, eikä jututtaa jokaista asiakasta ja viivyttää siten jonoja - tietysti kohtelias tervehdys jne. Kun hän tekee työnsä niin somessa nolataan. Minusta tuo on työpaikkakiusaamista! Ja Lidlinkin pitäisi nyt tukea tuota myyjää!!!
Kyllä. Kukkia moni meistä olis jo hälle viemässä.
😭😭😭😭😭
Kassalla oli ihan hirveän pitkä jono kun sen typerän kassasedän piti jäädä tuijottelemaan toisen asiakkaan tissivakoa ja minä en jaksa enää pitkiä aikoja seisoskella raskausvatsani kanssa. Itku tuli kun sattui jalkoihin ja selkään se odottaminen koska on saanut tisseistä tarpeekseen ja tulee minun vuoroni hoitaa ostokseni
😭😭😭😭
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän siellä ole työpaikalla naurettu kippurassa tälle tapaukselle. Jos on yhtään selväjärkinen esimieskin, niin todellakin siellä yhdessä päivitellään näitä naurettavia "palautteita".
Sanoiko se lapsi kassahenkilölle "Katso kun mun hammas heiluu!" ja heilutteli hammasta? Siinä tapauksessa myyjä oli epäkohtelias (jos kuuli) jos ei edes hymyillyt, hymähtänyt tai sanonut "joo".
Vai seisoiko lapsi ihan hiljaa kassan takana ja heilutti hammastaan? Eihän siihen tarvitse mitään kommentoida!
Oleellista on tässä se, puhuiko lapsi myyjälle vai ei!
Mitä tapahtui todellisuudessa?
Miettikää mikä valitus siitä alkaa jos joka ikinen kassa alkaa ihastelemaan jokaisen pershedelmän saavutuksia kun jono senkus vaan kasvaa ja kassa jaarittelee ettei jonkun wt-janitan pershedelmä jää vaille huomiota ja wt-janita tunne itseään vuoden äidiksi....
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko se lapsi kassahenkilölle "Katso kun mun hammas heiluu!" ja heilutteli hammasta? Siinä tapauksessa myyjä oli epäkohtelias (jos kuuli) jos ei edes hymyillyt, hymähtänyt tai sanonut "joo".
Vai seisoiko lapsi ihan hiljaa kassan takana ja heilutti hammastaan? Eihän siihen tarvitse mitään kommentoida!
Aivan sama, mitä tapahtui. Kassoilla ei esitellä mitään heiluvia ruumiinosia.
Vierailija kirjoitti:
No mitä väliä tällä on? Ei mun mielestä kenenkään tarvitse toisen hampaaseen tai muuhun ulokkeeseen kiinnittää huomiota, ellei se satu liittymään omaan työhön. Miksi kassaneidin pitäisi noteerata moinen asia? Ei varsinaisesti hirveän kiehtova tai silmiä hivelevä asia kuitenkaan, joillekin ehkä ihan neutraali, joten he ihailkoon sitten senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vela, nelikymppinen enkä voi sanoa olevani lapsirakas mutta jos joku tenava minua vaikka ulkona moikkaa niin moikkaan takaisin tai jokin aika sitten eräs pikkutyttö hihkui kärryssä ja nauroi kun menin koirani kanssa ohi niin hymyilin takaisin, tulee siitä itsellekin hyvä mieli kuten sille lapselle ja tämän äidillekin, en tiedä miksi ihmiset ovat nykyään niin jäätävän tylyjä ja ilkeitä toisilleen.
Samoin olen itsekin vela, mutta aina tervehdin minua moikanneita lapsia. Ja saataan jäädä juttelemaan vähän isompien lastan kanssa jos he ovat kiinnostuneita pienestä koirastani. Koirani on hyvin lapsi- ja ihmisrakas yleensäkin. Ja esim. vilkuttelen bussin ikkunasta takaisin ulkona vilkuttelevalle lapselle. Siitä vaan tulee niin hyvälle mielelle.
Niin mäkin teen, koska haluan myös koiralle lapsikokemuksia. Mutta silloin ollaan vapaalla.
Töissä saattaa olla, että työsuorituksia mitataan ja kellotetaan. Ja saat potkut, jos olet liian hidas.
Ainakin täälläpäin.