Lidlin kassa ei huomioinut lapsen heiluvaa hammasta!!
Lidlin facebookista. Siis mitä? Eihän kassaneidillä ole velvollisuutta ihastella kenenkään ruumiinaukkoja!
"Palokan myymälän kassaneitiä ei voi kyllä kehua hyvästä asiakaspalvelusta. Ellei sitten asia ole niin että lapsia ei tarvitse huomioida eivätkä he kuulu tähän asiakaspalvelu kohteen piiriin.
Innokas neiti kohta 6 vee yrittää näyttää kassaneidille kuinka hänen hammas heiluu mutta tyttö on hänelle kuin ilmaa. Ymmärrän että kaikki eivät lapsista pidä mutta haloo hei..edes pieni hymy olisi näyttänyt että huomioit hänet.
Sen tiedän että sinun kassalle en enään tule vaikka olisit ainoana kassana.
Mukavaa syksyä! 🍁🍂"
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, kuinka surullista luettavaa nämä kommentit täällä. Kyllä on maailma muuttunut kylmäksi ja välinpitämättömäksi.
No eipä tässä kai monikaan ole sitä lasta moittinut ja itsekin olen sitä mieltä, että pieni hymy ei olis tilanteessa maksanut mitään. Tosin tästä on nyt äidin sana vain, seurasiko herkeämättä kassaneidin kasvojen ilmeitä samalla kun näppäili vaikka kortin tunnuslukua ja pakkasi ostoksia. Että tosiaan oli lapsi kuin pelkkää ilmaa.
Mutta millainen ihminen lähtee kirjoittamaan tällaista jonnekin julkiselle Facebook -seinälle ja sitten itkee kun huomio ei olekaan positiivista. 90 % kommentoijista nauraa sille äidille, joka tollasta postaa ja vielä lapsellisesti uhkailee että "enääN en sun kassalle tuu vaikka olisit ainoa kassa, mukavaa syksyä 🍁"
Postaaja lisää vielä vettä myllyyn, että yhyy, ei tässä ollu mitään hauskaa, tää oli mun palaute Lidlille eikä teille. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, jos kuvittelee että kirjoittaessaan julkiselle seinälle, se jää vaan hänen ja kaupan väliseksi???
Olis voinut a)antaa palautetta siellä kaupassa b) ottaa yhteyttä Palokan Lidliin c)pistää palautetta yksityisesti nettisivujen kautta.
Mutta ei, hän halusi näpäyttää myyjää julkisesti ja toivoi tietty ihmisten lähtevän mukaan soimaamaan myyjää. Mutta homma kääntyikin sitten naista itseään vastaan -julkisesti, kuten hän halusi postauksen julkaistessaan julkisesti. Nyt ei auta kun kestää se, että on pari päivää somevitsi ja hammaskassaäiti.
Yksityisviestit ja asiattomuudet on todella ala-arvoista käytöstä, mutta kyllä siellä on hulvattomia kommentteja ja meemejä myös. Ja aloittaja siskoineen lisää vettä myllyyn.
Siis kyllä, itsekin olen sitä mieltä että valituksen julkisesti tehnyt teki hölmösti, mutta olen myös sitä mieltä että vielä typerämmin teki moni joka alkoi suorastaan kiusaamaan ja esim. haukkumaan lasta "seksijätteeksi" (hyi helvetti miten alentavaa kutsua toista ihmistä jätteeksi!). Ja kyllä näistä kommenteista ja tykkäyksiä huokuu enimmäkseen se, että hyvät käytöstavat ja toisen ihmisen huomioiminen on erittäin aliarvostettua. Taas kerran av:ta lukiessani olen tajunnut kuinka pahansuopia iso osa ihmistä on.
No ei kai nyt tällaista johtopäätöstä kukaan oikeasti tee, huhhuh. Siis lapsen nimittely tavallaan menee överiksi, mutta jos joku laittaa julkisesti provokatiivisen palautteen, niin on ihan luonnollista, että se osuu useiden ihmisten nauruhermoon tai herättää muita tunteita. Onko huonoa käytöstä ja pahansuopaa pilailla ehkä vähemmän älykkään henkilön kustannuksella? Ehkä joo, mutta jos henkilöllä itsellään ei ole yhtään suhteellisuudentajua, kyllä minun mielestäni siitä voi huomauttaa vaikka sitten vähän härskimmälläkin läpällä. Ja tosiaan, ei hän itse tainnut missään hyväntahtoisuuksissaan antaa "rakentavaa" palautetta kassan toiminnasta.
Joo, eri mieltä saa olla mutta entä kun julkiseen pilkkaamiseen ja naureskeluun lähtee kymmeniä ellei satoja ihmisiä, luulisi että olisi tajunnut pointin vähemmälläkin eikä niin monen olisi tarvinnut siinä face-viestissä ilmaista kuinka ääliö aloittaja omasta mielestään on ja kyseenalaistaa esim. häntä vanhempana (jakaa kondomimainosta yms).
Joku suhteellisuudentaju nyt ihan oikeasti nettikäyttäytymiseen, tämäkin palautteen jättänyt on ihminen siinä missä muutkin, onko nolaaminen ja pilkkaaminen ainoa keino? Tuleeko pahan mielen toiselle tekemisestä jotenkin parempi olo? Vai onko se jotenkin oikeutettua kun "toi toinen aloitti"?
Haluaisin kuulla alapeukuttajien kommentteja kiusaamisesta, vaikka somelynkkaamisesta ja miksei koulukiusaamisestakin.
Jos julkisesti valittaa jostakin työntekijästä, niin kannattaa miettiä onko valitus aiheellinen.
Mamma valitti asiasta julkisesti ja luuli saavansa kaikki haukkumaan kassaa, julkisesti. Nyt asia kääntyikin toisinpäin.
Olihan tässä mammalla tarkoitus kiusata henkilöä joka vain teki työtänsä ja ei ehkä huomannut koko lasta.
Mamma kuitenkin kirjoitti ettei hän menisi tämän työntekijän kassalle vaikka se olisi ainoa kassa. Ei mitenkään asiallista tai kivaa. Palautteeksi aika ikävästi kirjoitettu kuitenkin melko pienestä asiasta ja kun sitä palautetta voi antaa kauppaan myös muuten kun julkisesti.
Että voisko sanoa että sitä saa mitä tilaa.Eli olet sitä mieltä että kun toinen aloitti niin sit saa kyllä joukolla kiusata mittasuhteista välittämättä?
Ohis, mut kyllä se toisaalta on vähän niinkin, että miksi kerjäsi verta nenästään? Jos snägärijonossa aukoo päätään puolta isommalle bodarille ja sitten yllättyy kun saakin turpaansa, voi katsella myös peiliin.
Ja vielä kun palautteen sävystä on selkeästi havaittavissa tämmöinen "Hah! Tässäpä oiva kosto sulle" -mentaliteetti, niin ei ihme että suurin osa porukasta vain nauroi makeasti. Puolustaisitko yhtä kiivaasti sitä kassaduunaria, jos yleinen mielipide olisikin ollut hammasmamman puolella? Koska sitä hän yritti. Paha sai tässä tapauksessa kerrankin palkkansa.
Ei kylläkään silti oikeuta haukkumaan hänen lastaan saatika uhkaavien yksityisviestien lähettelemistä. Mutta aivan itse hän nolasi itsensä, ja paikalliset varmaan muistavat hänen naamansa. Sitä hänen olisi varmaan kannattanut pohtia itse hieman etukäteen, sille emme mitään voi.
Jatkan inttämistä, kyllähän bodari joka pahoinpitelee, vaikka olisi provosoitukin, on tehnyt väärin ja saa syytteet pahoinpitelystä. Ei se oikeuta päänaukomista hakatuksi tulleelta, mutta yhtä kaikki väärin on mennä pahoinpitelemään toinen.
Sitäpaitsi aika tyhjän kanssa uhkailua palautteen jättäjä teki (en tuu sun kassalles) eikä hänen viestissään edes käy ilmi että kenestä kassasta on kyse, ei siis ole ketään henkilöä mennyt julkisesti nolaamaan.
Olisikohan tämä palaute saanut tällaista kohua ympärilleen ellei siihen olisi liittynyt lapsi ja "tatuoitu nainen" (kuten moni rumemmin ilmaisten nosti esille)? Jos joku perus pekka olisi haukkunut kassaa siitä että hän oli epähuomioissaan jättänyt alelapun huomaamatta ja uhannut ettei enää hänen kassalleen tule, niin olisiko tätä perus pekkaa tästä naurettavasta ylireagoinnistaan näin isolla voimalla "opetettu olemaan"?
Olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö valittajamamman face on avoin kaikille? Entä näkyykö sen kaverit?
Mitäs helvetin väliä sillä olisi? Yritätkö keksiä väyliä kiusaamiseen? Minkä ikäinen olet ja mikä kasvatuksessasi on mennyt vikaan että olet tuollainen kiusaaja?
Mistä tää löytyy? Ylilaudalta?en löytänyt
Vierailija kirjoitti:
Googlaa.
Yritin mutta en löytänyt. Voisiko joku linkata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö valittajamamman face on avoin kaikille? Entä näkyykö sen kaverit?
Mitäs helvetin väliä sillä olisi? Yritätkö keksiä väyliä kiusaamiseen? Minkä ikäinen olet ja mikä kasvatuksessasi on mennyt vikaan että olet tuollainen kiusaaja?
Häh? Oon vaan utelias. Nimenhän kyllä kaikki jo tietää.
Onpas mukavaa että hammaskassamamma tuli tänne vielä illalla muutaman kommentin laittamaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, kuinka surullista luettavaa nämä kommentit täällä. Kyllä on maailma muuttunut kylmäksi ja välinpitämättömäksi.
No eipä tässä kai monikaan ole sitä lasta moittinut ja itsekin olen sitä mieltä, että pieni hymy ei olis tilanteessa maksanut mitään. Tosin tästä on nyt äidin sana vain, seurasiko herkeämättä kassaneidin kasvojen ilmeitä samalla kun näppäili vaikka kortin tunnuslukua ja pakkasi ostoksia. Että tosiaan oli lapsi kuin pelkkää ilmaa.
Mutta millainen ihminen lähtee kirjoittamaan tällaista jonnekin julkiselle Facebook -seinälle ja sitten itkee kun huomio ei olekaan positiivista. 90 % kommentoijista nauraa sille äidille, joka tollasta postaa ja vielä lapsellisesti uhkailee että "enääN en sun kassalle tuu vaikka olisit ainoa kassa, mukavaa syksyä 🍁"
Postaaja lisää vielä vettä myllyyn, että yhyy, ei tässä ollu mitään hauskaa, tää oli mun palaute Lidlille eikä teille. Kuinka tyhmä ihmisen pitää olla, jos kuvittelee että kirjoittaessaan julkiselle seinälle, se jää vaan hänen ja kaupan väliseksi???
Olis voinut a)antaa palautetta siellä kaupassa b) ottaa yhteyttä Palokan Lidliin c)pistää palautetta yksityisesti nettisivujen kautta.
Mutta ei, hän halusi näpäyttää myyjää julkisesti ja toivoi tietty ihmisten lähtevän mukaan soimaamaan myyjää. Mutta homma kääntyikin sitten naista itseään vastaan -julkisesti, kuten hän halusi postauksen julkaistessaan julkisesti. Nyt ei auta kun kestää se, että on pari päivää somevitsi ja hammaskassaäiti.
Yksityisviestit ja asiattomuudet on todella ala-arvoista käytöstä, mutta kyllä siellä on hulvattomia kommentteja ja meemejä myös. Ja aloittaja siskoineen lisää vettä myllyyn.
Siis kyllä, itsekin olen sitä mieltä että valituksen julkisesti tehnyt teki hölmösti, mutta olen myös sitä mieltä että vielä typerämmin teki moni joka alkoi suorastaan kiusaamaan ja esim. haukkumaan lasta "seksijätteeksi" (hyi helvetti miten alentavaa kutsua toista ihmistä jätteeksi!). Ja kyllä näistä kommenteista ja tykkäyksiä huokuu enimmäkseen se, että hyvät käytöstavat ja toisen ihmisen huomioiminen on erittäin aliarvostettua. Taas kerran av:ta lukiessani olen tajunnut kuinka pahansuopia iso osa ihmistä on.
No ei kai nyt tällaista johtopäätöstä kukaan oikeasti tee, huhhuh. Siis lapsen nimittely tavallaan menee överiksi, mutta jos joku laittaa julkisesti provokatiivisen palautteen, niin on ihan luonnollista, että se osuu useiden ihmisten nauruhermoon tai herättää muita tunteita. Onko huonoa käytöstä ja pahansuopaa pilailla ehkä vähemmän älykkään henkilön kustannuksella? Ehkä joo, mutta jos henkilöllä itsellään ei ole yhtään suhteellisuudentajua, kyllä minun mielestäni siitä voi huomauttaa vaikka sitten vähän härskimmälläkin läpällä. Ja tosiaan, ei hän itse tainnut missään hyväntahtoisuuksissaan antaa "rakentavaa" palautetta kassan toiminnasta.
Joo, eri mieltä saa olla mutta entä kun julkiseen pilkkaamiseen ja naureskeluun lähtee kymmeniä ellei satoja ihmisiä, luulisi että olisi tajunnut pointin vähemmälläkin eikä niin monen olisi tarvinnut siinä face-viestissä ilmaista kuinka ääliö aloittaja omasta mielestään on ja kyseenalaistaa esim. häntä vanhempana (jakaa kondomimainosta yms).
Joku suhteellisuudentaju nyt ihan oikeasti nettikäyttäytymiseen, tämäkin palautteen jättänyt on ihminen siinä missä muutkin, onko nolaaminen ja pilkkaaminen ainoa keino? Tuleeko pahan mielen toiselle tekemisestä jotenkin parempi olo? Vai onko se jotenkin oikeutettua kun "toi toinen aloitti"?
Haluaisin kuulla alapeukuttajien kommentteja kiusaamisesta, vaikka somelynkkaamisesta ja miksei koulukiusaamisestakin.
Jos julkisesti valittaa jostakin työntekijästä, niin kannattaa miettiä onko valitus aiheellinen.
Mamma valitti asiasta julkisesti ja luuli saavansa kaikki haukkumaan kassaa, julkisesti. Nyt asia kääntyikin toisinpäin.
Olihan tässä mammalla tarkoitus kiusata henkilöä joka vain teki työtänsä ja ei ehkä huomannut koko lasta.
Mamma kuitenkin kirjoitti ettei hän menisi tämän työntekijän kassalle vaikka se olisi ainoa kassa. Ei mitenkään asiallista tai kivaa. Palautteeksi aika ikävästi kirjoitettu kuitenkin melko pienestä asiasta ja kun sitä palautetta voi antaa kauppaan myös muuten kun julkisesti.
Että voisko sanoa että sitä saa mitä tilaa.Eli olet sitä mieltä että kun toinen aloitti niin sit saa kyllä joukolla kiusata mittasuhteista välittämättä?
No jos mammalla on oikeus julkisesti haukkua työntekijää, joka ei ole työssään tehnyt mitään väärää ja sen julksesti kertoo, niin minkä takia muut ei saa julkisesti kommentoida että ei ole kassan homma viihdyttää lapsia.
Mamma itse teki asiasta julkisen, palautteen olisi voinut antaa muutenkin. Mammalla oli tarkoitus kiusata työntekijää.
Täällä on ollut vaan kommentteja että mamma valittaa ihan aiheetta, sitä en tiedä mitä siellä facessa on.
Ja valitus oli kyllä aiheeton.
Luulin otsikkoa provoksi, ja muutenkin otsikosta ekana tuli mieleen että mitä kassalle mitkään heiluvat hampaat kuuluu, eihän noiden työ ole kenenkään hampaita huomioida.
Mitä jos minä kirjoitan johonkin että sanoin kaupan myyjälle että varasin just ajan hammaslääkäriin kun lohkes hammas, näytin sitä hammasta sille ja sanoin että kato miten ilkeen näkönen, niin myyjä ei mitenkään noteerannut koko asiaa, että hei haloo, ois voinut ees jotain kivaa sanoa, mutta kun ei niin en ikinä enää mee siihen kauppaan jos se myyjä on siellä... niin oisitko silloin sitä mieltä että ihan oli asiallinen palaute ja turha kenenkään mulle siitä kettuilla?
Mie olen vähän samaa mieltä, jos aloittaa kiusaamisella ja saakin oman kakkansa takaisin omaan päähän niin on turha inistä kuinka nyt kiusataan. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlaa.
Yritin mutta en löytänyt. Voisiko joku linkata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos mammalla on oikeus julkisesti haukkua työntekijää, joka ei ole työssään tehnyt mitään väärää ja sen julksesti kertoo, niin minkä takia muut ei saa julkisesti kommentoida että ei ole kassan homma viihdyttää lapsia.
Mamma itse teki asiasta julkisen, palautteen olisi voinut antaa muutenkin. Mammalla oli tarkoitus kiusata työntekijää.
Täällä on ollut vaan kommentteja että mamma valittaa ihan aiheetta, sitä en tiedä mitä siellä facessa on.
Luulin otsikkoa provoksi, ja muutenkin otsikosta ekana tuli mieleen että mitä kassalle mitkään heiluvat hampaat kuuluu, eihän noiden työ ole kenenkään hampaita huomioida.
Mitä jos minä kirjoitan johonkin että sanoin kaupan myyjälle että varasin just ajan hammaslääkäriin kun lohkes hammas, näytin sitä hammasta sille ja sanoin että kato miten ilkeen näkönen, niin myyjä ei mitenkään noteerannut koko asiaa, että hei haloo, ois voinut ees jotain kivaa sanoa, mutta kun ei niin en ikinä enää mee siihen kauppaan jos se myyjä on siellä... niin oisitko silloin sitä mieltä että ihan oli asiallinen palaute ja turha kenenkään mulle siitä kettuilla?
Ihan turha kommentoida, kun ei ole halua ymmärtää niin ei ole. Olen jo monta kertaa todennut että väärin/hölmösti antoi palautteensa ja teki kärpäsestä härkäsen, mutta se että sadatkin ihmiset julkisesti nyt joukkolynkkaavat ja nimittelevät ja nauravat EI ole minusta yhtään sen järkevämpää, päin vastoin! Vaikka somessa voi joutua kestämään kaiken näköistä, ei se silti tarkoita että se olisi oikein, ymmärrätkö eron?
Se kirjoitetaan enää, ei enään.
Tää oli hauska. Miten taas voi ihminen mielestä pahoittaa.
Ja 6vuotiaaalle olisi syytä opettaa käytöstapoja, heiluvat hampaat kuuluu esittää vaikka sille omalle "hoitotädille", ei kaupan kassalle,
tälle voisi opeteella vaikka sanomaan "kiitos" liikkeestä poistuessa.
Se "kassantäti" ei ole "seuraneiti" "mummoille" eikä edes lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos minä kirjoitan johonkin että sanoin kaupan myyjälle että varasin just ajan hammaslääkäriin kun lohkes hammas, näytin sitä hammasta sille ja sanoin että kato miten ilkeen näkönen, niin myyjä ei mitenkään noteerannut koko asiaa, että hei haloo, ois voinut ees jotain kivaa sanoa, mutta kun ei niin en ikinä enää mee siihen kauppaan jos se myyjä on siellä... niin oisitko silloin sitä mieltä että ihan oli asiallinen palaute ja turha kenenkään mulle siitä kettuilla?Ihan turha kommentoida, kun ei ole halua ymmärtää niin ei ole. Olen jo monta kertaa todennut että väärin/hölmösti antoi palautteensa ja teki kärpäsestä härkäsen, mutta se että sadatkin ihmiset julkisesti nyt joukkolynkkaavat ja nimittelevät ja nauravat EI ole minusta yhtään sen järkevämpää, päin vastoin! Vaikka somessa voi joutua kestämään kaiken näköistä, ei se silti tarkoita että se olisi oikein, ymmärrätkö eron?
Eiköhän se ymmärtänyt kun yrittää koko ajan selostaa sulle että on eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että jaksaa näin olematon aihe kiinnostaa. Eikö voitais jo lopettaa.👏
Tämä ei ole oikeastaan olematon aihe, tässähän on kyse seuraavista asioista:
1) mielensä pahoittamisesta tuollaisen pikkuasian vuoksi
2) päätös tehdä tapahtuneesta JULKINEN asia somessa
3) päätös tehdä asiasta julkinen tarkoittaa että henkilö toivoi saavansa tukea itselleen somesta muilta ihmisiltä ja aiheuttaa painostusta lidliä kohtaan kaataa myyjän niskaan paskaa
4) kohdat 2 & 3 vain siksi että katsoi oman loukkaantumisensa olevan tuon arvoista
Kaikki nämä, ja vielä 5. kohta) Yleinen ilmapiiri, jossa jokaisen asiakaspalvelijan, virkamiehen, ylipäätään työtään tekevän ihmisen pitäisi olla koko ajan valmis huomiomaan jokainen sana, mielenliike, huomionhaku, jne. siinä oman työnsä keskellä. Toisin sanoen, työn tekeminen ei enää riitä, vaan samalla täytyy muistaa lässyttää jokaiselle huomiota haluavalle juuri sillä tavalla, kuin tämä henkilö nyt halusi tällä kertaa itsensä huomiotavan.
Palkanlisää tästä tuskin tulee, mutta työpäivistä taasen pikkasen vaikeampia ja raskaampia kestää, kun silmät täytyy olla selässäkin, ettei siellä nyt vaan jollakulla ole näytettävänä hammas tai uusi pikkuauto.
Minusta tuntuu pahalta sen myyjän puolesta. Teet työtäsi asiallisesti ja joudut someen haukutuksi. Jollekin tuollainen voi olla oikeasti kova paikka.
Musta tuntuu pahalta sen äidin puolesta, hänhän se tässä on haukuttavana.
Hän lähti somessa julkisesti valittamaan myyjästä, joka ei huomioinut lapsensa heiluvaa hammasta. Siis lähti tuollaisen asian takia somelynkkaamaan myyjää - sekö on ok? Ei ole.
Niin mäkin luulin, mutta aina jaksaa äitylit yllättää :D