Voinko realistisesti enää löytää hyvää miestä? Useamman lapsen yh
Olen 29-vuotias kolmen lapsen äiti. Elämäni ei ole ollut helppoa, ja perhetilanteeni on sellainen, että minulla on kolme lasta eikä miestä. Ensimmäisen lapsen sain alaikäisenä vaikean teini-iän jälkeen ja tultuani huostaanotetuksi. Toisen lapsen isän tapasin saatuani elämää hiukan raiteilleen, ja menimme naimisiin. Liitto päättyi lapsemme ollessa taaperoikäinen, miehen petettyä ja jätettyä minut. Nyt olen ollut monta vuotta yksin. Kolmannen lapsen sain ehkäisyn petettyä tapailukumppanin kanssa. Ei ollut sydäntä aborttiin. Vain keskimmäisen lapsen isä on enää kuvioissa mukana, joten aika yksin olen.
Kuten arvata saattaa, jäivät myös koulut käymättä nuorena. Opiskelin kyllä erästä alaa ammattikoulussa, ja haaveilen opintojen käymisestä loppuun sillä ala kiinnostaa edelleen.
Suurin suruni ei ole koulu, rahojen niukkuus yms. (vanhemmat kyllä tukevat rahallisesti), vaan yksin olo. Kolmen lapsen kanssa en tietenkään ole koskaan yksin, mutta olen silti yksinäinen ja kaipaan toisen aikuisen seuraa.
Olen useamman vuoden yrittänyt tapailla ihmisiä, käyttänyt Tinderiä ja deittisivustoja. Olen luonteeltani iloinen ja sosiaalinen, joten siinä mielessä seuran löytäminen ei ole vaikeaa. Ei vain löydy ketään kunnollista, jota ei haittaisi lapseni. En haluakaan painostaa ketään, kenelle lapset eivät jo lähtökohtaisesti ole OK. Ihaninta olisi löytää joku, jolla itselläänkin olisi lapsia, ja joka sen takia ymmärtäisi ehkä minunkin tilannettani paremmin.
Rehellisesti, luuletteko minulla olevan mitään mahdollisuuksia?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse erosin 30-vuotiaana kolmen alle 5 v. äitinä. Sama isä tosin kaikilla ja olimme naimisissa. Iskä vaihtoi lennossa vielä nuorempaan ja kätevään elämään ilman lapsia, matkustelua ja biletystä jne. Näki lapsiaan kun jaksoi ja huvitti.
Keskityin työntekoon ja lapsiin, yksinäisyys oli välillä todella raastavaa. 36-v vihdoin löysin pitkän parisuhteen vanhan kaverin kanssa, ihan etsimättä. Siinä välissä oli toki kaikenlaista, ja vähän villiä sinkkuelämääkin, kun isää rupesi taas kiinnostamaan lapsensa joka toinen viikonloppu. Lapset eivät tavanneet muita kuin tämän nykyisen. Anna siis itsellesi aikaa, eikä täysin yksin tarvitse olla :-) itselläkin oli hyvin toimineita friends with benefits- juttuja ja nuorempi rattopoika.
Nyt olen 40 ja lapset 10-15. Kaikki on paljon helpompaa
Hyi helvet..i! En haluaisi yksinhuoltajaa just tuosta syystä. Panokavereita ja rattopoikia, joille tavaraa täytyy levitellä. Varattujen panoparatiisi, jossa joskus sitten alkaa näitä tapailusuhteiden raskauksia, joita ei haluta abortoida. Yök!
Rauhotu nyt. Siihen oksetukseen saa apteekista Floridral -juomaa. Ei kukaan sua päästäis lastensa lähelle muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin 34v 3 lapsen yh kun tapasin nykyisen mieheni töissä (oli mua nuorempi lapseton esimieheni). Mies rakastui minuun ja halusi koko paketin. On ollut ihana isä lapsilleni - enemmän kuin bioisä koskaan. Yhteinen lapsemme syntyi 6v yhdessäolon jälkeen erittäin toivottuna.
21v takana ja yhdessä vieläkin:)
Todellakin voi löytää!
#10, mikä tekee minusta huonon naisen jos 1. mieheni ei vaan osannut rakastaa eikä arvostaa minua ja perhettämme? Parempi ilman kuin huonon kanssa!
Av-mamman mielestä on naisen vika jos mies osoittautuu paskaksi. Toivottavasti sattuis heille omalle kohdalleen.
Vierailija kirjoitti:
Velikulta79 kirjoitti:
Ap onkiertopalkito.oikea jakorasia...rojut tän noi ja sille eka taas ap pörssi kun ei osaa ehkäistä ja aporttia ei voi..
Sama suomeksi?
Autocorrect..
Sitä vaan että ap todella on koko kylän polkupyörä ja häpeäksi lapsilleenkin..
Eipä taida olla kovinkaan montaa miestä jonossa ..
Vierailija kirjoitti:
Oon saman ikäinen mutta lapseton ja opinnot loppusuoralla... sanoisin, että tässä iässä ei ole kovin helppoa löytää hyvää miestä kun ne on jo suhteissa. Siis vaikka olen lapseton ja perus ok niin vaikeeta on.!Jos sulle kelpaa 10 vuotta vanhempi mies niin saisit sellaisen helposti. Itseäni ei vanhemmat kiinnosta.
Saman ikäiset on aika kiven alla nyt.
Pitää myös olla kaunis mitä varmasti olet kun olet jo useamman miehen saanut aiemmin :)
Eli sanoisin että kyllä se on ihan mahdollista. En usko että lapset ovat hyvälle miehelle este.
Suomessahan on teidän ikäluokassa naimattomia miehiä melkein missä vain rutkasti naisia enemmän. Katso: http://naytadata.com/2017/08/10/sukupuolijakauma-ja-vinouma-suomessa/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin 34v 3 lapsen yh kun tapasin nykyisen mieheni töissä (oli mua nuorempi lapseton esimieheni). Mies rakastui minuun ja halusi koko paketin. On ollut ihana isä lapsilleni - enemmän kuin bioisä koskaan. Yhteinen lapsemme syntyi 6v yhdessäolon jälkeen erittäin toivottuna.
21v takana ja yhdessä vieläkin:)
Todellakin voi löytää!
#10, mikä tekee minusta huonon naisen jos 1. mieheni ei vaan osannut rakastaa eikä arvostaa minua ja perhettämme? Parempi ilman kuin huonon kanssa!
Av-mamman mielestä on naisen vika jos mies osoittautuu paskaksi. Toivottavasti sattuis heille omalle kohdalleen.
Jep. Olin tosiaan liian nuori ymmärtämään tunnekylmää luonnetta. Luulin että kunnollinen ja työtäpelkäämätön riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon saman ikäinen mutta lapseton ja opinnot loppusuoralla... sanoisin, että tässä iässä ei ole kovin helppoa löytää hyvää miestä kun ne on jo suhteissa. Siis vaikka olen lapseton ja perus ok niin vaikeeta on.!Jos sulle kelpaa 10 vuotta vanhempi mies niin saisit sellaisen helposti. Itseäni ei vanhemmat kiinnosta.
Pitää myös olla kaunis mitä varmasti olet kun olet jo useamman miehen saanut aiemmin :)
Eli sanoisin että kyllä se on ihan mahdollista. En usko että lapset ovat hyvälle miehelle este.Suomessahan on teidän ikäluokassa naimattomia miehiä melkein missä vain rutkasti naisia enemmän. Katso: http://naytadata.com/2017/08/10/sukupuolijakauma-ja-vinouma-suomessa/
pitää ymmärtää, että "ei löydy miehiä" tarkoittaa aina ei löydy itselleni kelpaavia miehiä.
Miksi te naiset luulette ansaitsevanne jonkun kunnollisen hyvän miehen jos teillä itsellä ei ole mitään meriittejä? Miestenkö pitäisi vaan tyytyä kasvattamaan kolmen eri isän lapsia? Ja teille tuskin kelpaa tavallinen mies vaan pitää olla ekstraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sanoisin että kyllä se on ihan mahdollista. En usko että lapset ovat hyvälle miehelle este.Suomessahan on teidän ikäluokassa naimattomia miehiä melkein missä vain rutkasti naisia enemmän. Katso: http://naytadata.com/2017/08/10/sukupuolijakauma-ja-vinouma-suomessa/
pitää ymmärtää, että "ei löydy miehiä" tarkoittaa aina ei löydy itselleni kelpaavia miehiä.
Joo, nämä viestit on niin nähty tällä palstalla. Varmaan päivittäin tulee uusi avautuminen siitä, miten sinkkunaisena on niin vaikeata, kun miestä ei tahdo löytyä ja kaikki on varattuja. Muutaman selventävän kysymyksen jälkeen selviääkin, että ehdokkaita kyllä riittää, mutta eivät kelpaa koska väärä koulutus, liian lyhyt, väärä työ, tylsä, rumat hiukset jne.
Vierailija kirjoitti:
En tahdo olla ilkeä, mutta tulee mieleen että ehkä kolme lasta kolmelle eri isälle hieman pelottaa? Tulee sellainen ajatus että mikäköhän vastuuton hunsvotti sinäkin olet. Joten se jää siihen ihan alkuunsa eikä mitään suhdetta pääse edes syntymään kun heti säikähdetään.
Et halua olla ilkeä mutta sitten tahallasi olet.
Itse olin raskaana kun nykyisen mieheni kanssa tavattiin. Kolmatta odotin.
Nyt vuosia myöhemmin naimisissa ollaan ja lapsia syntynyt lisääkin :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi te naiset luulette ansaitsevanne jonkun kunnollisen hyvän miehen jos teillä itsellä ei ole mitään meriittejä? Miestenkö pitäisi vaan tyytyä kasvattamaan kolmen eri isän lapsia? Ja teille tuskin kelpaa tavallinen mies vaan pitää olla ekstraa
No hei, mutta ap:han on iloinen ja sosiaalinen! Ja tottakai miehen pitää olla erityislaatuinen (menestynyt, komea ja jännittävä), sillä miksi tyytyä vähempään?
Vierailija kirjoitti:
Ai että lapset pilaa naisen??
Entä se mies joka jättää taakseen ne samat lapset? Eiköhän hän ole vähemmän edukseen tuolla taustalla?? Isä/mies joka ei huolehdi omistaan eron jälkeen?
Jostain hiton syystä vaan ne perheen jättävät miehet ovat yleensä tietynlaisia. Tietää jo aika selkeästi millaista elämää on naisen kanssa luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että lapset pilaa naisen??
Entä se mies joka jättää taakseen ne samat lapset? Eiköhän hän ole vähemmän edukseen tuolla taustalla?? Isä/mies joka ei huolehdi omistaan eron jälkeen?
Jostain hiton syystä vaan ne perheen jättävät miehet ovat yleensä tietynlaisia. Tietää jo aika selkeästi millaista elämää on naisen kanssa luvassa.
On kuitenkin hyvä muistaa, että reilu 80 % avioeroista tapahtuu naisten aloitteista, eli noita perheitään jättäviä miehiä ei edes ole kovin paljoa.
Tuossa ollaan jo aika pakkasen puolella mahdollisuuksien suhteen. Yyhoo ja useampi lapsi eri isälle, joka miehen unelma - said no man ever.
Onko av-palsta oikea paikka kysellä elämän realismista, kun tuntuu että täällä nimenomaan ihmiset on aivan normaalielämästä vieraantuneita.
29 vee kolmen lapsen yh. Say no more. Saat tavisjamppoja tai beetoja, mutta et todellakaan mitään beckhameita.
Joku vaisto kertoo, ettei tarina ole aitoa elämää, vaan jonkun mielikuvitusta. Mikäli olen väärässä ja olet elänyt elämääsi noin, toivon sinulle hyviä asioita jatkoon. Onhan sinulla jo nyt lapset ja suunnitelmia opiskelun suhteen. Kouluttaudu ihmeessä ammattiin, saat elämään sisältöä ja taloudellista turvaa. Kieltämättä elämäsi on ollut värikästä ,mutta on moni muukin kokenut vastaavaa tai eri tavalla vaiheikasta kulkua.
Eli, hanki ammatti, käy terapiassa puimassa menneisyyttäsi. Älä edes mieti parisuhdetta ennen kuin käsittelet elämäsi ammattilaisen kanssa. Ajaudut toistamiseen huonoihin suhteisiin muuten. Jos olisit sinkku vailla lapsia, tilanne olisi toinen. Ei aikuinen nainen ja lasten äiti voi mielestäni vaihtaa miestä jatkuvasti. Siinä menee omat voimavarat, mikä heijastuu lapsiin. Ja entä lasten kokemukset asiasta sitten.
Kunhan eheydyt itse, saat ammatin ja keskityt lapsiin, on ehkä joskus myöhemmin aika suhteelle. Ja tuolla eheytymisellä tarkoitan nimenomaan sitä, että opit ottamaan vastuun itse elämästäsi (taloutta myöten) ja ettet enää haksahda huonoihin parisuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuntemani nainen oli juuri samassa tilanteessa kuin sinä, ap, mutta löysi uuden ihanan miehen joka hyväksyi hänen lapsensa ja lisäksi otti heistä 2 omille nimilleen! On hyvä aviomies ja perheenisä, nyt on yhteisiäkin lapsia.
Haa! Niinsanottu kilttimies löydetty! Ei kukaan normaali mies ottaisi yh:tä millä on 3 lasta eri miehen kanssa. Ei koskaan. Jo se yksi on liikaa.
Kyllä minulle kävisi. Lapset ovat pääsääntöisesti kivoja - olivat nyt omia tai vieraita. Ja olen ihan täysipäinen, normaali mies.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset (normaalit, en tarkoita av:n friikkejä) mieti mikä se tausta on, ellei kyseessä nyt ole joku väkivaltarikollinen. Jos toisen seurassa viihtyy, niin hyvin pitkälle sitä on valmis ymmärtämään kaikenlaisia taustoja. Kun toinen on hyvä tyyppi jonka kanssa synkkaa, sitä yleensä on taipuvainen kuuntelemaan sen elämäntarinan ja ymmärtämään. Tiedän kyllä että täällä palstalla halutaan jakaa ihmiset niihin jotka huolitaan ja joita ei, mutta oikeassa elämässä ihmiset ei kuitenkaan ole tällaisia mustavalkoisia, vaan heihin vaikuttaa tavattujen ihmisten persoonallisuus ja lopullinen käsitys tulee siitä.
Riippuu ap missä asut että mitkä mahdollisuudet tavata mies jonka kanssa muodostuisi kestävä parisuhde. Jos asut jollain pienemmällä paikkakunnalla, niin noissa usein jo kaikki naamat on niin tuttuja ettei jo sen puoleen löydy ketään yllättäen kiinnostavaa. Ja kyllä sitä hyvää kannattaa ihan rauhassa odottaa. Olet vielä nuori ja aikaa on.
Jep, oikeassa elämässä ainut tärkeä juttu on että viihtyy toisen seurassa. Ei muuta.
Pystyn ainakin itse ymmärtämään, kuuntelemaan ja pääsemään varmaan synkkauksen tasolle tällaisessa tarinassa, mutta en mielelläni ns. hyppää kyytiin.
Niin mutta et sä niistä lapsista pysty seksielämän vilkkautta etkä kumppanien määrää laskemaan. Kässäätkö? Ap:llakin vaikuttaa olevan sillä puolella hiljaisempaa kuin lapsettomilla sinkuilla. Tauditkin testataan siinä synnytyksen yhteydessä, toisin kuin niiltä lapsettomilta.