Voinko realistisesti enää löytää hyvää miestä? Useamman lapsen yh
Olen 29-vuotias kolmen lapsen äiti. Elämäni ei ole ollut helppoa, ja perhetilanteeni on sellainen, että minulla on kolme lasta eikä miestä. Ensimmäisen lapsen sain alaikäisenä vaikean teini-iän jälkeen ja tultuani huostaanotetuksi. Toisen lapsen isän tapasin saatuani elämää hiukan raiteilleen, ja menimme naimisiin. Liitto päättyi lapsemme ollessa taaperoikäinen, miehen petettyä ja jätettyä minut. Nyt olen ollut monta vuotta yksin. Kolmannen lapsen sain ehkäisyn petettyä tapailukumppanin kanssa. Ei ollut sydäntä aborttiin. Vain keskimmäisen lapsen isä on enää kuvioissa mukana, joten aika yksin olen.
Kuten arvata saattaa, jäivät myös koulut käymättä nuorena. Opiskelin kyllä erästä alaa ammattikoulussa, ja haaveilen opintojen käymisestä loppuun sillä ala kiinnostaa edelleen.
Suurin suruni ei ole koulu, rahojen niukkuus yms. (vanhemmat kyllä tukevat rahallisesti), vaan yksin olo. Kolmen lapsen kanssa en tietenkään ole koskaan yksin, mutta olen silti yksinäinen ja kaipaan toisen aikuisen seuraa.
Olen useamman vuoden yrittänyt tapailla ihmisiä, käyttänyt Tinderiä ja deittisivustoja. Olen luonteeltani iloinen ja sosiaalinen, joten siinä mielessä seuran löytäminen ei ole vaikeaa. Ei vain löydy ketään kunnollista, jota ei haittaisi lapseni. En haluakaan painostaa ketään, kenelle lapset eivät jo lähtökohtaisesti ole OK. Ihaninta olisi löytää joku, jolla itselläänkin olisi lapsia, ja joka sen takia ymmärtäisi ehkä minunkin tilannettani paremmin.
Rehellisesti, luuletteko minulla olevan mitään mahdollisuuksia?
Kommentit (166)
En huolisi naista jolla kolme lasta ja kaikilla eri isä, se kertoo sinusta jotain.
Lisäksi vielä olet nuori ja kaiken tuon saavuttanut jo.
No tinderistä et ainakaan löydä mitään. Se osuu kohdalle jos osuu mutta valitettavasti et kuulosta löydöltä. Itse olen nainen mutta en koskaan ole huolinut miestä joka on sössinyt elämässään.
Mielestäni sun kannattaisi nyt käydä se ammattitutkinto loppuun tai hakeutua johonkin uuteen kouluun ja suorittaa se loppuun, jotta saat ammatin. Olet sekoillut miesten kanssa jo paljon, nyt olisi hyvä aika pitää muutaman vuoden tauko kyseisestä toiminnasta.
Kolme lasta samalle isälle, on aivan eria asia. Pelkkä ajatus että lapsilla on eri isä, saa mut jo oksentamaan.
Ei kaikille ne lapset ole ongelma mutta jos kaikilla eri isä niin se on iso ongelma. Sehän kertoo jo ihmisestä hyvin paljon.
Itse erosin 30-vuotiaana kolmen alle 5 v. äitinä. Sama isä tosin kaikilla ja olimme naimisissa. Iskä vaihtoi lennossa vielä nuorempaan ja kätevään elämään ilman lapsia, matkustelua ja biletystä jne. Näki lapsiaan kun jaksoi ja huvitti.
Keskityin työntekoon ja lapsiin, yksinäisyys oli välillä todella raastavaa. 36-v vihdoin löysin pitkän parisuhteen vanhan kaverin kanssa, ihan etsimättä. Siinä välissä oli toki kaikenlaista, ja vähän villiä sinkkuelämääkin, kun isää rupesi taas kiinnostamaan lapsensa joka toinen viikonloppu. Lapset eivät tavanneet muita kuin tämän nykyisen. Anna siis itsellesi aikaa, eikä täysin yksin tarvitse olla :-) itselläkin oli hyvin toimineita friends with benefits- juttuja ja nuorempi rattopoika.
Nyt olen 40 ja lapset 10-15. Kaikki on paljon helpompaa
40 v yh lisää, että 2 v olin täydessä selibaatissa eron jälkeen. Ei olis voinut vähempää kiinnostaa. Toki tuntui, että oliko elämä ohi ihmissuhteitten osalta 30-vuotiaana, ja olisin ollut valmis vakavaan suhteeseen jo aiemmin.
Minkä takia naiset luulevat että ansaitsevat oikean kunnon miehen vaikka itsellä onkin 3 lasta jo ennestään?
Teille ei kelpaa tavallinen mies mutta sille oikealle kunnon hyvälle miehelle pitäisi riittää ihan mikä tahansa
Mun miehen veli on yhden lapsen yh ja ns."kiltti mies" ja kyllä hän aivan varmasti huolisi naisen jolla 3 lasta, vaikka jokaisella olisi eri isä. Kunhan nainen olisi kiltti ja mukava, jalat maassa-oleva tyyppi. Aina välillä musta tuntuu, että täällä kirjoittelee tyyppejä, joilla ei ole mitään hajua mikä on oikeasti kiltti mies?
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti mahdollisuuksia on parhaiten 5-10 vuoden päästä.
Kannattaa hankkia koulutus, ja pyrkiä eteenpäin työssä.
Olet sellainen kattila minne ei kovin moni halua pikkulusikkaansa pistää, ainakaan vakavasti ja sen taidat kyllä itsekin tietää.
Saatat olla ihana ihminen ja muuten ok, mutta tuo historia ei ole kyllä sellainen mitä 20-40v miehet hakee.
Joku leskimies jolla myös omia lapsia voisi sopia, jos sellaisen onnistut löytämään.
5/5
Nimittäin ap:n lasten määrä eri isille ennen kuin ikää on 40.
Kyllä voi löytyä joku esum.maalla isoa taloa asuttava leppoisa isämies. Kävisikö sellainen? Kaupungeissa sinkuissa on paljon juoppoja ja työttömiä, joita ei kannata ottaa riesaksi. Asunnonkin pitäisi olla tilava, joten miehellä pitäisi olla hyväpalkkainen työ tai perintöä. Ei ole helppoa löytää! Sinun pitäisi olla realistinen ja tarkastella tilannettasi miehen silmin:et ole mikään ensimmäinen huippuehdokas lapsikatraallasi!
No aika kehno viritelmä, 2/5. Joko ne vela-tarinat lopettivat vetämästä, montako kyhäelmää aiot vielä tälle päivälle?
Ap, sinun tärkein asia olisi saada jonkinlainen koulutus ja työpaikka.
Ihan jo lapsiasi takia. Sitten voit ehkä alkaa miettimään miestä.
Lapset eivät ole ongelma vaan se että aiot ilmeisesti lopunelämäsi istua kotona.
Olen itse yhden lapsen yksinhuoltaja, töissäkäyvä ja omistusasunnon omistava. Mielestäni fiksu ja huumorintajuinen. Miehiä on esim työpaikalla ollut tarjolla, mielestäni lapsi tai lapset eivät ole miehille se ongelma vaan se millainen paketti on kokonaisuudessaan. Se että tyydyt elämääsi tuollaisenaan on oleellisinta.
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät ole ongelma vaan se että aiot ilmeisesti lopunelämäsi istua kotona.Olen itse yhden lapsen yksinhuoltaja, töissäkäyvä ja omistusasunnon omistava. Mielestäni fiksu ja huumorintajuinen. Miehiä on esim työpaikalla ollut tarjolla, mielestäni lapsi tai lapset eivät ole miehille se ongelma vaan se millainen paketti on kokonaisuudessaan. Se että tyydyt elämääsi tuollaisenaan on oleellisinta.
Niin no, tuskin olet 29-vuotias.
Voi sviddu näitä mollaavia kommentteja täällä. Ei varmaan kolmen lapsen yksinäisellä yh:lla ole muutenkaan tarpeeksi vaikeaa, saa sitten täältä vielä lukea näitä mollausjuttuja.
AP, meille jokaiselle on elämässä useampikin sielunkumppani varattuna, ja se voi löytyä yllättäenkin ja silloin, kun sitä vähiten etsii. Tämä sielunkumppani ottaa sekä sinut että lapsesi osaksi omaa perhettään ilolla ja mielellään.
Siihen asti, nauti lapsistasi ja omasta ajastasi. <3
Mä sanoisin, että just nyt on varmaan vaikea hetki, mutta kun lapset kasvavat ja alkavat muuttaa kotoa, niin sitten koittaa sinun hetkesi. Olet vielä nuori ja varmasti löydät vielä kivan kumppanin itsellesi.
Älä hautaa opiskeluhaaveitasi, kun elämäsi pienten lasten kanssa helpottaa niin hakeudu opiskelujen pariin, se kannattaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät ole ongelma vaan se että aiot ilmeisesti lopunelämäsi istua kotona.Olen itse yhden lapsen yksinhuoltaja, töissäkäyvä ja omistusasunnon omistava. Mielestäni fiksu ja huumorintajuinen. Miehiä on esim työpaikalla ollut tarjolla, mielestäni lapsi tai lapset eivät ole miehille se ongelma vaan se millainen paketti on kokonaisuudessaan. Se että tyydyt elämääsi tuollaisenaan on oleellisinta.
Niin no, tuskin olet 29-vuotias.
En, olen 27v.
Mieti kelpaisiko sinulle mies, jolla on lapsia siellä täällä eikä koulutusta tai työtä. Ei lapset tosiaan ole se ainoa este, vaan tuo kokonaisuus, joka puhuu sellaista kieltä ettet juuri mieti tulevaa.
Minä olen yhden lapsen yh, matalapalkkaisella alalla. Miehiä on ollut "tarjolla" kuten oli lapsettomanakin. Yksi hyväkin valikoitui joukosta :) Jos meillä kummallakin olisi monta lasta, olisi käytännön elämä vaikeaa. Jos olisin kouluttamaton ja työtön, ei olisi ollut mahdollista treffailla ja hankkia lastenvahtia, suunnitella tulevaisuutta.
Minä uskon että saat kyllä parisuhteen. Kunhan haluat parisuhteen, etkä isää lapsillesi. Voitte edetä hitaasti, ja edetä suhteessa sitten kunhan olette vanhempia ja lapset isompia. Mutta miehen täytyy olla symppis ja perhekeskeinen sekä jalat maassa tyyppi jolla moraalia. Sellaista miestä joka on kunnollinen on lapsettomien sinkkujenkin vaikea löytää. Jos kouluttaudut, voisin kuvitella, että pääsisit elämässä eteenpäin. Aina myöskään se jos miehellä on lapsia ei takaa mitään. Mutta kaikki mitä tarvitset, on mies joka rakastuu juuri sinuun ja johon sinä rakastut. Ne tapahtuvat luonnostaan.
Vähän OT, mutta kuinka kauan ajattelit vanhempiesi auttavan sinua taloudellisesti? Ikuisesti? Mitäs, jos miettisit nuo muut asiat ennen sitä miestä...?