Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipaino, raskaus ja painonpudotus

Vierailija
26.09.2017 |

Noniin, tein positiivisen raskaustestin.
Vauva on ollut haaveissa, mutta vasta sitten kun olen normaalipainoinen. Nyt kävi kuitenkin näin.

Olen 170cm ja painan 92kg. Olen tässä puolen vuoden aikana tiputtanut kymmenen kiloa ruokavaliomuutoksilla ja lenkkeilyllä. Raskaus on ihan alussa. Ilmeisesti näin ylipainoisena painoni saa pudota vielä raskausaikanakin. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta tilanteesta? Tekisi mieli alkaa pudottaa painoa radikaalimmin jotta säästyisin raskausdiabetekselta, onko tuhoontuomittu idea? Neuvolaan on vielä pari viikkoa, kyselen kyllä sieltäkin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pysyttelin samassa painossa raskauden ajan. Se oli neuvolasta ainakin ok. Painoa jäi sitten synnärille jonkin verran myös.

Vierailija
2/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten oot löytänyt edes miehen ton painosena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet päästänyt tohon kuntoon itsesi ?

Vierailija
4/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kieltävät laihduttamisen mutta sanovat luultavasti myös ettei painoa tarvitse hirveästi tulla lisää alkuraskauden aikana. Näin oli minulla. Paino tippui alussa pahoinvoinnin takia ja vasta ihan viimeisillä kuukausilla alkoi nousta. Ei tullut mitään painoon liittyviä ongelmia raskauden kanssa koskaan.

Ja kannattaa muistaa että terveellinen syöminen ja normaali liikkuminen kuuluu myös raskauteen. Älä nyt kuitenkaan keskity liikaa siihen painoon vaan omaan ja vauvan hyvinvointiin. Onnea raskauden johdosta ja iloista odotusta!

Vierailija
5/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten ainakaan osta netistä mitään kitudieettiä ja vaaranna sillä sinun ja vauvan terveyttä.

Vierailija
6/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olet raskaana, saat apua esim ravinto mikä se on, terveyskeskuksessa on töissä, ravintoterapeutti ?

Itse painoin 99 kg kun kävin ekaa kertaa neuvolassa ja 80 kg kun menin synnyttämään. Vajaa 10 kg jäi laitokselle ja vuodessa tippui 10 kg kun imetin.

Nyt on paino pysynyt 70 kg, oon 168 , eli vieläkin ylipainoa mutta en aio laihduttaa

Ja minä en laihduttanut . Otin vaan lautasmallin käyttöön ja makean himo lähti smothieilla. Tehosekoitin pyörikin meillä joka pv.

Vierailija
7/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudata terveellisiä elämäntapoja ja erityisesti odottavalla äidille sopivaa ruokavaliota. Täytä Finelin ruokapäiväkirjaa.

ÄLÄ LAIHDUTA KOSKA SILLOIN LÄHTEVÄT MYÖS VARTALOON KERÄÄNTYNEET RASKASMETALLIT LIIKKEELLE JA SE EI OLE VAUVALLE HYVÄKSI!

Ehdit kyllä laihduttamaan raskauden jälkeenkin. Jos pelkäät raskausdiabetesta niin noudata Käypä hoito-sivuston raskausdiabetesdieettiä. Tosiaankin on hyvä pitää paino noissa lukemissa mielellään alkuraskauden ajan.

Vierailija
8/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Kiva saada hyviä neuvoja ja vertaistukea.

Ja hyi teitä, ilkeät kommentoijat. Toivottavasti saitte hyvän mielen kun lauotte tuollaisia kommentteja ihmiselle, joka sairasti kymmenen vuotta syömishäiriöitä ja masennusta. Mies on muuten tosi hyväkroppainen ja urheilullinen, ilmeisesti olen joku kävelevä ihme :)

Vierailija
9/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät suosita laihduttamista, mutta terveellisiä elämäntapoja ja liikkumista kyllä. Eli paino saa pudota, mutta dieetit ym. kannattaa unohtaa.

N. rv 20 asti raskaus ei muuten lisää painoa kuin turvotuksen takia. :)

Vierailija
10/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka hidasta ja tervettä laihduttamista kuten tähänkin asti. Älä sorru ihmekonsteihin, jatka jos nyt on toiminut. Tsemppiä ja onnea raskaudesta!

Vierailija
11/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuaikoina ennen raskautta oli 120 kg. Nyt vk 30 ja lisää on tullut 3 kg. Eli käytännössä olen laihtunut koska vauva & lohtu painavat jo luultavasti enemmän.

Olen syönyt tosi terveellisesti, paljon muuta. tuoreita aineksia joka päivä. Liikun myös väh. 3 krt/vk (lenkkeilyä, äitiysjoogaa, vesijumppaan jne).

Raskaus ei vaan ole oikea aika laihduttaa. Teet sen sit kun vauva on ulkona

Vierailija
12/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noudata terveellisiä elämäntapoja ja erityisesti odottavalla äidille sopivaa ruokavaliota. Täytä Finelin ruokapäiväkirjaa.

ÄLÄ LAIHDUTA KOSKA SILLOIN LÄHTEVÄT MYÖS VARTALOON KERÄÄNTYNEET RASKASMETALLIT LIIKKEELLE JA SE EI OLE VAUVALLE HYVÄKSI!

Ehdit kyllä laihduttamaan raskauden jälkeenkin. Jos pelkäät raskausdiabetesta niin noudata Käypä hoito-sivuston raskausdiabetesdieettiä. Tosiaankin on hyvä pitää paino noissa lukemissa mielellään alkuraskauden ajan.

Se raskausdiabetesruokaohje löytyy Taysin sivuilta nykyään. Sopii myös muillekin vaikkeivat olisikaan raskaana eivätkä diabeetikkoja koska ohjeen avulla pudottaa kiloja helposti ja terveellisesti eikä tarvi maksaa centtiäkään millekään nettilaihdutusfirmalle.

Vierailija
13/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa laihduttaa mutta ei myöskään paljoa tarvitse saada painoa. Neuvolassa kertovat kyllä asiasta.

Lihoin raskausaikana 5kg, ja lähtöpainoni oli enemmän kun sinun. Ei mitään ongelmia koskaan, ei sokereiden tai turvotuksen kanssa. 3,2kg siro tyttö syntyi. Ei paino vaan kunto.

Vierailija
14/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo raskasmetalli juttu on täyttä huuhaata. Kysyin siitä neuvolasta kun olin huolestunut kun menetin alkurauskaudessa painoa reilusti että miten vaikuttaa vauvaan

Vierailija
15/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on reilusti ylipainoa saa laihduttaa kunhan sen tekee hallitusti ja terveellisellä ruokavaliolla. Ylipainoisilla myös on se ettei sitä painoa tarvitse tulla grammaakaan lisää ja tämä yleensä onnistuu sillä että syö samalla tavalla kuin ennen raskautta ja ei anna mielihaluille valtaa. Lisäksi jos haluaa selkeästi laihduttaa niin kannattaa keskustella neuvolan kanssa koska haluavat silloin seurata vauvan kasvua. Näin minulle sanottiin neuvolasta kun olen reilusti ylipainoinen odottaja ja itse otin tämän asian esille. Kuulema omalla hoitajalla on ollut asiakas joka pudotti 16 kiloa laihduttamalla raskauden aikana.

Vierailija
16/16 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni todettiin raskausdiabetes toisessa raskaudessani, painoin silloin 65 kiloa (olen 170 pitkä). Synnyttämään mennessäni painoin 65,8, synnytyksen jälkeen 60. Terve vauva syntyi, ja terve lapsi on edelleen, nykyään 7-vuotias. En toki yrittänyt laihduttaa, mutta verensokerin pitäminen kurissa oli ykköstavoitteeni. Siihen päästäkseni minun piti olla todella tarkka ruokavalioni kanssa.

Itse siis laihduin raskauden aikana ilman, että siitä olisi ollut mitään haittaa vauvalle. Kuka tahansa voi noudattaa radi-ruokavaliota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi