Voinko realistisesti enää löytää hyvää miestä? Useamman lapsen yh
Olen 29-vuotias kolmen lapsen äiti. Elämäni ei ole ollut helppoa, ja perhetilanteeni on sellainen, että minulla on kolme lasta eikä miestä. Ensimmäisen lapsen sain alaikäisenä vaikean teini-iän jälkeen ja tultuani huostaanotetuksi. Toisen lapsen isän tapasin saatuani elämää hiukan raiteilleen, ja menimme naimisiin. Liitto päättyi lapsemme ollessa taaperoikäinen, miehen petettyä ja jätettyä minut. Nyt olen ollut monta vuotta yksin. Kolmannen lapsen sain ehkäisyn petettyä tapailukumppanin kanssa. Ei ollut sydäntä aborttiin. Vain keskimmäisen lapsen isä on enää kuvioissa mukana, joten aika yksin olen.
Kuten arvata saattaa, jäivät myös koulut käymättä nuorena. Opiskelin kyllä erästä alaa ammattikoulussa, ja haaveilen opintojen käymisestä loppuun sillä ala kiinnostaa edelleen.
Suurin suruni ei ole koulu, rahojen niukkuus yms. (vanhemmat kyllä tukevat rahallisesti), vaan yksin olo. Kolmen lapsen kanssa en tietenkään ole koskaan yksin, mutta olen silti yksinäinen ja kaipaan toisen aikuisen seuraa.
Olen useamman vuoden yrittänyt tapailla ihmisiä, käyttänyt Tinderiä ja deittisivustoja. Olen luonteeltani iloinen ja sosiaalinen, joten siinä mielessä seuran löytäminen ei ole vaikeaa. Ei vain löydy ketään kunnollista, jota ei haittaisi lapseni. En haluakaan painostaa ketään, kenelle lapset eivät jo lähtökohtaisesti ole OK. Ihaninta olisi löytää joku, jolla itselläänkin olisi lapsia, ja joka sen takia ymmärtäisi ehkä minunkin tilannettani paremmin.
Rehellisesti, luuletteko minulla olevan mitään mahdollisuuksia?
Kommentit (166)
Minusta tässä se ongelma ei ole siinä, että ap:llä on ollut vaikea lapsuus, jonka vuoksi hän on ajautunut tuollaiseen elämään, mistä on seurannut kolme lasta kolmelle eri isälle. Ongelma on siinä, että ap ei selvästikään ole hakenut apua näihin ongelmiinsa, jotka ovat tällaiseen elämänpolkuun johtaneet. Se vaikea lapsuus on edelleen käsittelemättä ja oma elämä rakentamatta.
Nyt olisi todellakin aika tehdä liikkeitä siihen suuntaan, että pystyisi sanomaan saavuttaneensa edes jotain. Koulutus nyt ihan ensimmäisenä pitäisi saada kuntoon ja mieluummin jalka työelämään. Taloudellinen itsenäisyys. Jo ihan oman itsensä vuoksi, mutta myös niiden lapsien. Ei tule olemaan helppoa, mutta nyt tuosta kuviosta saa sellaisen käsityksen, ettei ap ole ollenkaan valmis ottamaan vastuuta omasta elämästään. Vaikka kuinka on ollut vaikea lapsuus, niin jossain vaiheessa pitäisi silti pystyä kasvamaan aikuiseksi. Siihen kuuluu omillaan seisominen niin, ettei kaipaa ketään miestä siihen pelastajaksi. Miehen aika voi olla sitten, kun voi olla hänen kanssaan tasaveroinen aikuinen kumppani.
Kyllä voit hyvinkin löytää jos olet vetävä nainen. Vetovoima nämä asiat pitkälti määrää. Itse olen yli kolmekymppinen mies ja minulle kelpaisi, siis mikäli vetovoimaa on. Itseäni ei haittaa toisten muksut koska itsellänikin on lapsia useamman naisen kanssa kuin yhden. Mukava luonne ja seksuaalinen vetovoima, siinä tärkeimmät naisen ominaisuudet :) Maku kysymys tietty sitten että olenko kunnollinen. Ei viinaa, ei tupakkia ei pettämistä.
Ehkäpä jos kelpuutat itse myös muita miehiä kun niitä pitkiä ja komeita. Ne myös ovat niitä todennäköisimpiä pettäjiä koska heitä havittelee suurin osa naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että lapset pilaa naisen??
Entä se mies joka jättää taakseen ne samat lapset? Eiköhän hän ole vähemmän edukseen tuolla taustalla?? Isä/mies joka ei huolehdi omistaan eron jälkeen?
Jostain hiton syystä vaan ne perheen jättävät miehet ovat yleensä tietynlaisia. Tietää jo aika selkeästi millaista elämää on naisen kanssa luvassa.
On kuitenkin hyvä muistaa, että reilu 80 % avioeroista tapahtuu naisten aloitteista, eli noita perheitään jättäviä miehiä ei edes ole kovin paljoa.
Ymmärrätkö mikä ero on aloitteella ja syyllä? Miehet ovat tyytyväisiä vähään ja passiivisia ihmissuhteissaan, naiset usein haluavat elämältään enemmän kuin miehestä yhden lisälapsen.
Ymmärrän. Pointti on se, että on huomattavasti yleisempää, että perheenisä joutuu jätetyksi tai heitettyä ulos kodistaan kuin tilanne, jossa isä on perheenjättäjä.
Minä olin 32 vuotias kun erosin, kaksi lasta, samalle isälle. En löytänyt miestä kuin vasta 43 vuotiaana, kun lapset olivat jo teini-ikäisiä. Mies jakaa kaiken arjen kanssamme ja kohtelee (jo kohta siis aikuisia) lapsia kuin omiaan. Keskityin kasvattamaan lapseni hyviksi ihmisiksi ja rakentamaan heille turvallisen kodin. Välillä vitutti yksinolo kyllä, ja alkuvuodet olin varmaan aika masentunutkin, ymmärrän sen nyt jälkeenpäin.
Kertoo elämänhallinnan ongelmista. Ei jatkoon.
nimimerkkii kirjoitti:
Kunnolliset miehet löytyy koulusta tai työpaikalta, ei ainaakaan Tinderistä.
Mä tapasin tinderissä poikaystäväni, joka opiskelee yliopistossa, käy sen ohella töissä, urheilee aktiivisesti ja on todella kiltti ja kunnollinen. Hän on absolutisti eikä siis käy baareissa tms, joten kokeili tinderiä. Ehti olla siellä alle viikon, kun matchattiin ja tavattiin, ja se oli siinä. :)
Realismista en tiedä mutta mahdollista se on.
Muuan tuttava jäi leskeksi 60-vuotiaana oltuaan elämänsä rakkauden kanssa naimisissa lähes 40 vuotta. Hän löysi uuden yhtä ihanan miehen muutaman vuoden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Olen 29-vuotias kolmen lapsen äiti. Elämäni ei ole ollut helppoa, ja perhetilanteeni on
En haluakaan painostaa ketään, kenelle lapset eivät jo lähtökohtaisesti ole OK. Ihaninta olisi löytää joku, jolla itselläänkin olisi lapsia, ja joka sen takia ymmärtäisi ehkä minunkin tilannettani paremmin.
Rehellisesti, luuletteko minulla olevan mitään mahdollisuuksia?
Sattuma on suurin ohjaava tekija, joten miksi se olisi sinulle myönteinen. Miehiä on aika kummallisisiakin, jotkut käyvät kalassa, ja joillain miehilla on halu käydä lenkillä.
Voittaahan sitä lotossakin aina välillä joku, mutta ei taida moinen tapahtua kenellekään tutulle? Eli en pidettäisi hengitystä odotellessa....
Realisti ei tule löytämään hyvään miestä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä se mies joka jättää taakseen ne samat lapset? Eiköhän hän ole vähemmän edukseen tuolla taustalla?? Isä/mies joka ei huolehdi omistaan eron jälkeen?
Jostain hiton syystä vaan ne perheen jättävät miehet ovat yleensä tietynlaisia. Tietää jo aika selkeästi millaista elämää on naisen kanssa luvassa.
On kuitenkin hyvä muistaa, että reilu 80 % avioeroista tapahtuu naisten aloitteista, eli noita perheitään jättäviä miehiä ei edes ole kovin paljoa.
Ymmärrätkö mikä ero on aloitteella ja syyllä? Miehet ovat tyytyväisiä vähään ja passiivisia ihmissuhteissaan, naiset usein haluavat elämältään enemmän kuin miehestä yhden lisälapsen.
Niin eli koska naiset eivät ole tyytyväisiä asioihin A,B,X, ja Y, on se miehen vika? Tämä selvä.
Wallah! kirjoitti:
Voi sviddu näitä mollaavia kommentteja täällä. Ei varmaan kolmen lapsen yksinäisellä yh:lla ole muutenkaan tarpeeksi vaikeaa, saa sitten täältä vielä lukea näitä mollausjuttuja.
AP, meille jokaiselle on elämässä useampikin sielunkumppani varattuna, ja se voi löytyä yllättäenkin ja silloin, kun sitä vähiten etsii. Tämä sielunkumppani ottaa sekä sinut että lapsesi osaksi omaa perhettään ilolla ja mielellään.
Siihen asti, nauti lapsistasi ja omasta ajastasi. <3
Entä millaista sielunkumppania luulet löytyvän kouluttautumattomalle ja työttömälle miehelle jolla 3 lasta eri äideillä, niin menee mahdollisesti tulevat rahat elarien muodossa jos joskus töihin pääsee. Siis syrjäytynyt, aivan kuten AP:kin on syrjäytynyt (yhteiskunnasta). Ei lasten tekeminen poista sitä faktaa, että nainenkin voi syrjäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin 34v 3 lapsen yh kun tapasin nykyisen mieheni töissä (oli mua nuorempi lapseton esimieheni). Mies rakastui minuun ja halusi koko paketin. On ollut ihana isä lapsilleni - enemmän kuin bioisä koskaan. Yhteinen lapsemme syntyi 6v yhdessäolon jälkeen erittäin toivottuna.
21v takana ja yhdessä vieläkin:)
Todellakin voi löytää!
#10, mikä tekee minusta huonon naisen jos 1. mieheni ei vaan osannut rakastaa eikä arvostaa minua ja perhettämme? Parempi ilman kuin huonon kanssa!
Mutta ne sun kolme olivat saman miehen kanssa.
Ei kukaan halua yleistä polkupyörää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Pointti on se, että on huomattavasti yleisempää, että perheenisä joutuu jätetyksi tai heitettyä ulos kodistaan kuin tilanne, jossa isä on perheenjättäjä.
Meillä ainakin tilastoharhaa. Minä hain eroa, kun mies käytännössä jo asui toisen naisen luona.
Vierailija kirjoitti:
Wallah! kirjoitti:
Voi sviddu näitä mollaavia kommentteja täällä. Ei varmaan kolmen lapsen yksinäisellä yh:lla ole muutenkaan tarpeeksi vaikeaa, saa sitten täältä vielä lukea näitä mollausjuttuja.
AP, meille jokaiselle on elämässä useampikin sielunkumppani varattuna, ja se voi löytyä yllättäenkin ja silloin, kun sitä vähiten etsii. Tämä sielunkumppani ottaa sekä sinut että lapsesi osaksi omaa perhettään ilolla ja mielellään.
Siihen asti, nauti lapsistasi ja omasta ajastasi. <3
Entä millaista sielunkumppania luulet löytyvän kouluttautumattomalle ja työttömälle miehelle jolla 3 lasta eri äideillä, niin menee mahdollisesti tulevat rahat elarien muodossa jos joskus töihin pääsee. Siis syrjäytynyt, aivan kuten AP:kin on syrjäytynyt (yhteiskunnasta). Ei lasten tekeminen poista sitä faktaa, että nainenkin voi syrjäytyä.
Kyllä naisten turvaverkot vaan ne on sellaisia, että pitää jo ihmisessä _oikeasti_ olla jotain todella pahasti vialla, että nainen syrjäytyy. Miesten syrjäytymiseen riittää tämä tuttu e-pillerihuijaus ja sitäkautta taloudellinen orjuuttaminen, kun kaikki miehiin kohdistuvat rikoksethan on nykypäivänä laillisia. Naiset syrjäytyy, mutta miehiä syrjäytetään.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida. Olen itse yksinhuoltaja. En juo, en polta, pidän perheestäni hyvää huolta, minulla on moraalia ja hyvä arvomaailma. Hyvä sydän. Kauneutta. Työpaikka. Sanotaanko niin päin, että se kunnon mies kriteerikin muuttuu lasten myötä. Enää se että käy töissä eikä lyö ei riitä. Miehellä täytyy olla viisautta, ja ennen kaikkea arvoja. Joskus se nainen joka niitä lapsia hoitaa saattaa olla yllättävän kunnollinen. Älkää koskaan aliarvioiko yksinhuoltajia. Meillä on suuri vastuu kannettavana yksin. Ja jos vielö joskus olen parisuhteessa, sen tulee olla sellainen ihminen, joka näkee asiat puuta pidemmälle.
Kaikki eivät halua yksinhuoltajaa, olkoon kuinka kunnollinen tahansa. Kaikki eivät halua lapsia, tai kasvattaa toisten lapsia. Ei tässä ole kyse siitä että ihminen olisi ilkeä tai kypsymätön, vaan elämänvalinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Ompa järkyttäviä kommentteja.
Äitiys ei ole sidonnainen puolisoon tai edes isään. Voi olla hyvä äiti yksinkin.
Minulla 3 lasta ja eronnut. Minulla on työ ja oma asunto. Näiden asioiden vuoksi elämäni on raiteilla enkä kaipaa miestä sekoittamaan pakkaa.
Uskon että kun pakka on hiukan levällään niin on helpompi etsiä ratkaisua miehestä. Mutta kannattaa muistaa ettei se ole aina positiivinen ratkaisu. Miehistä on 10% hyviä mutta ne ovatkin sitten helvetin tylsiä/rumia.
Järjestä elämäsi muuten kuntoon, nauti ystävyyssuhteista ym ym
T: kolmen lapsen yh :D