Voinko realistisesti enää löytää hyvää miestä? Useamman lapsen yh
Olen 29-vuotias kolmen lapsen äiti. Elämäni ei ole ollut helppoa, ja perhetilanteeni on sellainen, että minulla on kolme lasta eikä miestä. Ensimmäisen lapsen sain alaikäisenä vaikean teini-iän jälkeen ja tultuani huostaanotetuksi. Toisen lapsen isän tapasin saatuani elämää hiukan raiteilleen, ja menimme naimisiin. Liitto päättyi lapsemme ollessa taaperoikäinen, miehen petettyä ja jätettyä minut. Nyt olen ollut monta vuotta yksin. Kolmannen lapsen sain ehkäisyn petettyä tapailukumppanin kanssa. Ei ollut sydäntä aborttiin. Vain keskimmäisen lapsen isä on enää kuvioissa mukana, joten aika yksin olen.
Kuten arvata saattaa, jäivät myös koulut käymättä nuorena. Opiskelin kyllä erästä alaa ammattikoulussa, ja haaveilen opintojen käymisestä loppuun sillä ala kiinnostaa edelleen.
Suurin suruni ei ole koulu, rahojen niukkuus yms. (vanhemmat kyllä tukevat rahallisesti), vaan yksin olo. Kolmen lapsen kanssa en tietenkään ole koskaan yksin, mutta olen silti yksinäinen ja kaipaan toisen aikuisen seuraa.
Olen useamman vuoden yrittänyt tapailla ihmisiä, käyttänyt Tinderiä ja deittisivustoja. Olen luonteeltani iloinen ja sosiaalinen, joten siinä mielessä seuran löytäminen ei ole vaikeaa. Ei vain löydy ketään kunnollista, jota ei haittaisi lapseni. En haluakaan painostaa ketään, kenelle lapset eivät jo lähtökohtaisesti ole OK. Ihaninta olisi löytää joku, jolla itselläänkin olisi lapsia, ja joka sen takia ymmärtäisi ehkä minunkin tilannettani paremmin.
Rehellisesti, luuletteko minulla olevan mitään mahdollisuuksia?
Kommentit (166)
Toki voit löytää hyvän kumppanin. Tiedän vielä vaikeammassa tilanteessa olevan äidin, jonka lapsilla eri isät ja silti hänellä kunnollisia ottajia piisaisi monta. Hän vain ei halua ketään elämäänsä sinnikkäästä kosiskelusta huolimatta, takana kun on hyvin rankkoja kokemuksia lasten isistä ja luotto miehiin on mennyt täysin. Kannattaa vain olla tarkkana ettei tilanteesi houkuta seuraasi vääränlaisia miehiä jotka tekevät elämällesi lisää hallaa...
On sinulla mahdollisuuksia, muttei nyt. Ehkä kymmenen vuoden päästä.
Sun pitäis hakea muuta tukea itsellesi kuin miesseuraa tai kohta olet 4-5 lapsen yksinhuoltaja.
Yksin ei tarvitse pärjätä, apua saat kotikunnan tk:sta, sossusta ja seurakunnasta, mutta mies ei sinua kokonaiseksi tee. Sinä itse teet.
Kasva, kypsy, älä roiku peniksissä. Ja ajattele lapsiasi, uusi mies voi olla niille turvallisuusriski.
Jos on tullakseen, rakkaus tulee, mutta nyt ei ole sen aika.
Älä luovu toivosta kirjoitti:
Toki voit löytää hyvän kumppanin. Tiedän vielä vaikeammassa tilanteessa olevan äidin, jonka lapsilla eri isät ja silti hänellä kunnollisia ottajia piisaisi monta. Hän vain ei halua ketään elämäänsä sinnikkäästä kosiskelusta huolimatta, takana kun on hyvin rankkoja kokemuksia lasten isistä ja luotto miehiin on mennyt täysin. Kannattaa vain olla tarkkana ettei tilanteesi houkuta seuraasi vääränlaisia miehiä jotka tekevät elämällesi lisää hallaa...
Millaisia miehiä on käytännössä tarjolla muun kuin seksiseuran lisäksi? Meinaan vaan omasta kokemuksestani kun nainen jolla oli 4:lle eri miehelle lapsia kosiskeli kaveripiiristäni kolmea miestä ei ketään innostunut. Yksi miehistä työtön mt ongelmainen, toinen 18v opiskelija ja itse yli 30 v varattu työssä käyvä mies.
Kyllä voit löytää. Mutta jos olet helposti ihastuva, ole varovainen ja etsi oikeasti se kunnollinen mies. :)
Mä olen 28-vuotias kolmen lapsen äiti, kaikilla kolmella on sama isä. Tilanteessani ei silti ole kehumista: yliopisto kesken, varallisuutta jonkin verran, mutta asun silti vuokralla, hyvätuloisesta lapsuudenkodista huolimatta rikkonainen ja päihteidensekainen lapsuus. Pidän itseäni ihan yhtä surkeassa jamassa olevana kuin sinäkin ap, vaikka mun kolme lastani syntyivätkin avioliittoon, jonka kulissit olivat komeasti pystyssä. Hyvin vaikea se suhde oli silti, ja jatkoin vain omien vanhempieni näyttämää mallia ennen kuin tajusin lähteä.
Mä en ymmärrä mikä loputon ongelma kolme eri isää ovat, jos ihminen on oikeasti muuttunut ja saanut elämäänsä raiteilleen. Lasten saamisessa on sellainen ihmeellinen voima, että ainakin lievissä holtittomuustapauksissa lapsi voi saada elämän suunnan muuttumaan. Jos en olisi saanut näitä kolmea lasta, eläisin varmasti vieläkin samassa tuhoisassa parisuhteessa. Nyt minulla on projekti kesken, eli hoidan ensin vauvan päiväkotikelpoiseksi ja palaan opiskelemaan. Miehen vuoro on sitten jos löydän oikeasti jotain todella priimaa lasteni kannalta, eli hän ymmärtää sen tosiasian että olen ensisijaisesti äiti. Nyt on kyllä vähän sellainen olo, että en tule sellaista löytämään. :D
Lisäksi uskon että ap voi olla hyvä äiti lapsilleen. Tai voi olla olemattakin, emme voi sitä palstan perusteella tietää. Mutta kolme lasta eri isille ei automaattisesti tarkoita sitä, että ap hoitaisi lapset huonosti. Todennäköisyys siihen toki kasvaa, koska monesti vahinkoraskauksiin liittyy sitä aikaisemmin mainitsemaani holtitonta elämäntapaa. Mutta älä keskity itsesi mollaamiseen, vaan katsele rauhassa ympärillesi. Kyllä niitä yh-isiäkin on, joiden exiä ei lastenhoito kiinnostanutkaan.
Jospa ap miehenmetsästyksen sijaan keskittyisit kouluttautumaan ja elämään hyvää perhe-elämää lasten kanssa.
Siinä sivussa mieskin voi löytyä sattumalta, kun olet itsenäisempi ja itsevarmempi.
Kumppania etsivän ei kannata miettiä vain niitä puutteita itsessään, vaan sitä, mitä voi toiselle antaa. Pitkäaikaista parisuhdetta kaipaavat toivovat yleensä vakautta ja turvallisuutta. Voit panostaa siihen järjestämällä oman elämäsi kuntoon ja näyttämällä, että otat vastuun elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia naiset luulevat että ansaitsevat oikean kunnon miehen vaikka itsellä onkin 3 lasta jo ennestään?
Teille ei kelpaa tavallinen mies mutta sille oikealle kunnon hyvälle miehelle pitäisi riittää ihan mikä tahansa
Ai että lapset pilaa naisen??
Entä se mies joka jättää taakseen ne samat lapset? Eiköhän hän ole vähemmän edukseen tuolla taustalla?? Isä/mies joka ei huolehdi omistaan eron jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutusta eikä mitään. Kolme lasta joilla kaikilla eri isä. Just joo.
Haluatko kannustusta vai realistisen arvion?
Realistisen arvion. Ja tähän mennessä tulleet vastaukset ovat jo olleet hyviä, asiallisempia kuin odotin. En minä oletakaan ettei minua tuomittaisi, siitä huolimatta että kirjoitin auki miten minulla meni elämä niin kuin meni. Luuletteko etten ole kuullut jo yllin kyllin ilkeitä sanoja? Olen niille immuuni. Lapsistani olen aina huolehtinut ja pyrkinyt olemaan ensiluokkainen äiti - se on elämässäni kaikkein tärkeintä. Koulutuksen aion käydä loppuun ja toivon että nykyisestä työmarkkinoiden tilanteesta huolimatta voisin vielä työllistyä.
ap
Satsaa koulutukseen. Yksinäisyyden tunne ei välttämättä johdu miesseuran puutteesta, vaan yksinkertaisesti samanhenkisen seuran puutteesta. Koulun ja työkuvioiden kautta löydät sellaista. Miehiä voit miettiä sitten myöhemmin, kun olet tyytyväinen omaan arkeen itsenäisestikin. Silloin et myös tyydy epätoivoissasi huonoon suhteeseen, vaan etsit parempaa ja pysyvämpää.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti, voi olla että sun aika tulee vasta sitten, kun sun lapset on paljon isompia. Itse olet silloin vanhempi ja kanssasi suht samanikäiset miehet eivät enää välttämättä lähde siitä ajatuksesta, että naisen on oltava lapseton. Ja rehellisesti, kolme lastakin saattaisi vielä jollekin mennä, mutta että kolmelle eri isälle. Se saattaa olla se lopullinen niitti.
Ap ei kuitenkaan sovittele lasten menoja kolmen isän kanssa, vaan ainoastaan yhden lapsen asioita yhden isän kanssa. Mies, joka tietää olevansa kyvytön saamaan omia lapsia, mutta haluaisi lapsiperheen, voisi innostua tällaisesta yhtälöstä.
AP:n pitäisi mennä johonkin mistä löytyy teknisellä alalla työskenteleviä nörttejä. Siellä on niin paljon kunnollisia miehiä jotka haluaisivat vaimon ja lapsia. Ja sellaisia fiksuja jotka ymmärtää että AP ei ole mikään "huono" nainen, vaan elämä on nyt vaan sattunut menemään noin.
En tahdo olla ilkeä, mutta tulee mieleen että ehkä kolme lasta kolmelle eri isälle hieman pelottaa? Tulee sellainen ajatus että mikäköhän vastuuton hunsvotti sinäkin olet. Joten se jää siihen ihan alkuunsa eikä mitään suhdetta pääse edes syntymään kun heti säikähdetään.
Ei ihmiset (normaalit, en tarkoita av:n friikkejä) mieti mikä se tausta on, ellei kyseessä nyt ole joku väkivaltarikollinen. Jos toisen seurassa viihtyy, niin hyvin pitkälle sitä on valmis ymmärtämään kaikenlaisia taustoja. Kun toinen on hyvä tyyppi jonka kanssa synkkaa, sitä yleensä on taipuvainen kuuntelemaan sen elämäntarinan ja ymmärtämään. Tiedän kyllä että täällä palstalla halutaan jakaa ihmiset niihin jotka huolitaan ja joita ei, mutta oikeassa elämässä ihmiset ei kuitenkaan ole tällaisia mustavalkoisia, vaan heihin vaikuttaa tavattujen ihmisten persoonallisuus ja lopullinen käsitys tulee siitä.
Riippuu ap missä asut että mitkä mahdollisuudet tavata mies jonka kanssa muodostuisi kestävä parisuhde. Jos asut jollain pienemmällä paikkakunnalla, niin noissa usein jo kaikki naamat on niin tuttuja ettei jo sen puoleen löydy ketään yllättäen kiinnostavaa. Ja kyllä sitä hyvää kannattaa ihan rauhassa odottaa. Olet vielä nuori ja aikaa on.
Vierailija kirjoitti:
AP:n pitäisi mennä johonkin mistä löytyy teknisellä alalla työskenteleviä nörttejä. Siellä on niin paljon kunnollisia miehiä jotka haluaisivat vaimon ja lapsia. Ja sellaisia fiksuja jotka ymmärtää että AP ei ole mikään "huono" nainen, vaan elämä on nyt vaan sattunut menemään noin.
Kyllä me nörtitkin ymmärretään, että jos on kolme lasta kolmelle eri isälle niin tavarasta ei ole kovin kummoisesti pidetty huolta. Mutta olet oikeassa siinä, että kyseisestä joukosta löytyy enemmän epätoivoisia jotka ovat valmiita tyytymään huonoon naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia naiset luulevat että ansaitsevat oikean kunnon miehen vaikka itsellä onkin 3 lasta jo ennestään?
Teille ei kelpaa tavallinen mies mutta sille oikealle kunnon hyvälle miehelle pitäisi riittää ihan mikä tahansa
Luulen että käsitetään tuolla "kunnollisella" vähän eri asioita. Nainen ajattelee että kunnollinen on sellainen joka on tasapainoinen, rakastava, viihtyy parisuhteessa, tykkää lapsista. Te tämän palstan miehet taas ajattelette että kunnollinen on sellainen joka on kulissimielessä kunnollinen, ettei kukaan voi puhua kylillä pahaa. Ei naiset oikeasti välitä juoruista. Siksi voidaan etsiä ja vaatia kunnollista, vaikka itsestä naapurit puhuiskin pahaa. Naiset etsii kunnollista itselleen, ei teboilin raadille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me nörtitkin ymmärretään, että jos on kolme lasta kolmelle eri isälle niin tavarasta ei ole kovin kummoisesti pidetty huolta. Mutta olet oikeassa siinä, että kyseisestä joukosta löytyy enemmän epätoivoisia jotka ovat valmiita tyytymään huonoon naiseen.
Luuletko että niillä joilla ei ole kolmea lasta, on ollut alle kolme kumppania vai mikä tuo logiikka on tuossa?
Velikulta79 kirjoitti:
Ap onkiertopalkito.oikea jakorasia...rojut tän noi ja sille eka taas ap pörssi kun ei osaa ehkäistä ja aporttia ei voi..
Sama suomeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että niillä joilla ei ole kolmea lasta, on ollut alle kolme kumppania vai mikä tuo logiikka on tuossa?
on vähän eri asia nauttia seksistä ehkäisyn kanssa, kuin puskea lapsia useille eri miehille. Ties mikä tautipesäkin.
Miksihän miehet on niin herkkähipiäisiä juoruille? Tiedän useampia miehiä jotka on pistäneet perhe-elämänsä paskaksi pelkästään siksi että vaimosta on juoruttu kylillä. Naiset tuhahtaa noille jutuille suunnilleen että "no voi vattu" ja jatkaa elämäänsä.
Kaikki mun tietämät yh:t on jossain vaiheessa löytäneet puolison, että veikkaanpa että ap:kin löytää.