Lidlin kassa ei huomioinut lapsen heiluvaa hammasta!!
Lidlin facebookista. Siis mitä? Eihän kassaneidillä ole velvollisuutta ihastella kenenkään ruumiinaukkoja!
"Palokan myymälän kassaneitiä ei voi kyllä kehua hyvästä asiakaspalvelusta. Ellei sitten asia ole niin että lapsia ei tarvitse huomioida eivätkä he kuulu tähän asiakaspalvelu kohteen piiriin.
Innokas neiti kohta 6 vee yrittää näyttää kassaneidille kuinka hänen hammas heiluu mutta tyttö on hänelle kuin ilmaa. Ymmärrän että kaikki eivät lapsista pidä mutta haloo hei..edes pieni hymy olisi näyttänyt että huomioit hänet.
Sen tiedän että sinun kassalle en enään tule vaikka olisit ainoana kassana.
Mukavaa syksyä! 🍁🍂"
Kommentit (519)
Mistäs sen tietää jos kassa olisi hymyillyt lapsen heiluvalle hampaalle, niin sitten tää mamma ois kirjoittanut että kassa nauroi kun lapsella heiluu hammas, että hampaan heiluminen on normaalia eikä sitä pidä ainakaan kaupan kassan alkaa hymähtelemään tai kommentoimaan.
Mamma hakemalla haki aihetta pahoittaa mielensä.
Pysäkkivaltsumamma ja hammaskassamamma.
Vierailija kirjoitti:
No, minä äitinä ymmärrän , että lapsensa vuoksi tästä voi mielensä pahoittaa. Noi irtoavat hampaat on iso juttu 😮
Tässä taisi olla niin että mamma on pahoittanut mielensä, ei se lapsi. Tai ei edes oikeasti pahoittanut mieltään vaan halusi vaan päästä sanomaan jostakin.
Oon saanu kyllä hyvät naurut lukiessani tätä ketjua tämän päivän aikana. Mä en vaan voi käsittää miten tolla äidillä on tullut väläys alkaa avautumaan lidlin fbuukkiin tollasessa asiasta. Varmaan lapselleenkin vauhkonut miten paha ihminen tämä kassaneiti on!
Jos näin olisi käynyt minulle, tai siis lapselle, olisin selittänyt , että joskus voi olla kiireinen, tai omissa oloissaan/ jotain huolia.
Jos hammamamma olet täällä niin kerro meille miksi teit noin ison numeron asiasta?
Joitain ihmisiä tosiaan ällöttää hampaat niin paljon että alkavat voimaan pahoin. Kuten siskoni joka ei voinut katsoa ollenkaan kun tyttärelläni heilui hammas. Taisi huutaakin isoon ääneen YÖÖK älä näytä sitä! Olisko minun ehkä pitänyt katkaista välit häneen kokonaan ja ehkä haukkua hänet faceseinälläni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buahahah mä eilen luin tän otsikon tossa etusivulla ja en avannu ku luulin et o joku tyhmä provo. Vaan eipäs ollutkaan 😂
Ps.tänään oli niin tylsää että päätin avata tämän ja iloksihan se muuttui!
Niin mäkin luulin, mutta aina jaksaa äitylit yllättää :D
Myös minä luulin provoksi.
Miten joku edes viitsii omalla nimellään tuollaisesta antaa palautetta? Ihan kun se olis kassan tehtävä huomioida kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, kuinka surullista luettavaa nämä kommentit täällä. Kyllä on maailma muuttunut kylmäksi ja välinpitämättömäksi.
No eipä tässä kai monikaan ole sitä lasta moittinut ja itsekin olen sitä mieltä, että pieni hymy ei olis tilanteessa maksanut mitään. Tosin tästä on nyt äidin sana vain, seurasiko herkeämättä kassaneidin kasvojen ilmeitä samalla kun näppäili vaikka kortin tunnuslukua ja pakkasi ostoksia. Että tosiaan oli lapsi kuin pelkkää ilmaa.
Mutta millainen ihminen lähtee kirjoittamaan tällaista jonnekin julkiselle Facebook -seinälle ja sitten itkee kun huomio ei olekaan positiivista. 90 % kommentoijista nauraa sille äidille, joka tollasta postaa ja vielä lapsellisesti uhkailee että "enääN en sun kassalle tuu vaikka olisit ainoa kassa, mukavaa syksyä 🍁"
Postaaja lisää vielä vettä myllyyn, että yhyy, ei tässä ollu mitään hauskaa, tää oli mun palaute Lidlille eikä teille. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, jos kuvittelee että kirjoittaessaan julkiselle seinälle, se jää vaan hänen ja kaupan väliseksi???
Olis voinut a)antaa palautetta siellä kaupassa b) ottaa yhteyttä Palokan Lidliin c)pistää palautetta yksityisesti nettisivujen kautta.
Mutta ei, hän halusi näpäyttää myyjää julkisesti ja toivoi tietty ihmisten lähtevän mukaan soimaamaan myyjää. Mutta homma kääntyikin sitten naista itseään vastaan -julkisesti, kuten hän halusi postauksen julkaistessaan julkisesti. Nyt ei auta kun kestää se, että on pari päivää somevitsi ja hammaskassaäiti.
Yksityisviestit ja asiattomuudet on todella ala-arvoista käytöstä, mutta kyllä siellä on hulvattomia kommentteja ja meemejä myös. Ja aloittaja siskoineen lisää vettä myllyyn.
Siis kyllä, itsekin olen sitä mieltä että valituksen julkisesti tehnyt teki hölmösti, mutta olen myös sitä mieltä että vielä typerämmin teki moni joka alkoi suorastaan kiusaamaan ja esim. haukkumaan lasta "seksijätteeksi" (hyi helvetti miten alentavaa kutsua toista ihmistä jätteeksi!). Ja kyllä näistä kommenteista ja tykkäyksiä huokuu enimmäkseen se, että hyvät käytöstavat ja toisen ihmisen huomioiminen on erittäin aliarvostettua. Taas kerran av:ta lukiessani olen tajunnut kuinka pahansuopia iso osa ihmistä on.
No ei kai nyt tällaista johtopäätöstä kukaan oikeasti tee, huhhuh. Siis lapsen nimittely tavallaan menee överiksi, mutta jos joku laittaa julkisesti provokatiivisen palautteen, niin on ihan luonnollista, että se osuu useiden ihmisten nauruhermoon tai herättää muita tunteita. Onko huonoa käytöstä ja pahansuopaa pilailla ehkä vähemmän älykkään henkilön kustannuksella? Ehkä joo, mutta jos henkilöllä itsellään ei ole yhtään suhteellisuudentajua, kyllä minun mielestäni siitä voi huomauttaa vaikka sitten vähän härskimmälläkin läpällä. Ja tosiaan, ei hän itse tainnut missään hyväntahtoisuuksissaan antaa "rakentavaa" palautetta kassan toiminnasta.
Joo, eri mieltä saa olla mutta entä kun julkiseen pilkkaamiseen ja naureskeluun lähtee kymmeniä ellei satoja ihmisiä, luulisi että olisi tajunnut pointin vähemmälläkin eikä niin monen olisi tarvinnut siinä face-viestissä ilmaista kuinka ääliö aloittaja omasta mielestään on ja kyseenalaistaa esim. häntä vanhempana (jakaa kondomimainosta yms).
Joku suhteellisuudentaju nyt ihan oikeasti nettikäyttäytymiseen, tämäkin palautteen jättänyt on ihminen siinä missä muutkin, onko nolaaminen ja pilkkaaminen ainoa keino? Tuleeko pahan mielen toiselle tekemisestä jotenkin parempi olo? Vai onko se jotenkin oikeutettua kun "toi toinen aloitti"?
Haluaisin kuulla alapeukuttajien kommentteja kiusaamisesta, vaikka somelynkkaamisesta ja miksei koulukiusaamisestakin.
Jos julkisesti valittaa jostakin työntekijästä, niin kannattaa miettiä onko valitus aiheellinen.
Mamma valitti asiasta julkisesti ja luuli saavansa kaikki haukkumaan kassaa, julkisesti. Nyt asia kääntyikin toisinpäin.
Olihan tässä mammalla tarkoitus kiusata henkilöä joka vain teki työtänsä ja ei ehkä huomannut koko lasta.
Mamma kuitenkin kirjoitti ettei hän menisi tämän työntekijän kassalle vaikka se olisi ainoa kassa. Ei mitenkään asiallista tai kivaa. Palautteeksi aika ikävästi kirjoitettu kuitenkin melko pienestä asiasta ja kun sitä palautetta voi antaa kauppaan myös muuten kun julkisesti.
Että voisko sanoa että sitä saa mitä tilaa.Eli olet sitä mieltä että kun toinen aloitti niin sit saa kyllä joukolla kiusata mittasuhteista välittämättä?
No jos mammalla on oikeus julkisesti haukkua työntekijää, joka ei ole työssään tehnyt mitään väärää ja sen julksesti kertoo, niin minkä takia muut ei saa julkisesti kommentoida että ei ole kassan homma viihdyttää lapsia.
Mamma itse teki asiasta julkisen, palautteen olisi voinut antaa muutenkin. Mammalla oli tarkoitus kiusata työntekijää.
Täällä on ollut vaan kommentteja että mamma valittaa ihan aiheetta, sitä en tiedä mitä siellä facessa on.
Ja valitus oli kyllä aiheeton.
Luulin otsikkoa provoksi, ja muutenkin otsikosta ekana tuli mieleen että mitä kassalle mitkään heiluvat hampaat kuuluu, eihän noiden työ ole kenenkään hampaita huomioida.
Mitä jos minä kirjoitan johonkin että sanoin kaupan myyjälle että varasin just ajan hammaslääkäriin kun lohkes hammas, näytin sitä hammasta sille ja sanoin että kato miten ilkeen näkönen, niin myyjä ei mitenkään noteerannut koko asiaa, että hei haloo, ois voinut ees jotain kivaa sanoa, mutta kun ei niin en ikinä enää mee siihen kauppaan jos se myyjä on siellä... niin oisitko silloin sitä mieltä että ihan oli asiallinen palaute ja turha kenenkään mulle siitä kettuilla?Ihan turha kommentoida, kun ei ole halua ymmärtää niin ei ole. Olen jo monta kertaa todennut että väärin/hölmösti antoi palautteensa ja teki kärpäsestä härkäsen, mutta se että sadatkin ihmiset julkisesti nyt joukkolynkkaavat ja nimittelevät ja nauravat EI ole minusta yhtään sen järkevämpää, päin vastoin! Vaikka somessa voi joutua kestämään kaiken näköistä, ei se silti tarkoita että se olisi oikein, ymmärrätkö eron?
Mä ymmärrän ihmisiä joskus vähän liiankin paljon, mut mamma halusi kiusata myyjää aiheetta, miksi ei saisi kommentoida että mamman valitus oli täysin aiheeton ja typerä.
Ehkä se kassa ei edes huomannut sitä lasta, tai että lapsi juuri hänelle selittää asiaa?
Kaiken lisäksi ehkä varmin tapa on olla kommentoimatta asiakkaille ja näiden lapsille asioita. Jostakin väärinymmärretystä asiasta ja kommentista joku voi oikeasti loukkaantua.
Tämä hammaskassamamma jää historiaan. Samoin kuin se taannoinen pysäkkivaltterin äiti. Sääli lapsia, joutuvat kantamaan taakkaa koko elämänsä. Some ei unohda.
Vierailija kirjoitti:
Oon saanu kyllä hyvät naurut lukiessani tätä ketjua tämän päivän aikana. Mä en vaan voi käsittää miten tolla äidillä on tullut väläys alkaa avautumaan lidlin fbuukkiin tollasessa asiasta. Varmaan lapselleenkin vauhkonut miten paha ihminen tämä kassaneiti on!
Jos näin olisi käynyt minulle, tai siis lapselle, olisin selittänyt , että joskus voi olla kiireinen, tai omissa oloissaan/ jotain huolia.
Jos hammamamma olet täällä niin kerro meille miksi teit noin ison numeron asiasta?
Joitain ihmisiä tosiaan ällöttää hampaat niin paljon että alkavat voimaan pahoin. Kuten siskoni joka ei voinut katsoa ollenkaan kun tyttärelläni heilui hammas. Taisi huutaakin isoon ääneen YÖÖK älä näytä sitä! Olisko minun ehkä pitänyt katkaista välit häneen kokonaan ja ehkä haukkua hänet faceseinälläni?
Se halus näpäyttää sitä myyjää, saada kiusattua ja kyykytettyä että saa julkisen anteeksipyynnön, mahdollisesti rahallista hyvitystä lidlistä.
Jos siis itse se mamma on asiakaspalvelutyössä niin luulis ymmärtävän että kaikkea ei voi eikä ehdi huomata ja huomioida.
Jos se itse on saanut (aiheettomia) valituksia asiakkailta niin halus vaan pistää paskan kiertämään.
Lidlin kassa ei huomioinut mun alko-muovipussia ja sitä että olin ostamassa lantrinkia, nyyh :(
Vierailija kirjoitti:
Lidlin kassa ei huomioinut mun alko-muovipussia ja sitä että olin ostamassa lantrinkia, nyyh :(
Muistithan kilistellä kassia oikeen kunnolla?
Mä en tajua miten tästä tuli näin väärin ymmärretty keissi. Ja kuinka sairaalloisen ilkeitä ihmiset ovat :O Siis siellä Facessa oli niin mielenvikaista haukkumista ettei mitään rajaa, jonka lisäksi tää äiti oli saanut jotain täysin asiattomia viestejä, että sietäisi tappaa itsensä.
Pikkusieluiset ihmiset vaan takertuu tuossa tuohon hampaaseen, vaikka se oli periaatteessa yhdentekevä pointin kannalta. Pointti oli siis se, että asiakaspalvelija ei huomioi lapsiasiakasta, oli tämä maksajana tai ei. Selvästi ihmiset eivät tiedä asiakaspalvelijan roolista yhtään mitään, etteikö asiakaspalvelijan tarvitse muka hymyillä tai ottaa asiakkaita huomioon, kun täytyy niin kaikilla aisteilla keskittyä niiden tuotteiden piippailuun ja siirtoon käsillään?? Olen ollut tuossa työssä opiskeluaikoina ja sitä tekisi vaikka silmät ummessa. Asiakaspalvelija edustaa työnantajaansa, yritystä, jolle on tärkeää luoda hyvä imago. Vai luuletteko, että ne Lidlin kassatyöntekijät omaksi ilokseen toivottavat hyvää päivänjatkoa asioinnin päätteeksi? Ettei vaan kuuluisi protokollaan, nimenomaan työnanatajan määrittämään? Vai onko niin, että kassalla saa olla naama norsunvehkeellä katatonisena autistina, minäminäminä päätän itse siitä miten olen eikä aina jaxa? Kertokaa
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kirjoitti:
Tuli karmea ajatus mieleen, kun luin näitä ketjuja. Ketjuista käy ilmi, että hammasmamma ja siskonsa ovat tunnettuja koulukiusaajia Jyväskylän suunnalla. Mitä jos kassa onkin hammasmamman koulukiusaama ja hammasmamma yrittää jatkaa toisen kiusaamista julkisella lynkkauksella?
Tunsipa se sen kassatyypin entuudestaan tai ei, niin kiusata se yritti. Muuten ei olisi antanut palautetta julkisesti. Tai edes valittanut noin pienestä asiasta. Halusi päteä.
Kaikki asiakaspalvelutyötä tehneet tietää että koskaan et voi toimia niin että kaikki asiakkaat olisi 100% tyytyväisiä, joku haluaa aina valittaa jostakin. Vaikka kaikkesi yrittäisit. Yksi haluaa ripeää palvelua, toinen haluaisi jutustella, kolmannelle pitäisi olla yli-ystävällinen ja neljännelle ei ole väliä vaikka et edes tervehtisi kunhan vaan saa asiansa hoidettua jne
Toiset valittaa, kun et tyrkkää tavaroita kassahihnan päähän ja toiset valittaa ettei heidän tavaroitaan saa työnnellä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua miten tästä tuli näin väärin ymmärretty keissi. Ja kuinka sairaalloisen ilkeitä ihmiset ovat :O Siis siellä Facessa oli niin mielenvikaista haukkumista ettei mitään rajaa, jonka lisäksi tää äiti oli saanut jotain täysin asiattomia viestejä, että sietäisi tappaa itsensä.
Pikkusieluiset ihmiset vaan takertuu tuossa tuohon hampaaseen, vaikka se oli periaatteessa yhdentekevä pointin kannalta. Pointti oli siis se, että asiakaspalvelija ei huomioi lapsiasiakasta, oli tämä maksajana tai ei. Selvästi ihmiset eivät tiedä asiakaspalvelijan roolista yhtään mitään, etteikö asiakaspalvelijan tarvitse muka hymyillä tai ottaa asiakkaita huomioon, kun täytyy niin kaikilla aisteilla keskittyä niiden tuotteiden piippailuun ja siirtoon käsillään?? Olen ollut tuossa työssä opiskeluaikoina ja sitä tekisi vaikka silmät ummessa. Asiakaspalvelija edustaa työnantajaansa, yritystä, jolle on tärkeää luoda hyvä imago. Vai luuletteko, että ne Lidlin kassatyöntekijät omaksi ilokseen toivottavat hyvää päivänjatkoa asioinnin päätteeksi? Ettei vaan kuuluisi protokollaan, nimenomaan työnanatajan määrittämään? Vai onko niin, että kassalla saa olla naama norsunvehkeellä katatonisena autistina, minäminäminä päätän itse siitä miten olen eikä aina jaxa? Kertokaa
Mä inhoan pakollisia protokolla-tervehdyksiä, mieluummin hei. Eniten ärsyttää, kun Prisman kassat toivottavat mulle hyvää viikonloppua ja pakkohan siihen on vastata, ja vastaan sitten, että sitä samaa, vaikka mulle on ihan sama, millainen viikonloppu hällä on. Jos vaikka joutuu olemaan töissä.
Asiakkaat eivät noteranneet ripulipierua kassalla
ap
Voihan sille lapselle selittää että "Kassalla on vähän kiire tehdä töitä niin ei tainnut ehtiä huomaamaan sun hammasta. Mutta näytäpäs minulle/isille/veljelle/siskolle vielä kerran!", eikö? Ihan turhaa loukkaantua ja marista sosiaalisessa mediassa jälkikäteen.
Pysäkkivaltterimamma oli mulle uusi termi, en ollut koskaan kuullutkaan kyseisestä episodista. Tätä ketjua luettuani oli pakko googlettaa. Ja vaikka tämä ei varsinaisesti tähän ketjuun kuulu, niin pakko sanoa että mitän ihmettä tämän Valtterin mamma on kelannut!?! Voi lapsi parkaa.. :(
Ja myöskin tää hammaskassamamma.. kyllä naiset sekoo päästään kun saa lapsia.. Toivottavasti mä pysyn järjissäni. Ainakin siihen asti kun lapsi on jo aikuinen.
T. 6veen äiti
Vierailija kirjoitti:
Pointti ei todella ollut mikään hammas, olet oikeassa. Pointti on siinä, että ei asiakaspalvelija ole pakotettu noteeraamaan töidensä kannalta täysin irrelevantteja asioita. Jos lapsi olisi sanonut "hei" niin kassa varmasti olisi vastannut. Jos lapsi sen sijaan irvistelee ja esittelee hampaitaan, niin eipä todellakaan kaupan kassan asia ole noteerata sitä.
Ja suurin pointtihan on se, että äiti olisi voinut opastaa lastaan, ettei kaikille tuntemattomille tarvitse purukalustoaan esitellä, kun nämä ovat töissä. Sen sijaan tämä oli hänen mielestään niin iso ja vakava työtehtävien laiminlyönti, että hän yritti mustamaalata työntekijää julkisesti. Ylireagointia ainoastaan äidin puolelta.
Tämä on ollut hauskin ketju pitkiin aikoihin.
Tunsipa se sen kassatyypin entuudestaan tai ei, niin kiusata se yritti. Muuten ei olisi antanut palautetta julkisesti. Tai edes valittanut noin pienestä asiasta. Halusi päteä.
Kaikki asiakaspalvelutyötä tehneet tietää että koskaan et voi toimia niin että kaikki asiakkaat olisi 100% tyytyväisiä, joku haluaa aina valittaa jostakin. Vaikka kaikkesi yrittäisit. Yksi haluaa ripeää palvelua, toinen haluaisi jutustella, kolmannelle pitäisi olla yli-ystävällinen ja neljännelle ei ole väliä vaikka et edes tervehtisi kunhan vaan saa asiansa hoidettua jne