Miksi töissä ei ymmärretä, että koulu on aina etusijalla minulle?
Ihan keikkatöitä kahviloissa ja ravintoloissa siis teen, satunnaisesti. Lisäksi opiskelen lääkäriksi. Töitä teen tasan sen takia, että siitä saa rahaa, millä rahoittaa opiskeluajan elämisen. Jostain syystä aina kun kerron, etten voi tulla esim. sunnuntaina iltavuoroon, koska maanantaina on koulua, alkaa hirveä jupina siitä, miten "en koskaan voi auttaa".
Haistakaa home. Olen siellä töissä, en haukuttavana. Ja minulla on vapaus valita työt tasan oman aikatauluni mukaan, ilman kenenkään marttyyrimaista jupinaa asiasta. Muuten tuo on yksi syy, miksi haluan mahdollisimman nopeasti oman alani hommiin.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Ihan keikkatöitä kahviloissa ja ravintoloissa siis teen, satunnaisesti. Lisäksi opiskelen lääkäriksi. Töitä teen tasan sen takia, että siitä saa rahaa, millä rahoittaa opiskeluajan elämisen. Jostain syystä aina kun kerron, etten voi tulla esim. sunnuntaina iltavuoroon, koska maanantaina on koulua, alkaa hirveä jupina siitä, miten "en koskaan voi auttaa".
Haistakaa home. Olen siellä töissä, en haukuttavana. Ja minulla on vapaus valita työt tasan oman aikatauluni mukaan, ilman kenenkään marttyyrimaista jupinaa asiasta. Muuten tuo on yksi syy, miksi haluan mahdollisimman nopeasti oman alani hommiin.
Siksi kun niitä ei kiinnosta muu kuin se että asiakkaat tulevat palvelluiksi ja rahaa tulee kassaan. Se on ihan yks ja sama mitä ja mikä sinä olet tai tulet olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun niitä ei kiinnosta muu kuin se että asiakkaat tulevat palvelluiksi ja rahaa tulee kassaan. Se on ihan yks ja sama mitä ja mikä sinä olet tai tulet olemaan.
Miksi siitä tarvii sitten alkaa irvailla, jos niitä ei edes kiinnosta?
Asiallinen okei, olisi ihan hyvä ja luulisi jokaiselta onnistuvan ilman nälvintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallinen okei, olisi ihan hyvä ja luulisi jokaiselta onnistuvan ilman nälvintää.
Onnistuuhan se kaikilta normaaleilta ihmisiltä. Sen sijaan yksinkertaisilta ja ilkeiltä ei.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään tuntemani lääkäriksi opiskeleva ei käytä termiä koulu puhuessaan laitoksesta/yliopistosta/opiskelupaikastaan. Heillä opinnot menevät kaiken muun edelle, ei koulu. He käyvät luennoilla, tekevät harjoitustöitä jne., mutta kouluaika päättyi ylioppilastutkintoon.
Aijaa. Minunpa tuntemat käyttää. Diplomi-insinöörikisi opiskelevat tutut käyvät myös koulua. Niin minäkin, oikiksessa.
Omasta kokemuksesta tiedän, että joissain paikoissa jotkut vakkarityöntekijät kohtelee vuokratyöntekijöitä kuin roskia. Varsinkin niitä, jotka opiskelee jotain ihan muuta.
Sitten halutaan päteä ja simputtaa kaikessa. Vaikka tekisikin kaiken ihan oikein ja hyvin, niin silti aina kommentoidaan kaikkea, ai sä teet tuon noin, tää pitäis osata tehdä nopeemmin, etkö koskaan osaa mitään.
Miksi yrittäjät valittaa vuokratyöntekijöistä, vaikka ihan itse ovat niitä säästösyistä halunneet?
Vierailija kirjoitti:
Miksi yrittäjät valittaa vuokratyöntekijöistä, vaikka ihan itse ovat niitä säästösyistä halunneet?
Siksi koska ne itse kuvittelevat olevansa työelämän aatelia.
Ohoh, harvinaista, että arvon lääkäri on suostunut keikkatöihin kahvilaan. Oman arvonsa tuntien, häntä ei kuitenkaan iltavuoroon sovi kutsua, jos töitä on seuraavana arkipäivänä. No ei vaan.
Tuollaista se on keikkatöissä, "paskatöissä" ja mitä näitä nyt on. Ei varmaan kukaan siellä kahvilassa tai elintarviketiskillä kutsumuksen vuoksi ole töissä tai sinne iloisena tule.
Hmm eikös lääkärit usein työskentele sairaalamaailmassa jo opiskeluaikana?
Miksi hakeudut vkl-töihin, jos et voi työskennellä sunnuntaisin?
😂 Lääkäriksi ei opiskella "koulussa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi irvailevat kun et ole käytettävissä silloin kun heillä olis tarvis. Luulis korkeakouluopiskelijan tajuavan jotain syy-seuraussuhteista. Firman tehtävä on lainkin mukaan voiton tuottaminen omistajille, ei työllistäminen. Sinä olet vain väline tavoitteen saavuttamiseen.
No eihän helvetti soikoon keikkatyötä tekevää voi pakottaa töihin. Se on sitten eri asia saako vuoroja jatkossa. Olen itse ollut tuossa tilanteessa ja sanoin kaikille motkottajille että minä teen töitä kun minulle sopii, ota tai jätä, menen muualle jos ei nämä ehdot toimi. Noissa hommissa nyt ei vaan korkeampaa koulutusta arvosteta.
Vierailija kirjoitti:
Siksi irvailevat kun et ole käytettävissä silloin kun heillä olis tarvis. Luulis korkeakouluopiskelijan tajuavan jotain syy-seuraussuhteista. Firman tehtävä on lainkin mukaan voiton tuottaminen omistajille, ei työllistäminen. Sinä olet vain väline tavoitteen saavuttamiseen.
Onko se syy irvailuun?
Enhän minä sille mitään voi, jos aikataulut ei sovi.
Tosi fiksulta saa ihmisen kuulostamaan, jos loukkaantuu siitä, että ihmisillä on muutakin elämää kuin työ heidän firmassaan.
Itse en pystyis kuuntelemaan sellaisia elämämkouluja, joiden mielestä koulutus muualla kuin amiksessa on suunnileen turhaa. Siks otin opintolainaa.
Kaipa tämä on provo tai jokin humblebrag-yritelmä. Joka tapauksessa tämän kermaperseisemmäksi ei voi mennä.
Mutta tuollaista kai se on. Sen takia oikeisto ja työnantajapuoli rahtaa tänne työväkeä, joka varmasti tekee, ei ole ronkeli ja tekee vielä halvemmalla. Työnantaja ei kapitalistisessa järjestelmässä ole hyväntekijä, eikä työvoima ole sen prioriteettilistalla muutenkaan.
No itse kahvila-alan työnantajana olen keikkatyöläisten aikataulujen armoilla. Jos itselläni ei jossain kohtaa ole tarjota vakituista työtä yhdelle henkilölle olen tietysti useamman osa-aikaisen varassa. En voi tietysti olettaa että he tulevat töihin juuri silloin kun minä tarvitsisin; kukaan ei elä parilla vuorolla viikossa joten otan osa-aikaiset ilolla vastaan silloin kun saan, heillä on sen muutaman vuoron lisäksi viikossa muutakin elämää.
Vierailija kirjoitti:
Noh jos olet noin nirso ja laiska niin älä ihmettele jos valitetaan ja jos työvuoroja aletaan jossain vaiheessa tarjoomaan heikommin kun kyllästyvät temppuiluusi ja löytyy halukkaampi joka tekee eikä valkkaile.
Herää kysymys miten ikinä tulet menestymään omassa työssäsi, jos olet niin laiska että et kykene aamuherätyksiin iltavuoron jälkeen. Ei hyvää pöivää jos tosta kitisee, että ihan peräti klo 6 herätys ja suihkussakin on illalal käytävä kun ysiltä pääsee töistä...
Uskomatonta miten ulalla jotkut voi olla elämästä.
Painvastoin.tulee vastuuntuntoinen erikoislaakari esim.kirurgi joka ei tee vasyneena hoitovirheita.noin toimii kirurgi leikkaushoitaja bussikuski jne.nukkuu riittavasti jotta tyo sujuu.
Miksi kukaan haluaisi olla töissä ravintolassa tai kahvilassa?
Kateusko se siellä?